Visa fullständig version : Hur länge håller tändstiften?
Hej.
Hur länge kan man hoppas på att tändstiften håller till RS 1 ?
Mina har suttit i snart 6000mil/ 4år nu. Min förhoppning är att dom klarar sig till nästa år då jag hade tänkt göra en service på andra grejer också.
Nu är ju inte tändstift nån blodig grej att byta. men min fråga är om ni av egen erfarenhet vet att stiften håller bra eller om det är stor risk att nått av dem ger sig kring 6000mils livslängd?
//Tomas
maverick
2009-03-08, 12:59
Osäker på när stiften ska bytas, men det är ett jättelätt jobb. Tar c:a 30min att byta alla fyra, med en totalkostnad på c:a 600kr.
Osäker på när stiften ska bytas, men det är ett jättelätt jobb. Tar c:a 30min att byta alla fyra, med en totalkostnad på c:a 600kr.
jo jag läste din tråd om tändspolarna, hoppas det löste sig men du verkar ju ha koll
nån annan som vet bytesintervall på stiften?? jag utgick från att det var 6000mil av nån anledning.
Jag har iaf till vana att titta på stiften när jag byter olja osv... alltså runt varje 1000 mil, tar typ 5 min att ta upp dom och man kan därmed följa lättare hur dom ser ut från gång till gång, ser dom dåliga ut? byt dom...
Vi har väl platinastift i våra bilar och jag har för mig att jag har läst någonstanns att dom ska bytas var 6000'e mil. Har också för mig att det finns stift som ska hålla bilens livslängd, men jag vet inte vad dom heter.
maverick
2009-03-10, 18:21
Vi har väl platinastift i våra bilar och jag har för mig att jag har läst någonstanns att dom ska bytas var 6000'e mil. Har också för mig att det finns stift som ska hålla bilens livslängd, men jag vet inte vad dom heter.
Inte en chans att stift skulle hålla hela livslängden. De slits ju med tiden. Sen skulle jag inte vilja betala det priset som sådana stift skulle kosta heller.
lite fel av mig. Det finns ett stift som heter Halo och som har bytesintervall på 15.000 mil. Ska tydligen vara mycket bra och kostar inte allt för mkt.
Bara att läsa och beställa ;)
http://www.ontop.nu/indexhalo.htm
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.