Visa fullständig version : Erfarenheter gällande lackförsegling efterlyses
Hej alla kunniga Skoda lovers :) Går och funderar på om jag ska ge min bil en såkallad lackförsegling (typ Ditec / Mr Cap / Permashine) Men eftersom detta är en ganska stor investering så efterlyser jag nu lite tips och erfarenheter i detta ämne.. Bra/dåligt, vilken är bäst mm... allt som kan kommas på... Kanske bara en vanlig rekond och idogt vaxande??
Mvh
Andreas
Jag har gjort en Tefcar behandling på min (typ samma som Ditec mm). Riktigt nöjd, bilen blir lätt-tvättad, bibehållen glans och får liksom en skyddande hinna över lacken.
En komplettering per år och man slipper vaxa och har en bil som alltid ser ny ut.
Jag har gjort detta på mina senaste bilar och är mycket nöjd. Absolut värt pengarna.
anderzxb
2008-12-27, 12:28
jag har ditec på min väldigt nöjd. Bilen blir lite lättare att hålla ren :) och framför allt så blänker den så fint när man tvättat av den :)
gintonic
2008-12-27, 15:28
Jag har också haft Ditec på min sedan ny.
Mycket nöjd med Ditec.
I somras blev det dock hand made by myself. (ont i armen)
/Ginnen
Tack för alla råd, hittad ett erbjudande för 3490.- hos en firma i närheten.. Verkade billigt då det kostar över 5 k hos Ditec, systemet hette Brightguard samt att man fick glasbehandling.. Ska åka o kolla med dom.. Får ju fylla alla stenskott innan..
Jag köpte brightguard på autoexperten för runt 700 kr för två flaskor, räcker till minst 5 bilar, kräver dock att man har plats att hållas på, och det underlättar om man har en maskin också, biltemas cyklokopia duger gott. Billigare än så blir det knappast.
Jag kör med Mr Cap helt nöjd :)
Hade kanske fixat med det själv om jag hade utrymmet och utrustningen, men så är inte fallet:)
Jag köpte brightguard på autoexperten för runt 700 kr för två flaskor, räcker till minst 5 bilar, kräver dock att man har plats att hållas på, och det underlättar om man har en maskin också, biltemas cyklokopia duger gott. Billigare än så blir det knappast.
Jag har ju bara kallgarage.. Jag har väl ska erkännas lite för dåligt tålamod oxå.. Sen känns de som om ett proffs får ett bättre resultat..
Min förra bil var ett år gammal och Ditecbehandlad när jag köpte den och jag lämnade själv in den en gång för Ditec-behandling.
Jag märkte ingen skillnad jämfört med att vaxa sjäv 1-2 ggr/år.
Tvättar bilen några ggr/månad och vaxar vår och höst.
Har en Co/Tech polermaskin med dubbla polerhuvuden använd en gång, om någon är intresserad 100 kr.
Psykopelle
2009-01-02, 16:07
Skal her komme med mine erfaringer om ditec, som nok ikke er veldig oppklarende.
Jeg og min samboer har hver vår bil med ditec. Min 2008 Octavia bli ditec behandlet som ny. Min samboers 2006 landcruiser, ble Ditec behandlet da den ble importert til Norge på sommeren 2008.
Bilene er behandlet på samme sted, Strømmen bilpleie, utenfor Oslo.
Landcruiseren ser ut som ny. Er lettvasket, og blir glatt og ta på. Føles som nypolert etter vask.
Octavian er vanskeligere å vaske ren, og har ikke nybilglansen etter å ha vasket den med avfetting.
Det er altså forskjell på de to bilene med samme behandling gjort på samme sted.
Jeg mistenker at Ditecen på Octavian ikke er bra fordi den ble behandlet i januar, og gikk i "herdingsperioden" våte og saltede veier hele tiden i fjor vinter. Landcruiseren gikk å tørt og varmt vær etter behandlingen i sommer. Forhandleren mener at dette ikke har noe å si, samtidig som han sier at bilen ikke skal vaskes de første ukene fordi Ditecen må få herde....
Så vi har både gode og dårlige erfaringer med Ditec. Med vår gode erfaring kan Ditec absolutt anbefales. :D
Noen som lignende erfaringer? Eller andre som arbeider med Ditec som vet om "klima" i herdingsprosessen har mye å si på resultatet?
TS_Edition
2009-01-02, 21:19
TEFCAR IS THE HIT!!!.........Sen gäller det som med allt annat att det inte är skit bakom handaget på den som ska utföra jobbet!
Okej, tror inte vi har någon i närheten som gör TEFCAR... Problemet som jag ser det är ju just att veta hur duktig en firma är.. Ditec i Kristianstad fick jag inget förtroende för bara av o prata med dom...
Okej, tror inte vi har någon i närheten som gör TEFCAR... Problemet som jag ser det är ju just att veta hur duktig en firma är.. Ditec i Kristianstad fick jag inget förtroende för bara av o prata med dom...
hej,du kan kolla med Ditec/Eslöv,dom är duktiga och seriösa.
ha det så bra
Richard.
2009-07-06, 23:52
Ska lämna in min bil på lördag till en kompis som ska lackförsegla bilen. 1500 kr får jag pröjsa:). Återkommer med bilder samt kommentarer:).
jag har Tefcar. har haft det på alla bilar mycket nöjd! Firman som har fixat mina bilar är PM-RECOND i Nynäshamn.
Richard.
2009-07-12, 12:53
Fick tillbaka bilen efter lackförsegligen o jag måste säga att jag e väldigt nöjd. Bilen e som ny. 16 månaders skydd om man inte använder avfettning. Om nån e intresserad av att få sin bil lackförseglad för runt 2000 kr så kan ni pm:a mig så får vi se om jag kan ordna nåt:)
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.