Visa fullständig version : Elmia 2008
Här tänkte jag att vi skulle diskutera elmia 2008 och en eventuell rsträff och vad den träffen ska inehålla.
Om 3månader är det årets elmiaträff och vi på rsklubben har disskuterat förut om en ev träff eller nån typ av samling. Det är nu hög tid att ventilera dom planerna vi har eller skaffar och ev boka upp nått.
storalillen
2008-01-07, 00:26
Låter kanon med en träff i samband med Elmia :)
man kanske skulle boka hotellrum redan nu....? :roll:
Inte så att RS klubben ska ha nån monter eller liknande? Vore najs o komma ner o träffa lite folk på klubben.. :lol:
jag har en plan på att vara med på billjudstävlingen med min scout.. så ja kommer att vara där....
micke_petersson
2008-01-15, 10:01
Låter som en mkt bra idé...
TS_Edition
2008-01-16, 23:01
Jag kommer att vara på Elmia mässan med min bil under hela påakhelgen.
Fixar du fribiljetter då tsedition ? =)
-Goffen, då det är uppe i dina trakter, hade du några förslag på evenemang i samband med Elmia mässan.
Det var ju rätt så trevligt att äta en bit mat på kvällen, samt pratstunden hemma hos dig.
ska se ifall jag får ihop bilen tills dess
-Goffen, då det är uppe i dina trakter, hade du några förslag på evenemang i samband med Elmia mässan.
Det var ju rätt så trevligt att äta en bit mat på kvällen, samt pratstunden hemma hos dig.
Ja det brukar ju i regel vara rejs på kvällarna och så börnas det vid A6 o lite sånt. Jag får väl kolla upp lite alternativ.
Toppen, kommer gärna upp om vi kan samordna någon lite träff för oss rs frälsta.
Karlzzon
2008-01-18, 19:41
Jag e förmodligen i ett varmare land då!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Värmland???
me to (italien) får kolla på bilder o filmer om elmia senare istället
Karlzzon
2008-01-18, 23:54
Värmland???
Det kan man tro!! men jag skall till Tanzania i Afrika!!!!!
storalillen
2008-01-30, 00:53
[attachment=0:318xkejp]box_oppettider.gif[/attachment:318xkejp]
Det är fan SJUKA priser....... Jag va på mc mässan i göteborg och dom tog 130kr inträde....
Moffegrev
2008-02-06, 13:34
det verkar ju som att de smyghöjer varje år.
nu är det mycket pengar för att gå in men det är mycket att se med..en dag räcker ju knappt där ju, så stort har det ju blivit.
men som sagt det är synd att inte tidningar uppmärksammar den smutsiga bilhobbyn nått..45 k med besökare inte en notis.
jackmässa 15-20 k besökare= spaltmeter i nästan alla tidningar.
vad säger man
Du kan ju alltid prova att gå på knäna och ha en napp i munnen...
Barn går ju in gratis! http://www.cosgan.de/images/midi/frech/a015.gif
micke_petersson
2008-02-06, 18:26
skall försöka övertala min sambo där hemma till detta.. tror dock inte att hon är så sugen på o åka dit då vi skall ha barn som är beräknat till 22 mars...
anderzxb
2008-02-09, 12:44
i be there ifall det är på lördagen :)
Jag brukar åka dit på söndagen eller måndagen. Minst folk då.
Åker man dit på måndagen så kan man pruta rätt bra om man ska handla något. 8-)
Dax att bestämma nått? Ska vi ha nån träff och i så fall vilken dag och vad ska vi göra.
Ok söndagen är uppe på förslag. Vad sägs om samling hemma hos mig ex och gemensam resa in som senast. Förslagsvis vid 14tiden "ingen kö då" Efteråt säg vid 17 så åker vi o äter nått? Beroende på hur många vi blir så kan ev eftersnack hemma hos mig gå för sig..... kom igen nu kom med förslag.
svensson
2008-02-12, 22:35
Låter bra det där om vi bler ett par stycken kan vi ju äta på greken var riktigt trevligt och god mat
Det skulle funka för mig med.... Jag har faktiskt aldrig lyckats ta mig till ELMIA mässan, jag har varit på väg i 3års tid men inte lyckats.
Söndagen låter okej för mig, ska bara kolla med resten av familjen så inget annat är bokat.
Hoppas vi kan bli några från Skåne som kan åka tillsammans som sist.
RS Racer
2008-02-14, 03:47
Min bil kommer stå i DieselClubSweden´s monter hela helgen, är väl bara att dyka förbi ;)
Varför ska jag alltid ha oturen att jobba när det är såna här evenemang :(.
Nåja, det får bli nån annan gång. Jag får nöja mig med bilder och eftersnack som alla andra som inte kommer dit.
anderzxb
2008-03-04, 04:51
Nå hur blir det?
