Visa fullständig version : Vad irriterar dig just nu tråden...
Snor denna ide från ett annat forum jag häckar på
just nu blir jag irriterad över alla bad-djävlar i stan
halmstad folk kör som krattor i vanliga fall men nu kommer man snart inte fram någonstans på grund av danskar , tyskar o andra gäster :evil:
Mikael1977
2009-07-14, 17:30
Ahh...äntligen dyker det upp en seriös tråd :)
Jag irriterar mig över att lönen tar slut innan nästa kommer in på kontot. ;)
Ahh...äntligen dyker det upp en seriös tråd :)
Jag irriterar mig över att lönen tar slut innan nästa kommer in på kontot. ;)
det är för mycket månad kvar när lönen är slut va :)
secret692
2009-07-14, 17:48
Jag irriterar mig på att ingen av våra grannar hjälper till att klippa gräset då vi skall dela på det och det är hela 40 kvm att klippa ungefär plus att föreningen har 2 st bensinklippare.
Skönt man flyttar snart.
Allt Gothia-Cup pack som invaderar stan. Skriker och väsnas vart man än ser dom. :p
Mikael1977
2009-07-14, 18:28
det är för mycket månad kvar när lönen är slut va :)
Absolut, å det tar fram nästa irritation.
Varför 30 dagars månad när 20 hade vart så mycket bättre :D
Att det inte finns mer power i bilen :) hehe
Att inte hunnit klart med jobbet så att semestern kan börja. Sambon tog bussen upp till Härjedalen i söndags. Åker dit så fort jag kan.
Att inte hunnit klart med jobbet så att semestern kan börja. Sambon tog bussen upp till Härjedalen i söndags. Åker dit så fort jag kan.
snacka om att du kommer lägga in en turbo växel imorgon så du kan köra efter henne ;)
Åker med takbox på så jag får ta det lite lugnt. Såg att du skulle till Funäsdalen. Vi tänkte ta liften upp när vi passerar och ta en fika på toppen. Kanske vi syns.
Glöm inte att besöka Flatruet när du är där. Ligger nästgårds
Allt Gothia-Cup pack som invaderar stan. Skriker och väsnas vart man än ser dom. :p
Svininfluensan har dom oxå ;)
http://www.dn.se/nyheter/sverige/gothia-cup-drabbat-av-influensan-1.911533
Åker med takbox på så jag får ta det lite lugnt. Såg att du skulle till Funäsdalen. Vi tänkte ta liften upp när vi passerar och ta en fika på toppen. Kanske vi syns.
Glöm inte att besöka Flatruet när du är där. Ligger nästgårds
har för mig att min polare nämnde något om det
det skulle vara en svindlande utsikt
vi skall ju dit v32,,ser jag en blå 4x4 så skall jag stanna o mingla lite...
Jag irriterarmig på vädret....nu får det va slut på regnandet!
Jag irriterar mig på de inkompetenta byggjobbarna som om- och tillbygger Trångsundsskolan och därav blockerar in- och utfarten till vår privata parkering utan anledning. Förhoppningsvis är de klara utanför oss om ett par dagar.
possente
2009-07-15, 01:22
jag irriterar mig på att byggare inte slutför sina projekt innan de går på semester så jag får vara utan dusch i 4 veckor till
jag irriterar mig på att jag jobbar natt, kväll, helg då det suger
jag irriterar mig på att mina fälgar ser ut som skit och företaget där dom är köpta inte vill ta det som en reklamation
jag irriterar mig på att jag har mer utgifter än inkomster
jag irriterar mig på att mitt högra hjullager är sönder
jag irriterar mig på att det alltid är fint väder när man jobbar och dåligt när man är ledig
jag irriterar mig på att det är kallt som fan på mitt konto just nu
jag irriterar mig på att jag skriver så mycket i jag irriterar mig på tråden:)
Mikael1977
2009-07-15, 07:27
Ja men jöss.... här vare verkligen mycket irritation ute på promenad :)
Jag irriterar mig på alla världs-språks-fanatiker (tyskar, spanjorer, fransmän, holländare...you name it) som nästan blir förolämpade när man inte förstår vad dom pratar om. Dessa kan som regel ingen engelska heller vilket inte gör saken lättare.
Och när dom tillslut förstår att jag vägrar förstå vad dom säger, då pratar dom bara saktare! WTF!? Som om det skulle hjälpa!? :D
maverick
2009-07-15, 08:09
Jag irriterar mig mest på vår så kallade praktikant.
En 22årig tjej som verkligen gör allt för att passa in under titeln dum blondin.
Totalt befriad från:
Initiativförmåga
Arbetsvillighet
Normalt sunt förnuft
Resultat: VARJE gång man vill att hon ska göra något måste man tala om det, även om det är återkommande rutinarbete. VARJE moment i uppgiften måste beskrivas utförligt VARJE gång för att hon ska fatta.
Så ha det varit sedan oktober förra året...
Skönt att det nu bara är tre dagar kvar på detta jobbet. :D
Snor denna ide från ett annat forum jag häckar på
just nu blir jag irriterad över alla bad-djävlar i stan
halmstad folk kör som krattor i vanliga fall men nu kommer man snart inte fram någonstans på grund av danskar , tyskar o andra gäster :evil:
Då skulle du se Visby just nu...
secret692
2009-07-15, 11:46
Men det är väl de ni lever på eller?
Vecka 29 kallas för "Stockholmsveckan".
Stan fylls av idiotiska 08-or med hyrda bilar och båtar.
Samma dumheter som i Båstad.
De är totalt befriade från normal medmänsklighet och behandlar alla öbor som sina personliga slavar.
Det de förstör övergår vad vi får in på dem.
Övriga sommarveckor är det "normal" turism.
Vi tiodubblar ju vår folkmängd på sommaren...
Nedskräpning och förstörelse i viss mängd får man stå ut med, men "Stockholmsveckan" är man helst utan! http://www.cosgan.de/images/midi/ekelig/h040.gif
maverick
2009-07-15, 14:02
Men brattsen som är så trevliga. ;)
alla djävla rödljus som byter till rött när jag dyker upp :(
all djävla reklam på tv
secret692
2009-07-15, 16:49
Men brattsen som är så trevliga. ;)
Har själv levt det livet förut men inget att sträva efter. Vecka 28 Båstad sedan vecka 29 Gotland dock hoppade jag vecka 30 S:t tropez.
Samma folk på alla ställen samt samma folk som springer på Stureplan.
Bara jävligt dyrt vart det.
secret692
2009-07-15, 16:50
Vecka 29 kallas för "Stockholmsveckan".
Stan fylls av idiotiska 08-or med hyrda bilar och båtar.
Samma dumheter som i Båstad.
De är totalt befriade från normal medmänsklighet och behandlar alla öbor som sina personliga slavar.
Det de förstör övergår vad vi får in på dem.
Övriga sommarveckor är det "normal" turism.
Vi tiodubblar ju vår folkmängd på sommaren...
Nedskräpning och förstörelse i viss mängd får man stå ut med, men "Stockholmsveckan" är man helst utan! http://www.cosgan.de/images/midi/ekelig/h040.gif
Då borde du hata mig som var där vecka 29 5 år i rad : (
Ja, om du betedde dig lika illa...
secret692
2009-07-15, 19:31
Ja, om du betedde dig lika illa...
Förstörde saker gjorde jag ju inte då man vill ha fint när man åker dit igen men lite dryg var man säkert några gånger.
irriterande med vänner som man bestämmer med på dagan om att träffas på kvällen , sen så hör de inte av sig,,
behöver man sådana vänner ??
Förstörde saker gjorde jag ju inte då man vill ha fint när man åker dit igen men lite dryg var man säkert några gånger.
Då var det jag som slängde dig i hamnbassängen! Så jag antar att vi är kvitt... :mrgreen:
secret692
2009-07-15, 20:00
Då var det jag som slängde dig i hamnbassängen! Så jag antar att vi är kvitt... :mrgreen:
Hahahaha.
Ja det är inte lätt att vara ung och dum men tur man växer upp ; )
Då jag själv är rädd om mina saker skall man inte förstöra för andra är mitt motto.
secret692
2009-07-15, 20:33
Jag irriterar mig på att jag inte är irriterad just nu.
