Visa fullständig version : Scram.se
va ute på google o googlade lite efter trimkit till just Skoda Octavia RS.1 o snubblade över denna sidan
www.scram.se
vid första anblicken och namnet så tänkte jag " va fan e detta för mupp sida " men sen så såg jag att dom faktiskt hade lite mysiga kit till just 1.8T motorn.
Jag har själv aldrig sett eller hört talas om dessa scram, killar. Någon som kanske vet mer om dom eller kanske rent utav varit i kontakt me dom med sin egna bil?
Ta bort "R" så blir man riktigt misstänksam... :razz:
les_craft
2009-05-03, 16:52
va ute på google o googlade lite efter trimkit till just Skoda Octavia RS.1 o snubblade över denna sidan
www.scram.se (http://www.scram.se)
vid första anblicken och namnet så tänkte jag " va fan e detta för mupp sida " men sen så såg jag att dom faktiskt hade lite mysiga kit till just 1.8T motorn.
Jag har själv aldrig sett eller hört talas om dessa scram, killar. Någon som kanske vet mer om dom eller kanske rent utav varit i kontakt me dom med sin egna bil?
Har varit i kontakt med dom tidigare. Av vad man har läst om dom samt det lilla man har pratat med dom har intrycket varit gott. Har bla. byggt en riktig monster evo som tex varit med på mdrei's events och piskat miljon bilar. Dom bygger just nu på en C32 amg som ska ge snuskigt med effekt, kolla på zatzy under projekt, MIDO heter användaren.
Mvh Les
bygger kit till 1.8 t.
V-tech har gjort programvaran till deras 300 + kit..
Fet necro varning här av mig!
Ok tackar som fasen för infon, det är skönt att höra att dom verka vara seriösa iaf. Ska se om dom är värksamma änn idag och om priser osv.
tack igen!
EDIT: En tanke är då om jag nu skulle låta dom pilla i min lilla motor och då skrämma upp den till 300hk ungefär, koppling ( allt som här där till ) avg system ( allt som hör där till ) är givetvis något jag kommer skaffa samtidigt då.
MEN, är det någon risk för så att säga motorn isig ( kolvar, vevstakar, drivaxel ect... ) att dom ligger i farozonen?
Vxl lådan vet jag är som den är men rivstarter och börna samt street race dagligen .... ja då får jag ju skylla mig sj.
Så ni som vet lite mer ingående om just 1.8T och vad dess innre delar stå pall för få gärna skriva.
Detta kit/planen börja bli mer o mer seriös ju längre tiden går.
antejasse
2010-02-08, 21:17
vad finns de för vettiga växellådor att till gå om man inte vill ha orginal lådan på 1.8T??
finns de nått annat än "racelådor"???
vad finns de för vettiga växellådor att till gå om man inte vill ha orginal lådan på 1.8T??
finns de nått annat än "racelådor"???
6-vxl modell 02M eller 02Q är stabila lådor. Specade för 350Nm från VAG men klarar mer än dubbla det vridet. Speciellt om man byter till diffbroms, som mer eller mindre krävs för mkt effekt och fwd.
Kräver dock även byte av svänghjul, koppling, startmotor m.m då det är 240mm koppling.
Dessa lådor sitter i tex. A3 Mk1 180hk, A3 Mk2 200hk, S3 Mk1/Mk2, TT Mk1 225hk, TT Mk2 200hk, Leon 180hk, 225hk, Octavia Mk1 1.9TDI, Octavia Mk2 200hk, Golf Mk4 180hk, Golf Mk5 200hk mfl.
antejasse
2010-02-11, 18:50
6-vxl modell 02M eller 02Q är stabila lådor. Specade för 350Nm från VAG men klarar mer än dubbla det vridet. Speciellt om man byter till diffbroms, som mer eller mindre krävs för mkt effekt och fwd.
Kräver dock även byte av svänghjul, koppling, startmotor m.m då det är 240mm koppling.
Dessa lådor sitter i tex. A3 Mk1 180hk, A3 Mk2 200hk, S3 Mk1/Mk2, TT Mk1 225hk, TT Mk2 200hk, Leon 180hk, 225hk, Octavia Mk1 1.9TDI, Octavia Mk2 200hk, Golf Mk4 180hk, Golf Mk5 200hk mfl.
hmm varför fick alla andra den här häftiga lådan och inte skoda rs??
jag tror dom har gått i kongkurs scram allså
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.