Visa fullständig version : Hur klara sig undan dessa ständiga p-skador?
tja,
Börjar bli ganska trött på att alltid få p-skador... ställer mig alltid längst bort när jag parkerar och försöker undvika andra bilar, men ändå så verkar folk gilla att köra på mig...
Hade BMW innan fick inte en enda p-skada så länge jag hade bilen, dock fick jag den repad en gång och en gång bombaderad med ägg.
Skaffade min rs nov -07 i maj fick jag min första p-skada, någon hade gnidit sig mot kofångaren vänster bak. Gick dock att lösa med polering hos mr cap.
Nu i Oktober så hade någon tryckt in hela kofångaren på samma ställe(var ifrån bilen 20min) blev till att värma och lackaom. Fick som tur var den lägre självrisken på 2000kr som tur var.
Nu idag så ser jag att jag fått en ny gnidskada på exakt samma ställe igen, verkar dock för grov denna gången för ompolering...
Är det bara för att det är en skoda som folk inte verkar bry sig? Blir så trött... får väl skaffa en 240 lr ngt, eller är det jag som är för kräsen? Hur pass känsliga är ni för sådana här skador?
Mikael1977
2008-11-22, 22:28
Vart bor du någonstans? Tråkigt med så många incidenter på kort tid.
Själv så tror jag att den dagen första skadan kommer så kommer jag bli skitförbannad!!!
Men förstår din frustration. Jag fick en självförvållad parkeringsskada (körde in i en betongklump) och jag grät innombords varge gång jag såg den repade stötfångaren.
Jag tror inte att det beror på att det är en Skoda som folk är oförsiktiga, tror bara det är ren egoism!
Är det så jävligt där nere Olof? :shock:
Tror bara för att stan är så "tät" där nere jäntemot kalmar. 8-)
Håller med dig, det e drygt som fan att råka ut för sådant skit... Spec när man har en så pass ny bil som du.
Är som du, parkerar långt bort... eller bredvid dyra bilar om inte heller är intresserade av att få repor/bucklor o dyl.
tja stefan
2 av 3 skador har jag faktiskt fått i Kalmar, men det var gnidskadorna. Här satsar de mer så man får en rejäl jävla buckla :roll:
På vissa parkeringar så ställer jag mig som en kratta med flit.... Bara för att ingen ska kunna stå precis brevid.
När jag hade 245:an var det en kärring med jättehäck som smällde upp sin dörr i sidan på min.
"Du får gärna vara försiktig" sa jag till henne.
Hon fånstirrade bara, för att 10 sekunder senare svinga upp dörren med rumpan igen. Brak!
Då smällde jag upp min dörr i hennes sida och frågade om det var lika skönt för henne...
Det är en hel vetenskap att undvika dessa skador.
Parkera så långt bort det bara går är ett måste. Mig gör det inget om jag får gå lite.
Barnfamiljer är det största "hotet". Ungarna häromkring klättrar på grannbilarna t.o.m :o
Tur man har garage...
Tror mycket handlar om tur/otur när det kommer till p-skador, även om man gör sitt bästa för att undvika dom.
Ta mig tex, bilen är snart 2 år och inte ens EN p-skada, det tycker jag är bra jobbat. :D
Hur har jag burit mig åt? Ja, tex så hyr jag 2 p-platser i garaget hemma, varav den ena platsen är intill en vägg. Så där lär aldrig något hända. (ta i trä) :p
På jobbet står jag alltid felparkerad då det inte är någon övervakning där. :p
Handlar mat gör vi på ICA Maxi vilket innebär Familjeparkering för RS'en. :p
Övriga gånger man måste ställa sig i stan så gör man ju sitt bästa för att hitta nån bra plats.
Att undvika bilar med barnstol/ar, firmabilar, suvar och liknande är en självklarhet såklart. :)
silverbane
2008-11-24, 10:34
Själv blir jag skitförbannad på sådana skador. Kan inte ha dom utan måste lagas direkt. Jag mår fan dåligt av att ha bucklor/repor på bilen.
Jag har haft min bil sedan i juli förra året och redan åkt på 2 skador. En gång skadegörelse (parkera inte på Långgatorna i götet....tips)
och en gång "parkeringsskadan" Frugan backar in i en annan bil som också backar ut från parkeringen. Bilen inne just nu för riktning och lackning.
Vetesjutton vad det är men skodan åker på stryk mycket mer än andra bilar jag haft.
Iofs tredje bilen i rad jag har inne på lacken :P
Saaben fick parkeringsskada där förövaren inte bara stack utan lämnade lapp i rutan med telefonnummer (hur ofta händer det nuförtiden?!!? :D )
Sedan krock med polisen med PT'n... rolig historia hehe.
