Visa fullständig version : Vad jobbar ni medlemmar med till vardags?
mackan845
2009-02-24, 22:11
Hej alla RS:are
Jag har undrat vad alla här på forumet jobbar med till vardags. Hade varit roligt att veta :D
Jag kör först, jag jobbar som kontorschef på en datorsupport-firma i Köpenhamn. Vi har support på LG produkter så om ni har en LG produkt och har problem med den ska ni vara välkomna att kontakta mig :D:D
anderzxb
2009-02-25, 00:38
Jag blir andra som berättar då!
Metall arbetare i stora mörka skogarna i småland :) Dvs CNC operatör tillverkar mesta dels åt volvo vilket inte är så bra just nu ;)
George_RS
2009-02-25, 02:36
kommer jag som 3:a då ;P
Jag jobbar som skogsmaskinsförare mest skotare. på 2 olik arbetplatser ena är fast för frmakörning av terminaltimmer sedan stormarna det andra är lite här o var ute i skogen för utkörning av färskt virke...
Arbets ledare på Santex i Halmstad
Vi tillverkar uterum och vinter trädgårdar
Arbetsledare på Skanska i sthlm
Bygger just nu ett stort kontors/mediahus åt MTG.
T-studios och radiostudios m.m.
Men jag vet inte om jag har nått jobb kvar till sommaren, byggbranschen går inte så skitbra på hus-sidan. ev. så får jag börja kika på väg och anläggning.
possente
2009-02-25, 07:11
Hej alla RS:are
Jag har undrat vad alla här på forumet jobbar med till vardags. Hade varit roligt att veta :D
Jag kör först, jag jobbar som kontorschef på en datorsupport-firma i Köpenhamn. Vi har support på LG produkter så om ni har en LG produkt och har problem med den ska ni vara välkomna att kontakta mig :D:D
en teknik kille till=) Jag jobbar som teknik konsult på Atea i Malmö. tjänar man så bra som alla säger i danmark??
servicemedarbetare/specialstädare på sodexo i Helsingborg/hela skåne
någon som behöver fönsterputs, flyttstäd eller någon form av städning så bara och höra av er så fixar jag bra pris :-)
Mikael1977
2009-02-25, 07:55
En sådan tråd har jag tänkt på länge..... tur att det finns folk som tar tag i saken!! :)
Jag jobbar åt en liten dator/fototilbehörs distrubitör i Oslo (www.profildata.no) där jag styr logistiken, blir en hel del "kontorsarbete" därav min aktivitetsgrad här inne på forumet :D
Diagnosingenjör på Volvo, så om någon har problem med sin lastbil...nä, förresten, glöm det :razz:
maverick
2009-02-25, 08:08
Arbetsledare och driftsansvarig på ett VA-lager utanför Landskrona. Inte alls så välbetalt som det låter, så har ni något annat tips, hör av er! ;)
micke_petersson
2009-02-25, 08:54
Jobbar som försäljningschef för skoda inom tovekskoncernen...
Arbetsledare på Skanska i sthlm
Bygger just nu ett stort kontors/mediahus åt MTG.
T-studios och radiostudios m.m.
Men jag vet inte om jag har nått jobb kvar till sommaren, byggbranschen går inte så skitbra på hus-sidan. ev. så får jag börja kika på väg och anläggning.
Vet inte om väg & anläggning går så mycket bättre.
Lämnat många anbud på mark & anläggningsjobb sista tiden men det händer inte så mycket.
Efter påsk brukar det släppa i normala fall.
silverbane
2009-02-25, 09:35
Professionell knarkare, hallick och dagdrivare.
Lever på skattebetalarnas bekostnad på maldiverna.
Sedan vaknade jag och insåg att jag va en konsultjävel inom IT-branchen
Vi säljer kassa system. (titta va kul det blir när man särstavar :D ).
