Visa fullständig version : Tuning av 3.0TDI
Finns det någon firma som kan göra faktiskt motorarbete (kvalitetsjobb) på en 3.0TDI och piffa upp den till 400hk eller mer (i motorn)?
Finns det någon firma som kan göra faktiskt motorarbete (kvalitetsjobb) på en 3.0TDI och piffa upp den till 400hk eller mer (i motorn)?
Hör med Vtech.
Redan gjort! :) Han gjorde ett ypperligt jobb. Men man vill ju som sagt ha mer...
Finns det några renimerade verkstäder i Sverige som sysslar med dieseltuning på nyare moderna system som det här?
Funderar på om det ens är möjligt...
maverick
2009-01-22, 16:31
Visst är det möjligt. Nya turbos (du har väl två?), större bränslepump, höjt bränsletryck osv. Vem du ska vända dig till för utom V-tech vet jag inte dock.
steg 1 är väl iof att ta bort PF filterna och pressa ut lite mer effekt.
Steg 2 är nya turbos alt uppgradera , vi har gjort hybridturbos av bef med gott resultat.
Men ring så kan vi kolla vidare på det.
Sitter med lökproblem med en Webservice... hatar vara upp så här sent o jobba! Bah!...
Men innan läggdags så är det skönt o höra er säga att det GÅR, frågan är ju vad för resultat man kan förvänta sig?
Det sitter ju 1 turbo just nu. Kan tänka mig den har sina begränsningar. Jag vill gärna bibehålla någon typ av vrid från låga varv så allting inte blir en väldans spurt på 1000 varv o sen inget.
Ringer imorgon !! :)
maverick
2009-01-23, 06:46
En hybridturbo kan väl lösa så du har brett vrid?
Fast du kanske redan har en VGT-turbo?
Jag vet att jag kör en Audi A5 3.0TDI... das is alle! Är inte så extremt tekniskt belagd rörande bilar.
maverick
2009-01-23, 14:44
Hehe, då gör du rätt i att leta trimfirma. ;)
jonis, ring när du kan! Så jag inte stör dig :) (om jag förstod dig rätt på telefonen)
Jag ser gärna på att vi diskuterar fram vad det teoretiskt (och så när verkligt som möjligt) kan ge att göra "alla moddar som går". Vill inte ta småsteg, utan nästa steg vore att göra allt som går och inom rimliga gränser för hållbarhet (för det är viktigt, vill inte använda något med för stor risk att haverera motorn under labbning).
hade 4 bilar där samtidigt när du ringde...
Ringer när det är lite lungt.
Om du ringde i fredags var även jag där och kan intyga att det var lite roddigt! :-)
Jonis var dock en riktig klippa och såg till att alla fick det dom skulle ha. Med min erfarenhet vågar jag påstå att du får precis den kunskap och hjälp du behöver av Jonis och Vtech!
jonis, ring när du kan! Så jag inte stör dig :) (om jag förstod dig rätt på telefonen)
Jag ser gärna på att vi diskuterar fram vad det teoretiskt (och så när verkligt som möjligt) kan ge att göra "alla moddar som går". Vill inte ta småsteg, utan nästa steg vore att göra allt som går och inom rimliga gränser för hållbarhet (för det är viktigt, vill inte använda något med för stor risk att haverera motorn under labbning).
|
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.