handdator

Visa fullständig version : Trimbox till dieselbil med PF?

Joakim
2008-01-29, 14:52
Jag vill ha in lite erfarenheter av er som trimmat er dieselbil med partikelfilter med trimbox, fungerar det felfritt? Jag var i kontakt med en kille förra veckan som har fått felmeddelanden i displayen och vi tror att det beror på att bilen har partikelfilter i kombination med trimbox. Med seriell trimning fungerar det felfritt iallafall.

Stephan
2008-01-29, 17:36
Jag provade Promotech's box till RS TDI, iof bara ca 100 mil men ändå. Då lös det inga lampr öht.

anderzxb
2008-02-07, 02:16
Skulle gärna vilja veta lite mer om detta..

Ska få min nya Octavia RS Tdi snart och den ska trimmas men frågan är om jag ska boxa den eller chippa den. min fabia hade jag boxat ett tag det funkade ju kalas.

Mvh Anders

Karlzzon
2008-02-07, 07:30
Farsan hade en kcr-box på sin BMW X3 2.0D i ca 2000 mil och den visade inga lampor men fel i felminnet !!!!!
På BMW ser man vid vilken km som felet inträffade och det va samma fel vid 3 olika tillfällen dvs partikelfilter överbelastat.
Nu åker han mappat i styrdonet och inga felkoder samt nästan 0,2dl mindre per mil på långkörning!!!!!!!

maverick
2008-02-07, 08:01
Skulle gärna vilja veta lite mer om detta..

Ska få min nya Octavia RS Tdi snart och den ska trimmas men frågan är om jag ska boxa den eller chippa den. min fabia hade jag boxat ett tag det funkade ju kalas.

Mvh Anders

Bäst är chip, men box är bra om du vill kunna ta bort det när du vill.

anderzxb
2008-02-07, 10:00
Bäst är chip, men box är bra om du vill kunna ta bort det när du vill.

Men egentligen spelar det nån större roll vid service om chippning? brorsan har chippat alla sina nya bilar han köpt och däribland en Octavia RS -03 och det var aldrig några bekymmer.

maverick
2008-02-07, 10:15
Nej, det enda du eventuellt kan råka ut för är att chipet skrivs över när de uppdaterar din programvara. Har du V-tech chip, så är det bara att få det inläst igen.

anderzxb
2008-02-07, 17:32
synd att vtech inte ligger på närmare ställen för dom är helt klart intressanta att kontakta.

jtds
2008-02-07, 18:45
synd att vtech inte ligger på närmare ställen för dom är helt klart intressanta att kontakta.

Får man fråga vart du bor?

anderzxb
2008-02-08, 01:39

Får man fråga vart du bor?

Falkenberg.. ca 10 mil från Göteborg..

Rock
2008-02-09, 19:30
Jag är också på jakt efter en Box eller ett chip har läst och kollat överallt tycker jag folk verkar vara nöjda med att chipa sina dieselar så det får väl bli en sväng till vtech till våren se ifall man kan få någon fart på Fabia häcken nu när jag monterat rakt rör och frontmonterad intercooler =) Pratat med streetperformance i gbg och nu till våren skulle dom har grejer så dom kan slänga in en vtech programvara i bilen
bor också i Falkenberg och till gbg är det ju inte så långt =)