Själv blir jag skitförbannad på sådana skador. Kan inte ha dom utan måste lagas direkt. Jag mår fan dåligt av att ha bucklor/repor på bilen.
Jag har haft min bil sedan i juli förra året och redan åkt på 2 skador. En gång skadegörelse (parkera inte på Långgatorna i götet....tips)
och en gång "parkeringsskadan" Frugan backar in i en annan bil som också backar ut från parkeringen. Bilen inne just nu för riktning och lackning.
Vetesjutton vad det är men skodan åker på stryk mycket mer än andra bilar jag haft.
Iofs tredje bilen i rad jag har inne på lacken :P
Saaben fick parkeringsskada där förövaren inte bara stack utan lämnade lapp i rutan med telefonnummer (hur ofta händer det nuförtiden?!!? :D )
Sedan krock med polisen med PT'n... rolig historia hehe.
Du är som mig då, men nu börjar det ju bli löjligt mkt pengar. Hade ju hellre lagt pengarna på lite trim från vtech istället :)
Folk med dragkrok är inge kul, har fått ett märke efter kulan på spoilern fram. Men det värsta av allt är att folk kan med att bara åka därifrån utan att lämna en lapp. :evil: När jag parkerar så ställer jag mig alltid på ytterplats, på linjen så långt ifrån den andra bilen som möjligt.
Annars så kan man ju göra såhär :arrow: http://www.bilsport.se/news.php?id=62149
Folk med dragkrok är inge kul, har fått ett märke efter kulan på spoilern fram. Men det värsta av allt är att folk kan med att bara åka därifrån utan att lämna en lapp. :evil: När jag parkerar så ställer jag mig alltid på ytterplats, på linjen så långt ifrån den andra bilen som möjligt.
Annars så kan man ju göra såhär :arrow: http://www.bilsport.se/news.php?id=62149
Det är få saker som gör mig så riktigt :evil: som dessa små skrap och bulor. Har för vana att åka till Finland nån vecka per år och jag ligger i hytten magont och svettningar när jag tänker på alla väskor och vagnar med billig skitöl som dras mot sidan på bilen när alla jäktar till på och avfart. Urk!!
Jag gör i regel alltid som Chippe, ockuperar två rutor eller ställer mig på sträcket på ett gavelläge OCH LIK FÖRBANNAT brukar det ställa sig nån brevid alldeles för nära och inte i mitten av sig "egen" ruta utan så nära den andra för det blev ju plötsligt så gott om plats. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
När jag jobbade med elservice i Sthlms innerstad ritade jag en anordning som jag kunde fälla ut bakom bilen för att få 2m svängrum bakom bakdörrarna och som definitivt skulle skada den påkörande bilen för att kunna lasta. Min dåvarande chef tyckte inte det var en lika bra idé som jag...
Det är få saker som gör mig så riktigt :evil: som dessa små skrap och bulor. Har för vana att åka till Finland nån vecka per år och jag ligger i hytten magont och svettningar när jag tänker på alla väskor och vagnar med billig skitöl som dras mot sidan på bilen när alla jäktar till på och avfart. Urk!!
Jag gör i regel alltid som Chippe, ockuperar två rutor eller ställer mig på sträcket på ett gavelläge OCH LIK FÖRBANNAT brukar det ställa sig nån brevid alldeles för nära och inte i mitten av sig "egen" ruta utan så nära den andra för det blev ju plötsligt så gott om plats. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
När jag jobbade med elservice i Sthlms innerstad ritade jag en anordning som jag kunde fälla ut bakom bilen för att få 2m svängrum bakom bakdörrarna och som definitivt skulle skada den påkörande bilen för att kunna lasta. Min dåvarande chef tyckte inte det var en lika bra idé som jag...
Känner igen mej med finlandsfärjor.
Åkte för en vecka sedan å jag var bland dom första ner för att kunna hålla koll..
Det kom en "dam" och gick sidles förbi backluckan, drog sin lilla armväska efter hela bakluckan, jag påpekade det olämpliga på ett trevligt sätt och lyfte undan väskan när hon kom halvägs.
Bad henne att tänka sej för.,
Hennes kommentar: men det är ju bara en mjuk väska.
ja men det repar oavsett iom att bilen är dammig-.
När hon går förbi nästa bil, samma sak, jag bad henne igen att sluta,
När damen i fråga repade den 3é bilen då sade jag högt och tydligt, ja du är ju inte riktigt frisk i huvudet,...
Frugan satte sej i bilen, tyckte jag var lite för barsk mot henne...
Hur är man funtad när man gör samma saker flera ggr...