Jag irriterar mig på att jag inte är irriterad just nu.
det kommer....
possente
2009-07-15, 22:49
irriterande med vänner som man bestämmer med på dagan om att träffas på kvällen , sen så hör de inte av sig,,
behöver man sådana vänner ??
Svar: NEJ
Har inte så jätte många vänner kvar men samtidigt så vet jag att jag inte behöver de som var ens "vänner" innan
jag irriterar mig att arbetet drar fack avgift fast jag inte är med i facket
sa ju till dem förra månaden och nu gör det samma fel igen
maverick
2009-07-16, 15:54
jag irriterar mig att arbetet drar fack avgift fast jag inte är med i facket
sa ju till dem förra månaden och nu gör det samma fel igen
Hehe, det är en mindre justering jämfört med vad min löneavdelning lyckades med för två månader sedan.
¤ Fel grundlön
¤ Fel övertidsersättning
¤ Fel semesterersättning
¤ Fel ersättning för nationaldagen
¤ Fel arbetstidsförkortning
Sammanlagt den nätta summan av 3000kr.
Jag irriterar mig en hel del på alla kids som inte har någon annan sysselsättning på sommaren än att vandalisera allt i deras väg.. Höjdpunkt förra veckan då några tog sig in på ett fritidsbad o sket i bassäng och på bänkar mm.. http://www.kristianstadsbladet.se/article/20090713/KRISTIANSTAD/823707973
Sen irriterar jag mig på att min ena granne inte har bättre för sig än att bara sitta o glo in på vår tomt 13 timmar om dan..
Säkert mer som irriterar mig..
irriterar mig på smhi perfekta prognoser
skulle inte regna i smålandstenar men jag blev blöt som en dränkt råtta efter en fiske tur
mina regn byxor irriterade mig med
kastade dem så fort jag kom hem
nu blir det vadarbyxorna som skall på när det luktar regn
de är ju 100% vatten täta :P
storalillen
2009-07-20, 19:49
politiker med för lite sunt jävla förnuft !
maverick
2009-07-20, 22:41
politiker med för lite sunt jävla förnuft !
Finns det politiker MED sunt förnuft?
Finns det politiker MED sunt förnuft?
Ja, de som avgår...
Jag irriterar mig på att jag aldrig lyckas komma i säng i tid... :evil:
Mikael1977
2009-07-21, 07:32
...att jag glömde torxnyckeln hemma så att jag inte får av grillen :(
...att jag glömde torxnyckeln hemma så att jag inte får av grillen :(
Köp en ny då ;)
Mikael1977
2009-07-21, 08:10
Köp en ny då ;)
Ja det går, men då hade jag inte kunnat irritera mig över detta...så får komma ihåg den i morgon istället :)
Lite irriterad över sviarna idag. Det har iaf slutat regna tillfälligt efter ett dygn så jag gick ut för att räfsa ihop efter röjsågens framfart. Hade mina nya kanonregnkläder på mig så attacken kom enbart mot ansiktet. När jag kom in hittade jag en hatt med tätt nät men då var jag redan så irriterad att jag gick och satte mig här.
Under mina fjällvandrardagar såg jag aldriga sviarna, men stora moln av vanliga knott.
Kunde förstöra vilken dag som helst!
Visste du att personer med förhöjda värden av aktivt könshormon lockar flest mygg och knott?
Alltså säkrast för impotenta herrar och klimakteriedamer!
Blir du ständigt anfallen, ta det positivt. Det visar att du ännu är med i leken!
Nu tycker jag det är mycket gnäll om stickande flygfän, tänk på att det finns de som har det värre... :)
http://www.dn.se/webbtv/nyheter/mygg-gysinge-1.912145
http://www.dn.se/nyheter/sverige/myggen-har-tagit-over-byn-1.908651
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5484980.ab
Nu tycker jag det är mycket gnäll om stickande flygfän, tänk på att det finns de som har det värre... :)
http://www.dn.se/webbtv/nyheter/mygg-gysinge-1.912145
http://www.dn.se/nyheter/sverige/myggen-har-tagit-over-byn-1.908651
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5484980.ab
Tur men inte bor där.
Är lika mycket med i leken som när jag var ung
Tur men inte bor där.
Är lika mycket med i leken som när jag var ung
Ja, det är riktigt synd om stackarna som bor där. Även djuren far riktigt illa åt, tama som vilda, allt på grund av inkompetenta och lata politiker, kommun- och statsanställda...
Mina svärföräldrar har hus där, men har av förklarliga skäl valt att inte spendera semestern där i år. De var uppe en sväng för att klippa gräset och tömma myggfällan som vanligtvis tar ca 5000 mygg på en viss tid, men nu fastnar det ca 100.000 på samma tid. Min svärfar trodde han såg en älg, men det var ett rådjur som var så omringade av mygg att det såg dubbelt så stort ut...
Min svärfar trodde han såg en älg, men det var ett rådjur som var så omringade av mygg att det såg dubbelt så stort ut...
Herrejävlar !!!! Nu får politikerna agera ju.... annars får man ju söka nya lisenser på sina kl.2-vapen om rådjuren ska gå under "högvilt".... LOL
Nu är jag riktigt förbannand på skit-PC:n samt det sjukt instabila programmet Navigon Fresh som vid en uppdatering tvärlåste min Navigon 2110. Blir till att formatera kortet och lägga in allt på nytt.
Det går inte att stoppa in något i hålet bara så att den startar om?
Har någon gång trott att min har totallåst sig men då var batteriet dåligt.
Irriterar mig på att jag glömde fästet till min Sony GPS!
Tur att Navigon i iPhone funkar så klockrent.
Ska nog köpa ett vindrutefäste till den...
Irriterar mig också på att jag måste vänta till lördag innan jag kan dra nytta av ångtvätt, mattor och bagageväska som jag köpte igår.
Det går inte att stoppa in något i hålet bara så att den startar om?
Har någon gång trott att min har totallåst sig men då var batteriet dåligt.
Nej, tyvärr. Det har löst problemet förut, att stoppa nåt i hålet alltså (hihi). Men den här gången totalhavererade det vid en uppdatering och sen visade programmet att det bara var nåågra hundra MB upptaget på kortet samtidigt som att det inte gick att installera nya kartor... :(
Du har inte någon bra guide på hur man lägger in allt på från början på kortet från att man formaterat det?
Nop men minns att Karlzzon hade något strul med kortet i början. Lyssna med honom
Jag bytte till 8Gb kort men hade då kopierat gamla kortet till hårddisken först så det var enkelt.
Tur att Navigon i iPhone funkar så klockrent.
Ska nog köpa ett vindrutefäste till den...
Har du något bra tips på snygga, smidiga och hållbara fästen till iPhone?
Tänkte försöka inhandla nåt till semestern, det bästa jag sett hittils är "Kensington Car Mount" som finns på Apple Store
Det är nog samma jag sett, men det finns fler ställen:
http://www.mytrendyphone.se/shop/haallare-40317c1.html
http://www.iphonebutiken.se/iphone-i-bilen-g15.html
http://www.mailshop.se/iphone-3g/3gs-tillbehor/hallare-dock.html
Jag bytte till 8Gb kort men hade då kopierat gamla kortet till hårddisken först så det var enkelt.
Ok, tack för tips. Ska gräva vidare i det imorgon bitti. Är ju förskonad från M$-produkter i hemmet så jag uppdaterar min på jobbet.
maverick
2009-07-21, 23:20
Jag irriterar mig på att mitt bredband dog i eftermiddags, och fortfarande inte kommit tillbaka. Svårt att spela på Xbox Live då.
Får felsöka routern imorgon, så det inte är mina saker det är fel på. Nätverket fungerar fortfarande, men jag får inte kontakt med DNS-servern.
Ja, det är riktigt synd om stackarna som bor där. Även djuren far riktigt illa åt, tama som vilda, allt på grund av inkompetenta och lata politiker, kommun- och statsanställda...
Mina svärföräldrar har hus där, men har av förklarliga skäl valt att inte spendera semestern där i år. De var uppe en sväng för att klippa gräset och tömma myggfällan som vanligtvis tar ca 5000 mygg på en viss tid, men nu fastnar det ca 100.000 på samma tid. Min svärfar trodde han såg en älg, men det var ett rådjur som var så omringade av mygg att det såg dubbelt så stort ut...