Och med nya kassalagen runt knuten har vi massor att göra. :P
secret692
2009-02-25, 12:35
Jobbar som utesäljare med värmekabel. Har lösningar för golvvärme, frostskydd av vattenrör, markvärkvärme samt för taksidan för att hålla istappar borta i hängrännor. Har idag distrikt sthlm men flyttar efter sommaren till Norrköping och skall då resa på Sthlm-Östergötland samt även Gotland sommartid hihi.
Drar ner byxorna här och blottar mig jag med, men väljer att behålla penisfodralet på... ;-)
Jag har halkat in på alla möjliga tjänster efter att ha jobbat många år som serviceelektriker, drifttekniker och händig mångsysslare som gillar att undersöka hur grejer funkar eller varför de inte gör det. Idag servicechef med ca 60 underställda på ett av Stockholms tre kommunala bostadsbolag och jobbar med lägenhets och fastighetsservice och en del fastighets-it frågor.
secret692
2009-02-25, 15:42
Drar ner byxorna här och blottar mig jag med, men väljer att behålla penisfodralet på... ;-)
Jag har halkat in på alla möjliga tjänster efter att ha jobbat många år som serviceelektriker, drifttekniker och händig mångsysslare som gillar att undersöka hur grejer funkar eller varför de inte gör det. Idag servicechef med ca 60 underställda på ett av Stockholms tre kommunala bostadsbolag och jobbar med lägenhets och fastighetsservice och en del fastighets-it frågor.
Kanske du har använt våra produkter. Thorin & Thorin.
Jobbar som bergarbetare/bergsprängare.
Håller för tillfället på med spillvattentunnel i Göteborg mellan Lerum och Partille.
Hoppas på att komma in på tunneln i Älvängen när det är klart vem som får den. Annars blir det väl Stockholm som dom flesta andra bergarbetarna.
Éfter 4,5 år som arbetslös IT-tekniker, lyckades jag i november få halvtidsjobb som säljare på Uniguide.
Sitter just nu och kränger uppgraderingar till CanalDigitals befintliga kunder.
Det går så bra att de vill fixa heltid åt hela gänget(6 pers).
Själv är jag snickare på NCC Byggservice i Umeå. Väldigt omväxlande jobb, man får testa på det mesta. Jag är lärling än, så man har klarat sig undan alla uppsägningar nu på slutet.
Kanske du har använt våra produkter. Thorin & Thorin.
Absolut. Men mest Devi av nån anledning, kanske för att jag aldrig haft några reklamationer på dem och deras termostater passade i Eljos Trendserie och kombiramar som vi nästan uteslutande använde. Har tappat räkningen på hur många badrumsgolv jag legat på knä i, men även hängt i sele och lagt kabel i hängrännor och stuprör, källare och garageuppfarter. Mest "på knä" i ett sträck var nog ändå i omklädningsrummen på Högdalsbadet. Tror att det var totalt 140kvm! Idag kan jag sitta max några minuter på huk, sen måste jag få hjälp att komma upp och det är med mycket stor möda jag står bakom tanten och jobbar... ;-)
secret692
2009-02-25, 17:43
Absolut. Men mest Devi av nån anledning, kanske för att jag aldrig haft några reklamationer på dem och deras termostater passade i Eljos Trendserie och kombiramar som vi nästan uteslutande använde. Har tappat räkningen på hur många badrumsgolv jag legat på knä i, men även hängt i sele och lagt kabel i hängrännor och stuprör, källare och garageuppfarter. Mest "på knä" i ett sträck var nog ändå i omklädningsrummen på Högdalsbadet. Tror att det var totalt 140kvm! Idag kan jag sitta max några minuter på huk, sen måste jag få hjälp att komma upp och det är med mycket stor möda jag står bakom tanten och jobbar... ;-)
Bara för att verka petig så fungerar våra termostater i både Eljo Trend samt Elkos serie även för kombiramar ; )
Jobbar som snickarlärling på ett litet byggföretag. Vi gör mest villor och renoveringar åt "vanligt" folk. Är extra glad idag då man fått löneförhöjning i lågkonjunkturen! :D :D
jag har en flashig titel iallafall :) Test environment engineer... telekom
Jaha då får vi se hur jag ska förklara mitt levebröd.. Jobbar på Tekninska kontoret produktionen i Östra Göinge kommun, detta innebär väldigt omväxlande arbete.. Allt från att sköta / reparera gator, VA-nät, parker, grönytor, gång o cykelvägar.. Just nu röjer vi sly på obebygda tomter, på sommaren spakar jag oftast en rätt stor klippare. Byter oxå av på våran kranlastbil..