Uppe i Sälen bara några veckor efter leverenas av nya RS:en så tappade norrmannen till granne sin nya säkert 2½m långa bräda över högersidan, hyvlade av lacken finfint ka njag säga! :shock: förmodligen bland de bättre verktygen, allting löste sig bra och norrmannen skratta lite och bad så mycket om ursäkt och stod självklart för allt. Han bodde ju granne så vad hade han att välja på ;) Det var första gången den var inne på lack, har vart inne två gånger till, en gång för ett missöde med höger bakdörr (2a gången den lackades) och en gång fronten och högerkjolen. Snowboarden hyvlade av färgen från halva förardörren, hela bakdörren och en del av bakkjolen på höger sida.
Ärligt talat så har jag helt tappat tron för medtraffikanter.... Var och lämnade en polare utanför Liljeholmens tunnelbanestation i veckan. Ni som varit där vet att det är en ganska tajt parkering där uppe... När jag var där så va det en Kille drygt 30 bast i sin 745:a (volvo då inte bmw ;)) som skulle fickparkera i en på tok för liten lucka... mellan en Lexus 400H eller vad dem nu heter samt en BMW 530i av nyare model... killen backar och backar och jag tänker... nu börjar det bli tajt här.... Men han fortsätter backa tills han går emot Lexusen så att bilen gungar till och sen rattar om och kör frammåt och gör samma sak på BMW:n och så håller han på tills han klämt in sig och står inne på platsen med 1 cm:s mariginal fram och bak... sen går han där ifrån...
Så jag tror helt enkelt på att ha två bilar... en man inte är rädd om till vardags och en fin bil till söndags...
Håller helt med senaste skribenten, ser dagligen folk som ska fickparkera och som inte har en susning om va dem gör. Först så är de tvugna att "ta sats" bakåt 3 gånger innan de ens är i närheten då de ska backa bakåt och svänga in mellan bilarna. Sen står de och rätar upp bilen 20 gånger och backar fram och tillbaks innan de får in bilen. Sen verkar de inte ha en aning vad de har varken bilen framför eller bakom. Ena gången snuddar de bilen bakom för att nästa vända bakåt öppna dörren 1 meter innan de är närma. Själv är jag inte världens bästa på att fickparkera men många man ser är ju helt galet ute när de ska fickparkera.
I somras så stod vår bil ute på gatan utanför vårt hus och blev påkörd på stötfångaren bak. Polerade bort det värsta men det finns fortfarande repor kvar.
Skall göras vi efter vintern har jag tänkt.
Sedan så var vi i Ullared på Ge-Kås den 22:e december och när vi kom ut till bilen så hade någon fixat 2(!) stora bulor i förardörren. :evil:
Jag fattar inte hur folk tänker. Jag skall börja fotografera bilarna som står bredvid min bil så att man får reg nummer.
en kompis till mig parkerar alltid längst bort på parkeringen när han skall handla
lite långt att gå men han har inte några parkerigns skador
jag försöker göra likadant , ställa mig där det finns gott om plats och inga bilar
ju närmare ingången desto fler barnfamiljer där kidsen slänger upp dörren :(
en kompis till mig parkerar alltid längst bort på parkeringen när han skall handla
jag försöker göra likadant , ställa mig där det finns gott om plats och inga bilar
Jag gör samma sak! Tar gärna dubbla parkeringsplatser med... Kan väl säga att man fått ganska många sura lappar på vindrutetorkarna med små komentarer om "vet du hur du parkerar egentligen?" eller "det finns andra som vill parkera här" :D
Jag gör samma sak! Tar gärna dubbla parkeringsplatser med... Kan väl säga att man fått ganska många sura lappar på vindrutetorkarna med små komentarer om "vet du hur du parkerar egentligen?" eller "det finns andra som vill parkera här" :D
Jupp så gjorde en polare till mig men det fick lite konstig vändning då vi var i Heron City, han med sin Alfa 156 GTA som är lite modifierad och är hans älskling. Han ställde sig helt enkelt vid en stolpe och det går ju 3st platser mellan två stolpar, lite med hjulen över en till ruta så han tog upp två rutor med flit. När vi kom tillbaka så satt det en p-bot på 400kr i rutan :/ Lite surt men kanske billigare i längden att ta den smällen.
Kan tillägga att det finns rent utav helt sjukt dumma människor i denna värld, samma polare parkerade mitt i city på Mäster Samuelsgatan och då har någon jävla idiot smetat ut sin kebabrulle över halva bilen.. varför?? Han har även lyckats fått cigarettbrännskador då någon valt att fimpa sin cigg på hans bil istället för på marken. Man undrar ju hur folk tänker...
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.