Visa fullständig version : FINAL BILSPORT SUPERSTAGE 2008 17/10 -08
Erhöll detta mail tidigare idag efter ett trevligt samtal med bilsport:
Intresseanmälan för
FINAL BILSPORT SUPERSTAGE 2008
I år har nästan 20 klubbar och entusiastföreningar hyrt Emmaboda Flygbana för att köra Bilsport Superstage.
Nu vill vi göra om fjolårets lyckade Bilsport Superstage-final där Ni i klubben väljer ut en förare som representerar er på bästa sätt. Om tillräckligt intresse finns kör vi redan fredagen den 17 oktober! Exakt tid för samling återkommer vi med under vecka 42. Men räkna med 09.00-tiden och att arrangemanget håller på fram till eftermiddagen.
Precis som förra året är det här ingen tävling, utan en trevlig säsongsavslutning på rätt sätt.
På plats finns Bilsports redaktion tillsammans med vår eminente testförare Tomas ”Gullabo” Jansson. Han kommenterar körningarna och ger gärna tips och råd till förarna. Och han utmanar gärna dagens snabbaste förare som en final …
--------------------------------
Måndag kväll måste jag meddela bilsport vem som kör ifrån klubben.
Jag föreslår att vi röstar om vem som ska representerar klubben.
Lägger er röst i denna tråd. På måndag eftermiddag kl 15.00 avslutas röstningen. Den person med flest röster får köra.
Min röst lägger jag på Karlzzon, han körde snabbast på vår träff och har en potent bil. Därför ska han i mitt tycke köra (om han kan och vill).
Ja, eftersom jag bor lite avigt till blir Karlzzon bästa "stand-in"!!! 8-)
possente
2008-10-10, 22:50
varför skulle vi inte välja den bilen/förare som var snabbast?
maverick
2008-10-11, 13:06
Alla gånger Karlzzon! Måste ju skicka en 1:29-bil. ;)
Skicka Karlzzon eller Narin men byt deras bilar mot Jonis med fräscha däck så blir det minst en 1,27:a!!
Tror nog Jonis ställer upp på detta, kanonbra reklam!
Vilken bil som skall användas måste var också bestämt på måndag eftermiddag. Det är ett gäng dokument som ska in till bilsport med uppgifter om förare och bil.
Karlzzon
2008-10-11, 17:20
Jag måste kolla om det är möjligt för mig att åka ner!!! Typ ta ledigt från jobbet mm.
Karlzzon, du kan väl höra av dig till mig på måndag så fort du vet något?
storalillen
2008-10-11, 19:11
Skicka Karlzzon eller Narin men byt deras bilar mot Jonis med fräscha däck så blir det minst en 1,27:a!!
Tror nog Jonis ställer upp på detta, kanonbra reklam!
bang on target!
secret692
2008-10-11, 19:59
Jag röstar på mig själv :D :D :D :D
Annars Karlzzon eller Narin
Karlzzon
2008-10-13, 11:59
Jag kan åka !!!! jag får ledigt från jobbet och får åka ner för frun!!!!!
Impreza klubben betalar logi och bränsle kostnad till deras förare men dom är en klubb med klubbkassa!!!!! så bidrag emotages gärna då det kommer att kosta ca 1300:- för bensin o boende en natt!!!!!
possente
2008-10-13, 12:36
släng upp ditt kontonummer så man man lägga valfi summa att sponsra dig med???
maverick
2008-10-13, 12:46
Inte helt genomtänkt att lägga ut kontonummer på internet. Lär inte vara många pengar kvar på det sen...
Karlzzon
2008-10-13, 12:57
släng upp ditt kontonummer så man man lägga valfi summa att sponsra dig med???
pm:a vid intresse!!!!
Sponsorer är : Possante , Juanito, Secret692 , RSbob , MZM , Joakim , Furby , Solid
possente
2008-10-13, 14:10
Inte helt genomtänkt att lägga ut kontonummer på internet. Lär inte vara många pengar kvar på det sen...
man kan göra ett tillfälligt som bara gäller typ 1 vecka.
Karlzzon
2008-10-13, 18:43
Jag har en plats i bilen om någon vill följa med ner!!!! måste veta det senast imorn vid lunch då boende redan är bokat
jag åker ner på Torsdag kväll och hem Fredag eftermiddag
Vilken bil kommer att köras?
Karlzzon
2008-10-15, 20:49
Det blir min bil !!!!
Blir nog bäst. Den är ju vassare nu än när jag provade, samt att du är van vid den! 8-)
Karlzzon
2008-10-15, 23:03
Sponsrat lite
Det va inte lite, Det va mycke!!!!!! :D :D :D
Det blir min bil !!!!
Kalas! Vad siktar du på för tid?
Karlzzon
2008-10-15, 23:56
Det blir min bil !!!!
Kalas! Vad siktar du på för tid?
Ja naturligtvis under 1,29!!!!! Men under 1,27,35 är drömtiden!!! Då blir jag snabbast i SS med en Skoda :o :o :o
possente
2008-10-16, 00:25
så nu har jag också sponsrat! :D enligt tv4 vädret så blir det 9 grader klart/halvklart och 0mm regn :D
Sponsrat härifrån oxå! Lycka till och visa var Skodan ska stå! :D
jag hoppas min sponsring oxå gått fram!
Lycka till imorgon, tyvärr kunde jag inte ta ledigt och åka ner och kika :(
Fan, jag hade följt med dig Karlzzon om jag hade kunnat.
maverick
2008-10-17, 08:49
Heja Karlzzon!!
