Visa fullständig version : Carspotting
Mikael1977
2011-07-06, 19:49
Det gäller nästan alla rat-rods. Bil 5.000, fälgar 50.000....
Men jag ser helt klart kärleken i detta och det bevisar att alla fula bilar blir snygga/re med nya fälgar och sänk :)
Denna skönhet trillade jag på här om dagen på E4´n norrut i höjd med Kista, dock kunde jag ej fotta den framifrån i en fart av 120 och ensammen i bilen
http://www.rsklubben.se/vb/album.php?albumid=171&pictureid=1343
Denna skönhet trillade jag på här om dagen på E4´n norrut i höjd med Kista, dock kunde jag ej fotta den framifrån i en fart av 120 och ensammen i bilen
Eh, vilken skönhet då?
Eh, vilken skönhet då?
En Lamborghini Gallardo Cab är väl alltid en skönhet
Mikael1977
2011-07-10, 16:51
En Lamborghini Gallardo Cab är väl alltid en skönhet
Det framgår dåligt av posten vilken bil du såg ;)
Det finns en länk inbäddad i ditt inlägg, men den visar ingen bild.
Det finns en länk inbäddad i ditt inlägg, men den visar ingen bild.
Aha sorry, själv ser jag bilden iaf..Måste gjort nåt fel vid inlägget med bild, ska kolla på det
Nu ska det fungera bättre, hoppas jag :)
"Du angav ett ogiltigt/en ogiltig Album. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta den webbansvarige."
Gautatyr
2011-07-11, 19:38
Hemkommen från en vecka i Polen, hälsat på frugans släkt och vänner.
Några bilar såg man på vägen också :)
1. Resan började bra, några skönheter redan i färjan till Gdynia.
2. Hittade en RS utanför speedwayarenan i Torún.
3. Var bara tvungen att ta en bild på en Polski Fiat som någon har lekt Fast&Furious med. Han är precis ifärd med att få bogseringshjälp vid ett rödljus:razz:
Herrejösses... en 126P!
När jag var i Warszawa sommaren -85, såg jag hur original plastfälgarna sprack och ramlade av...
Morsans kusin stoppade en Suzuki 1150 GSX-R i en sådan. :)
Mikael1977
2011-07-16, 13:11
Var en snabb tur ner till Borås djurpark och så stack vi inom helvetet på jorden, Ullared, på väg hem.
Vem tar F430´n på storshopping?
A6´an kan jag inte bestämma mig för om jag tycker om den eller om han har gått över gränsen...
Mikael1977
2011-07-16, 13:14
Dagens fångst blev en California och en GT3
George_RS
2011-07-16, 13:34
Var en snabb tur ner till Borås djurpark och så stack vi inom helvetet på jorden, Ullared, på väg hem.
Vem tar F430´n på storshopping?
A6´an kan jag inte bestämma mig för om jag tycker om den eller om han har gått över gränsen...
Ullared= my home town ^^
finns gott om ferraris lamborghinis o corvetter i ett område i varberg så säkert en av dom som letat sig till ullared med för o glänsa lite eller snålshoppa :)
inte stannat till i varberg för wheels and wings då när du ändå var i närheten?
Mikael1977
2011-07-16, 15:00
Ullared= my home town ^^
finns gott om ferraris lamborghinis o corvetter i ett område i varberg så säkert en av dom som letat sig till ullared med för o glänsa lite eller snålshoppa :)
inte stannat till i varberg för wheels and wings då när du ändå var i närheten?
Det må vara helvetet på jorden (då siktar jag till paniken inne på Gekås) men ni har jordens godaste hamburgare!
Var på ett litet raggarhak några mil från Ullared.....bara det besöket gjorde hela resan så mycket bättre ;)
Audin hade definitivt utsatts för övergrepp...
George_RS
2011-07-16, 15:22
Det må vara helvetet på jorden (då siktar jag till paniken inne på Gekås) men ni har jordens godaste hamburgare!
