Visa fullständig version : Provkört - Volvo C30 T5
Alltid kul att kolla in GTI-konkurrenterna lite, så det blev en liten kort provtur med "värstingen" bland C30 modellerna. Motorn var 220 hk varianten (230hk på 08orna) och var en riktigt trevlig upplevelse. Bra vrid från låga varv och sjukt lite turbolag. Jäkligt snabb throttle respons. Men styrning, väghållning och bromsar var jag inte lika imponerad av, där kändes Skodan mer "GTI-mässig". Fjädringen var mjukare, styrservon var för lätt (för min smak) och bromsarna fick man stampa rätt hårt på för att få bra bromsverkan. Växellåda och koppling har jag inga synpunkter på, funkade som det skulle. Stolarna var ett stort minus. Inte mkt till sportstolar där inte, sköna visserligen, men man for som en vante i kurvorna. Inte ens "R-design" modellen hade någorlunda sportstolar.
Tror den skulle kunna bli riktigt trevllig med lite mods: Styvare fjädring, sportavgas samt mappning. Vrooom.
Tycker dom är lite snygga.
Ja dom är snygga, men prova att vara 2m lång som mig och sen sätta sig i en C30............ går inte.
Men hallå????? hur j-vla ful är inte bilen, va?????
Sportbil lika med NOLL!!!! ;)
Kom istället och testa min, den är snart fullländad! ett racingspjut....... :shock:
Ja dom är snygga, men prova att vara 2m lång som mig och sen sätta sig i en C30............ går inte.
Jag är bara 1,90, men hade tillräckliga problem att få plats...
Nä, sportig kändes den inte. Men T5 motorn kunde jag inte låta bli att bli impad av. Den motorn, vässad, på ett sportigare chassi hade nog kunnat vara en kul kombo. Och jo.. jag tycker faktiskt den är lite snygg, men smaken är ju som baken :)
Kom istället och testa min, den är snart fullländad! ett racingspjut....... :shock:
He he, jag jobbar på att ta min dit oxå ;)
possente
2008-02-13, 22:38
jag tycker att den är överkomligt snygg i helhet om man tar bort den extremt fula bakrutan
Baken är ju som kyss mig på fredag... framifrån ser den chysst ut.
Baken är ju som kyss mig på fredag... framifrån ser den chysst ut.
Det är just baken jag gillar med den, resten är för mesigt.
silverbane
2008-02-27, 10:20
Äsch det är ju den gamla 480:n dom har revitaliserat. Gammal skåpmat från sveriges "ledande" biltillverkare igen. Den floppade då. Den floppar säkert nu igen :D
http://www.analogue.org/mr/docs/volvo_480es.jpg
Heheh den ser ut som Ford Ka. En riktig "fläskläpp" :D
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.