handdator

Visa fullständig version : Trimma Octavia II RS vart/erfarenheter

sladdandebarnet
2009-07-19, 11:53
Finns säkert miljoner trådar men vill veta erfarenheter osv.
Vart lämnar man bilen? Har tänkt mig mer än bara chippning.
Hur mycket håller org turbon för egentligen osv osv.

Tacksam för svar.

Mikael1977
2009-07-19, 12:09
Här finns bara ett svar: Vtech i Trosa.
Där får du komplett trim med allt som du önskar, plus lite till...
90% av alla här inne kör med Vtech....dock inte jag, men resten :D

juanito
2009-07-19, 12:25
90% av alla här inne kör med Vtech....dock inte jag, men resten :D
Undantaget är jag, som kör med "Tjeck-Tech"!
Vidare förklaring finns här:
http://www.rsklubben.se/vb/garage_vehicle.php?do=view_vehicle&id=18

Furby
2009-07-19, 12:56
Vtech har bromsbänk så det finns möjlighet att bänka före och efter trim.
Jag har varit med både på Meca dagen i Haninge och på Micro dagen i Kungens Kurva när bilägare kommit övermodiga till Vtechs bromsbänk med sina bilar av skilda fabrikat för att slokörade köra därifrån. Några hade nog mer effekt än de trodde också.
Vassaste Vtech bilen på forumet är nog Roxnäs bil som har en tråd under "mitt projekt".

sladdandebarnet
2009-07-19, 19:07
Är riktigt sugen på Stertmanmotorsport efter att ha sett hur djävulskt golfarna går som han pillat på. Synd att ingen Skoda kom på Björkvik eventet.

Jag har hört en del att V Tech bänken "ljuger". Folk som bänkat där och sen direkt åkt till annat ställe och det har skillt en hel del. BSR var väl först med att skruva upp siffrorna i bänken efter att deras trim installerats.

Furby
2009-07-19, 19:18
Det finns alltid någon som hört något.
Jag lånade Karlzzons OII RS och körde på 73:an söderut från Västerhaningerakan som går upp mot rondellen vid kyrkan. När spärrlinjen slutade kolla jag mätaren innan jag gick ut i innerfil. Hade då 170 km/h trots att jag hade haft en del hjulspinn på påfarten.

Nedan Roxnäs Octavia. Andra bilar verkar stå stilla

http://www.youtube.com/watch?v=ei5Rt62m62I

sladdandebarnet
2009-07-19, 19:24
Ser väl ut att gå bra, svårt att säga på en film sådär. Jag har åkt ifrån både Porsche och RX7 med en Volvo så det handlar mycket om hur man spakar.

V Tech verkar kräma ur 270hk ur org turbon men håller det verkligen?

Edit: Syftar på den här filmen med Golfen: http://www.garaget.org/GTI30EDITION/video

olfen
2009-07-19, 19:35
Var inte den Golfen på Björkvik när vi från skodaklubben var där? Har för mig Karlzzon tog en runda i den...

Tomaz
2009-07-19, 19:40
Är riktigt sugen på Stertmanmotorsport efter att ha sett hur djävulskt golfarna går som han pillat på. Synd att ingen Skoda kom på Björkvik eventet.

Jag har hört en del att V Tech bänken "ljuger". Folk som bänkat där och sen direkt åkt till annat ställe och det har skillt en hel del. BSR var väl först med att skruva upp siffrorna i bänken efter att deras trim installerats.

"Har hört"

Som furby säger.
V-tech bänkar finns lite överallt i sverige i dag.

Dom är inte kända för att vara glädjebänkar-

Skulle gära se att du tar upp något exempel på det du skriver.

Stertmanmotorsport - Tänk på att det var ED 30 golfar med K04 turbos.
Inte samma turbo som sitter i skoda rs 200 hk.

Vad jag vet är dom v-tech trimmade skoda rs bilarna dom snabbaste.

Karlzzon
2009-07-19, 19:47
Välkomm hit "Sladdis".
Du om någon vet väl allt om Mecadagen!!!!!!
Jag har just nu 295hk/461Nm vid 1,3 bar i bänken!!!! Men då laddar den 1.5-1.6 på väg!!!
Med org turbo!!!! Skillnaden blir med större turbo att den håller ladd längre !!! Min laddar bara fullt till 5000 rpm sedan dalar det snabbt men som sagt kan komma förbi ditt jobb när jag e i stan igen!!!!!

juanito
2009-07-19, 21:09
Om Roxnäs bil kan jag bara säga SNABB!!!
Jag såg den piska alla utom två riktigt grymma Porschar, på Gotland Ring 2/5.
Då skall man veta att bromsarna var slut, däcken rökta och laddtrycket suspekt...

anri52
2009-07-19, 23:38

I dagsläget finns det ingen 2,0t fsi Vtech trimmad bil som har skuggan av en
chans mot Stertman Golfarna i rakt fram prestanda, eftersom jag vet vad Jonis
har för racelogic tid så skiljer det minst 35-40 meter mellan hans Skoda och Golfarna på en
sträcka 100-200 km/h,tänk er då ett race mellan 50-250 hur myckt skulle det skilja då tror ni? Den dagen 11,1 sec slås med Racelogic mätning (100-200 km/h) är jag den förste
att gratulera,men som sagt just nu finns ded ingen som är i närheten.

juanito
2009-07-20, 00:16
Hur bra är de Gylfarna runt en bana? Det är ju så att en bil som är uppsatt för att ge
bästa möjliga acc och avstamp rakt fram, sällan blir lyckad i kurvorna.

jonis
2009-07-20, 00:40
chans mot Stertman Golfarna i rakt fram prestanda, eftersom jag vet vad Jonis
har för racelogic tid så skiljer det minst 35-40 meter mellan hans Skoda och Golfarna på en
sträcka 100-200 km/h,tänk er då ett race mellan 50-250 hur myckt skulle det skilja då tror ni? Den dagen 11,1 sec slås med Racelogic mätning (100-200 km/h) är jag den förste
att gratulera,men som sagt just nu finns det ingen som är i närheten.

Det är sant som rickard skriver att min bil inte går lika snabbt som ex rickards.

Men.
"Stertman Golfarna" är inte vanliga 200 hk 2.0 tfsi trimmade.
Det är ED 30 - alltså dom har S3 motor med helt annan turbo, kammar, stakar , kolvar mm.

I min bil sitter fortfarande en K03 (dock ombyggd)
I ED30 sitter det K04.

Hade varit kul att jämföra hur en trimmad 200 hk fungerar med Stert / GIAC programvara.
Steg 1 vs Steg 1 och så vidare.

Men Martin och Rickard bil som vi nu diskuterar går extremt bra, det håller jag med om.

Edition 30
2009-07-20, 03:31
Hallå!

Det är alltså jag som åker en av dom 2 "Stertman" Golfarna.

Förutom jag och Richard finns det vad jag vet 2 bilar i Grekland som åker
med samma uppgraderings kit idag, kan vara fler, men inte vad jag vet.

Jag måste bara inflika att jag åkte ACE Competition steg 3 när jag var på Björkvik och körde mot några av V-tech bilarna, och då tyckte väl jag att min bil gick hyfsat. Med det trimmet bromsades bilen 299,5hkr, och jag kan säga att det nu är otroligt mycket bättre klipp i bilen när Mattias på Stertman optimerat bilen. Jag var själv väldigt skeptisk till att bilen skulle kännas nämnvärt vassare, men jag fick bokstavligen haksläpp när jag satte mig i den och "gav iväg".

Jag kan varmt rekommendera Mattias på Stertman Motorsport, en trevlig, mkt kunnig, seriös kille som har mkt bra kundsupport.