Nu sprutas det inte bara i Båsatad och på Gotland!
http://www.dn.se/nyheter/sverige/helikopter-valkommet-vapen-i-jakten-pa-myggen-1.916675
Mikael1977
2009-07-22, 22:46
....över att jag aldrig han klarlacka grillen innan jag åkte från jobbet.
Varit irriterad länge på att RS klubben är ett öppet forum men det har nog märkts eftersom jag använder albumen så mycket
Mikael1977
2009-07-23, 11:04
Varit irriterad länge på att RS klubben är ett öppet forum men det har nog märkts eftersom jag använder albumen så mycket
...men å andra sidan så är det lättare att få flera medlemmar om det är öppet.
Personligen skulle jag aldrig blivit medlem på ett stängt forum, jag är för bekväm :)
Mikael1977
2009-07-23, 11:05
....över att jag aldrig han klarlacka grillen innan jag åkte från jobbet.
Inte så irriterad längre nu som grillen är klarlackad :D
irriterar mig på det fina sommar/semester vädret :evil:
Irriterar mig på ännu några inkompetenta byggarbetare. Som utan den minsta förvarning reser en ställning, spolar vatten, hamrar och spacklar på fasaden för att lappa putsen på ett par ställen. Detta alldeles för tidigt de första dagarna på semestern...
Funderar på att ta upp vår hårt vaktande 40-kilos Leonberger på fönsterbläcket och vinkla upp persiennerna, förhoppningsvis ramlar de ner för ställningen och bryter ryggen... :D
folk som inte kan köra bil
hamnade bakom en nervös kärring som höll 10-20 km/h under gällande hastighet
skulle svänga vänster,,placerade sig till HÖGER som om hon vore en djäkla lastbil
skulle svänga vänster,,placerade sig till HÖGER som om hon vore en djäkla lastbil
Men vad faaan??? Var hon på fastlandet samtidigt som hon var här??? :confused:
Men vad faaan??? Var hon på fastlandet samtidigt som hon var här??? :confused:
tänker du på frugan eller :razz:
Det där är troligen mer trafikfarligt än att köra för fort. Jag brukar låta min tuta glöda när jag ligger bakom nån på en påfart som ska ut på en 110 väg i 80-90 och gärna gör det precis när det heldragna upphör och en stor del av accelerationsfältet kvar. Är humöret på topp så blåser jag om på insidan på accelerationsfältet! :evil:
Det där är troligen mer trafikfarligt än att köra för fort. Jag brukar låta min tuta glöda när jag ligger bakom nån på en påfart som ska ut på en 110 väg i 80-90 och gärna gör det precis när det heldragna upphör och en stor del av accelerationsfältet kvar. Är humöret på topp så blåser jag om på insidan på accelerationsfältet! :evil:
Exakt samma visa varje dag jag ska hem från jobbet och ska svänga ut på motorvägen. Undrar om dom har nåt hemligt sällskap som står och väntar vid motorvägspåfarter tills man kommer?
Exakt samma visa varje dag jag ska hem från jobbet och ska svänga ut på motorvägen. Undrar om dom har nåt hemligt sällskap som står och väntar vid motorvägspåfarter tills man kommer?
Jepp, precis hemkommen från jobbet och mycket riktigt tyckte tomten framför att 75km/h är en lagom hastighet att svänga ut på motorvägen i..........
Jepp, precis hemkommen från jobbet och mycket riktigt tyckte tomten framför att 75km/h är en lagom hastighet att svänga ut på motorvägen i..........
Så det är inte bara jag som stör mig på de :D.
Fast de värsta är 2+1 vägar och man äntligen kommer till en omkörningssträcka och de ända man har framför sig är en lastbil + en person bil. Personbilen framför bestämmer sig för att köra om lastbilen. Men han/hon kör endast 100km/h så bakomvarande fordon inte hinner om innan de blir enkelfiligt igen.
DET STÖR MIG SOM FAN!!!!
De e väll bara å gasa om för att sedan sänka farten till laglig hastighet igen lr? :(
Du åker dit så det visslar om det, om de mäter under din omkörning.
jag tror det är tillåtet att ha högre hastughet än tillåtet när man kör om
men allt har ju sin gräns, man får ju ite vara vårdlös
en körskole lärare som berättat det för mig
men jag har ju inte frågat polisen :)
På min närmaste motorvägspåfart så blir påfarten en tredje fil som sträcker sig en mil typ för att sedan bli en ny avfart. Jag blir så tokig på idioter som slänger sig ut i mitten filen direkt efter den heldragna linjen slutar..... Bara för att dom inte ska svänga av vid Farsta så måååååste man juh ligga i mitten filen direkt, det kan juh va rent livsfarligt att ligga kvar i högerfilen för att byta fil när den försvinner *hög ironi*. Jag drar om dom på insidan så det dånar om det. Och helst så ska det gå riktigt långsamt också, de kryper upp på motorvägen och kastar sig ut i mitten.
Mikael1977
2009-07-28, 22:48
Vid omkörning är det fri fart som gäller...
Vid omkörning är det fri fart som gäller...
det måste det vara :)
det borde iallafall vara lag på det :)
jag tror det är tillåtet att ha högre hastughet än tillåtet när man kör om
men allt har ju sin gräns, man får ju ite vara vårdlös
en körskole lärare som berättat det för mig
men jag har ju inte frågat polisen :)
Enligt vägtrafikförordningen är hastighetsgränsen den högsta tillåtna hastigheten. Sedan är det upp till varje förare att hålla sig därtill.
Överträder du hastigheten under omkörning, har du formellt överskridit hastighetsbegränsningen.
Opraktiskt, men sant.
Enligt vägtrafikförordningen är hastighetsgränsen den högsta tillåtna hastigheten. Sedan är det upp till varje förare att hålla sig därtill.
Överträder du hastigheten under omkörning, har du formellt överskridit hastighetsbegränsningen.
Opraktiskt, men sant.
där ser man :(
maverick
2009-07-28, 23:25
Jag stör mig på att Skodas digitala tillbehörskatalog inte är uppdaterad.
maverick
2009-07-28, 23:57
Jag irriterar mig förresten ännu mer på att jag inte har 290000kr över till en ny RS.
Det var inte nyttigt att titta på marreboys nya fina bil. :(
irriterar mig på folk som inte kan köra i Halmstad. sen på det så kommer det badturister som inte kör,,,,,har folk passerat övergångsstället så är det bara o köra liksom
sen var det halv kul o sitta i den lilla Clion som överhettar och jag får köra med full värme och nervevade rutor för att få ner motorvärmen :(
glomde ju att säga att det regnade ute samtidigt ...grrrrr
Låter som en höjdar-dag!!!
Låter som en höjdar-dag!!!
blodtrycket var så att säga "off the scale" och hornen i pannan kom fram :(
tur att vapen inte är vanliga som i USA ... o att jag inte äger ett ......
Jag blir så irriterad över p-böter.
När man betalt p-avgiften men missar med 10 minuter så har man direkt en lapp på rutan.
När man betalt p-avgiften men missar med 10 minuter så har man direkt en lapp på rutan.
jag blev så less i stan idag att jag felparkerade,,
sen när jag kom ut så passerade jag lapplisa..satan tänkte jag
men jag klarade mig :O
kanske skulle på fika paus :D
Jag är lätt irriterad på att rummet på det 4-stjärniga hotellet vi bokat för två nätter inte riktigt lever upp till förväntningarna. Översvämning i badrum efter dusch, ingen ottagning på det fria wifi-nätet och rätt lyhört. Samt så var det på det berömda att man fick sin bokade parkeringsplats...
blir mest förbannad att jag inte följer mina gamla rutiner
när jag byter fälgar brukar jag ALLTID lägga en fälg under bilen , så om domkraften viker sig så landara den på fälgen ,,,men inte denna gången
glöm att spänna handbromsen, bilen rullade bakåt och fälgen som satt halvt om halvt med en bult lossnade o hela bilen landade på fälgen med skärmkanten
så nu finns det en bula i skärmen o det syns att det är en glipa i skarven mellan dörr o framskärn
FAN SÅ KLANTIGT!!!!!! :(
bytte lite snabbt på parkeringen ,,men den befintliga domkraften i bilen
men nu har jag iallfal fått mitt garage o där skall det finnas allt jag behver :O
Mikael1977
2009-07-31, 22:43
blir mest förbannad att jag inte följer mina gamla rutiner
när jag byter fälgar brukar jag ALLTID lägga en fälg under bilen , så om domkraften viker sig så landara den på fälgen ,,,men inte denna gången
glöm att spänna handbromsen, bilen rullade bakåt och fälgen som satt halvt om halvt med en bult lossnade o hela bilen landade på fälgen med skärmkanten
så nu finns det en bula i skärmen o det syns att det är en glipa i skarven mellan dörr o framskärn
FAN SÅ KLANTIGT!!!!!! :(
Clion eller RS`n?
