Visa fullständig version : tändstiftbyte
östelind
2008-02-17, 02:56
behös det några speciella vertyg till octavia rs för att byta dessa.
min tidigare bil var volvo 240 och hur enkelt som helst att byta.
står inför ett svårt val av byte kamren.
på ene sidan står Mechanum och vill ha 8000 kr (bara kamrem), på anndra sidan står Mekonomen 3400 kr
tacksam för rådgivning/tidigare erfarenheter
bil modell??? årsmodell??
kamrem och tändstift eller bara tändstift för 8000 resp 3200??
Tändstiftsbyte är inte speciellt svårt dock behövar man den tunna modellen av nyckel för att få ur stiften. Vad gäller kamremsbytet så är det jätteviktigt att även vattenpumpen byts och även om jag inte skulle ge 8k för bytet låter 3400kr aningen för lite med faktiskt, det är ju trotsallt kamrem vattenpump sträckare generatorrem som ska bytas och bara dom delarna borde ligga runt 2-3tusen. Åk till en vw skoda verkstad utanför stan så borde priset sjunka nån eller några tusenlappar.....
Dags att byta kamrem på min skoda rs-02 Den har gått rätt många mil.. Och redan bytt en gång. Fick också en prisuppgift hos skoda i Norrköping på 8000kr med byte av kamrem, vattenpump.
Hos andra bilmekar har jag fått pris på i snitt 5000kr för samma jobb.. med tanke på att sommardäck måste införskaffas snart så blir de nog det billigare alternativet.
Men hos en av bilverkstäderna sa de att vattenpumpen såg fräsch ut och antagligen bytts nyare än kamremmen.. vet inte men är de nåt att spara in på? han sa att det inte var så krångligt att bara byta vattenpumpen om man vill det.. nån som har erfarenhet av trasig sån eller vet vad som händer om nåt skit skulle hända?
Det är ungefär samma jobb att byta vattenpumpen som att byta kamremen. ALLT som kamremen driver ska bytas utan undantag.
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.