handdator

Visa fullständig version : Nybliven skodaägare, frågor och svar.

puttekula
2008-02-16, 22:55
En nyutexaminerad Skoda ägare här..... RS 2008 2 veckor gammal. Röd kombi med lite extra utöver basbilen.
Xenon, farth., stor stereo, 18", 2 zon klimat...ja, kanske var nåt mer.

Tog steget från en BMW 530D -01 med KCR å fullskiten med options.
Vad jag anser...?
Minus: Ja naturligtvis ljudkomforten och dieselvridet/förbrukningen. All utrustning är frän...BMW har attityd..
Plus: Liten, lätt, kvick, körglädje, pris och det andas trots allt VW. Å vem behöver ett dieselvrid med
denna motor?

Livet utan chip? Finns det? Någon som provat på nyare bil? Synpunkter?

Tack

//P

Ripster
2008-02-16, 23:08
Välkommen. Väldigt många här har nya bilar som är chippade. Vtech.se är populära bland RS folk. Ger bra extraknuff för en rimlig peng. Jonis här på forumet kan du prata trim med.

Goffen
2008-02-17, 11:26
Ett chip gör ju saker och ting lite bättre såklart. Det är klart att ljudnivån är högre i skodan men även nya passaten är mer högljud än sin föregångare tycker jag. Vad gäller vridet får du helt enkelt lära dig att börja varva igen men då finns effekten där. Ett snabbt överslag så räknar jag att du hade fått 2st rs2or för vad den gamla 530D kostade i nypris =) Sist men inte minst välkommen hit !

puttekula
2008-02-17, 20:34
Ett chip gör ju saker och ting lite bättre såklart. Det är klart att ljudnivån är högre i skodan men även nya passaten är mer högljud än sin föregångare tycker jag. Vad gäller vridet får du helt enkelt lära dig att börja varva igen men då finns effekten där. Ett snabbt överslag så räknar jag att du hade fått 2st rs2or för vad den gamla 530D kostade i nypris =) Sist men inte minst välkommen hit !

Tack för era välkomnanden...
Det snabba överslaget stämmer ganska bra. 480.000:- nypris 2001. Jag var inte köparen , som tur va.... :lol:

//P