Jag har åkt med V-tech steg 1 i min bil, och bilen gick bra med det, ACE Competition steg 3.. bilen gick även där bra.

Bilen är inte bromsad nu, men tiderna är väldigt mkt bättre med Performanceboxen från Racelogic, så effekten bör ha ökat rejält.

Nu är inte bromsar, och väghållning (H & R fjädrar) optimerade på bilen, dessutom åker jag med full utrustning i bilen, glaslucka, navigation, baslåda osv.. därför är det ju svårt att jämföra GTI:n mot den röda Skodan på bana.

Däremot kan man ju testa ett race rattlås körning med bilarna, tjoa till bara. :)

Karlzzon
2009-07-20, 09:39
Väldigt OT men skulle va kul o prova svänga med den igen !!!!!

Edition 30
2009-07-20, 11:08
Väldigt OT men skulle va kul o prova svänga med den igen !!!!!

Väghållningen har ju som sagt inte förbättrats i bilen, effekten är högre, men jag tror att det kan ha sina nackdelar. Väghållning och bromsar ligger
som nästa "vill ha" prioritering på listan.

Mvh

sladdandebarnet
2009-07-20, 13:08
Jag vet en Skoda som chippats hos V Tech och bänkades där. Dagen efter så hade 12hk "försvunnit" när den bänkades hos Rototest.

Sen vet jag en Golf 2.0 TFSI samt en Audi 2.0 TFSI 200hk som chippats hos ett annat företag som bara ger 255hk. Bägge dessa bilar fick turboras pga för högt laddtryck samt för låg bränslemängd vilket leder in till ryktena som säger att bränslepumpen är en riktig akilleshäl på dessa motorer. Dessa ras spär på detta i min mening.

Jag vill absolut inte kasta skit på någon eller dyl men jag ställer mig då frågande till att effekten stämmer. Känns mycket att öka effekten med 70hk på org prylar och att det skall hålla.
Därav söker jag erfarenheter för jag vill inte ha turboras på min lista.

TS_Edition
2009-07-20, 13:55
Det betyder väl att dom inte vet vad dom pysslar med när dom plockar fram programvaran,och vad har vtech med det att göra?...jag har åkt över 3000mil med programvara från vtech utan några som helst problem,och det finns det många fler som kan intyga.....sedan är PM i nynäs väldigt duktiga också blir bara så jävla less på "jag har hört det o det"..eller jämföra bilar hit och dit som inte ens har samma hårdvara...tänker inte hoppa ner sandlådan som dessa diskutioner brukar sluta....Ni som inte tror på vad vtech jobbar fram....sök er till någon annan.

marreboy
2009-07-20, 14:52
Det betyder väl att dom inte vet vad dom pysslar med när dom plockar fram programvaran,och vad har vtech med det att göra?...jag har åkt över 3000mil med programvara från vtech utan några som helst problem,och det finns det många fler som kan intyga.....sedan är PM i nynäs väldigt duktiga också blir bara så jävla less på "jag har hört det o det"..eller jämföra bilar hit och dit som inte ens har samma hårdvara...tänker inte hoppa ner sandlådan som dessa diskutioner brukar sluta....Ni som inte tror på vad vtech jobbar fram....sök er till någon annan.

Jag har också kört med V-Tech, men måste ändå säga att frågan som ställs tidigare är legitim. Letar man runt på forumet så är det väldigt svårt att få ett riktigt bra svar på vad det är V-Tech gör, det beskiver ju många andra firmor, inte minst inernationella, in i minsta detalj. Klart att man vill ha V-tech när alla säger hur bra det är, men det hade varit ännu roligare om någon hade förklarat istället bara för att säga "jag är nöjd". Om någon nu har "hört" om turboras är det väl inte konstigt att man blir orolig, eller?
Trodde det var därför man hade forum som dessa? Just för att kunna ventilera sina frågor och åsikter.

juanito
2009-07-20, 19:08
Istället för "jag har hört", tala om vem, när, var och hur!
Det gör det både trovärdigare och lättare att bemöta.

"Jag har hört" att Golf egentligen är en Bugatti...

marreboy
2009-07-20, 19:17
Nu halkar det genast iväg och blir om vem som "gjort vad, och vem som hört vad?" Den ursprungliga frågan lät:

"Jag vill absolut inte kasta skit på någon eller dyl men jag ställer mig då frågande till att effekten stämmer. Känns mycket att öka effekten med 70hk på org prylar och att det skall hålla.
Därav söker jag erfarenheter för jag vill inte ha turboras på min lista."

Det var nog den frågeställningen som skulle komma fram? Så uppfattade jag det.

Tomaz
2009-07-20, 19:24
Jag vet en Skoda som chippats hos V Tech och bänkades där. Dagen efter så hade 12hk "försvunnit" när den bänkades hos Rototest.

Rototest mäter effekt helt olika än rullande landsväg.
Du kan inte jämföra dessa 2 sätt rakt av.
Om rototest anger en motoreffekt är denna uträknad med hjälp av en procentsats och beroende på hur man räknar kan det skilja upp och ner.
jag har sett exempel där man har allt från 8 - 15 % i förlustberäkningar.

Sen vet jag en Golf 2.0 TFSI samt en Audi 2.0 TFSI 200hk som chippats hos ett annat företag som bara ger 255hk. Bägge dessa bilar fick turboras pga för högt laddtryck samt för låg bränslemängd vilket leder in till ryktena som säger att bränslepumpen är en riktig akilleshäl på dessa motorer. Dessa ras spär på detta i min mening.

Det är mycket sant att bränslepumpen på vissa 2.0 t fsi är dålig.
Det finns dock en inbyggd spärr som gör att bilen bryter effekten om trycket faller .
Vissa företag tar bort denna spärr , V-tech låter den finnas kvar .

V-tech säljer uppgraderingskit till bränslepumpen.

Jag vill absolut inte kasta skit på någon eller dyl men jag ställer mig då frågande till att effekten stämmer. Känns mycket att öka effekten med 70hk på org prylar och att det skall hålla.
Därav söker jag erfarenheter för jag vill inte ha turboras på min lista.

Du ska vara kritisk och ta reda på så mycket du kan själv, alla företag vill sälja sina produkter.

Trimmar man en bil måste man alltid vara medveten om riskerna.
Är man tveksam till om det är värt det är det lika bra att låta bli.

Dock har jag inte hört om någon 2.0 t fsi som V-tech trimmat som har rasat en turbo.

se ovan svar !

marreboy
2009-07-20, 19:34
Kanon Tomaz!!

Rakt svar kort och gott! Mer än så kan man inte begära.

Aero++
2009-07-20, 20:22
Hej hej !

Det var ett tag sen grabbar.

Många av er kör V tech eller trim från ett annat trimföretag,men hur många av er som kan bekräfta att era bilar går så jäkla bra som ni säger ?
För det krävs inte bara en bromspapper utan massa tester ute på vägen för att verkligen se om den bromspapper stämmer med verkligheten.
Än så länge på denna forum som har visat det är Anri52 och Edition30 vad deras bilar presterar,det är något oerhört imponerande sjukt vad dessa bilar går.
Tur för mig att jag inte möte dom i race,hade varit stekt ordentligt.
För att köra ifrån dessa bilar krävs mycket för att klara av 11 tid 100-200 med racelogic är något man sällan möter på motorvägen.
Sen har min vän Jonis börjat vara aktiv med racelogic vilket är kul och han är på samma tider i rull som min bil,riktigt kul att folk börjar testa i verkligheten..

Hoppas att mer och mer från detta forum börjar bli aktiva med tester,dock är det många som gillar att svänga och det har jag förståelse för.
Men nån enstak rull repa skadar inte :)

Jonis:Testa gärna lite steg 1 GTI samt skodor om du får tillfälle,hade varit kul att se hur dom rör sig när allt lirar.
Men du gasar väl inte med 4an från 100 km/h ?Kör 3-4-5an..

