Visa fullständig version : Att göra på nya forumet! 2009 Ver
Här kommer jag att håller er uppdaterade med funktioner som vi arbetar på att lägga in i forumet.
Kom gärna med egna förslag och funderingar.
Även Buggraportering!
Att göra:
Översätta till svenska:
Garaget
Videos
Grafiskt anpassning:
Loggor samt design av själva forumdelen.
Övrigt
Radio - Lägg till svenska stationer + TV
Sveriges radio finns nu i spelaren
Att länka till youtube filmer är extremt lätt, bara att markera urlen till filmen och klistra in så tar forumet infon från youtube automatsikt!
Det funkar för närvarande inte att lägga till en avatar. Ser att vissa har lyckats men vet inte om det är något kvarvarande från förra forumet eller om det är lite selektivt vem som kan/inte kan lägga upp en.
i gamla forumet så när man klickade i en länk adress så öppnades den i samma "fönster"
kommer det att öppnas ny flik nu istället ?
jag tycker det är smidigare att få länken i ny flik ,så kan den laddas klart medan man tittar färdigt i den man var inne i först
om du förstod vad jag menade ??
Klickar man på en länk nu blir det ett nytt fönster.
Nu ska det funka med avatarer för alla!
Nu ska det funka med avatarer för alla!
Funkar för mig nu iaf, så förhoppningsvis funkar det för alla andra också.
Bra jobbat med nya forumet!
Rs_Marcus
2009-01-06, 21:54
Funkar även för mig nu :)
storalillen
2009-01-06, 21:57
hur lägger man upp filmer? bra jobbat med nya forumet jonis!
Filmerna lägger man upp på Youtube.com
sedan går man i i videodelen och länkar hit.
Det är för att våran server inte skulle klara att hosta alla filmerna.
Hittar ni roliga eller andra filmer där så är det bara att länka hit.-
Hur ser man bilderna i garaget?
Jag la till en del bilder till min bil. Men inga syns
Hur ser man bilderna i garaget?
Jag la till en del bilder till min bil. Men inga syns
Är du säker på att dom inte är för stora?
Trodde jag också la upp bilder men inga kom med trots att dom var mindre än vad som sas att dom fick vara, men när jag försökte med några som var mindre så funkade det...
Är du säker på att dom inte är för stora?
Trodde jag också la upp bilder men inga kom med trots att dom var mindre än vad som sas att dom fick vara, men när jag försökte med några som var mindre så funkade det...
Ok, testar det.
http://www.rsklubben.se/syp.jpg
har lagt in ett skript som ska ändra storleken på alla bilder automatiskt nu..
Verkar fortfarande vara problem med rättigheterna, åtminstånde i mitt konto.
Av topplänkarna får jag rättighetsfel på "Dagens inlägg" och "My threads/ Replies"
Visa användargrupper, fungerar inte för mig....
får bara ett vitt tomt fönster??
Verkar fortfarande vara problem med rättigheterna, åtminstånde i mitt konto.
Av topplänkarna får jag rättighetsfel på "Dagens inlägg" och "My threads/ Replies"
testa nu borde funka
!
kabbentest
2009-01-07, 13:16
kanske en snygg liten skodaikon vid adressfältet
anderzxb
2009-01-07, 13:21
försökt och lägga in bilder på garaget nu 50 ggr säkert :) Får aldrig det till att funka. får ju inte ens ett fel meddelande
kan du maila mig bilden så kan jag felsöka ?
info@rsklubben.se
försökt och lägga in bilder på garaget nu 50 ggr säkert :) Får aldrig det till att funka. får ju inte ens ett fel meddelande
Jag hade samma problem igår. Men sen fick jag tips om att göra bilderna mindre och då funkade det.
Får ikke lagt til avantar?
jag upplever lite buggar i garaget
när jag tog bort 2 bilder och vill sätta upp 1 annan bild så ville den inte läggas upp
vad kan det tänkas att jag gjort fel ?
bild info på den som inte kommer upp :
jpeg
960*1280
173kb
jag har ökat storleken tillåten på alla bilder,. både storlek och pixlar.
men forumet ska kunna rezisa själv..
testa nu igen,.
sorry
gick inget vidare :(
maila mig bilden så ska ja kolla
maila mig bilden så ska ja kolla
mailad
vad är det för nya staplar man fått ?
maverick
2009-01-11, 13:19
Man kan inte sätta 0 som decimal på bantider i garaget. Min tid på 1:46:00 accepteras inte alls, och lägger jag in 1:46:01 blir det 1:46:1.
storalillen
2009-01-11, 13:36
jasså... du finslipar tiderna nu! humm....
maverick
2009-01-11, 14:50
jasså... du finslipar tiderna nu! humm....
