Visa fullständig version : Missljud fram
Tjenare!:( Har fått något klonkande ljud någonstans fram på min octavia rs1 -02, tänkte kolla om man kunde få lite hjälp av någon som kanske kan veta vad det kan vara
Ljudet kommer bara när jag har friläge i eller om jag motorbromsar men om jag gasar eller bromsar vanligt så försvinner ljudet värkar som att det bara kommer när motorn blir varm också... någon som har något förslag på vad detta kan vara? (klonkar ganska mycket)
Mvh Markus
Moffegrev
2009-06-16, 23:12
motorfästet tippar jag på faktikst.
George_RS
2009-06-17, 00:53
motorfästet tippar jag på faktikst.
borde de då inte klonka när det belastas vid gaspådrag?
en "kompis" har samma problem på sin 850 o han prata om att han visst de var något stag som glappa kommer bara inte ihåg vilket han sa...
men min gissning är på krängningshämmarn. tycker att du gör som så att du känner över alla bultar muttrar till stagen i framvagnen så dom är ordentligt åtdragna.
maverick
2009-06-17, 08:25
Krängningshämarstagen glappar ofta.
yup kränghämmarstagen och även spindelleden e mye vanliga fel.
Okey tack så mycket för alla svar, vad tror ni är bäst o chansa på att det är krängningshämmaren och försöka fixa det? någon som vet vad det kostar och är det svårt att göra? eller lämna in så dom får felsöka?
maverick
2009-06-18, 14:14
Känn på den först och se om den glappar. Kan ju vara någon annan bussning också.
Känn på den först och se om den glappar. Kan ju vara någon annan bussning också.
ok ok, jag snackade med en polare som jobbar på en verkstad han trodde att de kunde vara växellådan men borde de inte låta när man gasar då? lådan jobbar väl inte när man har friläge i o rullar?
maverick
2009-06-21, 21:16
Ingående axel på lådan jobbar ju fortfarande. Om det är något mer vet jag inte. Kan för lite om växellådor.
Var på Möller idag och ska lämna in bilen på onsdag.. väntar med spänning vad de kan va för fel hehe, han från Möller som körde bilen idag trodde att en drivknut kanske satt löst :o
lite sent o skriva nu men har inte haft internet på ett bra tag:p Möller är ju ganska dåliga dom hittade inte ens felet.. men det försvann av sig själv sen när jag bromsade hårt som fan kanske va bromsarna som var paj eller nått har inte en anning hehe
Rs_Marcus
2009-06-30, 00:57
Muller i luleå? Eller finns de på fler ställen?
Muller i luleå? Eller finns de på fler ställen?
Om du syftar på fd Arver som numera heter Möller så finns dom bl.a i
Eskilstuna, Strängnäs, katrineholm, Västerås, Köping, Sala, Örebro mm =)
Rs_Marcus
2009-07-03, 21:56
Om du syftar på fd Arver som numera heter Möller så finns dom bl.a i
Eskilstuna, Strängnäs, katrineholm, Västerås, Köping, Sala, Örebro mm =)
Då var det inte samma. Vi har muller (tyskt y) i luleå :P
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.