Mvh

secret692
2009-07-20, 23:28
När ekonomin tillåter skall jag köpa mig en racelogic då den även är bra för bankörning.
Då skall jag försöka göra lite tester.

mYGeL
2009-07-21, 12:56
Jag kör med Vtech i min Seat :) Är super nöjd med det!

Vtech har Funkat kanon för mig och jag vet Många andra med..
Jag själv har nu kört kört strax under 5000 Hårda mil och Aldrig haft ett enda problem!.. :)
den hade gått några hundra mil när den sågs över första gången av Vtech. :D

ang att bänkarna ska vbara missvisande som någon skrev,
Jag har testat & bänkat på diverse olika bänkar av olika fabrikat och alltid hamnat +-5 hästar som inte är konstigt då det är olika förutsättningar på olika dagar osv... :)

Mvh// Michel

anri52
2009-07-21, 19:16

Jag själv har nu kört kört strax under 5000 Hårda mil och Aldrig haft ett enda problem!.. :)

Jag har testat & bänkat på diverse olika bänkar av olika fabrikat och alltid hamnat +-5 hästar som inte är konstigt då det är olika förutsättningar på olika dagar osv... :)

Mvh// Michel

Kul att du är supernöjd!!
Men berätta för mig hur en 300 hk bil (röda Golfen) kan åka ifrån dig på evetet i Björkvik?
Jag menar du har ju 360+ hk, du borde ju köra i från honom lätt, jag får inte ihop det
bänkpapper vs verklighet tyvärr. Enligt Stertman motorsport samt Vf engineering i USA
så ska vårat kitt ge mellan 350-370 hk, så på pappret borde våra bilar vara jämna
men i verkligheten skulle vi mer eller mindre förnedra dig, då är det något som inte stämmer antingen är det bänken eller så har Vf engineering get oss för låga effektsiffror, vi kanske har 400+ hk (men tyvärr bara ett önsketänkande) Min personliga teori är att du inte har 360 hk snarare 270- 300 hk om man bedömer på vad du presterat (158 km/h i slutfart på 402m)Tänk då att Martin(röda Golfen) har över 170km/h i slut fart med sitt steg 3 från ace med 300 hk en viss skilnad där. Så min teori stämmer ganska bra tror jag..

Aero++
2009-07-21, 19:36

Mvh// Michel

Hej Michel !

Visst V tech funkar utan problem men jag kan inte förstå med 360 hkr slutfart 158 km/h på 402 meter.Det motsvar typ orginal Cupra.

+-5 men fortfarande inte testat i rototest..Hoppas på några siffror.

Mvh

Tomaz
2009-07-21, 19:54
en förklaring till att mygel inte åker snabbare än röda ed 30 kan vara rätt enkelt att besvara.

ACE comp tar bort övervakningen av bränsletrycket.
Den låter bilen ösa på för fullt utan att bry sig om det.
- detta kan leda till att man åker för snålt med motorskador som följd..

V-tech låter övervakningen vara kvar.

Mygel ligger på för mycket hk för att bränsletrycket ska kunna hållas stabilt.
Det funkar ett tag men när man kör plattan i mattan på ex ett race kommer throtteln att börja stänga och effekten minskar gradvis.

Detta kan man enkelt se på felkod 0087 - lågt bränsle tryck.
Mygel vet om detta och jag vet att det finns på hans lista över att fixa.

en parantes kan vara att mygel iaf åkte på mer eller mindre samma tid som Ellemarks turbocenter trimmade TTS.

Sedan har mygel rätt mycket saker i bilen.. slutsteg mm 150 kg + ?
Samt 19 " fälger...

Låter som det är dags att ha ett stockholmsevent och jämföra lite ?
Finns en Seat i sthlm som har fixat sin soppa pump som borde kunna ge Anri en match.

Aero++
2009-07-21, 20:14
en förklaring till att mygel inte åker snabbare än röda ed 30 kan vara rätt enkelt att besvara.

ACE comp tar bort övervakningen av bränsletrycket.
Den låter bilen ösa på för fullt utan att bry sig om det.
- detta kan leda till att man åker för snålt med motorskador som följd..

V-tech låter övervakningen vara kvar.

Mygel ligger på för mycket hk för att bränsletrycket ska kunna hållas stabilt.
Det funkar ett tag men när man kör plattan i mattan på ex ett race kommer throtteln att börja stänga och effekten minskar gradvis.

Detta kan man enkelt se på felkod 0087 - lågt bränsle tryck.
Mygel vet om detta och jag vet att det finns på hans lista över att fixa.

en parantes kan vara att mygel iaf åkte på mer eller mindre samma tid som Ellemarks turbocenter trimmade TTS.

Sedan har mygel rätt mycket saker i bilen.. slutsteg mm 150 kg + ?
Samt 19 " fälger...

Låter som det är dags att ha ett stockholmsevent och jämföra lite ?
Finns en Seat i sthlm som har fixat sin soppa pump som borde kunna ge Anri en match.

Folk måste förstå en sak för att allt ska lira,för att man ska kunna ha en hållbar bil,få maximal prestanda så gäller det att skaffa riktigt bra hårdvara.

Edition 30 bil hade följande:

Helsatsavgassystem
Större ic.

Ace competition fick 300 hkr på detta..
Vilket är normalt, medan med samma grejer så kör Mygel med 360 hkr.
Vad händer vid Mygels bil,den ställer ner sig säkert och kan aldrig leverar den effekt med den hårdvara som han kör på nu,så är det.Det är bara att inse sanningen.

Angående Cupran i Stockholms trakten så menar du den med 392 hkr som inte kan hålla bakom en 335 orginalt ?

Den race vill jag se och slå vad om pengar att Rians bil kommer att inte att köra ifrån utan på rent Svenska KROSSA DEN!!!!

Har haft 2 gånger Björkvik event men inget intresse härifrån

Mvh

Tomaz
2009-07-21, 20:17
Folk måste förstå en sak för att allt ska lira,för att man ska kunna ha en hållbar bil,få maximal prestanda så gäller det att skaffa riktigt bra hårdvara.

Helsatsavgassystem
Större ic.

Vad händer vid Mygels bil,den ställer ner sig säkert och kan aldrig leverar den effekt med den hårdvara som han kör på nu,så är det.Det är bara att inse sanningen.

Angående Cupran i Stockholms trakten så menar du den med 392 hkr som inte kan hålla bakom en 335 orginalt ?

Den race vill jag se och slå vad om pengar att Rians bil kommer att inte att köra ifrån utan på rent Svenska KROSSA DEN!!!!

Har haft 2 gånger Björkvik event men inget intresse härifrån

Mvh

samma sak där.
Den hade inte heller någon bränslepump installerad DÅ.
Det har den dock nu.

Och både RIAN och röda golfen har uppgraderade pumpar

Tomaz
2009-07-21, 20:20
Hade varit kul att se vad RIANS bil presterar på Rullande landsväg!

Rian har ett erbjudande om en gratis bänkning som han kan utnyttja när han vill.

mYGeL
2009-07-21, 20:24
Ja visst är det

Björkvik, jo visst tog han mig från start, det ska han i o med DSG lådan.
Sen då hade jag inte den effekt du säger och angav inte det heller!
och vi körde Aldrig fullrepa då jag avbröt iomed alla stenar som flög!

ang tiden på Emmaboda,
Dels var det första gången jag körde riktiga 402m så jag var lite nervös hehe
spann bort mig lite hehe om du var där så borde du sett det
Btw hittade resultaten här:
http://www.nitroz.se/motorny/resultat/viewlist.asp?id=e:\www.nitroz.se\motorny\resultat\ 2009/edps_emmaboda_2009.txt&year=2009#toppen

Kvalresultat för Framhjulsdrift överladdning
Namn Michel Dammfors
Reaktion 4,3143
60-fot 2,4541
Hast201 127,66
Tid201 9,6996
Hastighet 158,31
Sluttid 14,6339

vet inte om det är dåligt eller bra hamnade inte sist ialf!
Och riktigt vad kul var det!