Var på ett litet raggarhak några mil från Ullared.....bara det besöket gjorde hela resan så mycket bättre ;)
hehe jo förstog de..det är stället man håller sig borta ifrån. antar du menar mandys i älvsered som du käka på då :)
Låter som ett ställe att kolla in, när jag har råd med en fastlandsresa nästa gång...
Enda käket som slår en förstklassig burgare, är en smaskig pizza!
Mikael1977
2011-07-16, 16:54
hehe jo förstog de..det är stället man håller sig borta ifrån. antar du menar mandys i älvsered som du käka på då :)
Mandys stämmer!
Om jag bara fick en måltid till här i livet så ligger det stället väldigt högt upp ;)
Potatisen/pommes var ju überbrutal!
Raggartätt är det där nere i allafall.
Var 5 bil man mötte under hela vistelsen var ju en rägger!
George_RS
2011-07-16, 17:25
Mandys stämmer!
Om jag bara fick en måltid till här i livet så ligger det stället väldigt högt upp ;)
Potatisen/pommes var ju überbrutal!
Raggartätt är det där nere i allafall.
Var 5 bil man mötte under hela vistelsen var ju en rägger!
hehe det är ju för att det är wheels and wings träffen nu i varberg denna helgen. inte lika stort som powermeet i västerås men bra stort är det. http://wheelsnwings.se/
därav det höga antalet raggare men är även ganska gott om det sommartid i vanliga fall med :P dom andra fyra var väl gekås kunder då ;P
Mikael1977
2011-07-16, 18:52
Ok, det förklarar ju en hel del :)
När jag cyklade till jobbet idag, hörde jag utanför Norderport hur det ylade och mullrade bakom mig.
Det var en honungsgul Lamborghini Gallardo. Den saktade in till nästan stilastående, när den nådde fartguppet utanför porten.
Skraaaaaaaaaaaaaaaap, hörde jag när jag cyklade om den.
Sedan kom han aldrig ikapp nedför kullerstenarna!
George_RS
2011-07-19, 01:01
När jag cyklade till jobbet idag, hörde jag utanför Norderport hur det ylade och mullrade bakom mig.
Det var en honungsgul Lamborghini Gallardo. Den saktade in till nästan stilastående, när den nådde fartguppet utanför porten.
Skraaaaaaaaaaaaaaaap, hörde jag när jag cyklade om den.
Sedan kom han aldrig ikapp nedför kullerstenarna!
hehe lite smått pinsamt o aldrig komma fatt en cyklist :)
men vill man va fin får man lida pin heter det ju så gäller väl bilar med :P
Mikael1977
2011-07-22, 14:32
Nyheter eller carspotting!?
http://www.aftonbladet.se/vader/sverigesbastavader/article13361245.ab
Helt klart en spotting :)
Mötte 10 av de här på hemvägen idag, precis när årets absolut värsta skyfall bröt ut.
Gissa om de hade det halkigt!!!
http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7007770
Var och spottade på hamnen idag!
Två bilar från samma koncern och i ungefär samma prisklass, annars rätt så väsensskilda. Audi Q7 V12 TDI spottad på en hästtävling tidigare i somras - notera det ironiska, bilen saknar dragkrok. :D
Samt en Porsche 911 997 GT3 MkII spottad på ett bröllop i helgen, ägaren till den drack inget på festen - jag förstod han när han dånade iväg tidigt morgonen därpå... :D
Två bilar från samma koncern och i ungefär samma prisklass, annars rätt så väsensskilda. Audi Q7 V10 TDI spottad på en hästtävling tidigare i somras - notera det ironiska, bilen saknar dragkrok. :D
Samt en Porsche 911 997 GT3 MkII spottad på ett bröllop i helgen, ägaren till den drack inget på festen - jag förstod han när han dånade iväg tidigt morgonen därpå... :D
Har du fotat genom en plastpåse? :)
Q7an är väl så begåvad att den har kulan elektriskt utfällbar genom en diskret lucka i skidplaten. Att åka runt med den utfälld gör ju inte bilen rättvisa.
För att inte Sölman ska börja gråta har jag nu laddat upp nya bilder som inte är lika komprimerade. Q7:an är fotad på långt håll och hårt beskuren, därför kass bild.