Atteviks
2008-03-04, 11:07
Ok söndagen är uppe på förslag. Vad sägs om samling hemma hos mig ex och gemensam resa in som senast. Förslagsvis vid 14tiden "ingen kö då" Efteråt säg vid 17 så åker vi o äter nått? Beroende på hur många vi blir så kan ev eftersnack hemma hos mig gå för sig..... kom igen nu kom med förslag.
Där ligger vi så frågan är om vi ska börja ta upp anmälningar.....?
1.Goffen
storalillen
2008-03-04, 13:07
1.Goffen
2.Storalillen
Kommer oavsätt vilken tid det blir :)
possente
2008-03-05, 19:12
1.Goffen
2.Storalillen
3.Possente
1.Goffen
2.Storalillen
3.Possente
4. RS Bob
possente
2008-03-05, 22:34
redan 3 skåningar, ser bra ut detta :D
japp, ska försöka få med mig två rs ägare till från Skåne.
anderzxb
2008-03-08, 11:40
Jag kan tänkas hänga på trots att jag inte känner nån av er.. :) Jag utgår från falkenberg någon som har vägarna där förbi så vi kan åka tillsammans upp?
Om det är någon som ska åka från sthlm så hänger jag gärna med, men min bil kommer jag inte köra dit med.
svensson
2008-03-09, 12:52
svensson och sambon
Ska vi ta och utveckla lite hur aktiviterna kommer att se ut? Ska vi bara samlas och sen åka upp till elmia ?
vi från skåne kan väl komma hem om dig som sist så åker vi tillsammans in.
sedan kan vi samlas upp där vi träffades sist och packa ihop oss i bilarna för att åka till mässan.
så sparar vi lite på parkeringsavgifterna.
efter elmia kan vi ha lite eftersnack vid våra skodor och senare på kvällen kan vi åka till greken och äta.
Så här ser listan ut en så länge:
1.Goffen
2.Storalillen
3.Possente
4.RS Bob
5.svensson och sambo
6.anderzxv
Nå, var blir resten av?
Kom igen nu!
svensson
2008-03-14, 22:37
Hallå vakna !!! nu måste vi snart bestämma när vi åker på söndag och om vi ska hem till goffen först innan vi åker till Elmia
Mvh Fredrik
Verkar lite segt. Ja jag ska erkänna att jag är lite tveksam till om det blir nått. Men om nån ändå vill komma förbi alt sova över ifrån lördagen till söndagen så hör av er till mig så kan jag ordna det. Jag har lite kompisar som ska gå på lördagen och jag kanske hänger på dom, men det hindrar ju inte er ifrån att få kaffe eller nått om ni vill åka på söndagen. Inget är bestämt än men det bestäms välldigt snart.
jag kan tyvärr inte komma, missar Elmia som vanligt.
storalillen
2008-03-17, 17:26
jag ska till Elmia! vet bara inte vilken dag jag kan på... hoppas på fre eller lör!
Har skrivit ett pm till de som anmält sig till elmia och kommer från Skåne.
Inväntar svar från dem, därefter så får vi se hur det blir.
Synd att det är så dålig uppslutning.
Men påsken är en helg då många träffar familjen och släktingar.
Jag kommer inte åka som vanligt. Är ingen större fanatiker utav elmiamässan.
Kommer att åka ner lördag morgon.. Mässa, race o ettpar kalla på natten.. Åker hem nån tid på söndag :lol:
På grund av dålig uppslutning hoppar jag över Elmia.
possente
2008-03-18, 20:49
då gör jag också det. vi kanske kan lägga upp föslag på en skåneträff istället? i april någon gång?
då gör jag också det. vi kanske kan lägga upp föslag på en skåneträff istället? i april någon gång?
*host host* 6 Juni i Malmö *host*
Fast ni får juh såklart träffas i April också. :D
Ja nu va ju inte detta nån officiell RSträff jag hade tänkt utan mer en sammankomst eftersom många med RSarn ändå ska till elmia. Men mitt erbjudande står kvar är det nån som ska till elmia och vill åka hit o umgås lite o kanske dricka öl på kvällen så har jag gästrum. Pma i så fall....
Ja nu va ju inte detta nån officiell RSträff jag hade tänkt utan mer en sammankomst eftersom många med RSarn ändå ska till elmia. Men mitt erbjudande står kvar är det nån som ska till elmia och vill åka hit o umgås lite o kanske dricka öl på kvällen så har jag gästrum. Pma i så fall....
Trevligt! Får se hur helgen ser ut :)
anderzxb
2008-03-20, 01:36
pga enbart sommardäck så kommer jag nog att skita i elmia i år dessvärre. fast är det någorlunda väglag och ni ser en vit rs tdi kombi så vinka :)
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.