Nu har vi uppdaterat program varan lite och det vart skillnad mot
tidigare också

vart o kört lite rejs bla några i Nykvarn(sthlm), och det var riktigt kul! :D

Körde förra helgen bla mot denna 370hp 518Nm Saab 9-3 Viggen
Den har typ samma effekt jag har Nu, lite mer tom.. hans tider från Mantorp 2008 innan det började regna.

http://www.garaget.org/viggen_1

-----------------------------------
EDPS Mantorp 2008:
201m 9,36s@130km/h
402m 14,06@169km/h (PB)

visst han har bättre slutfart men inte så jätte mkt i tid som skiljer ca

Vi har testat köra i Nykvarn förra helgen vilket gick bra för mig
sen sågs vi på vägen och det cart ett spontan rejs på ca 200meter innan vi var tvungna att släppa av pga gupp och kurva.

Sen att jag har Widebody Kitt monterat + massa stereo/multimedia en baslåda med 2st MDS 12x14 Högtalare i låda byggd av 22mm MDF på 118liter 3 slutsteg 14m 50mm2 Kablar osv... inte skryta tänkte bara på vikten

Saaben går riktigt fint och jag har ju chans mot honom tom vunnit om än inte med jätte mkt..
aa just det den är är effektmätt med Rototest.

Men hur som helst nu inväntar jag bara på en ny pump
Sen lovar jag att jag ska ut o testa lite med Racelogic och självklart
ladda upp data till dem som vill se, kommer så fort dem finns :)

Mvh// Michel

Edit:

Namn Ove Ellemark
Reaktion 7,0276
60-fot 2,0508
Hast201 117,06
Tid201 9,6839
Hastighet 151,52
Sluttid 14,9648
http://www.nitroz.se/motorny/resultat/viewlist.asp?id=e:\www.nitroz.se\motorny\resultat\ 2009/edps_emmaboda_2009.txt&year=2009#toppen

mYGeL
2009-07-21, 20:27

Helsatsavgassystem
Större ic.

Mvh

bara ett instick är att jag har mer saker än det du skriver och vid tillfället angav jag inga 360hk! åter igen så skriver du vad du känner för....

Aero++
2009-07-21, 20:37
Kvalresultat för Framhjulsdrift överladdning
Namn Michel Dammfors
Reaktion 4,3143
60-fot 2,4541
Hast201 127,66
Tid201 9,6996
Hastighet 158,31
Sluttid 14,6339

vet inte om det är dåligt eller bra hamnade inte sist ialf!
Och riktigt vad kul var det!

Det är dåligt tid,krävs 250 hkr i en bil med 1550 kg att fixa den tid och slutfart.

Vet inte hur det går nu,men prova att köra mot Rian när du fixat pumpen.

Angående Saaben så borde ni hålla jämna steg på motorvägen vikt vs effekt..

Du kan väl väga bilen på bilprovning,hade varit kul att se vad den väger med alla grejer..

Mvh

Aero++
2009-07-21, 20:38
bara ett instick är att jag har mer saker än det du skriver och vid tillfället angav jag inga 360hk! åter igen så skriver du vad du känner för....

Det vart skrivet just för att jämföra hur mycket effekt kan skilja sig åt med samma hårdvara typ.

Mvh

Tomaz
2009-07-21, 20:39
mycket spekuleringar.

besök denna tråd så får vi in fakta istället för gissningar!

http://www.rsklubben.se/vb/showthread.php?t=2084

mYGeL
2009-07-21, 20:48
Det är dåligt tid,krävs 250 hkr i en bil med 1550 kg att fixa den tid och slutfart.

Vet inte hur det går nu,men prova att köra mot Rian när du fixat pumpen.

Angående Saaben så borde ni hålla jämna steg på motorvägen vikt vs effekt..

Du kan väl väga bilen på bilprovning,hade varit kul att se vad den väger med alla grejer..

Mvh

ok :p
som sagt bara kul o köra ;)
vid tillfället hade jag 340 i motorn Absolut inga 360 som du påstått vid flera tillfällen.... :)

Saaben som har 370hk 518nm i vrid ( Rototest )
201m 9,36s@130km/h
402m 14,06@169km/h (PB)

ja fan kanske man ska göra sen när det e dags för 1:a besiktnigen

Widebodyn väger bara den en del t.o.m när det bara låg i sina paket..
Nu e det monterat och dit spacklat, sen har jag ganska mkt stereo i bilen också som sagt som väger en hel del! :)

sen körde jag med 19" Saaben med org däck? 17?

Sen nu när vi körde i Nykvarn körde vi från 0kmh..
andra gången kom vi efter varandra från en T-kors han låg framför och när jag kom ut från kurvan drog vi på och hakade ikapp honom innan vi var tvyngna att slå av och tvärbromsa :P
kurva med gupp (hopp nästan i våran fart)
vi bara råkade komma i på samma väg :)

tror också vi kan gå ganska jämnt på motorvägen,..
ang vikten vet jag inte vad 9-3 Viggen väger men ska kika på det :)

inte meningen att dra upp den bilen men den e ju bänkad med rototest så den effekten kan du ju inte ifrågasätta?

Mvh//
Ellemarks fina bil ( 324 hk / 436 Nm Rototest )

60-fot 2,0508
Hast201 117,06
Tid201 9,6839
Hastighet 151,52
Sluttid 14,9648
http://www.nitroz.se/motorny/resulta...ar=2009#toppen

mYGeL
2009-07-21, 20:55
mycket spekuleringar.

Låter som en bra ide :D

Mvh// Michel

Larsson
2009-07-21, 21:09
Allt snack om att det skulle bli fel effekt när man mäter i VTECH bänken är ju minst sagt löjligt.

Alla jg hört som bänkat hos VTECH har ju fått bilen bänkad även före trim och då med siffror som stämmer bra överens med tillverkarens. I enstaka fall visar bilen mindre och då brukar det visa sig att ngt är fel med motorn.

marreboy
2009-07-21, 21:18
Larsson, bara av nyfikenhet.

"vtech RTS Extreme - snabbare och snålare än mitt förra trim"

Vad var ditt förra trim för något?

Aero++
2009-07-21, 22:25
Saaben som har 370hk 518nm i vrid
201m 9,36s@130km/h
402m 14,06@169km/h (PB)

Den Saaben har allt men inga 370 hkr på 1500 kg i vikt..

Jag ligger på bättre tider och samma slutfart med 313 hkr 9-5 Aero 1640 kg.

Den Saaben bör undersöka sin bil faktiskt,lämna in den på service eller liknande ;)

370 hkr 1500 kg

402 meter slutfart borde hamna på hela 180 km/h.

Det vart säkert något fel på bilen vid test tillfälle,då slutfart inte tyder på 370 hkr.

Angående din bil,du vet att fylla på bilen med grejer är inget bra för prestanda,det är kanske tiden att du bestämmer prestanda eller musik ? ;)Vart lutar det mest enligt hjärtat ?

Mvh

Aero++
2009-07-21, 22:26
Låter som en bra ide :D

Mvh// Michel

Bästa hitills som hänt på Rs klubben att få folk se vad deras bilar presterar i verkligheten :)
mVH

anri52
2009-07-21, 22:33
mycket spekuleringar.

