handdator

Visa fullständig version : fredags meny

storalillen
2008-02-01, 18:11
Ska laga en hälig lammstek späckad med mycket vitlök och färska örter och dricka några kalla öl till... Till efterrätt blir det vanlig vailjglass med varma hallon! enkelt och gott!
Sen efter det blir det nog en wiskey av den rökigare sorten framför TV´n.... :)

Chippe
2008-02-01, 18:29
Snart ska jag iväg till bolaget...sen blir det nog en pizza *hehe*

Men lammstek lät inte fel.

Furby
2008-02-01, 18:39
Har redan ätit havregrynsgröt till middag men det kan bli något mer senare. :roll:

juanito
2008-02-01, 19:36
Gjorde varma mackor med kebabkött, rostad lök och lagrad prästost.
Smakade fint med en kopp darjeeling.

micke_petersson
2008-02-01, 21:03
åååå låter härligt... här blev det thai mat... en god flaska fastino I.... o nu blir det soft med en rulle o gott vin... ha en underbar helg alla glada....

juanito
2008-02-01, 22:15
Ska laga en hälig lammstek späckad med mycket vitlök och färska örter och dricka några kalla öl till... Till efterrätt blir det vanlig vailjglass med varma hallon! enkelt och gott!
Sen efter det blir det nog en wiskey av den rökigare sorten framför TV´n.... :)
Testa att byta ut hallonen mot björnbär.

storalillen
2008-02-22, 18:23
Medans ni gottar er med alla goda fredags drycker vandrar jag runt i Malmönatten bland pårökta och fulla ungdommar och fryser....

juanito
2008-02-22, 21:44
Jag halstrade en fläskfile, serverad med hasselbackspotatis och gräddsås
innehållande hackade katrinplommon och championer.

Furby
2008-03-07, 17:47
Vet inte vad jag ska äta ikväll men jag har bjudit ut en tjej på restaurang. Ingen gröt iaf.

micke_petersson
2008-03-07, 18:01
Vet inte vad jag ska äta ikväll men jag har bjudit ut en tjej på restaurang. Ingen gröt iaf.

Då får jag önska dig lycka till o att allt går väl med denna donna ikväll...

Furby
2008-03-07, 18:08
Tack, men jag har redan tjuvtränat två nätter. :oops:

micke_petersson
2008-03-07, 18:16
Tack, men jag har redan tjuvtränat två nätter. :oops:

hehehehehe... men då måste du ju inatt lova att du låter som james fjong... :D

juanito
2008-03-07, 18:56
Undvik ostron!!! Slemmigt, salt och äckligt.
Dessutom totalt överreklammerat som afrodisia...
Klämde i mig 12 stycken en gång i Helsingborg, och tänkte ge tjejerna en helnatt.
Men faaan, det var bara vita fåtöljen som fick en helnatt!!! http://www.cosgan.de/images/midi/ekelig/c020.gif

juanito
2008-03-10, 19:50
Fixade en riktigt god lunch idag, som borde duga vilken fredag som helst:
Skivade upp benfi fläskkarré i ca. 12,0945mm tjocka skivor. :-)
Fixade en kryddblandning bestående av lite salt, strösocker, svartpeppar och sesamfrön.
Penslade köttbitarna med en aning olivolja.
Vände runt dem några gånger i kryddblandningen.
Stekte upp dem i torr teflonpanna och täckte dem sedan med lätt uppfrästa lökskivor.
Täckte det hela med ett lock och lät vila i 10 minuter.
Serverade med potatisklyftor och bearnaise.

jtds
2008-03-14, 17:36
Kl18 är det bokat bord på El Patio i Malmö
farsan fyller 60 & vill fira lite lagom

mrc
2008-03-14, 18:14
Bokat bord kl. 18.30 på "Bullen". Jag,frun å dottern skall dit. Fläsk med löksås, öl och 2-3 Gammeldansk.

Furby
2008-03-14, 18:23
Fick valfri dryck på gymmet eftersom jag hade flest besök där under feb. Första protein drycken sedan åttiotalet tror jag.
Sitter med en starköl nu. Sedan dusch, kort promenad, kyckling och öl hos en dam, avslutar kvällen med sex. ;)

mrc
2008-03-14, 18:26
Fick valfri dryck på gymmet eftersom jag hade flest besök där under feb. Första protein drycken sedan åttiotalet tror jag.
Sitter med en starköl nu. Sedan dusch, kort promenad, kyckling och öl hos en dam, avslutar kvällen med sex. ;)
Om jag klarar av sex ikväll så har jag inte firat tillräckligt.

jtds
2008-03-14, 18:42
Om jag klarar av sex ikväll så har jag inte firat tillräckligt.

