handdator

Visa fullständig version : Hur lätt är det att sno en felicia?

tobbe
2008-09-16, 13:18
Jag har en Skoda Felicia -95 som jag bråkar med försäkringsbolaget om..

Min Felicia hade blivit stulen, har hittat den utan skador på lås eller kablar. Hur lätt är det att komma in ibilen och starta den utan nyckel?
Försäkringsbolaget tänker inte ersätta skadorna på bilen som har kommit (oljud i v-låda samt drivknut)..

Kan tilläga att jag har 2st nycklar till bilen och ingen är borta. Så den har INTE blivit nyckelstulen

Joakim
2008-09-16, 21:38
Frågan är väl vem som skulle vilja sno en Felicia? ;)

maverick
2008-09-16, 22:35
Om konstruktionen på låset är liknande tidiga Octavia, så krävs det väldigt lite för att ta sig in i bilen utan att lämna ytliga märken. Att sen faktiskt kunna köra iväg med bilen vet jag inte.

Furby
2008-09-18, 20:42
I mitten av 80-talet öppnade jag kompisens Golf med min Audi nyckel.

Poyjs
2008-10-09, 17:25
Är åxo inne på mavericks poäng. Att ta sig in i bilen är ju en sak, men att ens kunna starta den vettefasen, nu vet jag inte hur Felician har för spärrar osv men är den lite nyare så borde de ju va ganska svårt me tanke på alla start spärrar osv.... Har din nyckel chip i sig?

tobbe
2008-11-05, 20:59
Har ingen aning om nyckeln hade chip eller ej. Jag blev less på bilen efter att den blev stulen så den har bara stått still, sen försökte jag sälja den, men efter 20st "sista priset kompis" hade ringt och klaga på den hutlösa summan på 2000 spänn så skrotade jag den istället.

Bilen som fick ersätta Skodan är en Volvo 343 dl -86 med B14 (motor från renault)..

Sinni
2008-11-05, 21:25
I mitten av 80-talet öppnade jag kompisens Golf med min Audi nyckel.

de är lika simpla att öppna med en smal skruvmejsel ...har jg hört :D

de lite äldre golfarna alltså