Visa fullständig version : Öppet filter eller Hybriddump?
tjena
Just nu har jag ett avskärmat bsr filter.(satt redan där när jag köpte bilen)
Min fråga är om det är bättre att köra med orginal filtret och en Hybriddump för att få pyset? Man har ju hört att Luftmassemätaren kan gå sönder med ett öppetfilter och den är ju allt annat än billig.
Marcus Eckert
Mikael1977
2009-01-21, 19:53
Utan att vara helt 100%-ig här, men jag menar att LMM stryker med om man har för mycket olja på filtret efter rengöring....alltså det gör inget så länge man inte oljar in filtret för mycket.
Ang dump så kan jag inte svara på detta :)
Ang filtret så om du vill köra med ett öppet filter och vill vara lite mer säker på att LMM inte ta skada av smuts/olja osv så köp ett Dry filter, AEM. Där behövs ingen olja eller något, bara tvätta i varmt vatten när behovet uppstår, torka givetvis efteråt ;)
Filtret är givetvis lite dyrare men du har iaf ett BRA filter då. Kan även räcka upp en hand för Simotas kollektion av filter.
Ang dumpen så mår din motor bäst av en återcirkus dump, en hybrid går att ha men motorn får lite väl fet blandning då. En öppen av att utesluta så länge du inte har Civinco exempelvis. Testade att köra me öppen dump, kunde bara köra ett par mil sen började motorn att hosta o fräsa me tanke på den felaktiga blandning den får. Så kör du med återcirkus dump, kan ju byta till en i aluminium då den som sitter orginal är i plast,, känns sådär i kvalle.
maverick
2009-01-22, 09:33
Hybriddump är att föredra om du ska ha pysljud. Du komer att få felkoder, men inget som tänder motorlampan.
Dock mår motorn bäst med pappersfilter och återcirkulerande dump.
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.