maverick
2009-02-25, 19:19
Jaha då får vi se hur jag ska förklara mitt levebröd.. Jobbar på Tekninska kontoret produktionen i Östra Göinge kommun, detta innebär väldigt omväxlande arbete.. Allt från att sköta / reparera gator, VA-nät, parker, grönytor, gång o cykelvägar.. Just nu röjer vi sly på obebygda tomter, på sommaren spakar jag oftast en rätt stor klippare. Byter oxå av på våran kranlastbil..
Då borde du ha kontakt med vårt Kristianstad-lager. AO-Mavab.
Driver egen firma sedan 1992 med butik och e-handel inom jakt & militärt, sport & fritid.
Jobbar även som administratör åt två företag (städfirma och annonsbyrå) på halvtid.
Richard.
2009-02-25, 20:11
Jobbar som maskintekniker på AstraZeneca i Södertälje. Jobbar med FUH samt avhjälpande åtgärder under drift. Jobbar på förpackningen. O vad vi förpackar är Nexium...så har nån här ont i magen?
Då borde du ha kontakt med vårt Kristianstad-lager. AO-Mavab.
Jag har inte de, vi har en förrådsman som sköter detta.. Men jag undrar om det beställs något därifrån.. Vet att dom var ute på besök en gång...
Jobbar som teletekniker, service och installationer av passersystem, porttelefoner och lite annan svagström.
Rs_Marcus
2009-02-25, 20:49
Jobbar som maskintekniker på AstraZeneca i Södertälje. Jobbar med FUH samt avhjälpande åtgärder under drift. Jobbar på förpackningen. O vad vi förpackar är Nexium...så har nån här ont i magen?
Inte användning själv men inom jobbet används det!
Jobbar som rehabilliteringsassistent inom psykiatrin.
Jobbar i den grafiska branschen som bildretuschör. Sysslar även med lite färghantering och produktionsteknik.
resemontör inom fartygsservice (Wärtsilä), åker runt värden över och reparerar och servar fartygsmaskiner. typ stena line, vikingline m.m kan tillägga att det är stora maskiner det handlar om cyl diam på 30cm och upp till 96cm.
Jobbar som långtradarchaffis och har vägarna mellan Skåne och Jämtland som min arbetsplats. Transporterar i stort sett allt som går att väga...
gintonic
2009-02-25, 22:01
Servicetekniker CNC och annan automation.
Vill du ha:
Skit under naglarna?
Spånhelvete i huden?
Olja i håret?
Ont överallt?
Då skall du börja jobba med ovanstående! ;)
/Ginnen
Vill du ha:
Skit under naglarna?
Spånhelvete i huden?
Olja i håret?
Ont överallt?
/Ginnen
känner igen dessa symtom:P
mackan845
2009-02-25, 23:57
en teknik kille till=) Jag jobbar som teknik konsult på Atea i Malmö. tjänar man så bra som alla säger i danmark??
