handdator

Visa fullständig version : Cigarrer Cohiba Esplendido

Cyrre
2008-02-01, 18:53
Någon här på forumet som gillar eller kan Cigarrer?

Jag har fått tag på en hel låda med dessa väldigt kända rackare.
Vad anser ni är ett rimligt pris att betala?

Dom är så vitt jag vet inga kopior, säljaren försäkrade att dom är äkta och jag har själv kollat upp på låda och cigarrer på nätet och allt pekar mot att dom är den riktiga varan.

Kabben
2008-02-01, 21:33
Saxat från nätet:

En av världens mest förfalskade cigarrer är Cohiba Esplendido.
Att med 100% säkerhet veta att en cigarr är äkta är inte det lättaste, men man kan alltid börja med att kolla gördel, förpackning och inte minst pris. En av de vanligaste historierna är att man köpt cigarrerna av nån som har en släkting/kompis på fabriken, så då är det dags att dra öronen åt sig.

Om cigarrerna är korrekt inhandlade på Kuba så ska det finnas en del stämplar och sigill på lådan och även ett officiellt utförselskvitto. Det kan även vara intressant att kolla försäljningspriset då vissa försöker sälja sina cigarrer under det pris de faktiskt kostar på Kuba.

lite om cigarrer (http://www.carlscorona.com/forum/faq.asp)

juanito
2008-02-01, 22:14
Äsch... Det är Prince, tonade med kallt té! http://www.cosgan.de/images/midi/frech/a025.gif

Cyrre
2008-02-02, 19:29
Jag har kollat lådan, gördeln, cigarrerna, sigillena och även gångjärnen och alla dessa ser ut som dom äkta på nätet. Och säljaren som är en vän kommer från Kuba.
Det enda jag inte kan kolla är smaken, för jag har ingen falsk/äkta att jämföra med.

Joakim
2008-02-03, 11:19
Tror inte att det spelar någon roll om du skulle ha en falsk att jämföra med, för en icke expert är alla katter grå...
Det är som jag och vin, vissa av mina favoriter får omdömet diskvatten av "kännarna", skiter jag blankt i, jag tycker det är gott!
Kläm ut en annons om du vågar, har för mig att det är olagligt att sälja kubanska varor, vi är ju USA:s 51:a delstat...

Lorre
2008-02-14, 12:33
har för mig att det är olagligt att sälja kubanska varor, vi är ju USA:s 51:a delstat...

HAHAHA, är inte alla västländer USA:s 51 delstat? Åtminstone verkar jänkarna tro det :|