Visa fullständig version : Priser V-tech
imported_jonis
2008-09-13, 11:47
Nya priser finns nu på trimstegen på http://www.vtech.se
Då har jag blivit blind! :shock:
Då har jag blivit blind! :shock:
http://www.vtech.se/tfsi.html
Tack för att du putsade mna brillor! 8-)
Vad är det för turbo som ny monterar ?
Inget steg E85 än, kommer det snart eller hur ser det ut ?
Varför har man ett steg 1 samt ett Extrem 1, vilka nackdelar får man med Extreme 1 ? (antar att detta har någon nackdel då ni fortfarande har kvar Steg 1)
antejasse
2008-10-11, 02:46
inge priser till rs1?? :cry:
Moffegrev
2008-10-12, 21:45
jag har skickat PM till er med här o ej fått svar angående RS1
imported_jonis
2008-10-12, 23:12
Pris för RS 1 beror på om man ska ha chip , Chip + test rullande eller RTS.
Kommer skriva ut priser här i morgon.
/J
Moffegrev
2008-11-05, 00:22
jag väntar med me spänning på priset på Rs 1
imported_jonis
2008-11-05, 01:04
Vi har redan börjat uppdatera websidan.
Exakt vilka produkter är det nu undrar över ?
Ang priser.
Nu har vi delbetalning Online upp till 36 månader på alla produkter.
Ex RTS med extrem blir ca 350:- / Månaden.
secret692
2008-11-22, 18:23
Kommer nog att satsa på 245 hk RTS,då jag inte vill påfresta bilen allt för mycket. Undrar en annan sak,om man köper 270 hk RTS,kan man lägga in flera program i den som tex 245 hk versionen?
Nej ta 270 hk versionen. Det är står skillnad på 245 och 270 hk
Jag har 240 hk i kombin och 270 hk på sedanen och igår när jag körde sedanen och tryckte på så är det som natt och dag.
Kör man lugnt emellan man gasar är det nog inte så farligt hihi.
Kommer nog att satsa på 245 hk RTS,då jag inte vill påfresta bilen allt för mycket. Undrar en annan sak,om man köper 270 hk RTS,kan man lägga in flera program i den som tex 245 hk versionen?
Nej ta 270 hk versionen. Det är står skillnad på 245 och 270 hk
Jag har 240 hk i kombin och 270 hk på sedanen och igår när jag körde sedanen och tryckte på så är det som natt och dag.
Kör man lugnt emellan man gasar är det nog inte så farligt hihi.
håller med föregående talare
bara för att man har 270 hk behöver man inte rasta dem hela tiden :)
även om man vill :P
Pris för RS 1 beror på om man ska ha chip , Chip + test rullande eller RTS.
Kommer skriva ut priser här i morgon.
/J
Pris på RTS till RS -03 ?? :ugeek:
imported_jonis
2008-11-27, 10:38
7900:-
Tänk på att rts kan även användas till att kolla felkoder mm
Bra nu när besiktningen ska börja kolla sånt.
Spårar ut lite från tråden........
Vad är det dom ska kolla???
Spårar ut lite från tråden........
Vad är det dom ska kolla???
Om du har felkoder i bilen
En får tacka för erbjudandet som kom på eposten.
'Om man vill ha 2 olika program, vad kostar då det andra...
//Kabben, trimsugen.
imported_jonis
2008-12-10, 19:50
//Kabben, trimsugen.
Beror på vad du är ute efter , är det inte alltför komplicerat bjuder vi på det.
Tack för erbjudandet era djävlar! ;)
Trodde jag skulle kunna motstå denna produkt lite längre...
Men bara för detta så måste man nog nästan beställa. Är ju ett erbjudande som man inte kan motstå. :twisted:
Ska ta mig en riktig funderare nu under veckan.
Jag håller med föregående talare: Tack för ett väldigt schysst erbjudande...! Och om det är så enkelt som det låter så blir det nog en RTS i julklapp...
En fråga bara: Angående 2 program.. Ert trim till RS dieseln är väl 205hk/440Nm om jag fattat rätt,men vad skulle det finnas för något som 2:a program då?
Kan väl tänka mig att det är ett mellanprogram kanske.
Runt 190-200 hk och 390-420 Nm...
Nåt lite mer ekonomiskt kanske?
silverbane
2008-12-10, 23:07
Mmmm... en sådan därna mackipär skulle man ha :)
Jätte bra erbjudnade man fick i mailen :)
Synd att man presic uppgraderat till Extreme 1 för 4000 kr
jag skulle väntat :(
//Kabben, trimsugen.