Gissningar?
Du har all fakta om våra bilar, men kan ta det en gång till (min bil)
100-150 4,1
100-200 11,1
med racelogic
Nu är det upp till er att bevisa,inte bara gissningar från alla håll och kanter.

Edition 30
2009-07-21, 22:34
Tjoa till när det är dags för att dra några repor, och då INTE från stillastående, pga diskussioner att DSG:n är svår att slå från noll.

MEN....... om det då visar sig att jag och RIAN klipper ifrån V-tech bilarna
hoppas jag inte att det dyker upp en massa bortförklaringar om att
soppapumpar inte var bytta etc, etc, etc.. blir jag ifrån åkt eller RIAN
ska jag bara gratullera.

Körningar från 50 och uppåt och även 100 och uppåt.

Här har ni lite bilar ni kan testa att möta först, kör ni inte ifrån dom
så får ni vässa på mer.

Min bil mot en 340 hkr 3,8 liters M5.

http://www.youtube.com/watch?v=XKjK5ZhNXWo

Rians bil mot 343 hkr M3.

http://www.youtube.com/watch?v=FjyJL2z0EWk&feature=related

Min bil mot en orginal 335.

http://www.garaget.org/video/os82m87uurgq

Min bil mot en C55 AMG där ägaren själv uppgav att han hade
420 hkr i bilen, inte dom 367 hkr 5,5 liters V8an lämnar orginal.
Racet var jämnt upp till 240 km/h cirkus sen började han sega ifrån.

http://www.youtube.com/watch?v=69YPQI6Yjdo&feature=related

Jag vill tillägga att jag körde alltså 402 meter med ACE uppgraderingen
(Hohnester) med en sluthastighet på 171 km/h, och ni som vet hur
man räknar effekt på strippen kan ju lätt räkna ut hur mkt mer effekt
det är om man jämför med en sluthastighet på 158 km/h.

Sen åker ju Mygel med en massa extra plast på bilen, dunka-dunka i
skuffen och 19". Jag åker med full utrustning, navigation, elglaslucka, en
baslåda i skuffen. Mygel väger väl runt 65 kg jag väger 80 kg.

Och jag hade för mig att jag sett ett bromspapper på Mygels bil med
360 hästar innan eventet, men jag kan ha fel?

Jag tycker vi kör ett par repor sen är det slutdiskuterat, vad säger ni?

anri52
2009-07-21, 22:44
Bästa hitills som hänt på Rs klubben att få folk se vad deras bilar presterar i verkligheten :)
mVH

Aero fixa ett event efter semestern!!
Skulle va riktigt roligt att få köra mot några vtech bilar
ser verkligen fram emot det,sen hoppas man verkligen
att några kommer, det är ju trots allt inte på liv och död
Någon förlorar någon vinner,thats it

mYGeL
2009-07-21, 22:45
Den Saaben har allt men inga 370 hkr på 1500 kg i vikt..

Jag ligger på bättre tider och samma slutfart med 313 hkr 9-5 Aero 1640 kg.

Den Saaben bör undersöka sin bil faktiskt,lämna in den på service eller liknande ;)

370 hkr 1500 kg

402 meter slutfart borde hamna på hela 180 km/h.

Det vart säkert något fel på bilen vid test tillfälle,då slutfart inte tyder på 370 hkr.

Angående din bil,du vet att fylla på bilen med grejer är inget bra för prestanda,det är kanske tiden att du bestämmer prestanda eller musik ? ;)Vart lutar det mest enligt hjärtat ?

Mvh

Den e uppmätt med rototest och även racelogic.
Det där är tiderna från Mantorp park :)

Sj så vill jag köra både och, som jag sagt ånga gånger kör för det e kul ser det ej på blodigt allvar.

Mvh// Michel

edit:
Saab V9-3 Viggens Racelogic tider (ärligt kopierade från hans profil)

Racelogice,25c
Driver: Nordic
100-150 km/h 3,8sek
100-180 km/h 8,3sek (3+4an)
100-200 km/h 10,8sek(3+4an)

402m 14,1@175km/h Hoosier Dot r-däck på vanlig gata.

Tomaz
2009-07-21, 22:48
ED30

kolla dina PM!

mYGeL
2009-07-21, 22:49
Tjoa till när det är dags för att dra några repor, och då INTE från stillastående, pga diskussioner att DSG:n är svår att slå från noll.

MEN....... om det då visar sig att jag och RIAN klipper ifrån V-tech bilarna
hoppas jag inte att det dyker upp en massa bortförklaringar om att
soppapumpar inte var bytta etc, etc, etc.. blir jag ifrån åkt eller RIAN
ska jag bara gratullera.

Körningar från 50 och uppåt och även 100 och uppåt.

Här har ni lite bilar ni kan testa att möta först, kör ni inte ifrån dom
så får ni vässa på mer.

Min bil mot en 340 hkr 3,8 liters M5.

http://www.youtube.com/watch?v=XKjK5ZhNXWo

Rians bil mot 343 hkr M3.

http://www.youtube.com/watch?v=FjyJL2z0EWk&feature=related

Min bil mot en orginal 335.

http://www.garaget.org/video/os82m87uurgq

Min bil mot en C55 AMG där ägaren själv uppgav att han hade
420 hkr i bilen, inte dom 367 hkr 5,5 liters V8an lämnar orginal.
Racet var jämnt upp till 240 km/h cirkus sen började han sega ifrån.

http://www.youtube.com/watch?v=69YPQI6Yjdo&feature=related

Jag vill tillägga att jag körde alltså 402 meter med ACE uppgraderingen
(Hohnester) med en sluthastighet på 171 km/h, och ni som vet hur
man räknar effekt på strippen kan ju lätt räkna ut hur mkt mer effekt
det är om man jämför med en sluthastighet på 158 km/h.

Sen åker ju Mygel med en massa extra plast på bilen, dunka-dunka i
skuffen och 19". Jag åker med full utrustning, navigation, elglaslucka, en
baslåda i skuffen. Mygel väger väl runt 65 kg jag väger 80 kg.

Och jag hade för mig att jag sett ett bromspapper på Mygels bil med
360 hästar innan eventet, men jag kan ha fel?

Jag tycker vi kör ett par repor sen är det slutdiskuterat, vad säger ni?

Tjena Martin :)

Ang bromspapper så är de helt omöjligt!
för det fanns inga sådana papper!
då den ej var bänkad då... menar så klart efter sista uppdateringen då ;)

jag 65Kg? haha tack för kommentaren men det e ju ganska långt från verkligheten tom 80 e lite lågt hehe :razz:

självklart ska vi köra igen som vi nämnt på MSn också..
Jag väntar på soppa pumpen bara :)

Vet att din bil går bra och såger fortfarande att jag älskar dsg'n efter åkt med i din bil! :)

sen ang utrustning har jag all samma förutom halvläder och dsgn, sen har jag Widebody + "riktig" Baslåda (inte en aktiv som du har) och 3st steg 50mm2 kablar dubbeldins stereo med extra tillbehör osv... inget illa om din baslåda men den väger ju Väldigt mkt mindre än det jag har...

Mvh//Michel

mYGeL
2009-07-21, 22:59

Ja det skullef aktiskt vara riktigt kul! :D

bara det inte ombokas till en dag med utställning jag ska stå på!
hade ju kommit om första dagen som sas hade hållts. dit jag var anmäld.
då jag även har lite förpliktelser och måste ställa ut bilen kan jag ej bara hoppa över såna saker ialf inte alltid.
Inte Aero++ fel nu (banägaren som dubbelbokat enl uppgift) men det var ialf mkt tråkigt att man ej kunde komma då:/

hade ju självklart åkt på pisk den dagen endå då jag Ej har samma hårdvara som ni, ialf inte pumpen resten vet jag inte vad ni har förutom det som nämnts.

som jag sagt till dig tidigare också.
jag kör Bara för skoj, mig spelar det ingen roll om jag vinner eller ej.

