Visa fullständig version : Polermaskin.....
Jag behöver en ny polermaskin så jag kan fixa pärlan nu till våren. Kom med lite tips på några bra maskiner i 1000 kr klassen om det finns.
Andreas
storalillen
2008-02-03, 18:55
jag kommer lämna in bilen på vår rekond hoss ett proffs ist. lite dyrare men då slipper man allt jobb och förhoppningsvis blir det bättre oxå...
Eftersom min bil inte förtjänar någon proffsbehandling så har jag köpt en polermaskin på biltema med dubbla polerhuvuden, samt vettiga polertrissor från http://www.pingens.se.
Biltemas maskin kostar bara 300, och har blivit rekomenderad till mig på ett annat forum. Den funkade klockrent på mitt tak förra sommarn iaf (med de dåliga medföljande trissorna). Då körde jag med Autosmarts polermedel som heter Buffer 2000. Nu till våren så ska jag köra över hela bilen med polermedel och sedan vaxa.
Biltemas maskin är fullt tillräcklig för de flesta ( låter för dj*vligt bara, hörselkåpor anbefalles), jag har själv en sådan. Men släng originaltrissorna och köp nya, jag köpte mina från Autosmart, finns på bl.a. Clas Ohlsson och Autoexperten. Sedan har Lahega trissor samt väldigt bra vax och andra bra att ha produkter. Har man lite djupare repor får man lämna in den till proffsen eller köpa en lågvarvig 180 mm maskin, typ vinkelslip, jag har ingen själv men vet att jula har för under tusenlappen. Samma sak här, köp riktiga trissor!
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.