handdator

Visa fullständig version : behöver hjälp ang styrväxel!!

sparkartjat
2009-07-12, 19:33
Tjenare lämnade in min bil för byte av växelåda och hjul lager på en skoda verkstad och när jag hämtade ut bilen så va inte ratten rak i förhållande till hjulen och min Esp lampa lyser och går inte att stänga av? verkstaden säger att det är min styrväxel och att dom inte rört den då den sitter uppe vid ratten och inte vid växelådan? stämmer det? vet inte riktigt vad jag ska göra min bil hade inte dessa fel innan jag lämnade in den?? kör en octavia rs 03a
tacksam för svar! mvh Mikael

Mikael1977
2009-07-12, 19:46
Jag bytte styrväxel på min -02:a för några år sedan (runt 10 tusen spänn) och den satt inte ens i närheten av ratten.
Den sitter längst in i motorrummet, långt in, långt bak, långt ner.

Mikael1977
2009-07-12, 19:54
Växellådan sitter väl, om jag inte minns fel, strax under luftfilterburken fast lite längre fram.
Styrväxeln sitter (sett framifrån) längst bak snett uppe till vänster...nästan längst ner i botten. Men om jag inte har heeelt fel så kan väl något gå fel när man byter hjullager, jag menar, då är man ju faktiskt och härjar med framvagnen....eller?

sparkartjat
2009-07-12, 23:11
Jag vet inte?? känns som om dom kan har gjort någe men vill inte stå för det??
Mvh Mikael

Moffegrev
2009-07-13, 13:12
helt klart så kan man ju skada den när man lyfter ur en växel låda iaf...o du hade ju inte problemet innan...kolla efter skador på rattväxeln där nere om de tappade lådan vid urlyft osv..