Mvh// Michel

Aero++
2009-07-21, 23:34

Hej Rickard !

Tyvär som det ser ut nu så blir det inget,min situation med ryggen blir inget bättre och jag kan köra bara mindre och mindre bil,har funderat över att ställa av den då jag kör den knappt.
Har avbokat mycket grejer pga att jag inte kan köra bil,så jag kan inte lova något,men du vet att jag gör alltid min bästa.
Blir det något om ryggen tillåter så blir det i Småland.
Har ca 50 tals bilar som är intereserade av att komma och vill ha dom där.

Mvh

anri52
2009-07-21, 23:36
Ja det skullef aktiskt vara riktigt kul! :D

bara det inte ombokas till en dag med utställning jag ska stå på!
hade ju kommit om första dagen som sas hade hållts. dit jag var anmäld.
då jag även har lite förpliktelser och måste ställa ut bilen kan jag ej bara hoppa över såna saker ialf inte alltid.
Inte Aero++ fel nu (banägaren som dubbelbokat enl uppgift) men det var ialf mkt tråkigt att man ej kunde komma då:/

hade ju självklart åkt på pisk den dagen endå då jag Ej har samma hårdvara som ni, ialf inte pumpen resten vet jag inte vad ni har förutom det som nämnts.

som jag sagt till dig tidigare också.
jag kör Bara för skoj, mig spelar det ingen roll om jag vinner eller ej.

Mvh// Michel

Det enda som skiljer vad jag vet är pumpen, så se till att byt eller uppgradera bef pumpen
så ska det bli åka av sen, ser verkligen fram emot det,just nu är jag i Spanien så det
får bli i aug -sep, om man nu överlever resan hem(kan gå lite fort ibland på Autobahn ler)
Hoppas Aeroplus kan fixa något event, han är bra på att få fram roliga bilar att köra emot..

anri52
2009-07-21, 23:40
Hej Rickard !

Tyvär som det ser ut nu så blir det inget,min situation med ryggen blir inget bättre och jag kan köra bara mindre och mindre bil,har funderat över att ställa av den då jag kör den knappt.
Har avbokat mycket grejer pga att jag inte kan köra bil,så jag kan inte lova något,men du vet att jag gör alltid min bästa.
Blir det något om ryggen tillåter så blir det i Småland.
Har ca 50 tals bilar som är intereserade av att komma och vill ha dom där.

Mvh

Riktig tråkigt det där med ryggen Kemal, krya på dig så hörs vi.
Du kan kanske hjälpa till om Martin och jag ordnar nått?

Aero++
2009-07-22, 00:41
Riktig tråkigt det där med ryggen Kemal, krya på dig så hörs vi.
Du kan kanske hjälpa till om Martin och jag ordnar nått?

Tack Rian!

Du vet att jag hjälper,inga problem :)
Mvh

Larsson
2009-07-22, 11:33
Larsson, bara av nyfikenhet.

"vtech RTS Extreme - snabbare och snålare än mitt förra trim"

Vad var ditt förra trim för något?

Mitt förra trim var från BSR. Var nöjd med det också men det är en väldig skillnad på vrid.

sladdandebarnet
2009-07-23, 20:52
Jag vet skillnaden mellan olika bänkar och att dom tar effekten på olika sätt men det går ju att räkna ut på hjulen, i motorn osv.

Har bokat tid hos Stertmanmotorsport och fick ett riktigt trevligt bemötande. Någon som vill testa att köra chip mot chip så att säga?

Tomaz
2009-07-23, 22:07
Jag vet skillnaden mellan olika bänkar och att dom tar effekten på olika sätt men det går ju att räkna ut på hjulen, i motorn osv.

Har bokat tid hos Stertmanmotorsport och fick ett riktigt trevligt bemötande. Någon som vill testa att köra chip mot chip så att säga?

Det bästa är om du lånar racelogicen INNAN och efter chippet.
Då får vi tider på bilen.

Annars tror jag nog Karlzzon eller nån ställer upp.

Karlzzon
2009-07-23, 22:17
Jag måste nog testa lite med racelogic!!!!
Vilka farter skall jag prova????
Kommer hem vecka 32 då kan jag testa lite.

anri52
2009-07-24, 00:11

Om du endast omprogramerar din bil till Giacs programvara så ska du möta en bil
med deras Extremechip (270 hk). Ska bli väldigt intressant att se resultatet.
Kör gärna 5-6 repor efter varann så får man reda på vem som har den mest
stabila effekten också.På pappret borde Vtech bilen dra det längsta strået
men jag är inte så säker på det.

Hoffa
2009-07-24, 07:19
Hej
Jag är en nybliven RS ägare och funderar på att trimma bilen lite.
Jag fick ett tips av en kollega att jag skulle vända mig till dom här http://www.itsfun.nu/.
Är det någon här som har någon erfarenhet av dom?
Är dom bra och seriösa?

MVH
Hoffa

Larsson
2009-07-24, 13:41
Börjar bli väldigt många här nu som reggar ett nytt konto och sedan direkt i första inläggen pushar för en speciell produkt.

Inleder med en "fråga" men är sedan inte alls intresserade av svaren utan går direkt över i att bedriva något som definitivt mer för tankarna till en kampanj än till förutsättningslös vetgirighet.

Hoppas att dethär inte förstör de seriösa diskussionerna så att även RS klubben börjar sätta nyreggade konton i karantän för att slippa "dold" marknadsföring som man har gjort på vissa andra siter på nätet.

Hoffa
2009-07-24, 14:43
Jag hoppas inte min fråga uppfattas som jag skulle vara någon från ett företag som försöker göra reklam.
Nån gång så måste man ha sitt första inlägg och nu så tänkte jag att detta forum borde vara ett bra ställe att kunna få svar på eventuella frågor jag har.
När jag läst en massa inlägg här så förstår jag att dom flesta föredrar Vtech och det lutar mer och mer för min del åt dom med.

secret692
2009-07-24, 22:28
Som många även skrivet tidigare att ring runt och kolla vad du får för hjälp före,under och efter så kan du dra dina egna slutsatser vem du vill betala för att få mer Hk under huven.

Jag har en bil med V-tech och en bil med BSR.

BSR skaffade jag innan jag hittade denna sida och har fungerat problemfritt i lite över 4500 mil och då har jag skiftat programvara några gånger mellan orginal och trim.
Bänkade även med BSR och det gav lite mindre hk än vad de lovat men newtonmeter efter vad de lovat. Dock har jag ingen kontakt ifall det händer något en lördagskväll att ringa.

I den andra har jag V-tech extreme och då hade jag lite mindre hk men mer newtonmeter vid bänkning. Dock gjordes den bänkning direkt efter chipning och då har inte programvaran satt sig ordentligt så skall vara mer nu. Jonis chippade min bil kl 22 en lördagskväll samt att jag vet att jag kan ringa om det händer något och där föll mitt val på V-tech plus att ingen annan TROR jag har samma siffror med chip.

Har du bra kontakter på itsfun kanske det är ditt val.

Så börja med att ring runt och kolla alla.

//Stenberg

Furby
2009-07-24, 23:13
Hej
Jag är en nybliven RS ägare och funderar på att trimma bilen lite.
Jag fick ett tips av en kollega att jag skulle vända mig till dom här http://www.itsfun.nu/.
Är det någon här som har någon erfarenhet av dom?
Är dom bra och seriösa?

