handdator

Visa fullständig version : Bilsport Superstage

Roxnäs
2008-01-07, 20:10
MZM, du sa tidigare förra året att du kunde rodda med Bilsport Superstage, kan du ta fram lite fakta om det igen är du snäll?

Och sedan så kan vi väl säga att det här är en intressetråd för Bilsport Superstage.

Vi kan väl bolla lite ide´er eller hur?

Jag är såååå sugen på lite "rejsa rejsa"!!!!!!!

Karlzzon
2008-01-07, 20:13
Jag vill osså rejsa på Emmaboda!!!!! Har gjort det en gång med min gamla Fabia och dt är sååååååå ballt och det går såååå snabbt på den superstagen.

storalillen
2008-01-07, 20:15
jag håller mig till raktframrace då min ena arm inte funkar som den ska...

Chippe
2008-01-07, 21:28
Jag vill köra men det vill nog inte min såkallade bil.

MZM
2008-01-07, 22:06
Visst kan jag plocka fram lite info.

På rak arm kan jag berätta följande.
Priset var förra året kring 8000:-. Då hyr man Emmaboda flygfält inkl. tidtagningsutrustning. Grindarna öppnas kl 08.00 och låses kl 17.00.
Finns toa på plats, tillgång till tryckluft (inte alltid den är igång dock). Närmsta mack och restauranger finns inne i Emmaboda.

De ggr jag har kört har vi haft följande upplägg. Bilarna numreras 1-15 (om vi är 15 bilar) och kör efter den turordningen.
Tre varv per bil och omgång. Vill man inte köra när det är ens tur går det givetvis bra att hoppa över.
Ett tips är att ta det lite lugnare på första varvet för att få upp temperatur i däck och bromsar för att sedan satsa lite mer på andra och tredje varvet.

Att tänka på:
* Heltäckande klädsel samt hjälm är ett krav. T-shirt och shorts är alltså förbjudet.
* Det är ditt eget ansvar att se till att bilen är i fullt körbart skick (fräsch bromsvätska och inte allt för slitna bromsbelägg, inga lösa föremål m.m.).
* Läckage från bilen ger körförbud tills läckaget är åtgärdat.
* Öka däckstrycket 0,5-1kg jämfört trycket för "vanlig" körning om du använder gatdäck.

Vi har tillåtet passagerare, samma krav ställs på denne som på föraren.

Vill vi ha tag på en tid gissar jag på att vi måste boka en hos bilsport redan nu. De går år fortare och fortare varje år.

Jag vet inte om du Roxnäs, som evenmansansvarig, ska hålla i bokning?

Roxnäs
2008-01-07, 22:47
Du får gärna hålla i detta med tanke på tidigare erfarenhet, men PM:a mig så snackar vi den vägen. OK?

maverick
2008-01-08, 08:32
Jag vill vara med! :)

RS Bob
2008-01-09, 19:41
Jag kan tänka mig att åka med upp och titta.
Känner inte för att köra. Men hejar gärna på er som kör.