Varför lossa fälgarna mitt i sommarn?
Skodan
jag skall till fj'ällen på måndag o det blir mindra stötigt med 18 tummarna än 19 tummarna..
Clion hade jag inte brytt mig om :D
Använder alltid Easypark där det går.
då kan man aldrig drabbas av att tiden rinner ut.
Måste vara värre än 5000 värnpliktiga som förr om åren låg i visby/Fårösund...
---------------------------------------------------------------------------------------
Nalle
Sthlm/K-holmen
RS-08 silver combi.RS nr 4
Ja, medeltidsveckan startar imorron...Du kan ju tänka dig kaoset med parkering, camping och allmän förvirring!
Karlzzon
2009-08-01, 23:07
Att AC:n slutat kyla i min Octavia!!!!!!!!!!!!!GRRRRRRRRRRRRRR men det verkar vara nya trenden på detta forum.
Faaaaan, vad jag hatar medeltidsveckan!!!
Stan är full av utklädda dårar som parkerar var som helst.
När jag kom till bilen efter jobbet, hade någon stulit vänstra främre blinkersglaset!!!
Mikael1977
2009-08-04, 21:29
Men va faan, ska inte fjantarna ta hästen för att göra det extra autentiskt??
Och vad är det med att rappa ett blinkersglas!???
Att AC:n slutat kyla i min Octavia!!!!!!!!!!!!!GRRRRRRRRRRRRRR men det verkar vara nya trenden på detta forum.
Näheee...! Min kyler så bra så jag får ha rutan lite nere för att få in lite värme! :wink:
Faaaaan, vad jag hatar medeltidsveckan!!!
Stan är full av utklädda dårar som parkerar var som helst.
När jag kom till bilen efter jobbet, hade någon stulit västra främre blinkersglaset!!!
Fan vad fucking irriterande!!!!
Det får mig att tänka på när jag hade min första Ådi. Jag skulle sälja den och kostade på omlackering av bakkofångaren som fått sig en törn av förra ägaren, för bilen var mycket fin i övrigt så det var värt att kosta på det tyckte jag. Samma dag jag fick tillbaka den skulle den in i garage inför försäljningen. Under den lilla timmen bilen stog nedanför lägenheten på gatan lyckades nån jäääääääääääääääääävla idiot som inte hade koll på sin egen bil ELLER andras, runda av hörnet på den nylackade bakfångaren. Så klart utan att meddela sig. Hade jag bevittnat detta hade jag nog inte kunnat ansvara för mina handlingar.
Vi kanske skulle starta en ny klubb! ;)
Här på Kungsholmen finns det massor(!) av träd som droppar en kladdig!! smet på bilarna nu i Augusti.
Står man under så känner man det. Allt fastnar i det oxså som blad,insekter,osv.
Luktar illa gör det oxså!!
Blir som en kladdig hinna på hela bilen, knappt att torkarbladen orkar upp.
Det är det enda som irriterar mej just nu.
---------------------------------------------------------------------------------------
Nalle
Sthlm/K-holmen
Ekar och lindar är värst!
Ekar och lindar är värst!
Jag vet inte vad träden heter, men dom kladdar rejält!
När det väl ligger en härlig kladdig yta på bilen så fäller träden löv som kladdar fast!
Nalle
Sthlm/K-holmen
Mikael1977
2009-08-05, 22:29
Jag vet inte vad träden heter, men dom kladdar rejält!
När det väl ligger en härlig kladdig yta på bilen så fäller träden löv som kladdar fast!
Nalle
Sthlm/K-holmen
Du har parkerat under ett DITEC-träd och detta kallas lackförsegling ;)
maverick
2009-08-05, 23:44
Hahaha. Eller hur...
hahaha, jo de' e' helt sant !!! Björkträden e' oxå duktiga på att sprida "klet"...
irriterar mig på en på tradera
när han skulle sälja sin vara o få in pengar så hade vi bra kontakt
nu när varan gick sänder efter andradagen så är det knäpptyst från säljaren
han ville väl bara ha in pengarna o gå till nästa auktion
Utnyttja din betygsättning på Tradera.
Gör han bort sig fler gånger får han dåligt rykte.
försent
jag brukar ge bra betyg efter att varan kommit hem o jag godkänt den
nästa gågn skall jag ju vänta ett par dagar innan jag ger betyg
detta är iofs första gången det knasat :(
men det kan väll inte han veta att den ska gå sönder
imorgon efter han skickade den eller...
men det kan väll inte han veta att den ska gå sönder
imorgon efter han skickade den eller...
skickar men en splitt ny vara skall den inte gå sönder dagen efter
det säljs nya och begagnade saker på tradera..mest nytt
köpte ett par nya skor i orginalkartong med alla etiketter kvar..
Jag var och tittade på nya Golf GTI och den är ju riktigt läcker. Men hur familjen ska få plats i den är en gåta. Och det irriterar mig jävligt mycket just nu.
Mikael1977
2009-08-12, 08:36
...att importören har glömt min beställning på sänfjädrarna :(
Och med bara 1 set kvar i lager så blir man lite nervös....men dom ska vara på väg nu!
Mikael1977
2009-08-12, 08:38
skickar men en splitt ny vara skall den inte gå sönder dagen efter
det säljs nya och begagnade saker på tradera..mest nytt
köpte ett par nya skor i orginalkartong med alla etiketter kvar..
Allt kan gå sönder, men det berättigar inte säljaren att inte svara på dina besked... sånt är trist!
secret692
2009-08-18, 13:37
Irriterar mig på att inte Telia får igång vårt bredband i nya huset så man får åka till Stockholm för att interneta lite på kontoret....
Jag ar alltid det mobila bredbandet till nödfall(surfa på muggen).
Mikael1977
2009-08-18, 13:52
...att mitt sänkningssett FORTFARANDE inte har skickats från importören :(
Dom hade missuppfattat mig när jag frågade efter pris på stabstag och lagt detta på bställningen... dom har då hållt kvar fjädrarna tills stabstaget kom in på lager :(
Men-men...nu har dom iallafall sagt att det levereras till Skoda i början av nästa vecka.
Hoppas bara jag hinner få på det innan Skodaträffen nästa helg ;)
Irriterar mig på att inte Telia får igång vårt bredband i nya huset så man får åka till Stockholm för att interneta lite på kontoret....
Ta det lugnt. En bekant flyttde in i lägenhet i Norrköping. Det tog Telia endast 4 månader att få paketet med ip-telefoni, tv och bredband att funka. Så passa på redan nu att kräva ett mobilt bredband tills vidare, på deras bekostnad. Eller byt operatör omgående för hon har fortfarande problem ibland.
Ta det lugnt. En bekant flyttde in i lägenhet i Norrköping. Det tog Telia endast 4 månader att få paketet med ip-telefoni, tv och bredband att funka. Så passa på redan nu att kräva ett mobilt bredband tills vidare, på deras bekostnad. Eller byt operatör omgående för hon har fortfarande problem ibland.
Jag är irriterad på att vi måste byta till Telia om vi ska bo kvar här...Comhem ska tydligen försvinna från våran fastighet.
Rs_Marcus
2009-08-18, 18:04
Jag är irriterad på att vi måste byta till Telia om vi ska bo kvar här...Comhem ska tydligen försvinna från våran fastighet.
Irriterande! Så gjorde våran hyresvärd innan vi flyttade till bostadsrätt kopplade bort kabel tvn men som tur var så kunde man fortfarande använda sig av box från comhem.
Jag var och tittade på nya Golf GTI och den är ju riktigt läcker. Men hur familjen ska få plats i den är en gåta. Och det irriterar mig jävligt mycket just nu.