Får vi någon live-rapport från de småländska skogarna?
Karlzzon
2008-10-18, 00:29
Nu e jag hemma!!!!! skriver mer imorn e jätte trött !!!!! Nattizz
secret692
2008-10-18, 01:33
Hoppas det gick bra för dig.
Karlzzon
2008-10-18, 10:37
TACK Alla som har spnsrat mig och klubben!!!!!!!
Igår så va man laddad som F men vaknade så va det blött och riktigt fuktig men uppehåll!!
Efter mycket fotande så började vi åka i karavan runt för att det skulle torka upp.
Ungefär kl 12,00 började första bilen köra på tid fortfarande blött !!!! Jag som lottades till startnr 10 av 11 hade bara lite blött men riktigt jobbig brommsning innan vändningen!!!
Nåja körde iallafall en hög 1,30,xx tid och tyckte att lite mera flyt skulle det nog gå att kapa lite till.
i Inför omgång 2 efter lunchen så var det torrt och vi fick se en viss BMW köra sin första 1,20,xx som är först ut med start nr 1 som bara driftade i blötan i första!!!
Jag ladde lite för mycket i första rundan av 3 i 2:a omgången så tog det lite lungnare i andra men fick fortfarande inge flyt!!!! i sista rundan som Bilsport sagt att det skulle bli försökte jag ladda lagom och tycte att nästa allting satt bara lite ur spår men trodde att det här va rundan med stort R!!!! men den klockan stannade på 1,30,31!!!!!!!!!!!! FAAAAN tänkte jag.
Strax efter så ser jag BMW:n värma däck och tittar på min klocka och ser att den är 15,15 och att vi skulle hinna en 3:e omgång!!
Tyvärr så fick jag inget flyt i nån av dom sista rundorna tyckte jag men klockan sa att det gick iallafall ganska fort !!!
Summa kardemumma så har jag kört 6st 1,30,xx tider och blev utnämd till jämnheten själv av Bilsport gubbarna!!! som för övrigt va imponerade hur gött den går i SS som "nästan" är orginal i chassiet!!!
Och många va framme o frågade va Fxxxn det va för motor i Skodan !!! hehe dom tyckte den läät gött och gick bra !!!!!
Karlzzon
2008-10-18, 10:39
Sponsorer är : Possante, Juanito, Secret692, RSbob, MZM, Joakim, Furby, Solid
6 st. 1,30 är starkt!
Motorn måste ha gett lite extra, nu när det var svalt och fuktigt!
Well done, sa kocken!
secret692
2008-10-18, 11:36
Japp bra jobbat. Vi får ta nya tag till nästa år. Vilken totalplacering vart det????
Karlzzon
2008-10-18, 11:44
Japp bra jobbat. Vi får ta nya tag till nästa år. Vilken totalplacering vart det????
Vet inte men ingen framsjuten placering då det va flera st under 1,30,xx !!!!
possente
2008-10-18, 11:51
Vet inte men ingen framsjuten placering då det flera st under 1,30,xx !!!!
publiceras allas tiden sen?
Karlzzon
2008-10-18, 12:20
JA i tidningen men vet inte när !!!!!
Bra jobbat Mattias! Det är ju inga blåbärsbilar du kör mot precis, gräddan av gatbilarna och i vissa fall säkert rena racebilar, var "Loaded" BMW där? Fanns det någon Golf eller Seat på plats?
bra kämpat, Mattias!
tycker det är bra att vi syns på sådana evangemang.
kan tänka mig att du hade jätte roligt.
Grattis till de fina tiderna! Nåt som utmärker en riktigt bra förare är just förmågan att kunna köra väldigt jämt, men det vet du ju säkert redan... :D
Grattis från mig med!
Var kul att höra en liverapport igår!
Rs_Marcus
2008-10-18, 22:02
Grattis riktigt kul!
RS Racer
2008-10-18, 22:38
Grattis!! roligt att RS klubben är med på sådana här evenemang :)
gintonic
2008-10-18, 22:55
Gött Karzzon!
/Kalle
Karlzzon
2008-10-19, 11:52
Tackar tackar!!!! skönt at ni är nöjda!!!! Då jag själv e lite besviken!!! men men.
He he, såg denna tråd först nu :roll: inte här så ofta, men men. Grattis Karlzzon till dina låga och framförallt jämna tider, tyder på att under dom förutsättningarna så tog du ut vad du kunde ur bilen, fast när man kör hem så ligger drömvarvet där i bakhuvudet och gror :D ;)
MVH/Narin
Karlzzon
2008-12-17, 09:30
Dom som vill köpa tidningen Bilsport med reportaget Final superstage i ,Kan göra det den 30/12-08 nummer 1-2.
Dom som prenumererar får tidningen den 23/12-08!!!
Fasen, då blir man tvungen att köpa neonbladet igen... 8-)
Karlzzon
2009-01-01, 23:19
Nu finns tidningen att kopa for den som vill!! skall tydligen finnas en liiiiten film som jag skall titta pa imorn da jag skall aka till en fast internet lina.
Köpte blaskan i förrgår.
Filmen får jag kolla imorron natt, när jag kommer hem igen.
secret692
2009-01-02, 11:46
Filmsnutten var dålig och kort så det var inte mycket att ha tyvärr.
Karlzzon
2009-01-02, 17:02
Kah bara hålla med Secret!!! 30 korta sekunder
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.