Ja visst ja
GRATTIS KENT
va det 45?

mrc
2008-03-14, 18:44
Tack Daniel. Det stämmer med 45. Hellre bli 45 än att inte bli det.
Sitter här med en öl och vänta på att tiden skall gå. HUNGRIG.

juanito
2008-03-14, 19:32
Vi ha helt slutat med sex...
Vi har sju istället!

jtds
2008-03-15, 16:23
Skall iväg till Kronprinsensbowlinghall nu
bowla 2 timmar sen Spansk Buffè
http://www.kronprinsen-bowling.se/rest_spansk.htm

juanito
2008-03-15, 16:46
Potatiskakan kan man hoppa över, paella är ok och resten riktigt gott! Åtminstone var det det när jag provade i Barcelona.

mrc
2008-03-15, 17:22
Idag blir det marinerade kycklingfiléer (egen marinad) med Basmati ris och en sås som är gjord på kycklingfond.

juanito
2008-03-15, 18:22
Idag blir det marinerade kycklingfiléer (egen marinad) med Basmati ris och en sås som är gjord på kycklingfond.
Du vet väl hur du får godast ris?

Chippe
2008-03-15, 18:46
Igår blev det buffé på båten, den va bra. Och idag blir det en bakis pizza. :D

Furby
2008-03-15, 18:56
Kyckling med sötsur sås snart klart en bit härifrån. Sover där igen

mrc
2008-03-15, 18:59
Du vet väl hur du får godast ris?
NOP!

juanito
2008-06-09, 21:33
Den här brukar jag göra. Scannade receptet från Wheels nr. 3 -97.

Så här gör du TexasChili för ca 8 personer

• Sätt på en skiva med Texas¬musik, exempelvis Fabulous Thunderbirds.
Hank Williams går också bra om man föredrar den musiktypen.
• Häll upp en rejäl tequila, vi re¬kommenderar Herradura eller nagon mezcal.
• Bryn 1 paket bacon i småbitar i en torr järngryta tills de har fått fin farg.
• Lägg i 1kg nötkött skuret i grytbitar tillsammans med 500 q hackad gul lök.
• Man kan använ¬da valfritt nötkött från högrev till filé. Krydda med 2 matskedar chilipulver och bryn sedan tills det fått fin färg.
• Det ar varmt vid spisen. Kom¬pensera vätskeförlusten på dig själv med en till tequila.
• Nu ska det kryddas. Pressa ner 6-7 vitlöksklyftor, krydda med 1 tsk spiskummin, l tsk mald svartpeppar, 1/2 tsk mald kryddpeppar,
1 tsk oregano, 1 tärning köttbulljong, 2tsk sambal badjak och 2 rejält rågade matskedar farinsocker. Hacka ner 1 fãrsk grön chili (finns även på burk) och häll på 2 flaskor öl, helst mörkt. Dela 2 limefrukter och lägg i med skalen.
• Låt grytan sjuda på svag värme, rör om då och då. Koktiden varierar be¬roende på köttets kvallité. Chilin ska ha karaktären av köttstuvning när den färdig och alla grytbitar kött har då fallit sönder.
• Det kan ta allt mellan en till sex timmar, vi rekommenderar att använda rostbiff eller liknande för att hålla ner koktiden någorlunda. Håll uppsikt så att det inte kokar torrt, man måstee hälla på vätska regelbundet för att kompensera det som kokar bort.
• Häll inte pa mera öl, då blir det för kraftig beska, vatten ska det vara. Passa på att fixa till guacamole till serveringen under tiden chitin kokar till . Gröp ur 3 mogna avocados och mosa fruktkOttet till en puré med en gaffel. Tillsätt 1 mycket finhackad liten lök,1 pressad vitlöksklyfta, 1/2
dl citron och 2 dl creme fraiche. Blanda och krydda med salt, vitpep¬och eventuellt även lite chilipulver och ett stänk tabasco.
När det ar färdigt smakar du av härligheten med lite salt och peppar. Har ölen gett for mycket beska sötar du på med lite strösocker. Är ni av åsikten allt som inte ger frätskador pa tallriken är för svagt ökar ni pa styrkan antingen sambal badjak (OBS lite i taget) eller Tabasco.
Servera med guacamole, salsa, skivad jalapenopeppar, gräddfil och varma vetetortilla bröd. Sleva upp chili och tillbehör i bröden och käka precis som en tunnbrödsrulle. Smaklig måltidl

mrc
2008-06-09, 22:24
Ikväll blev det en buljongtärning i varmt vatten. 1 glas multivitamin till det.

juanito
2008-06-09, 22:34
UUuääärrrrkkkk!!!!!

juanito
2008-11-16, 12:08
Snart dags att plocka upp ungnötlevern ur mjölkbadet.
Gör "lever anglais" till lunch.
Byter dock ut potatisen mot basmati-ris.
Björnbärspaj efteråt.
Man överlever nog denna helg också!

juanito
2010-12-17, 18:25
Såg just mina favoritbikers på 9:an.
"Hairy Bikers", så nu blir det deras version av Lancashire hot-pot till middag.