Visa fullständig version : En dag på strippen Emmaboda 17 maj
Vad säger ni om att invadera Emmaboda och en dag på strippen med en massa snygga Skodor den 17 maj 2008?
Hade varit kul om vi kunde bli ett gäng.
Vad säger ni andra?
vad händer annars där den 17 maj? Är det någon annan klubb inbokad?
För jag läste i bilsport att superstage blev fullbokad samma dag som datumen släpptes.
Jag är iaf gärna med och kör... (förutsatt att bilen fungerar vid tillfället)
För jag läste i bilsport att superstage blev fullbokad samma dag som datumen släpptes.
En dag på strippen är ett Bilsport event. Den 17:e maj så kör man bara 402 m och ingen superstage.
Det är utställning, billjud, 402 m samt en hel del olika leverantörer som har montrar.
Men Chippe du kan väl vara med på strippen!!!!! Då kommer jag och kollar jag lovar.......... :P :lol: :lol:
Hehe, lätt!!
Men då åker jag med dig hem sen............................ för min lär juh aldrig rullar igen efteråt
Nu börjar det närma sig. Ska vi åka ett gäng Skodor till Emmaboda och ställa ut/köra på strippen?
http://www.bilsport.se/event/2007/index ... er&res=768 (http://www.bilsport.se/event/2007/index.php?action=nyheter&res=768)
Atteviks
2008-04-21, 15:46
Dom sista åren jag varit där har man varit tvingad att parkera bilen flera mil ifrån banan. Sist fick vi köra in på parkering i emmaboda för vidare transport med buss. Vi vägrade förstås och körde ut bakom parkeringsvakterna bara för att blir stannad igen efter nån mil av nästa parkeringsvakter. Även då körde vi in gjorde en 180 och körde ut bakom vakterna. När vi väl kom fram till stripen va det inga som helst problem med att parkera på fältet....... Vart jag vill komma till är att ska man blir garanterad att få komma in på området så måste man ställa ut typ....
Är det någon ide att ställa ut en nästan original bil då? Jag tänker på min egen bil då.
storalillen
2008-04-21, 17:25
Nu börjar det närma sig. Ska vi åka ett gäng Skodor till Emmaboda och ställa ut/köra på strippen?
http://www.bilsport.se/event/2007/index ... er&res=768 (http://www.bilsport.se/event/2007/index.php?action=nyheter&res=768)
kan tänka mig att ställa ut :)
Är det någon ide att ställa ut en nästan original bil då? Jag tänker på min egen bil då.
Finns de som ställer ut skrotbilar. Hade varit kul om vi bestämt plats någonstans i Emmaboda och sedan kört in på området samtidigt så kunde vi stått bredvid varandra.
Självklart så måste man anmäla sig till bilsport att man kommer.
Om vi blir några stycken så kommer jag nog. Vore kul att visa upp lite riktiga bilar för en gångs skull!! :)
Finns det platser kvar då? Vet du Mae??
Om vi blir några stycken så kommer jag nog. Vore kul att visa upp lite riktiga bilar för en gångs skull!! :)
Finns det platser kvar då? Vet du Mae??
Det finns det säkert. Sista anmälningsdag är den 12 maj.
Nu har jag anmält mig.
Anmäl er nu så vi blir några bilar.
Någon mer som anmält sig?
Hallå! Jag skall väl inte behöva bli ensam Skoda på Emmaboda?
Goffen! Kom igen nu! Anmäl ni svarta skönhet.
Läs inlägget jag skrev under "atteviks" finns inte en chans att jag riskerar att få ställa bilen 2mil ifrån banan. Hade visserligen kunnat anmäla till utställningen men jag vet inte.
Läs inlägget jag skrev under "atteviks" finns inte en chans att jag riskerar att få ställa bilen 2mil ifrån banan. Hade visserligen kunnat anmäla till utställningen men jag vet inte.
Anmäler du bilen till utställningen så får du stå inne på området och inte utanför. :lol:
Hej
Ni som varit där nere tidigare ligger då parkeringen typ 2 mil innan banan ... tar mig sig resten till fots då eller tängte åka å titta men är lite tveksam då min sambo bröt foten för ett år sedan å lär inte klara 2 mil till fots .. någon som vet hur de ligger till ....