Word. Fast i vårt fall är det inte barn som tar plats, utan hund... Sjukt trevlig bil dock.
secret692
2009-08-19, 10:23
Ringer man för fjärde gången och låter arg och irriterad så händer det saker.
TV har funkat från första början och nu funkar internet. Dags att ta tag i IP telefonin snart men den är inte viktig då vi knappt ringer från hemtelefon utan nästan bara på skype eller mobil.
Jag är irriterad på mig själv för att jag missade att jag var tvungen att anmäla mig på arbetsförmedlingen första dagen och på A-kassan för att det inte framgick med största tydlighet att så var fallet. Nu förlorade jag nog 2veckors ersättning.
Mikael1977
2009-08-21, 08:59
Att JR nummer 1 har varit vaken sedan kl 02 och kört exorcisten......uuäääkk!
Plus at det regnar utav bara faan...passar fint nu som det är träff i morgon :(
Rs_Marcus
2009-08-22, 18:25
Irriterar mig på idioter som inte kan låta andras cyklar och prylar vara ifred
Jag var tvungen att skaffa ny cykel i våras av den anledningen!
Att jag är förkyld! Svininfluensa..???
Nalle
Sthlm/K-holmen
Att jag är förkyld! Svininfluensa..???
Har samma problem här. Tror dock inte att det är svininfluensan, eftersom det kom efter en tvåtimmars bilfärd från Djurgården till Trångsund (snittade ca 8 km/h tror jag) med kraftig AC, i slutet på förra veckan... Men man kan ju hoppas! ;)
Mikael1977
2009-08-25, 07:51
Irriterar mig att någon jävel så absolut ska mata måsarna i vårat område!
Irriterar mig ännu mera på att dom flygande råttorna använder min bil som toalett...VAR ENDA JÄVLA GÅNG!
När ska dom fatta att toaletter är vita, inte svarta!!!
Mikael1977
2009-08-25, 12:59
...att importören har glömt min beställning på sänfjädrarna :(
Och med bara 1 set kvar i lager så blir man lite nervös....men dom ska vara på väg nu!
Så fel jag kunde ha....skulle egentligen fått dom monterade i morgon, men fick precis besked att dom inte har kommit än så min timme är flyttad till tisdag nästa vecka :(
Har samma problem här. Tror dock inte att det är svininfluensan, eftersom det kom efter en tvåtimmars bilfärd från Djurgården till Trångsund (snittade ca 8 km/h tror jag) med kraftig AC, i slutet på förra veckan... Men man kan ju hoppas! ;)
Det var väl vanligt kokaindamm du fick i näsan som killade när du körde på Strandvägen. :?
Irriterar mig ännu mera på att dom flygande råttorna använder min bil som toalett...VAR ENDA JÄVLA GÅNG!
Jag säger bara;
Garaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaage! Skaffa garaaaaaaaaage och livet blir som vanligt igen. :)
maverick
2009-08-25, 17:07
Men det syns mer på en svart. ;)
Det var väl vanligt kokaindamm du fick i näsan som killade när du körde på Strandvägen. :?
Det var på Strandvägen vi satt som längst, medans Ost Örjan och Tårt Kenneth gick förbi utanför, så det är inte allt för otroligt.
Det var på Strandvägen vi satt som längst, medans Ost Örjan och Tårt Kenneth gick förbi utanför, så det är inte allt för otroligt.
Jaha. De måste ha gått precis efter Klas med Luggen och Incest-locken med kravatten.
Om du ger dig in där igen, ta med ett extra friskluftsfilter till bilen och kryssa upp genom Ö-malm på smågatorna och kör strategiskt mot enkelriktat så hade du hunnit hem innan ovanstående ens fått upp luren och stämt träff med sin langare.:oops:
För övrigt är jag jävligt sür på att utbudet av begbilar minskat galet nu när jag planerar att byta. Min Skodasäljare sa att kunder till och med köper deras demobilar för 10 lax under listpris med några hundra mil på mätaren.
Att jag har fått min första p-bot på över 4 år i dag...
Hade glömt betala boendeparkerings avgiften för Augusti. Surt...
--------------------------------------------------------------------------------------
Nalle
Sthlm/K-holmen
RS-08 silver combi. RS nr 4
Att grannen spelar dansband!!! http://www.cosgan.de/images/midi/ekelig/h040.gif
Att grannen spelar dansband!!! http://www.cosgan.de/images/midi/ekelig/h040.gif
Kom och låna min subwoffer...... Garanterat ogillad av grannar och störningsjour.
För övrigt är jag jävligt sür på att utbudet av begbilar minskat galet nu när jag planerar att byta. Min Skodasäljare sa att kunder till och med köper deras demobilar för 10 lax under listpris med några hundra mil på mätaren.
Sälj Skodan privat och pruta gärnet (minst 50.000 kr) på en ny fullsmetad A4 Avant 2.0 TFSI S-tronic quattro så är det problemet löst... :D
Sälj Skodan privat och pruta gärnet (minst 50.000 kr) på en ny fullsmetad A4 Avant 2.0 TFSI S-tronic quattro så är det problemet löst... :D
Aha. Lyckas du pruta 50 lax åt mig ska jag ge dig nåt fin som tack för hjälpen. Jag är rätt säker på att det inte är möjligt. :)
En kollega spelade ut alla Audi-återförsäljare i Sthlm mot varandra på en snikutrustad A4 Avant 2.0 TDI och fick 30k av på priset som var drygt 300k. Så på en bil som kostar 50% mer borde det inte vara omöjligt i dessa tider...
att jysk inte håller sina lev-tider
sen så ringer de inte hem heller o säger att den är försenad :(
satan va jag vill ha min nya säng nu
Att min DVD-läsare i min MBP håller på att bråka, visats väl att jag skulle lagt till Apple Care närjakg köpte datorn, nu får man väl slänga ut den och slänga in en SSD där istället... :D
SSD istället för DVD??? Hur tänkte du nu?
Man rycker helt enkelt ut DVDn och slänger in en HDD-hållare. Nu har ju iofs inte jag en Unibody, men jag har för mig att jag sett en liknande installation till min dator (17" MBP Santa Rosa 2.4 GHz):
http://barefeats.com/mbpp13.html
563 MB/s i en bärbar dator är inte att leka med... :)
Edit: Här är lite större SSD-diskar, men fortf rätt dyra:
http://barefeats.com/hard121.html
Psst... Jag har en extra superdrive liggande...
Att min förkylning inte ger sig!! inne på 2:a veckan med snor och hosta!
Brukar alltid ha en 2 dagars förkylning.
Inget svin hoppas jag!
Nalle
Sthlm/K-holmen
folk som inte fattar "blixtlås körning vid trafik stockning
jag fastande i en trafik omläggning söder om helsingborg o det var 3 gammla gubbar som låg kloss intill varandra o släppte inte in någon eller något,,,
grrrrr
Var på datoruppdrag i andra änden av stan.
Frun ringer och undrar när jag kommer hem.
En halvtimme senare är jag hemma.
Då talar hon om att min faster ringt och sökt mig.
När hon ringde igen fick jag beskedet att min far dog idag...
Blir nog inget sova inatt.
Karlzzon
2009-09-01, 22:09
Beklagar sorgen.
Tänker på er.
maverick
2009-09-01, 22:23
Beklagar. Hur gammal blev han?
Beklagar. Alltid svårt när någon nära går bort
Beklagar. Hur gammal blev han?
Dog i soffan, 78 år ung.
Dog i soffan, 78 år ung.
det var ingen ålder :(
beklagar sorgen :(
att jag sitter fast i samma form sen jag började träna
jag mäter kroppen på olika punkter men det är inga större förändringar
om man skulle sluta äta så vikten minskar lite mer :( :(
Rs_Marcus
2009-09-02, 09:59
Var på datoruppdrag i andra änden av stan.
Frun ringer och undrar när jag kommer hem.
En halvtimme senare är jag hemma.
Då talar hon om att min faster ringt och sökt mig.
När hon ringde igen fick jag beskedet att min far dog idag...
Blir nog inget sova inatt.
Beklagar sorgen!
Tack folket. Går på halvfart just nu.
Ska försöka irritera mig mindre imorron.