Beror på vad du är ute efter , är det inte alltför komplicerat bjuder vi på det.
Tja ett ekonomiprogram och det vassaste
Kanske inte så bra å dra husvagn med det värsta programmet.
det är väl då man behöver det som mest ;)
Väldigt lockande erbjudnade helt klart!
Tja jag vet inte hur motorn mår om man pressar mil efter mil..
maverick
2008-12-12, 08:57
Tja jag vet inte hur motorn mår om man pressar mil efter mil..
Håller du inte på och fullgasar en massa, så pressar du inte märkbart mer än original. Chip ger dig möjlighet till det, men du måste inte.
Puh! Ytterligare en anledning att aldrig skaffa husvagn... ;)
Kommer ni köra någon drive på Octavia RS1 inom kort? Såg att itsfun.nu kör 25% rabatt på sina trimningar under Elmia i påsk, något ni kontrar med, är inte ute efter RTS boxen..
Kommer ni köra någon drive på Octavia RS1 inom kort? Såg att itsfun.nu kör 25% rabatt på sina trimningar under Elmia i påsk, något ni kontrar med, är inte ute efter RTS boxen..
Är lite sugen en annan osså.
:roll:
Det hade varit trevligt med mässrabatt nu när man fått jobbet tillbaka. Dags att skämma bort den lille tjecken :)
Nya priser finns nu på trimstegen på http://www.vtech.se
hej,finns chip till Mercedes Benz C180 Kompressor -07 (kombi) ??
pris ??
har försökt kontakt på vtech`s hemsida,men inget händer !!
ha en trevlig dag.
extremt mycket spam i inkorgen tyvärr!
Testa igen eller ring, eller PM här.
testa även att maila till bjorn @ vtech.se
info@vtech.se
Moffegrev
2009-06-05, 19:36
jo o det brukar ju funka...tele inget svar mail inget svar..sorry men jag kunde inte hålla mig faktiskt..jag är nog den enda som inte har fått någon service alls..
Mikael1977
2009-09-26, 21:33
Kanske inte räatt ställe att posta, men kör på ändå.
Jag länkade denna till en kille som var intresserad i mera effekt: http://www.vtech.se/index.php?osCsid=dff9c0f1afa9ccba3ee52ecacf61e106&first=6&second=337&third=340&manufacturers_id=6&filter_id=340&keywords=&osCsid=dff9c0f1afa9ccba3ee52ecacf61e106&inc_subcat=1
Problemet är att NM före och efter är heeeelt märkligt.
Hur mycket NM ger steg 1 till en Audi 1,8T (163hk)?
maverick
2009-09-27, 12:52
Ja, vridet där är helt fel. Borde ge i alla fall 300Nm efter trim, och runt 230Nm före.
Känns lite som det är lb/ft istället för NM
Istället för att skapa en ny tråd så passar det nog alldeles utmärkt här..
Har kikat runt på er hemsida en hel del och antingen är den inte så användarvänlig eller så är det jag som är dålig på att leta.
Många företag beskriver exempelvis vad steg 1, 2, 3 osv kostar och vad som ingår. Steg 1 och 2 finns ju beskrivet (2.0 TFSI) men det är ju enbart för att detta går att fixa själv med RTS:en och inget annat behöver göras.
Sämre är det med steg 3 osv. Jag tror det är fler än jag som skulle vilja veta vad en utbytes turbo kostar, vad större spridare kostar, bränslepump, Intercooler etc.
Jag skulle även vilja veta vad millteks grejer kostar, en prislista på exempelvis halvsats, eller bara DP, ja vad saker och ting kostar helt enkelt! Ni verkar ha en hel del och ibland vill man kika själv och bara fundera istället för att behöva ringa om minsta lilla och det borde ju bespara er tid om inte annat att slippa dessa telefonsamtal!?
Har som sagt inte hittat några priser på något annat än Steg RTS/RTS retur och det tycker jag är rätt märkligt och rentav dåligt. Jag köper att arbetskostnaden (om det inte är inräknat i ett paket, ex. Steg 3) inte står med om man köper enstaka saker, men priset på grejerna borde ju verkligen vara där!
Se det som en positiv kritik men det finns definitivt plats för förbättring och om någon annan vet vart priserna finns (om de gör det) så får ni gärna länka, för som sagt, kanske bara är jag som är dum nog för att hitta :)
/ K
maverick
2010-12-14, 17:29
Fick ett trevligt mail med 30% rabatt på trim. Men när jag lägger beställningen på vtech.se så anges fullpris. Jag vill betala med kort.
