Visa fullständig version : Vilken bil?
maverick
2009-01-12, 08:51
Vilken skoda har en treliters diesel?
har du inte läst global meddelandet ?
- Läs det
maverick
2009-01-12, 12:01
Globalmeddelande? Har du någon länk, eller det är ett mail?
Jag kan inte kolla min privata mail på jobbet. :(
maverick
2009-01-12, 12:05
Menar du detta:
Se till att uppdatera era profiler - Se kontrollpanelen!
Lägg upp er bil i garaget - Nu kan alla fylla i mods mm.
I videoavd kan ni länka från youtube hit till forumet.
Mycket enkelt, bara att kopiera sökvägen på youtube.com och klistra in i videodelen så tar den all info från youtube automatiskt!
På Begäran av vissa användare kommer vi att ha några nya forumdeler där nya bilmärken är välkomna.
Det är främst Golf GTI användare som vill synas även här. Det kan vara bra för framtida banåkningar mm.
/J
Jag tycker i så fall att det sak ligga under en generell avdelning, som till exempel "Alla RS / prestanda bilar".
Detta ska väl fortsätta vara ett Skoda-forum?
Huvud inriktn är skoda
Dock finns nu även särskilda avd för dom olika motorerna.
Eftersom dessa sitter i flera olika VAG modeller är det ingen nackdel att ha en del av forumet som fokuserar på motorn å inte bilen den sitter i.
Sedan finns nu även en allmän rs del i forumet.
maverick
2009-01-12, 12:32
Ja, ok. Tycker ändå att ska vi ha specifika motoravdelningar, så ska det vara motorer som finns i Skoda, inte andra. Blir väldigt många avdelningar annars.
Men jag är inte administratör, så det är inte mitt beslut. :)
164161413
2009-01-13, 17:51
Håller med Maveric..
storalillen
2009-01-13, 18:20
välkommen till alla säger jag :)
Tycker inte heller vi ska vara enkel spåriga. Klart det ska vara ett skoda dominerande forum.
Men vi kan faktiskt få bra tips från andra VAG ägare och vi kan ge dem ett par tips.
Även i framtiden finns det kanske större chanser för oss att bli inbjudna till andra klubbar och deras evenemang.
Jag har en Audi A5 3.0TDI som V-tech tunat åt mig. Ligger nog rätt säkert runt 300hk nu och det rör på sig. 3.0an är en mycket fin motor som både har mycket bra kraft och bränsleekonomi. Jag körde förra tanken, efter om-mappning, aphårt med mycket acceleration, konstanta höga hastigheter osv... och lyckades ändå inte med mer än 0.9. Har inte lyckats komma över litern ännu! Helt sjukt.
Kan tänka mig att du har sjukt bra virdmoment i den och att den ligger på lågt varv i alla växlar. Detta gör nog att det blir relativt låg bränsleförbrukning.
En besinare hade nog hamnat runt 1,4-1,5 liter milen.
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.