MVH
Hoffa

Jurgen på Itsfun är ingen duvunge i trimsammanhang. Var först med trim till Civic Typ R. Brukar sitta med två eller tre datorer framför sig och mappa bilar.

Hoffa
2009-07-24, 23:39
Jag tackar för svaren.
Problemet jag har är att jag inte har några som helst kontakter inom det här det är därför det blir så svårt.
Alla verkar lova guld och gröna skogar när man läser på hemsidor, så jag insåg ganska snabbt att det är lika bra att fråga folk som har erfarenhet om råd.

MVH
Hoffa

anri52
2009-08-16, 15:48
Lyfter denna tråd nu när jag kommit hem, pratade lite med Aero+ idag om att vi
ska träffas framöver kanske redan nästa helg och köra lite. Skulle va kul om någon
riktigt snabb vtech bil kommer också( Mygel eller Uppsala Cupran verkar tycka
om det här med prestanda körning) Ser verkligen fram emot att få köra emot
era fina bilar. 369 hk leker man inte med hur som helst så här gäller
det att hålla i hatten och hoppas på det bästa.
Tid och plats kan bestämas om intresse finns...

Chippe
2009-08-16, 17:33
Lyfter denna tråd nu när jag kommit hem, pratade lite med Aero+ idag om att vi
ska träffas framöver kanske redan nästa helg och köra lite. Skulle va kul om någon
riktigt snabb vtech bil kommer också( Mygel eller Uppsala Cupran verkar tycka
om det här med prestanda körning) Ser verkligen fram emot att få köra emot
era fina bilar. 369 hk leker man inte med hur som helst så här gäller
det att hålla i hatten och hoppas på det bästa.
Tid och plats kan bestämas om intresse finns...

Jag skulle gärna testa lite rullande starter, har dock inte sysslat med det så mycket. Nästa helg kan bli svår för mig, åker på kryssning lördag kväll.... Fredag kväll skulle fungera. Jag kör med enbart V-tech extreme med 270 bänkade hästar.

Aero++
2009-08-16, 19:47
Hej !

Du får ursäkta mig Rian med Aero++ heter man jo ha ha.

Jag ser fram emot oxå att det kommer några V tech bilar..

Mygel,Jonis,Stockholms Extrema Cupra och alla andra nu är väl på tiden innan denna år är slut ?

Ser fram emot köra och testa lite bilar med racelogic,Jonis du har väl en sån som du kan ta med dig ?

Hör av er så skapar vi ihop något :)

Mvh

Edition 30
2009-08-16, 20:37
Hej !

Du får ursäkta mig Rian med Aero++ heter man jo ha ha.

Jag ser fram emot oxå att det kommer några V tech bilar..

Mygel,Jonis,Stockholms Extrema Cupra och alla andra nu är väl på tiden innan denna år är slut ?

Ser fram emot köra och testa lite bilar med racelogic,Jonis du har väl en sån som du kan ta med dig ?

Hör av er så skapar vi ihop något :)

Mvh

Jag kommer gärna förbi och kör med en kopp kaffe i handen.. kanske rentav en bulle? :)

anri52
2009-08-16, 21:41
Jag skulle gärna testa lite rullande starter, har dock inte sysslat med det så mycket. Nästa helg kan bli svår för mig, åker på kryssning lördag kväll.... Fredag kväll skulle fungera. Jag kör med enbart V-tech extreme med 270 bänkade hästar.

Väldigt kul att du kan tänka dig att köra lite, spelar ingen roll om du "bara" har 270 hk
man kör ju för att det är kul inget annat.Det finns alltid någon som är snabbare,
Om man skippar bortförklaringar och all pajkastning tuningföretagen i mellan
så kan det bli riktigt roligt, vi får väl ta någon dag som passar det flesta. mvh

Aero++
2009-08-17, 10:19
Jonis

Hur går det för dig min vän ?

Säg inte att du inte kommer eller att du inte törs köra mot en 1640 kg bil och 313 hkr ?

Kommer du inte ,så kommer jag till Trosa eller var du håller hus och hämtar dig :)

Mvh

jonis
2009-08-17, 21:46
Klart att jag vill komma.
Dock till slutet av helgen.

Har lite att göra fre/ lördag.

Aero++
2009-08-17, 23:11
Klart att jag vill komma.
Dock till slutet av helgen.

Har lite att göra fre/ lördag.

Fint min vän.Kul att du kommer utan att bli tvingad direkt ;) :)

Vi får höras mer om detta via pm eller msn..

Mvh

Roxnäs
2009-08-19, 19:55
OCH JAG ÄR SNABBAST AV ALLA!!!!!!!!!! 8,5sek 100-200kmh....punkt slut
Liten parantes, 5,2sek 0-100kmh. Nu väger inte min bil så mycket som Era, då jag tagit bort STEREON........

juanito
2009-08-19, 20:05
Njaaeee,du har ju liiite problem mot min bil... :)

Soulman
2009-08-19, 20:09
Liten parantes, 5,2sek 0-100kmh. Nu väger inte min bil så mycket som Era, då jag tagit bort STEREON........

Har du visat strupen för Aero nu? Är det Race Logictider loggade av Aero?

Aero++
2009-08-19, 21:04

Hej !

Kul att du är snabbast dock på denna forum ;)

Detta är jäkligt bra tid och det krävs en del effekt för att klara av den tiden med den utväxling som du har.1550 kg / 480 hkr typ men det kanske du har ?

Ser fram emot att få loggen på den repa,om du har mätt upp tiden med racelogic ?
Måste göra en analys på den,så jag hoppas att du skickar den till mig :)

Edition 30
2009-08-19, 21:10

Min bil gjorde ju 0-100 på 5 sekunder blankt med gamla programvaran dvs 299hkr.. hur den går nu vet jag inte.. detta är uppmätt med Racelogic.

maverick
2009-08-19, 22:39
Detta är jäkligt bra tid och det krävs en del effekt för att klara av den tiden med den utväxling som du har.1550 kg / 480 hkr typ men det kanske du har ?

Sedan när väger en Octavia utan AWD över 1,5 ton?
Kanske ska läsa på istället för att gissa?

Solid
2009-08-19, 23:07
Hihi, den var bra Roxnäs! Men alla vet ju att det i dagsläget inte finns någon V-techtrimmad bil som rår på nåt från Stertman Motorsport, eller hur var det nu... LOL!

För att sätta 100-200 på 8,5 sek i perspektiv:
Porsche 997 S PDK, 385 hk: 11,5 sek.
BMW M3 E92, 420 hk: 11,6 sek.
Audi RS6 V10, 580 hk: 10,1 sek.
Audi R8 V10, 525 hk: 9 sek.
Nissan GT-R, 480 hk: 9,5 sek.

Mao har du satt en riktigt fin tid Roxnäs! Dessutom med en bil som inte riktigt är byggd för det ändamålet så att säga, hehe...

Edit: Alla tider är tagna från tidningen Automobil.

Aero++
2009-08-20, 00:05

Min GTI 5 vägde med närmare full tank över 1500 kg inkl mig så jag trodde att Skoda octavia låg på samma vikt..

Men kör Röxnäs på reserven med ingen utrustning alls och är smal så kommer han säkert på 1400 kg lätt.
mvh

Aero++
2009-08-20, 00:12
Hihi, den var bra Roxnäs! Men alla vet ju att det i dagsläget inte finns någon V-techtrimmad bil som rår på nåt från Stertman Motorsport, eller hur var det nu... LOL!

Den dagen jag tror på 8.5 ärliga är det när jag får racelogic logg från hans bil.

Sen är det inget att vara stolt över ,han har kastat större turbo,visserligen lättat bilen ordentligt osv så jag skulle inte vara stolt över detta i jämförelse mot Steertman-s Golfar.