Skicka ett mail så får du en betallänk
maverick
2010-12-14, 19:13
Skickat till info@vtech.se.
Tänkte mig inte för, så det finns på info@rsklubben.se också, men den kan du bortse från.
Fick ett trevligt mail med 30% rabatt på trim.
Varje gång jag får dessa frestande erbjudanden, önskar jag att Lotto slog till ordentligt.
En riktigt påkostad RS-combi skulle sitta fint då...
Lite surt att inte kunna utnyttja erbjudandena
maverick
2010-12-15, 03:16
Varje gång jag får dessa frestande erbjudanden, önskar jag att Lotto slog till ordentligt.
En riktigt påkostad RS-combi skulle sitta fint då...
Lite surt att inte kunna utnyttja erbjudandena
Men du har ju redan Skodas bästa motor. ;)
Men du har ju redan Skodas bästa motor. ;)
Självklart, men till den finns inga erbjudanden... :mrgreen:
Du kan få testa ett program gratis om vi kan ..
Skicka pm med adress och sånt så löser jag det..
Självklart, men till den finns inga erbjudanden... :mrgreen:
Fixat! :)
uschh
skall du ha ännu mer hästar i blåa faran
du kommer ju riva upp alla vägar på ön nu ju :-P
Ja, då får turisterna se upp... :)
ja då har man beställt RTS steg 1 :) nu är det bara att invänta barmark och sommardäck. Hoppas man blir lika positivt överaskad som när jag chipade rs:en :)
The Weasel
2010-12-16, 22:35
Fick ett trevligt mail med 30% rabatt på trim. Men när jag lägger beställningen på vtech.se så anges fullpris. Jag vill betala med kort.
Har också fått det mailet.... Är bra sugen måste jag erkänna ;-)
Konstigt nog finns det bara nåt som heter RTS Retur på hemsidan till RS TDI.
Till "vanliga" TDI finns både och.... Skulle ju gärna vilja ha så man kan göra bilen original vid lämpliga tillfällen.
Hur får man lättast tag på Mr Jonis...? Mail, telefon eller via detta forumet???
Har läst om en del som har haft svårt att komma i kontakt med honom....
enklast är om du ringer kontoret eller mobil eller mail.
Det finns även RTS - behålla till alla bilar.
VI håller just nu på att rätta och uppdatera hemsidan.
/J
Har också fått det mailet.... Är bra sugen måste jag erkänna ;-)
Konstigt nog finns det bara nåt som heter RTS Retur på hemsidan till RS TDI.
Till "vanliga" TDI finns både och.... Skulle ju gärna vilja ha så man kan göra bilen original vid lämpliga tillfällen.
Hur får man lättast tag på Mr Jonis...? Mail, telefon eller via detta forumet???
Har läst om en del som har haft svårt att komma i kontakt med honom....
The Weasel
2010-12-17, 23:05
enklast är om du ringer kontoret eller mobil eller mail.
Det finns även RTS - behålla till alla bilar.
VI håller just nu på att rätta och uppdatera hemsidan.
/J
Tackar för ett snabbt svar :-)
Då hör jag av mig snart.... Är sugen på lite mer power ;-)
Åh, min rts-enhet verkar ligga på posten och vänta på mig nu! Ska bli kul och se hur 9-3 dieseln kommer må efter uppdateringen!
maverick
2010-12-22, 15:55
Åh, min rts-enhet verkar ligga på posten och vänta på mig nu! Ska bli kul och se hur 9-3 dieseln kommer må efter uppdateringen!
Min har inte kommit ännu... :(
silverbane
2010-12-22, 21:31
Min har inte kommit ännu... :(
för snöigt i skåne :P
maverick
2010-12-22, 22:19
för snöigt i skåne :P
E ju därför jag vill ha den. Kul med 200hk, men oj vad halt det lär bli med 70hk till. :mrgreen:
vem måste man ligga med för att få det där mailet av vtech? jag vill ha mer krut i Audin!
maverick
2010-12-23, 23:47
En snabbis med jonis så löser det sig. ;)
Har du angett giltig mailadress här på rsklubben?
jupps! anders_25_@hotmail.com eller är hotmail konton inte ok här på klubben?
jupps! anders_25_@hotmail.com eller är hotmail konton inte ok här på klubben?