Två bilar från samma koncern och i ungefär samma prisklass, annars rätt så väsensskilda. Audi Q7 V10 TDI spottad på en hästtävling tidigare i somras - notera det ironiska, bilen saknar dragkrok. :D
Hade man kunnat zooma lite, lite till borde man väl se att det står V12 på bakluckan...:) Eller har jag helt missat att Q7:an släppts med V10?
Du har så rätt så rätt Bignick! Är fortfarande kvar i min semesterkoma. Har ändrat nu...
http://i825.photobucket.com/albums/zz175/EL_MUPPO/Snapbucket/fdcab90b-44c9-4435-bed0-b8b0ae08f35d.jpg
Gallardo Spider hemmavid vid Centrum.
Det finns även en svart Gallardo, vit R8, mycket Porsche och flertalet event bilar här i Kommunen... Riktigt supertbilstätt ställe ;)
maverick
2011-08-18, 22:41
Tur du har lite motvikt med din bimmer. ;)
Tur du har lite motvikt med din bimmer. ;)
Ja det är väll för väl! :D
Jag ska linda skiten runt en stolpe i vinter.........
maverick
2011-08-22, 10:05
Blev omkörd av en sånhär i helgen. Ferrari Challenge på Ring Knutstorp.
http://www.automobilesreview.com/img/ferrari-458-italia/ferrari-458-italia-21.jpg
Denna skönhet stod parkerad på jobbet i Torsdags.
http://www.rsklubben.se/vb/picture.php?pictureid=1373&albumid=171&dl=1314433362&thumb=1
En Maserati M145 från 2010
Det finns RS bilar på Samos oxå.... såg en fabia RS oxå.
Spottade en jäkla massa carar utanför Norrköping på konferensen i fredags. Söderbergs hade ett event för lite kunder där vi var och visade hela Audis modellprogram samt hade premiär för nya A6 Avant. Dräggel och lite ollning på en Q7 med extra allt. Kostade runt 900´ och lite utanför budget.
Nya A6 skapar bilbytartankar aldrig tidigare tänkta. Måste. Stå. Emot.
Fina bilar på jobbet må jag säga.
http://www.rsklubben.se/vb/picture.php?pictureid=1378&albumid=171&dl=1316107362&thumb=1
En Ferrari F149 från 2010
Jag såg en röd RS5 idag, mycket läcker.
På väg ner mot Västkusten för att byta bil idag blev jag omkörd av the mother of all RS - RS6 V10. Tog rygg på han ett tag och låg och pendlade mellan 180-210 km/h... :D
Hårt inzoomad mobilbild.
På väg hem passerade jag den här Passat Polis på en 90-sträcka söder om Sthlm (med 92 km/h på GPSen :D). Riktigt fin!
Såg en svart RS3a idag, kunde dock inte fota då de satt kvar i bilen ;) och jag kunde inte fota på håll heller då det var mörkt ute.
Men det var första jag sett, var riktigt ball.
Sent from my awesome SGS2
På väg ner mot Västkusten för att byta bil idag blev jag omkörd av the mother of all RS - RS6 V10. Tog rygg på han ett tag och låg och pendlade mellan 180-210 km/h... :D
Hårt inzoomad mobilbild.
Min gamla polare har en sådan
Fast en MTM trimmad ( 720 hk :-)
Tänkte jag skulle tigga mig till en åktur
micke_petersson
2011-12-02, 08:48
Såg en svart RS3a idag, kunde dock inte fota då de satt kvar i bilen ;) och jag kunde inte fota på håll heller då det var mörkt ute.
Men det var första jag sett, var riktigt ball.
Körde en sådan förra veckan... o dra åt helvete va grym launch controllen var på den... helvete vad det drog i magen... ursäkta svordomarna... men så bra var det.. ;)
Körde en sådan förra veckan... o dra åt helvete va grym launch controllen var på den... helvete vad det drog i magen... ursäkta svordomarna... men så bra var det.. ;)
Sweet ;)
Mikael1977
2011-12-02, 09:12
Du har alltså haft en hel vecka på dig att lägga upp en film....dåligt ;)
micke_petersson
2011-12-02, 11:11
Du har alltså haft en hel vecka på dig att lägga upp en film....dåligt ;)
jag vet... skulle ha filmat när jag åkte iväg... har aldrig testat launch control, så en som kan det visade mig... trodde aldrig att det skulle sparka så djuriskt, hade jag vetat det hade jag filmat. Jag har åkt r8 gt o det gick bra. dock utan just launch control. Kan säga att jag faktiskt skrek/jublade när den sparkade..