Har jagat släkt i telefon idag.
att piss-jysk inte kan leverera en säng i tid
ingen säng förra fredagen o ingen denna heller verkar det som
skall ta kontakt med ARN o se vad jag har för rättigheter att kräva dem på
har ju redan betalat 10 000 för att få en säng levererad 28aug
vill ju inte häva köpet , för jag vill ha sängen...
så irriterad så jag skulle vilja in o röjja med ett maskingevär :evil:
maverick
2009-09-03, 21:04
Rabatt ska du absolut ha.
Har aldrig gillat Jysk. Krångel varje gång jag velat ha något större därifrån.
Då är det därför jag har klarat mig...
Jag har nämligen aldrig velat ha något större därifrån! :)
Rabatt ska du absolut ha.
Har aldrig gillat Jysk. Krångel varje gång jag velat ha något större därifrån.
sängen var redan på rea från 15 000 till 10 000 kr
men skicka in en Tomahawk misil hade ju varit en ide :P
Mikael1977
2009-09-03, 22:01
regn, regn och atter regn.....jag som tänkte tvätta bilen i kväll, men icke det nej!
sängen var redan på rea från 15 000 till 10 000 kr
men skicka in en Tomahawk misil hade ju varit en ide :P
Finns det någon dag Jysk inte har rea? De kommer ju smaka på vitesrappet precis som Hemtex gjorde.
maverick
2009-09-04, 06:57
Det som irriterar mig mest just nu är att föraren av den stadsbuss jag tar från hemmet till stationen inte lade i bromsen vid hållplatsen, så bussen kom i frirullning och krockade.
Tack vare detta missade jag mitt tåg, och måste nu köra till Malmö istället. Givetvis ersätter Skånetrafiken inte detta.
Det som irriterar mig mest just nu är att föraren av den stadsbuss jag tar från hemmet till stationen inte lade i bromsen vid hållplatsen, så bussen kom i frirullning och krockade.
Tack vare detta missade jag mitt tåg, och måste nu köra till Malmö istället. Givetvis ersätter Skånetrafiken inte detta.
Som fd. busschaufför så måste jag ta föraren lite i försvar då det är så kallad automatisk dörrbroms på alla stadsbussar så när dörrarna öppnas låser sig bromsen.. I detta fallet var det nog fel på bussen.. Men jag förstår hur de känns..
klev in idag på jysk med dragna vapen och sökte efter Peter
jag frågade han var min säng är o varför den inte komer i tid
han kollade i datorn o sa att den är här :)
jag blev ju avbeväpnad direkt o trskade ut o packade ner sängen i bilen
jag hade ju inte kollat med Peter som har koll på sängarna utan bara ringt till butiken och pratat med "kreti o pleti"
sweeeeet :P
Då är det dig själv du är irriterad på...
Hur fick du in sängen i bilen?? Nog för att Octavian är stor... Men inte såå stor :D
Jäkla blåst. Hade tänkt åka ner till Nynäs för att övernatta där men det blir nog inget av med det. Styv kuling säjer yr.no
Mikael1977
2009-09-04, 15:14
Hur fick du in sängen i bilen?? Nog för att Octavian är stor... Men inte såå stor :D
...eller en extremt liten säng ;)
...eller en extremt liten säng ;)
lånae pappas saab kombi
Mikael1977
2009-09-04, 16:00
...att jag sitter ensam kvar på jobbet med arbete upp över öronen, och dom andra bara smög sig hemmåt :(
...att jag sitter ensam kvar på jobbet med arbete upp över öronen, och dom andra bara smög sig hemmåt :(
Sno med dig lite väskor hem som plåster på såren (och ge dom till mig sen såklart :D)
maverick
2009-09-04, 18:56
Som fd. busschaufför så måste jag ta föraren lite i försvar då det är så kallad automatisk dörrbroms på alla stadsbussar så när dörrarna öppnas låser sig bromsen.. I detta fallet var det nog fel på bussen.. Men jag förstår hur de känns..
Men fotbromsen fungerar ändå. Men den använde han inte, trots att en kille på väg på bussen skrek åt honom i rekativt god tid. "Broms... BROMS... BROMS!! ... *krasch*"
Att jag totalt glömde bort att vi skulle på bio idag...
Hade bokat plats och betalt med företagsbiljett!
Kl. 18.30 kom jag ihåg att vi skulle varit där 15.30.
Fick boka nya platser till imorron istället.
Mikael1977
2009-09-09, 22:56
att JR äntligen (enligt han själv) har lyckats ta livet av min dator, så nu måste jag skita med frugans micro pc.....illa, illa!
att statoils kaffe är så jäkla varmt.
Brände mig på tungan igår vid den här tiden och det känns fortfarande.
Att fruns Acer laptop dog idag, 6 dagar efter att garantin gick ut!!!
kolla om dom har goodwill
fan va surt :(
Har en Sony Vaio som katten andvänder som liggunderlag när han sover om nätterna. :mrgreen:
Har varit på Äggspert idag med datorn.
Snackade med samma kille som sålde den.
Varken Äggspert eller Acer har någon goodwill. 1 år, punkt slut.
Nu ligger bollen hos min allrisk på Folksam, som jag hittills bara har goda erfarenheter av.
Bara att hoppas på det bästa då. :?
maverick
2009-09-11, 13:18
Köplagen säger 2år om du kan bevisa att det är ett tillverkningsfel.
Folksam skickar blanketter att fyllas i av mig och servicemannen, som finns 900 meter härifrån.
På fredag begravs farsan. Naturligtvis kan jag inte ta mig dit...
50 mil enkel resa från Nynäs...
Får pengar sista dagen i månaden.
Så, på fredag kl. 13 sitter jag här med ett tänt ljus och minns våra galna skidfärder i Sundsvall med omnejd!
Så, på fredag kl. 13 sitter jag här med ett tänt ljus och minns våra galna skidfärder i Sundsvall med omnejd!
skickar dig en tanke o en tyst minut på jobbet...
Fy f-n vad surt...
Lider med dig...
Ingen du kan låna av så länge?
Nej, her ringt hans änka och berättat läget.
Hon tyckte det var tråkigt, men förstod.
Lite för nära för ändringar nu, då det måste fixas övernattning, mm.
maverick
2009-09-23, 19:57
Hur mycket behöver du låna?
Fin tanke,men jag har gett upp den tanken nu.
Jag får titta förbi i sommar och sätta en blomma.
En positiv sak med eländet, är att vi halvsyskon, kusiner och fastrar fått förnyad kontakt.
Mikael1977
2009-09-24, 11:14
...att jag har betalat 7200 Nok för mitt H&R sänk inkl montering, så är det FEL fjädrar!!!
Undrar vad jag kan kräva här!??
Jag vet inte vem som har gjort fel, men jag kan garantera att jag var väldigt tydlig när jag beställde, att jag skulle ha 50mm kittet!
Jag fick bekräftat per tlf att detta kittet som Skoda beställde från importören skulle sänka min bil 35mm, jag frågade åter igen om det var 50mm kittet det var snack om här och fick ett "Ja" till svar.
Så, vem har gjort fel, Skoda eller importören?
Dom kommer helt säkert skylla på varandra :(
Skulle vara kul att få veta avståndet mellan fälgkant och skärmkant på en orginal RS -08...
secret692
2009-09-24, 11:28
...att jag har betalat 7200 Nok för mitt H&R sänk inkl montering, så är det FEL fjädrar!!!
Undrar vad jag kan kräva här!??
Jag vet inte vem som har gjort fel, men jag kan garantera att jag var väldigt tydlig när jag beställde, att jag skulle ha 50mm kittet!
Jag fick bekräftat per tlf att detta kittet som Skoda beställde från importören skulle sänka min bil 35mm, jag frågade åter igen om det var 50mm kittet det var snack om här och fick ett "Ja" till svar.
Så, vem har gjort fel, Skoda eller importören?
Dom kommer helt säkert skylla på varandra :(
Skulle vara kul att få veta avståndet mellan fälgkant och skärmkant på en orginal RS -08...
Åk till en handlare och mär eller ring och fråga
secret692
2009-09-24, 11:30
Att några av mina grannar sagt nej när vi vill bygga en stödmur för att plana ut vår tomt så jag startat världskrig här. Bygger ingen grannsämja direkt.
irriterar mig på alla satans reklam avbrott
om det hade funnits ett konto som man betalar in för att slippa se reklam avbrott hade jag betalt,,,,,,nyss ....
grrrrr
Sluta titta på TV! Det gjorde jag för snart 3 år sen. Har kollat på 15 min sommar OS och 15 friidrotts VM sen dess!