Till vilken bil?
köpte mig en audi A5 2.0 tfsi q för 2 veckor sedan. den har rullat snart hundra mil, vet inte om man behöver "köra in" dom längre än så innan trim?
köpte mig en audi A5 2.0 tfsi q för 2 veckor sedan. den har rullat snart hundra mil, vet inte om man behöver "köra in" dom längre än så innan trim?
80 mil körde jag min tfsi motor innan det blev full tävling...
Dock kommer du inte kunna gasa max dom närmaste månaderna endå..
Din bil har trimspärr =du måste besöka oss eller åf:
Vi finns i Järna, ÅF Skene, Göteborg.
Boka Innan nyår så har du 30 % rabatt
mvh
80 mil körde jag min tfsi motor innan det blev full tävling...
Dock kommer du inte kunna gasa max dom närmaste månaderna endå..
Din bil har trimspärr =du måste besöka oss eller åf:
Vi finns i Järna, ÅF Skene, Göteborg.
Boka Innan nyår så har du 30 % rabatt
mvh
Inte intressant att öppna ECUn på bilen, väntar tills ni också lärt er hur man odbII trimmar dom. kanske slå en signal till de här herrarna? http://www.remapsuk.com/blog/?p=72
Vem säger att dom kan trimma via obd ?
Finns några stora tillverkare av verktyg för att läsa ECU.
Vi har troligen samma verktyg som dom har.
Inte intressant att öppna ECUn på bilen, väntar tills ni också lärt er hur man odbII trimmar dom. kanske slå en signal till de här herrarna? http://www.remapsuk.com/blog/?p=72
vet inte hur du tolkar texten men som jag får det till har de lyckats med det som ingen annan gjort - att inte öppna ecun och ändå kunna ändra blocken.
The new ECU’s using Bosch EDC17 / MED 17, of which up untill recently wasnt possible via the OBD II port.
This new break through has now made it possible to remap the vehicle without the need to remove the ECU!!
Kolla datumet när det skrevs... 2009.
Vi kunde det redan 2008.
Dock införde sedan bosch ännu en trimspärr i edc17/med17.
Den kan dessa herrar garanterat inte kringå.
Många med17 går alltså via obd utan problem men i just din tror jag det sitter trimspärr.
När är den tillverkad?
vet inte hur du tolkar texten men som jag får det till har de lyckats med det som ingen annan gjort - att inte öppna ecun och ändå kunna ändra blocken.
The new ECU’s using Bosch EDC17 / MED 17, of which up untill recently wasnt possible via the OBD II port.
This new break through has now made it possible to remap the vehicle without the need to remove the ECU!!
2010 November tyvärr eller ja det är ju trevligt med ny bil men hade ju inte haft något emot en RSA under 1024bitars kryptering. Vi får väl hoppas på att det finns en backdoor till då som fanns tidigare. Eller har ni skills inom sådan avkryptering? trodde det bara var vi datanördar som höll på med sånt :)
Jonis, har du nån koll på detta?
Släpper en bomb här och undrar om nån har nån som helst kännedom om Ford bensinmotorer (GDi) som letat sig ner i Volvo S/V 60 och V70? På Volvospråk heter de T3 (150hk 240Nm) och T4 (180hk 240nm med 30Nm overboost). Samma motor lär (?) återfinnas i Ford och ge 203hk?
Jonis, har du nån koll på detta?
Släpper en bomb här och undrar om nån har nån som helst kännedom om Ford bensinmotorer (GDi) som letat sig ner i Volvo S/V 60 och V70? På Volvospråk heter de T3 (150hk 240Nm) och T4 (180hk 240nm med 30Nm overboost). Samma motor lär (?) återfinnas i Ford och ge 203hk?
Bumpelibump:
Mejlade Its Fun och de säger sig klara av +40hk och 80Nm på T4an.
Jonis, har du nåt till den här motorn? Jag har Googlat massor men inte hittat nånting alls om program till den. Kan Its Fun kan väl Vtech!?
203hk är nog en annan motor, en 2-liters vad det verkar.
maverick
2011-01-27, 19:17
203hk är väl den som heter 2,0T hos S60?
203hk är väl den som heter 2,0T hos S60?
Det lär vara samma spis.
Klart vi kan , dock måste vi nog ta ur styrboxen ur bilen för att kunna trimma den.
Bumpelibump:
Mejlade Its Fun och de säger sig klara av +40hk och 80Nm på T4an.
Jonis, har du nåt till den här motorn? Jag har Googlat massor men inte hittat nånting alls om program till den. Kan Its Fun kan väl Vtech!?
203hk är nog en annan motor, en 2-liters vad det verkar.