Nja, finslipa är det väl egentligen inte. Min tid var ju 1:46.00, men det får jag inte skriva.
storalillen
2009-01-11, 15:27
hehe ups... my bad!
Ghost Rider
2009-01-11, 19:42
hmm verkar inte gå att ladda upp mer än 5 bilder
possente
2009-01-11, 23:21
jag får inte lägga upp några bilder överhuvudtaget får detta felmeddelandet!
You have reached the maximum amount of images allowed for this vehicle.
Jag har 6 bilder på min...
Inte för att vara sån men vad tusan? Varför kan ni inte bara hålla kvar vid det gamla forumet med layouten och det logiska upplägget? Nu är det ju sjukt plottrigt med det ena och det andra :/
Alla vettiga inlägga i respektive trådar under skoda allmänt/teknik är ju borta? Det avr dom inte innan alla underkategorier kom till med olika motoralternativ.. samt vad skall diskuteras där, bilar som använder respektive motor tekniskt eller allmänt?
Inte för att vara sån men vad tusan? Varför kan ni inte bara hålla kvar vid det gamla forumet med layouten och det logiska upplägget? Nu är det ju sjukt plottrigt med det ena och det andra :/
Alla vettiga inlägga i respektive trådar under skoda allmänt/teknik är ju borta? Det avr dom inte innan alla underkategorier kom till med olika motoralternativ.. samt vad skall diskuteras där, bilar som använder respektive motor tekniskt eller allmänt?
Inga trådar är borta, dock kan du välja att visa trådar som är äldre än ett visst datum.,
Nu har jag ställt in att den ska visa ALLA trådar som standard på alla forum., detta måste vara en miss vid import av gamla forumet.
maverick
2009-01-12, 16:04
Jag saknar rutan med smileysar som fanns i förra versionen. Gubbarna kommer fortfarande fram om man skriver dem i tecken, men jag kan inte tecknen för alla. :mrgreen:
kan man få kunna skriva en lite förklaring under sina bilder i garget
inte alla som kanske förstår varför jag lagt upp 3 bilder på den halländska skogen i mitt garae :)
jobbar på att man ska kunna skriva kommentarer om sina bilder.
Vi har även lagt till Google annonser.
Detta för att kunna finansiera forumet.
Hoppas ni stöder forumet i detta då servers samt licenskostnad har ökad nu aningen.
Hoppas att detta dock ska göra detta till ett bättre/roligare forum!
Mikael1977
2009-01-14, 07:24
Vi har även lagt till Google annonser.
Detta för att kunna finansiera forumet.
Hoppas ni stöder forumet i detta då servers samt licenskostnad har ökad nu aningen.
Inga problem med lite annonser.
Så länge vi har ett så pass bra forum så är säkert alla här inne supernöjda :)
maverick
2009-01-14, 08:35
Googlebannern är så diskret, så den syns nästan inte. :)
Inga problem med sådan finansiering.
en snabb fråga, varför krävs det användarnamn samt lösen för att komma åt forumet, tappar man inte en del besökare på så sätt? Alla orkar ju inte regga sig bara för att kunna läsa lite matnyttig info :/
Troligen för att kunna hålla lite ordning på forumet.
Anledningen är förmodligen för att öka säkerheten.
Medlemsantalet har ökat väldigt kraftigt sedan förändringen gjordes så jag tror inte man förlorar något på det.
Jag blir utloggad ur forumet när jag sitter och skriver ett längre inlägg. Ska det vara så? Jag är ju inte inaktiv då kan jag tycka.
skumt. jag tycker alltid att jag är inloggad även om datorn står över natten...
vet inte om någon skrivit detta men varför går http://www.rsklubben.se till gamla forumet och http://rsklubben.se till nya?
För mig går båda till det nya, oavsett browser och dator.
Rs_Marcus
2009-01-31, 13:06
För mig går båda till det nya, oavsett browser och dator.
Samma för mig!
Mikael1977
2009-05-08, 10:52
Jag undrar fortfarande varför man kan spara credits.
Fick höra för ett tag sedan att det skulle komma till användning i framtiden, men vet inte helt varför jag sparar :)
Jag har snart en komplett uppsättning 19-tummare på sparkontot :D
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.