Tjena Possente, jodå lönen e så bra som de säger i Köpenhamn, ska snart få löneförhöjning också snart :D
Jag har faktiskt sökt jobb hos Atea för ca 1.5 år sedan de tyckte att jag att var väl kvalificerad men att jag krävde för hög lön :(
mackan845
2009-02-26, 00:00
En sådan tråd har jag tänkt på länge..... tur att det finns folk som tar tag i saken!! :)
Jag jobbar åt en liten dator/fototilbehörs distrubitör i Oslo (www.profildata.no) där jag styr logistiken, blir en hel del "kontorsarbete" därav min aktivitetsgrad här inne på forumet :D
Haha samma här Mikael, sitter framför en dator hela dagen så man hänger ofta på forumet.
anderzxb
2009-02-26, 00:07
Vill du ha:
Skit under naglarna?
Spånhelvete i huden?
Olja i håret?
Ont överallt?
/Ginnen
Dom problemen har jag :) dagligen blir man ju mer eller mindre dränkt i kylvatten hehe ;) Skit samma man tjänar bra pengar iaf :)
mackan845
2009-02-26, 00:09
fan det e många som har "höga" ställningar. Har ni läst på universitet efter skolan för att komma dit ni sitter idag?. Jag e nöjd med mitt jobb med tanke på min ringa ålder (23) men har planer på att läsa till polis någon gång.
Jag har aldrig gillat skolan så efter gymnasiet sökte jag lite jobb i skåne men nix fix. Hittade ett i Danmark av en slump och fick första jobbet jag sökte. Nu e jag inne på mitt 3:e år i Köpenhamn och har inga planer på att söka jobb hemma ännu :D
Kommer nog aldrig att vänja mig vid löneskillnaden plus att den svenska kronan e så svag jämtemot den danska :)
anderzxb
2009-02-26, 00:41
Jag hoppade av gymnasiet och hitta ett företag som ville utbilda mig till CNC operatör och 2 år senare var jag arbetsledare för nattskiftet :)
mackan845
2009-02-26, 01:17
Efter gymnasiet gick jag först till arbetsförmedligen. På den tiden var jag skriven i Trelleborg och jag hade en halv elektrikerutbildning från gymnasiet. Jag fattades 6 ämnen för att kunna jobba som elektriker.
Jag frågade om arbetsförmedlingen var villig att betala för de kurserna men det ville de absolut inte, men de ville att jag skulle börja arbeta som braskamin-installatör som lärling. Det hade jag inget intresse i plus att jag skulle ha fått pendla ca 10 mil om dagen.
Jag frågade om de tyckte det var normalt och det gjorde de.
Tog saken i egna händer och fixade jobb sj :D
anderzxb
2009-02-26, 02:30
Arbetsförmedlingen är skit. Dom kallade dit mig och jag gick på nåt möte och dom kom bara med massa skit förslag hela tiden.. pendla massa och dåliga jobb.. Så jag tog saken i egna händer och jag har det bra nu förtiden iaf :)
maverick
2009-02-26, 07:45
Till utbildning är jag bara gymnasieingenjör inom elteknik. Ingen som ville att jag skulle jobba med det hos dem, så efter lumpen blev der några ströjobb tills jag snubblade över detta på arbetsförmedlingen. Började som truckförare, och befodrades tre år senare.
Moffegrev
2009-02-26, 22:23
måste oxå säga att vad fina jobb o titlar ni har alla nästan pinsammt att säga vad man jobbar med själv..
jag är iaf Väktare o Ordningsvakt (idioten som slänger ut fyllon på krogen)
:)
gintonic
2009-02-26, 22:26
måste oxå säga att vad fina jobb o titlar ni har alla nästan pinsammt att säga vad man jobbar med själv..
jag är iaf Väktare o Ordningsvakt (idioten som slänger ut fyllon på krogen)
:)
Norrköping...
Palace?
Minns mina lumpartider där....fullast vinner! ;)
/Ginnen
På Aftonbladets site "nu lyfter vi sverige" fanns detta idag:
Nynäshamn: AGA bygger en ny naturgasterminal och behöver runt 30 byggnadsarbetare under året. Räknar man in tillfälliga byggjobb rör det sig om totalt 100 personer under 2009.