Dock så använder jag min TV i stort sett varje dag, till MBPn, XBOXen och PS3an, men där väljer jag ju vad jag ska se 100% av tiden... :D
Sluta titta på TV! Det gjorde jag för snart 3 år sen. Har kollat på 15 min sommar OS och 15 friidrotts VM sen dess!
Dock så använder jag min TV i stort sett varje dag, till MBPn, XBOXen och PS3an, men där väljer jag ju vad jag ska se 100% av tiden... :D
Jag kollar mycket på discovery, men man blir juh tokig för mindre på all reklam. TVn är ofta på i bakgrunden också... när man sitter vid datorn.
irriterar mig på alla satans reklam avbrott
om det hade funnits ett konto som man betalar in för att slippa se reklam avbrott hade jag betalt,,,,,,nyss ....
grrrrr
Jag skulle tro att reklamabrotten i princip försvunnit inom 5 år. Det blir produktplaceringar likt biofilmer i tv-serier t.ex. Branschen lär ju hata HDD boxar som blir allt vanligare.
Har inga reklamavbrott... bara massor av piss- och mat-pausar!
allla satans bilister som inte kan köra
det skal vara fan att man håller på att flippa ut i trafiken
som tjockhuvet jag hade framför mig idag
det är 70 väg,,,givetvis skall han hålla 50
filen bredvid är tjock med bilar o han har låååååångt fram till nästa bil o det är grönt på nästa trafik ljus
blinkar lite med hel-ljuset o viftar lite i bilen
ingen reaktion
gasar på och ligger han i röven
ingen reaktion
sen börjar han bromsa :(.....för att sen sätta på blinkersen
man blinkar ju först o bromsar sen :(....
grrrrrrr
skall införskaffa 2 maskingevär framtill på bilen och utrota sådana bilister :(
Har haft en FAIL-vecka ur hörlurssynvinkel. Först försvinner mina Sennheiser MM50 iP spårlöst, sen lossnar en earplug till mina Shure E2C. But why!
Blev idag irriterad på en förälder som lät sin lilla unge passera övergångsstället på en sparkbil typ Bobby Car. Vi var några bilar som fick vänta tills ungen var över.
Att dubbelgaraget som delas med grannen är så trångt sedan han bestämt sig för att ställa in sin bil.
När jag ska ansluta motorvärmarkabeln måste jag göra det innan jag kör in bilen, annars kommer jag inte åt. Jag har en del byggmaterial på golvet mellan hjulen, och idag så fastnade kabeljävlen i nåt som låg på garagegolvet och hela uttaget slets loss från grillen vilket resulterat i att jag måste köpa en ny undre del av grillgallret och byta ut och installera om helvetet. Jag är arrrg!!!!!!!!!!!!!!!:evil::evil::evil::evil::evil: :evil::evil::evil::evil::evil::evil:
Jag är irriterad på detta j*vla mörker och kyla som kommer hålla i sig tills värmen återvänder. Det spelar nästan ingen roll när jag går och lägger mig på kvällen, jag är helt slut på morgonen när klockan ringer. När det redan är ljust ute när man går upp då studsar jag upp ur sängen, men nu är jag tvungen att ställa tiden en kvart tidigare bara för att hinna vakna innan jag måste åka till jobbet.
Fy fan, man bor i fel land.
Riktigt förbannad nu. Varför ska alla beslutfattare som kommer till Sverige ha möten inne i Stockholm. Bygg något på Arlanda istället för att sabotera den redan kaotiska trafiken.
Nu pågår något EU möte i Älvsjö och det står poliser överallt och stänger av trafiken. Skrattretade att kalla Essingeleden för europaväg.
Åkte 14.35 från Täby för att åka till kontoret i Årsta. 15.40 hade jag kommit till Haga Norra. Insåg att jag inte kunde åka Essingeleden utan åkte genom stan á 30kr och struntade i kontoret.
Undrar just hur mycket kompledigt poliserna får efter dessa dagar. Vore man skurk är det läge för brott nu.
kan bara hålla med, detta är en jävla ide dom har. jag åker från kista varje dag och det är nu mera STOPP!! är inte dessa pressoner vanligt folk som kan ta taxi?
//Patrik
Riktigt förbannad nu. Varför ska alla beslutfattare som kommer till Sverige ha möten inne i Stockholm. Bygg något på Arlanda istället för att sabotera den redan kaotiska trafiken.
Nu pågår något EU möte i Älvsjö och det står poliser överallt och stänger av trafiken. Skrattretade att kalla Essingeleden för europaväg.
Åkte 14.35 från Täby för att åka till kontoret i Årsta. 15.40 hade jag kommit till Haga Norra. Insåg att jag inte kunde åka Essingeleden utan åkte genom stan á 30kr och struntade i kontoret.
Undrar just hur mycket kompledigt poliserna får efter dessa dagar. Vore man skurk är det läge för brott nu.
Sthlm är äckligt underdimensionerat när det gäller trafiken. Vi ska åka från Trångsund (Huddinge, söder om stan) upp mot Gävle imorgon efter jobbet. Men det blir till att vänta med att fara tills kl. 20-tiden, eftersom vanlig fredagstrafik norrut + störningrna från EU-toppmötet kommer göra E4:an till nordens längsta parkeringsplats imorgon eftermiddag/kväll...
http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_3687089.svd
http://www.dn.se/sthlm/trafik-kaos-vantas-under-eu-mote-i-alvsjo-1.979032
Idag klarade jag mig från det dock. Däremot höll jag på att bli rammad av en Jeep Cherokee med en ung mö i, som trodde att hon fick köra trots att hela hennes vägbana var blockerad av en betongsugga. Hamnade även bakom en Golf TSI som var tvungen att stanna i vänsterfilen bara för att en buss stod stilla i högerfilen och släppte av folk. Hur får folk sina körkort nu för tiden, lottning i reklampausen för Svenska Hollywoodfruar?
Blev lite lätt irriterad på lunchen, då jag var inne på Elgiganten (det är jag som är Jesper ;)):
Jesper: Har ni Forza 3?
Expedit #1: Vet ej, fråga i kassan.
Kassan: Eeeh, jag tror det, men jag vet inte var. Fråga mina kollegor.
Expedit #2: Vet ej. Har vi Forza 3?
Expedit #3: Ja, men jag vet inte var.
Expedit #4: Ja, de ligger på lagret, men jag har en kund nu. Kassan kan hjälpa dig.
Jesper: Okej, hejdå.
På Webhallen, 3 min senare:
Kassan: Det blir 599 kr.
Mikael1977
2009-10-23, 15:01
Blev lite lätt irriterad på lunchen, då jag var inne på Elgiganten (det är jag som är Jesper ;)):
Expedit #1: Vet ej, fråga i kassan.
Kassan: Eeeh, jag tror det, men jag vet inte var. Fråga mina kollegor.
Expedit #2: Vet ej. Har vi Forza 3?
Expedit #3: Ja, men jag vet inte var.
Expedit #4: Ja, de ligger på lagret, men jag har en kund nu. Kassan kan hjälpa dig.
Jesper: Okej, hejdå.
På Webhallen, 3 min senare:
Kassan: Det blir 599 kr.
Hehe...så enkelt är det att få missnöjda kunder! Tänk att "service folket" aldrig lär sig :)
Men räknar med att detta är den sista sura minen vi ser från dig den här helgen.
Eller, ja kanske när du inte klarar att låsa upp bilar och banor :D
Tyvärr hinner jag nog bara spela någon timme i helgen, om ens det. Ska packa bilen full av hundar, mat och öl idag och fara upp till Gävle/Gysinge ikväll... Men nästa vecka så! :D
Gysinge... tur att myggorna somnat in för säsongen då!
att jag inte får in musik på min iphone
det där djävla programmet Itunes verkar ju helt ologsikt :(
piss program,
varför inte bara göra drag o släpp
iTunes funkar lite olika i mac vs pc.
I mac drar man filerna till iTunes-ikonen i dockan och släpper.
I pc blir det lite annorlunda...
http://www.apple.com/se/itunes/how-to/
iTunes funkar lite olika i mac vs pc.
I mac drar man filerna till iTunes-ikonen i dockan och släpper.
