handdator

Visa fullständig version : tjuvar / ligister

jarmo
2008-12-03, 18:55
hade inbrott i bilen natten till söndag bilen stog i garaget den eller dem slog sönder höger sidoruta & snodde bilstereon &
tog sönder lite knappar & sargen runt klima jäkla massa glassplitter & pappers arbete, har tur att jobbar med bilglas fick den billigt & byte den själv hoppas att försäkringsbolaget godkänner att jag gjorde allt jobb själv istället att lämna bilen till
verkstaden. idag märkte grannen att han hade inbrott i sin bil åxso.
tur att man inte får tagi dem i bar gärning.
mvh jarmo

Chippe
2008-12-03, 19:18
Men fy faaan... jävlar om man fått tag på dom som gjort det.

trist.

Kabben
2008-12-03, 22:09
JAg fick tag i dom.... ting 3 månader senare....

Självförsvar blev det. hehhehehehhehehhehehe

jag hävdade att dom började slåss å jag fick tag på en trädgren bredvid min parkeringsruta.
dom fick gå till tandläkaren...

possente
2008-12-03, 22:24
JAg fick tag i dom.... ting 3 månader senare....

Självförsvar blev det. hehhehehehhehehhehehe

jag hävdade att dom började slåss å jag fick tag på en trädgren bredvid min parkeringsruta.

helt rätt! man kan hoppas att de lärde sig och inte gör om det igen!

Kabben
2008-12-04, 03:43
Min bil blev inte utsatt resten av tiden jag bodde där iallafall

Mikael1977
2008-12-04, 06:53

Jävligt skön komentar :D :D
Tummen upp för lösa trädgrenar!

maverick
2008-12-04, 09:33
"Nödvärn" är bra. ;)

juanito
2008-12-04, 10:42
Jag tog ju en punkare som drog nyckeln längs sidan på min nylackade Barracuda...
Han trodde han gick säker när en lapplisa kom, men när hon såg bilen sa hon bara: "jag kommer tillbaks senare..."
Han sket faktiskt på sig...
http://www.skodaklubben.com/upload_cars/bilder/1458/stora/cudan3.jpg

Chippe
2008-12-04, 19:09
Idag blev jag lite små sur.... Pratade med farsan över mobil när han var på väg till sin bil på coop forums parkering, när han kommer fram till sin bil så är den uppbruten med skruvmejsel (eller liknande) i förardörren och gps, några skivor och morsans ryggsäck (med telefon och lite små saker i) var borta. Han har en passat -03a och brukar tyvärr inte stoppa undan vare sig stereo eller gps när han lämnar bilen, så lite klantigt av honom också samt att morsan säkert hade ryggsäcken på golvet vid passagerarsätet.

Men va faan ska man inte få ha saker ifred.

Jyrki
2008-12-04, 20:30
...får ni tag i dem så ring inte polisen. Säg": Nä jag fann killen liggandes vid min bil medvetslös när jag kom till bilen imorse!"...haha!
Annars är det att få buset att slå första slaget, sen är det bara att rocka på (nödvärn)!

Moffegrev
2008-12-05, 06:43
ligisten behöver inte ens slå först för att du ska få använda NÖD (skyddande av egendom) men våldet ska ha proportion till gärningen.

så nu vet ni det.

silverbane
2008-12-05, 10:52
En njure eller två borde vara "i proportion" tycker jag... :D

Perrko
2008-12-05, 15:32
Vi borde gå tillbaka till hur snattare behandlades förr, kanske inte här i Sverige, men väl i andra länder. Hugg handen av dom, så kan det inte klia i fingrarna på dom efter andras grejer...

jarmo
2008-12-06, 17:32
ja då va det dax i gen den eller dem har härjat i garaget igen kommer att sova i bilen inatt
mvh jarmo