Mer information: Intresseanmälan kan lämnas på www.ncc.se (http://www.ncc.se/) .
I centrala Nynäshamn ska bostäder och affärer byggas i anslutning till sjukhuset. Kommunen räknar med ett 60-tal byggjobb framåt hösten 2009. Upphandlingen är ännu inte klar men närmare information kommer att finnas på www.arbetsformedlingen.se (http://www.arbetsformedlingen.se/) .
Moffegrev
2009-02-27, 10:34
Norrköping...
Palace?
Minns mina lumpartider där....fullast vinner! ;)
/Ginnen
hehe nej då inte där, jag är inte så gammal men jag har ett par vänner som jobbar där.
ja det brukar vara som du säger Fullast vinner..*Asg*
Jag och några av mina kollegor står bakom de flesta av dessa bilder. Samt det mesta Scania gör i bildväg i allmänhet, när det gäller kvalitetskontroll, retusch och färgställning.
http://www3.scania.com/sv/New-R-series/SE/Galleri/
http://www3.scania.com/PageFiles/38955/09580-044.jpg
Jag gillar verkligen molnen i några av bilderna!
Själv jobbar man som service elektriker i sthlms området
Jag och några av mina kollegor står bakom de flesta av dessa bilder. Samt det mesta Scania gör i bildväg i allmänhet, när det gäller kvalitetskontroll, retusch och färgställning.
http://www3.scania.com/sv/New-R-series/SE/Galleri/
http://www3.scania.com/PageFiles/38955/09580-044.jpg
Nice..! Tur att det inte är Volvo ni jobbar åt för då hade ju allt utom bakgrunden behövts retuscheras bort....;)
Precis! :D
Nej, Volvo gör ju rätt trevliga lastbilar de med. T.ex. Volvo FH16 med 700 hk, som är världens starkaste, för tillfället iaf... ;)
Jag jobbar med att sälja bildelar i en MECA butik i haninge.
Chippe: Nu har vi flyttat, dags för studiebesök imorrn! :D
Dalarövägen 37
Gamla Aprilia Lokalen :D
Precis! :D
Nej, Volvo gör ju rätt trevliga lastbilar de med. T.ex. Volvo FH16 med 700 hk, som är världens starkaste, för tillfället iaf... ;)
Inget som slår en V8:a... http://www3.scania.com/sv/V8/SE/Ljudet-av-en-V8/
Jag jobbar med att sälja bildelar i en MECA butik i haninge.
Chippe: Nu har vi flyttat, dags för studiebesök imorrn! :D
Dalarövägen 37
Gamla Aprilia Lokalen :D
oooh, ännu närmare hem till mig :D
Jag kommer förbi om du hjälper mig med mätaren ;)
Jobbar du imorn?
secret692
2010-02-20, 12:25
1 Januari bytte jag jobb till Regionsäljare belysning på Elgrossisten Solar AB. Vilket innebär att jag åker på större projekt, gör ljusberäkningar, energibesparingskalkyler och informatör för vår egen personal. Distrikt från Norrköping till Luleå så det blir ett par mil om året.
oooh, ännu närmare hem till mig :D
Jag kommer förbi om du hjälper mig med mätaren ;)
Jobbar du imorn?
Japp jag jobbade idag ;) Men ingen Chippe inte. Ge mig några veckor så kan vi säkert ge oss på det där i verkstan på jobbet ;)
Japp jag jobbade idag ;) Men ingen Chippe inte. Ge mig några veckor så kan vi säkert ge oss på det där i verkstan på jobbet ;)
Jag sov bort större delen av förmiddagen och sedan ville jag inte ge mig ut med bilen, så det blev en promenad till polare för fika.
Men jag kan vänta några veckor, har jag väntat så här länge så kan jag vänta lite till ;)
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.