Micke
TS_Edition
2008-05-18, 20:58
Tja alla skodafreaks!! Nyss hemkommen ifrån en fullspäckad motorhelg i småland....vi åkte ner på Fredagkväll istället för att stressa på Lördagmorgon. Det var ganska bra uppslutning på utställarbilar men färre än vanligt på strippen,många kanske var lite osäkra på vädret och ville inte chansa om det skulle börja regna,det tar ju som sagt en hel del tid att köra torkmaskin över banan så hela rejsdagen blir ju paj om regnet kommer.Men som sagt vädret var helt okej och inget regn...Gick och kollade utställarbilar på förmiddagen och hittade bara en rs till för utom min Mae röda tror jag att det var.....dålig uppslutning av rsbilar :? ....jo en gul rs1 såg jag också.Vi följde ju mest strippåkningen eftersom jag hade bekanta som körde...bästa tid blev 11.34 helt okej....Mitt under strippåkningen ringde min telefon,det var Bilsport som ville göra reportage om bilen så jag fick lämmna utställningsområdet efter halva dagen och åka iväg med en fotograf och en reporter.....kul att fler uppskattar våra skodor :) Reportage kommer inom snar framtid i tidningen gatbilar datum dock ej fastställt ännu och sedan kommer ett reportage i bilsport under sent 2008 eller i början av 2009.Passade även på att göra lite reklam för rsklubben så hoppas det kommer med i texten i reportget.....Träffade även ett nytt ansikte "live" trots att vi har snackat mycket över nätet en annan rs2 ägare som bygger ljud liksom jag.....en trevlig prick..vi stod och snacka skit länge......När dagen D var slut så styrde vi mot jönköping och scandic hotell och avslutade med mat och bira och hockey.....Men det borde väl ha blivit gravöl 0-4 inget vidare men jag tycker dom gort en helt ok turnering med det laget dom hade.......1a evenemanget för säsongen trots att målet var Elmiamässan men det strulade allt för mycket så vi ville inte visa upp nåt som ite var på långa vägar klart....Bilen är fortfarnde inte riktigt klar tyvärr men vi börjar komma riktigt nära nu.........nästa event blir på hemmaplan på Mecadagen i stockholm!
Kalas att du tog dig tid att skriva så mycket. Underhålande läsning. Lycka till under säsongen
Jäpp! Kör så det ryker...även ur öronen!
Tja alla skodafreaks!! Nyss hemkommen ifrån en fullspäckad motorhelg i småland....vi åkte ner på Fredagkväll istället för att stressa på Lördagmorgon. Det var ganska bra uppslutning på utställarbilar men färre än vanligt på strippen,många kanske var lite osäkra på vädret och ville inte chansa om det skulle börja regna,det tar ju som sagt en hel del tid att köra torkmaskin över banan så hela rejsdagen blir ju paj om regnet kommer.Men som sagt vädret var helt okej och inget regn...Gick och kollade utställarbilar på förmiddagen och hittade bara en rs till för utom min Mae röda tror jag att det var.....dålig uppslutning av rsbilar :? ....jo en gul rs1 såg jag också.Vi följde ju mest strippåkningen eftersom jag hade bekanta som körde...bästa tid blev 11.34 helt okej....Mitt under strippåkningen ringde min telefon,det var Bilsport som ville göra reportage om bilen så jag fick lämmna utställningsområdet efter halva dagen och åka iväg med en fotograf och en reporter.....kul att fler uppskattar våra skodor :) Reportage kommer inom snar framtid i tidningen gatbilar datum dock ej fastställt ännu och sedan kommer ett reportage i bilsport under sent 2008 eller i början av 2009.Passade även på att göra lite reklam för rsklubben så hoppas det kommer med i texten i reportget.....Träffade även ett nytt ansikte "live" trots att vi har snackat mycket över nätet en annan rs2 ägare som bygger ljud liksom jag.....en trevlig prick..vi stod och snacka skit länge......När dagen D var slut så styrde vi mot jönköping och scandic hotell och avslutade med mat och bira och hockey.....Men det borde väl ha blivit gravöl 0-4 inget vidare men jag tycker dom gort en helt ok turnering med det laget dom hade.......1a evenemanget för säsongen trots att målet var Elmiamässan men det strulade allt för mycket så vi ville inte visa upp nåt som ite var på långa vägar klart....Bilen är fortfarnde inte riktigt klar tyvärr men vi börjar komma riktigt nära nu.........nästa event blir på hemmaplan på Mecadagen i stockholm!
Såg din bil Tobbe! Riktigt snygg! :D
Det var min röda RS som du såg. vad jag såg så var vi 3 Skodor på området. Din, min samt en gul RS1 med olackerad Milotec grill.
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.