Tja. Riktigt (RIKTIGT!!) sugen på extreme steget till våren/sommaren.. Undrar lite vad det skulle kosta med downpipe till? Kanske nytt avgas hela vägen? Har sökt lite men inte hittat något riktigt bra svar...
/MVH Viktor
Klart vi kan , dock måste vi nog ta ur styrboxen ur bilen för att kunna trimma den.
Här är en firma som gör programmeringen via OBD2. Det borde ju inte vara nån match för Vtech? :)
http://www.ricaab.se/viewcar.aspx?vehicle=2048
http://www.ricaab.se/dynochart.aspx?chart1=1280&chart2=1278&language=SE
APR dunkar på med nytt godis: http://www.goapr.com/news/2011/01/31/apr-2011-ecu-upgrade/
tydligen så har de släppt nåt nu som kan vara odbII program till 2011 modellerna. mer info borde komma imorrn eller i natt.
har ni som återförsäljare hört nåt nytt ifrån APR gällande audi a5 2.0TFSI? skall enligt amerikansk källa gå att odbIIa 2011 nu, och alla 4 programmen för 599$ ?
isåfall vill jag ha!! :) :) :) :)
Jo men det kräver dock fortfarande att man öppnar boxen och gör boot mode på din bil...
ok, har ni samma tid på erbjudandet, 8 mars? jag skulle vilja ha steg2 om ni har avgas till sportbacken 2.0 q också? behöver ni bdm enabla en merca 2011 e klass 220cdi också eller funkar det att odbIIa den?
Hallå, om jag också får ett sånt där saftigt 30% rabatt skickat till min mail så blir det ett köp från min sida ;)
timryden@hotmail.se
hallå jonis!
Jag tänker införskaffa ett nytt avgassystem till min octavia 1.8t 4x4 -02
passar simons 041-h4?
jocke721
2011-03-27, 01:42
Hallå, om jag också får ett sånt där saftigt 30% rabatt skickat till min mail så blir det ett köp från min sida ;)
timryden@hotmail.se
Känner samma här, varit lite inne på att uppgradera till steg2. 30% rabatt skulle definitivt göra beslutet lättare ;)
jocke_7@hotmail.com
Äntligen fått tummen ur och bokat tid för steg 2 vtech i Södertälje :D ska ner på fredag så det blir nog en spännande väg hem igen...
Men det jag undrar är om steg 1 ingår vid köp av steg 2? Läste det i någon tråd men det kanske är något gammalt erbjudanden bara?
maverick
2011-03-28, 10:45
Äntligen fått tummen ur och bokat tid för steg 2 vtech i Södertälje :D ska ner på fredag så det blir nog en spännande väg hem igen...
Men det jag undrar är om steg 1 ingår vid köp av steg 2? Läste det i någon tråd men det kanske är något gammalt erbjudanden bara?
Ja, det gör det. Jag fick båda stegen när jag köpte RTS steg 2.
silverbane
2011-04-28, 15:20
vad har hänt med vtech.se?
vad har hänt med vtech.se?
Vet ej, men det stod i senaste nyhetsbrevet att de hade problem med hemsidan...
roundcougar
2011-04-28, 23:18
Ja, det gör det. Jag fick båda stegen när jag köpte RTS steg 2.
Jaså? Jag fick bara Steg 2... =/
maverick
2011-04-29, 10:49
Jaså? Jag fick bara Steg 2... =/
Jag hade också lite problem emd det. Fick efterfråga det andra programmet.
När man laddar upp filen på servern har man ett val, Då ska man välja steg 2 + ECO.
Man kan alltid få en ecofil senare om man missat detta.
När man laddar upp filen på servern har man ett val, Då ska man välja steg 2 + ECO.
Man kan alltid få en ecofil senare om man missat detta.
Har v-tech någon programvara för etanolkonvertering?
är på jakt efter att kunna köra på e85 eller Bensin 95 i valbar blandning. Trimmning är inte lika viktigt. Är iofs ingen RS utan en Passat 1,8T-03 men det kanske är ok att ställa frågor här ändå..=).
Hej!
Finns det något erbjudande på V-Tech för en nybliven Skoda RS ägare
(2.0 TFSI)?
:-)
Hej!
Finns det något erbjudande på V-Tech för en nybliven Skoda RS ägare
(2.0 TFSI)?
:-)
ja, skicka ett mail till jonatan@vtech.se
Gott nytt
Bra, ska bara få hem den först (vart en liten parkeringsskada som försäljaren ska fixa till, tar väll minst en vecka till)
Hör av mig när det blir aktuellt ;0)
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.