handdator

Visa fullständig version : FMIC

Draco
2009-04-06, 18:59
Det skulle vara lite kul om folk som har monterat FMIC.. att dom kunde ta lite bilder på sin bil.. på hur det är monterat hur dom har dragit osv.
det finns olika modeller. FMIC som är båda rören på samma sida och så finns det som som har ett rör på varsin sida..

lite bilder på lösningar osv. skulle vara trevligt

LowMech
2009-04-06, 19:25
Vad säger bilprovningen om man monterar en större IC?

maverick
2009-04-06, 20:18
Kolla min bil på garaget.org så ser du lite hur Forges är dragen. Där går övre slangen inuti krockbalken, och ut under höger strålkastare.

Draco
2009-04-06, 20:43
lägg gärna lite mer bilder på hur har monterat .. fästen osv.. anslutingar osv
ser bara stora drag.. men inte detaljer

maverick
2009-04-07, 07:07
Finns inga fler bilder. Tänker inte riva fronten bara för det heller. ;)

IC:n sitter skruvad i ovankant i krockbalken.
Plastskölden till höger om kylaren måste sågas upp så slangarna får plats.
Det är bara original-IC:n som plockas bort. Inga slangar eller så. De nya slangarna ansluts där den lilla IC:n satt.

antejasse
2009-04-07, 10:57
Vad har herr maverick använt för IC tro? är de en orginal ic från nån annan bil eller är de ett hemkok?

edit: såg nu va de var för ic..... men vart har du köpt den och vad kostar den??

maverick
2009-04-07, 11:45
Köpte den på blocket för 7000kr. Kostar c:a 12000 ny. Beställ från MapTune, som är svensk återförsäljare av Forges sortiment.

Draco
2009-04-07, 14:14
som sagt det finns en mängd olika FMIC.. maverick har en IC där in och utgångar är på samma sida.. Det finns andra typer oxå
jag har införskaffat mig en IC där det är ett rakt flöde.. ingång på ena sidan och utgång på andra sidan.. ¨
därav är jag lite sugen på hur andra folk har gjort för smarta lösningar.. på fäste.. dragningar anslutningar osv..

FMIC som jag har köpt har suttit i en rs innan men jag känner mig snurrig av alla rör

maverick
2009-04-07, 14:44
En klart inteassant lösning. Undrar om en vassare dump får plats där under.
Den du köpt ersätter hela ledningen från turbo till slangen precis innan gasspjället.