I pc blir det lite annorlunda...
http://www.apple.com/se/itunes/how-to/
jo den har jag kollat på men funkade inte ändå
ändrade till att manuellt synkronisera min iphone då gick det att synkronisera mina spel listor
men inte dra o släpp till telefonen
lyckas fortfarande inte att tanka över filmer till iphonen :(
Gysinge... tur att myggorna somnat in för säsongen då!
O ja, där uppe kom den förtsa frosten för lääänge sen! :)
lyckas fortfarande inte att tanka över filmer till iphonen :(
Har du konverterat dom till .mp4 eller annat kompatibelt format?
http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=iphone+video+format&ie=UTF-8&oe=UTF-8
hittar fan ingenstans där det står specifikt om filtyper (eller så är jag blind)
men det stod mpeg-4 om jag minns rätt
men är det inte så att det som kan spelas i Itunes också skall funka på telephonen :)
Karlzzon
2009-10-24, 10:51
Vilket tråkigt väder det är nu!!!!!!
Jag vill ha massor med SNÖ NU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rs_Marcus
2009-10-24, 11:01
Vilket tråkigt väder det är nu!!!!!!
Jag vill ha massor med SNÖ NU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det fick vi rätt mycket av här under kvällen natten till idag :D
Min laptop är så slut att jag ska backa över den med bilen. Och köra fram, och backa igen och igen och igen. Efter det ska jag göra samma sak med min HTC Diamond. Lappen har nu bestämt sig för att sporadiskt ansluta sig trådlöst, visar en uppkopplingshastighet jag aldrig kommit upp i tidigare för att sedan koppla ner och upp och ner och upp och ner ungefär 100ggr nu.
skulle fått min nyckel till garaget igår
förra ägaren har inte lämnat in den så det blev ingen nyckel
_ Vi byter cylinder och tömmer garaget så får du det imorogn, är det ok.
HAr jag något val ???
Kommer dit idag , då har de stängt på utämningstället 1330.. och ingen som öppnar..
Ring till hyresföretaget fly förbannad o de får tag i service killen
då ringer han mig och skall byta cylindern nu om en halvtimme,,,
sicken usel djävla service .....
Nu har min 6:e HTC Diamond kukat ur sedan i mars. Vad gör vårat fantastiska serviceföretag då? Jo de skickar en ny. Får jag bryta leasingavtalet? Javisst, om jag betalar restvärdet, avtalet är på 2 år. Nån som tror att det är en bra affär för leasingföretaget? Nähe, inte det heller. Jävla puckon. Nu är det ju en jobbtelefon men det är ett meck att installera alla egna grejer i den varje gång.
Har haft ont i vänsterarmen sedan före semestern.
Sista två veckorna har varit hemska, kan inte ens köra bil nu.
Sover högst 2-3 timmar per natt.
Igår var jag hos läkare. Muskelinflammation i hela armen...
Rs_Marcus
2009-11-14, 21:54
Har haft ont i vänsterarmen sedan före semestern.
Sista två veckorna har varit hemska, kan inte ens köra bil nu.
Sover högst 2-3 timmar per natt.
Igår var jag hos läkare. Muskelinflammation i hela armen...
Jobbigt :( Men varför dröja så länge inna du kollar upp det?
Vill ju vara viking...
Det var ju inte så illa förut, men de sista två veckorna har varit plågsamma!
Rs_Marcus
2009-11-15, 11:30
Vill ju vara viking...
Det var ju inte så illa förut, men de sista två veckorna har varit plågsamma!
Ok, iofs kanske inte man ska yttra sig så mycket, har själv en tändens att vänta :P
Men krya på dig! :)
att dessa byggar bilar med sina hilti maskiner i väggarna dagarna i ända
man kan ju inte tänka ens i oväsendet...
djävla liv
om man ändå kunde se skilnaden i deras arbete,,,det syns ju inte ens vad de gjort för något...
grrr
secret692
2009-11-24, 14:32
Du får anmäla till byggfejden istället för grannfejden hihi
djävla liv
om man ändå kunde se skilnaden i deras arbete,,,det syns ju inte ens vad de gjort för något...
grrr
Du ska va glad att det inte är du som står och bilar:wink:, ingen höjdare direkt då det vibrerar och är allmänt slitsamt för kroppen. Sen så är det tyvärr så att ljudet fortplantar sig otroligt långt i betongstommar och kan låta mer en bit bort än där dom bilar.
Jag är irriterad på den reptilsnabba slappfi**an som lappade min bil idag när jag bara var iväg en liten stund. 475kr TACKAR!! :evil:
maverick
2009-11-24, 17:22
Jag är irriterad på mitt bostadsbolag som ännu inte fixat TV-mottagningen sedan ovädret förra veckan. Bitvis är bilden riktigt skit.
Jag är irriterad på den reptilsnabba slappfi**an som lappade min bil idag när jag bara var iväg en liten stund. 475kr TACKAR!! :evil:
Om du parkerat fel eller utan avgift så är det väl inte hennes fel?
hon gör ju bara sitt jobb
Jag är irriterad på mitt bostadsbolag som ännu inte fixat TV-mottagningen sedan ovädret förra veckan. Bitvis är bilden riktigt skit.
kollat din antennkabel?
Om du parkerat fel eller utan avgift så är det väl inte hennes fel?
hon gör ju bara sitt jobb
Nej det är inte hennes fel.... jag är irriterad på att jag inte hade koll och att hon var så snabb. Har stått där förut utan att betala, har ett projekt precis brevid parkeringen.
Nej det är inte hennes fel.... jag är irriterad på att jag inte hade koll och att hon var så snabb. Har stått där förut utan att betala, har ett projekt precis brevid parkeringen.
Betalar inte firman parkeringsavgifterna om du kör i tjänsten??
Betalar inte firman parkeringsavgifterna om du kör i tjänsten??
tveksamt, men jag ska kolla.
Har man bil i tjänsten brukar arbetsgivaren betala parkeringsavgiften men inte parkeringsböter.
maverick
2009-11-24, 21:27
kollat din antennkabel?
Ja, den sitter som den ska. Det var det första jag kollade dagen efter stormen. ;)
Ja, den sitter som den ska. Det var det första jag kollade dagen efter stormen. ;)
Skarvad , T-stycke ?
maverick
2009-11-25, 18:17
Nej, rakt från jacket, via DVD till TV. Alla anslutningar sitter som de ska.
Än så länge ikväll har det varit bra bild, men det kommer som sagt sporadiskt.
Jag har Comhems TV Large.
Just nu fasadrenoverar man hela kvarteret.
Underligt nog har det inte varit några störningar under arbetstid.
Men mellan 22 och 24 blir det sporadiska störningar på TV4 Guld, TV4 Science Fiction och TV4 Komedi.
Just nu irriterar jag mig på alla dessa jä**a idioter som slänger på heljuset 100m innan dom passerat en. Hur dum får man vara? Med lite sunt förnuft och respekt till sina medtraffikanter borde man väl förstå att det inte är någon vidare bra idé, eller?
Kan tillägga att det har aldrig inträffat när man stöter på yrkestrafik.
Och nej mina halvjus är inte fel inställda, har kollat upp detta hos ak verkstad.
Ja just ja, jag klippte en hare i ca 120km/h så fronten har fått sig några sprickor, blivit skev och sedan lacksläpp inte min kväll ikväll :(
possente
2009-11-27, 01:23
Just nu irriterar jag mig på alla dessa jä**a idioter som slänger på heljuset 100m innan dom passerat en. Hur dum får man vara? Med lite sunt förnuft och respekt till sina medtraffikanter borde man väl förstå att det inte är någon vidare bra idé, eller?
Kan tillägga att det har aldrig inträffat när man stöter på yrkestrafik.
Och nej mina halvjus är inte fel inställda, har kollat upp detta hos ak verkstad.
Ja just ja, jag klippte en hare i ca 120km/h så fronten har fått sig några sprickor, blivit skev och sedan lacksläpp inte min kväll ikväll :(
du får fixa xenon på helljuset och ge tillbaka det är så underbart:)
maverick
2009-11-27, 16:55
Jag tog en fartbula lite för fort idag, och slog i min front. Resultatet blev att jag sköt bort sidogallret på höger sida, och körde över det. Kostand för nytt: 1300kr ex frakt!!
Det är Milotec, och går inte att köpa separat.
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.