handdator

Visa fullständig version : Hur ska man få av gallret på högtalarna i dörrarna fram

mackan845
2009-01-11, 20:40
Hej alla skodavänner. Jag e sugen på att byta högtalare i dörrarna fram. Hur ska jag få av gallret, kan jag bara gå med på skruvmejsel för att få av det eller ska handtaget av först.

Någon som har bytt och kanske har bilder. Även någon som vet vilket djup man kan ha max och behålla orginal gallret. Jag har nämligen hittat ett par högtalre jag verkligen vill ha :-) Infinity REF6522i 6.5 tums.

De är 52mm djupa.

Är tacksam för svar grabs

Sinni
2009-01-11, 21:00
måste man inte skruva ner hela dörrsidan som på den gamla rs ?

mackan845
2009-01-11, 22:23
det hoppas jag inte. Jag läste att man måste göra det på bakhögtalarna. Får annars prova så nätt med gallret och se vad som händer

sengstr
2009-01-12, 14:17
jag har bytt högtalare i framdörrarna. och jag fick montera ner hela dörrsidorna för att kunna byta.. testade att bryta på gallret men det gick destovärre.

Sen för att byta på nya octavia RS 06-08 möjligtvis 09.. så måste du köpa en adapterplatta till högtalaren.. PLUS att den högtalare som sitter i bilen nu sitter popnitad. så dessa måste du borra bort innan du kan sätta dit den nya adapterplatten.. (finns hos mds och brl och de flesta som säljer ljud till bilar). Sen måste du popnita dit den nya adapterplatten och dra nya kablar alt klippa av de gamla kablarna och löda dig till de nya..

Så lätt var det för mig iaf :)

mackan845
2009-01-12, 20:41
jag har bytt högtalare i framdörrarna. och jag fick montera ner hela dörrsidorna för att kunna byta.. testade att bryta på gallret men det gick destovärre.

Sen för att byta på nya octavia RS 06-08 möjligtvis 09.. så måste du köpa en adapterplatta till högtalaren.. PLUS att den högtalare som sitter i bilen nu sitter popnitad. så dessa måste du borra bort innan du kan sätta dit den nya adapterplatten.. (finns hos mds och brl och de flesta som säljer ljud till bilar). Sen måste du popnita dit den nya adapterplatten och dra nya kablar alt klippa av de gamla kablarna och löda dig till de nya..

Så lätt var det för mig iaf :)

Hehe det låter som ett helgprojekt när vädret blir bättre :D

sengstr
2009-01-12, 21:23
absolut ;) jag drog iförsig kablar till slutsteg osv.. det tog 8 timmar med ett proffs som gjorde det där .. så.. räkna någon timme iaf ;)

återkom gärna när du vill veta hur man monterar ner en hel dörrsida :D