Ber om ursäkt för att jag inte filmade..
kolla in www.vorsprung.se när touren kommer till er. där kan ni prova rs3...
På väg hem passerade jag den här Passat Polis på en 90-sträcka söder om Sthlm (med 92 km/h på GPSen :D). Riktigt fin!
Jag har faktiskt spotat en snuttejpad Mercedes E-klass kombi av senaste modell i Sthlm innerstad med xenon, DRL och LED-lyktor och vad jag kunde se var det ingen typ ledningsbil utan vanlig snuthäck.
Jag har faktiskt spotat en snuttejpad Mercedes E-klass kombi av senaste modell i Sthlm innerstad med xenon, DRL och LED-lyktor och vad jag kunde se var det ingen typ ledingsbil utan vanlig snuthäck.
Det kan vara en av deras två E500 AMG. Mercedes gav 2st till polisen i sthlm.
En kompis till mig berättade att han har en kompis som jobbar på mercedes special avdelning i sthlm (gör om bilar till taxi m.m.). De hade gjort i ordning de två bilarna.
Sen hade den killen visat polisen som skulle ha bilen vad den gick för ;)
En Porsche turbo hade inte kunnat köra ifrån den iaf ;)
Det kan vara en av deras två E500 AMG. Mercedes gav 2st till polisen i sthlm.
En kompis till mig berättade att han har en kompis som jobbar på mercedes special avdelning i sthlm (gör om bilar till taxi m.m.). De hade gjort i ordning de två bilarna.
Sen hade den killen visat polisen som skulle ha bilen vad den gick för ;)
En Porsche turbo hade inte kunnat köra ifrån den iaf ;)
Ja jag undrade just mtp att de vanliga snuthäckarna inte ens har dimljus liksom.
Såg en 991 Carrera S ikväll, riktigt fin.
Såg en 991 Carrera S ikväll, riktigt fin.
De blir bara snyggare och snyggare för varje modell som kommer.
Mikael1977
2012-02-02, 09:46
Sportbilar i vinterväder är verkligen underbart!
Gillar när ägarna använder sina ögonstenar året om...
De blir bara snyggare och snyggare för varje modell som kommer.
Verkligen!
Kaxigt även att denna "standardmodell" piskar 997 GT3 på många banor de testat den på. :D
http://www.teknikensvarld.se/2011/09/22/24075/nya-porsche-911-lika-snabb-som-gamla-gt3/
"Den nya versionen av Porsche 911 med Porsches internkod 991 har kapat varvtiden runt Nürburgring med 13 sekunder jämfört med föregångaren 997. Porsche 991 Carrera S med sportfjädring och gatdäck klockades på 7 minuter och 40 sekunder runt den klassiska Nordschleife. Det är inte bara snabbare än den utgående 911-modellen, det är även två sekunder snabbare än självaste 911 GT3:s tid på 7 minuter och 42 sekunder!"
Bild tagen i augusti förra året på motorvägen mellan Göteborg och Borås.
Theo 4x4
2012-02-03, 20:47
Bild tagen i augusti förra året på motorvägen mellan Göteborg och Borås.
Är nog inte ofta han får åka med en sån last....
Fisker Karma i morgontrafiken
maverick
2012-03-27, 09:21
Ja, tack...
Mikael1977
2012-03-27, 12:11
Porrigt!
Imorgon kanske han korkar igen köerna... :D
http://www.svd.se/naringsliv/motor/elbilarnas-rolls-royce-fick-kortslutning-under-test_6955337.svd
Mikael1977
2012-04-09, 23:28
Såg denna Holländska skönhet under en liten stadsvandring i helgen.
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.