Fixa en Skoda med V tech extremaste steg( steg 16 om den finns) med orginal turbo sen kan vi jämföra den mot Anri-s bil eller Edition30 ?
Anri-s och Edition30 bil rullar fortfarande med orginal vikt,och orginal turbo och kör 11 sec typ med racelogic,det är något att vara stolt över,plus att dom är inte att rädda att ställa upp på en race och ta tider i vilken dag som helst i veckan.

Nu har det gått snart 1 år här på denna forum,det enda tiden som kom fram är från min vän Jonis och Röxnäs,vad är det med alla andra ?

Mvh

Solid
2009-08-20, 00:59
Hur många gånger ska man behöva förklara för er att det inte är samma motor i grunden på en RS och Ed 30 och inte heller samma turbo. Mao helt ointressant jämförelse.

Edit: Om inte slutresultatet är likvärdiga.

Aero++
2009-08-20, 01:16
Mao helt ointressant jämförelse.

Men tydligen är interesant jämförelse Röxnäs lättviktare Skoda och större turbo mot en orginal Edition 30 turbo ;)

Vi får se i alla fall hur Jonis och Mygel stör sig mot Rian-s bil.. :)

Mvh

Solid
2009-08-20, 01:48
Det var väl ändå en Stertman-gosse som jämförde sin bil mot Roxnäs från första början, så den gick inte... ;)

Soulman
2009-08-20, 09:22
Min bil gjorde ju 0-100 på 5 sekunder blankt med gamla programvaran dvs 299hkr.. hur den går nu vet jag inte.. detta är uppmätt med Racelogic.

Har du original DSG i din?

Mikael1977
2009-08-20, 09:57
Det var nog inte så illa gissat.
Min kombi väger enligt vagnkortet 1520 kg inkl förare (tror föraren räknas som 80 kg)
Om detta är med full, halvfull eller tom tank vet jag inte.
Sen ska det väl sägas att Mr Roxnäs röda spjut inte har mycket onödig inredning kvar :)
Bland annat så cirkulerar hans RS interiör runt uppe i dom norska skogarna :D

Chippe
2009-08-20, 10:24
Det var nog inte så illa gissat.
Min kombi väger enligt vagnkortet 1520 kg inkl förare (tror föraren räknas som 80 kg)
Om detta är med full, halvfull eller tom tank vet jag inte.
Sen ska det väl sägas att Mr Roxnäs röda spjut inte har mycket onödig inredning kvar :)
Bland annat så cirkulerar hans RS interiör runt uppe i dom norska skogarna :D

Ja det borde du veta som körde upp den dit från Björkvik :D

Roxnäs bil är bland det värsta jag åkt i änsålänge... (nej jag har inte fått åka med i så jätte mycket häftiga bilar). Det enda jag kan komma på som var snäppet värre var den 4x4 mazda 323 med över 300hk som höll på att bryta nacken av mig när den drog iväg. Och Honda S2000 nercabbat i högsommarvärme var inte helt fel det heller (även om den inte är lika vass som Roxnäs bil)

Aero++
2009-08-20, 10:40
Det var väl ändå en Stertman-gosse som jämförde sin bil mot Roxnäs från första början, så den gick inte... ;)

Något jag missat,vem skrev vad ?Hitta inlägg om detta tack :)

Mvh

Solid
2009-08-20, 11:19
Något jag missat,vem skrev vad ?Hitta inlägg om detta tack :)

Mvh

Här har du, inte så svårt att hitta... ;)

chans mot Stertman Golfarna i rakt fram prestanda...

Länken till inlägget:
http://www.rsklubben.se/vb/showpost.php?p=32415&postcount=12

Aero++
2009-08-20, 12:44
Här har du, inte så svårt att hitta... ;)

Länken till inlägget:
http://www.rsklubben.se/vb/showpost.php?p=32415&postcount=12

Jaha det alltså.

Anri52 siktar på en bil som i normalt skick rullar på gatan,alltså utan r däck,utan bantning osv.

Helt ointeresant med slicks ,bantning osv,skulle inte vilja köra mot en sån bil,då vi jämför inte bilar då.

Och det kan jag hålla med han.Du kan väl köra mot Anri så får du kanske annat uppfattning om hans bil ?

Tycker att Anri-s bil har inget emot om han kör mot Mygel eller Jonis,får han stryk kommer han att grattulera och aldrig komma med vissa bortförklaringar som andra kommer med ;)

Plus på köpet så kommer jag oxå att grattulera Jonis och V tech att dom kan sitt jobb om dom kör ifrån Anri52 :)..
Dock så måste dom klara av mig oxå när jag kör Anri-s bil ;)

Edition 30
2009-08-20, 13:17
Har du original DSG i din?

Vid det tillfället hade jag det ja, men inte nu.

Mvh

Soulman
2009-08-20, 14:01
Vid det tillfället hade jag det ja, men inte nu.

Mvh

Oki. Det jag undrar är vad originallådorna klarar i effekt utan att storkna. Jag undrar också om om du har koll, om det alltid är samma låda som sitter till VW 2.0 TFSI 200-211hk oavsett om det är Golf, Passat eller Skoda.

anri52
2009-08-20, 15:22
Fixa ett race mot Roxnäs, för mig spelar det ingen roll om jag blir förnedrad.
Vill gärna se vad den bilen går för inte bara snack, på en sträcka 100-200 ska han
va 25-30 meter före mig,är ha det så är det bara att gratulera.
En Bmw 335 med steg 3 har ca435hk, bra mycket tyngre än Roxnäs Skoda och är
ungefär 5-6 meter efter till 200 km/h.När sedan 200 passeras är Skodan chanslös.
Så kom inte och påstå att det är pga Vtech bilen går som den gör, det är pga lättningen
det är ju bara ett skal med ratt i, så mitt tips är att den har ca340- 350 ärliga hk
och är toklättad låt säga 12-1300 kg, Kan tänka mig att han har en likadan turbo som Jonis
som presterar ca 14,6 100-200 under normala viktförhållanden. Har aldrig sett en enda Vtech bil ställa upp på något event, förutom era egna då.Ta tex Kemals event
där det alltid kommer riktigt snabba bilar och roligt folk,varför kommer ingen från detta
forum?Trots inbjudan och tjat så är det alltid någon bortförklaring, riktigt tråkigt
faktist.

Aero++
2009-08-20, 15:44
Vill gärna se vad den bilen går för inte bara snack, på en sträcka 100-200 ska han
va 25-30 meter före mig,är ha det så är det bara att gratulera..

Så ska det låta Anri.Gillar personer som ställer upp och inte bryr sig om förlust/vinst..

Så kom inte och påstå att det är pga Vtech bilen går som den gör, det är pga lättningen
det är ju bara ett skal med ratt i.

Helt rätt Anri,det är det jag försökt säga hela tiden.

Har aldrig sett en enda Vtech bil ställa upp på något event, förutom era egna då.Ta tex Kemals event.
där det alltid kommer riktigt snabba bilar och roligt folk,varför kommer ingen från detta
forum?Trots inbjudan och tjat så är det alltid någon bortförklaring, riktigt tråkigt
faktist.

Jo,visst ställer dom upp dock på motorvägen..Bra början! :)
http://www.garaget.org/video/61scc55d4o0v

Dock den dagen dom ställer upp kommer bortförklaringar som brev på posten :),så jag har varit med om bortförklaringar angående denna race i 1 år nu :( :)

Men oroa dig inte,jag ska jaga min vän Jonis över hela trosa men han ska köra mot oss ;)

Mvh

Edition 30
2009-08-20, 15:53
va 25-30 meter före mig,är ha det så är det bara att gratulera.
En Bmw 335 med steg 3 har ca435hk, bra mycket tyngre än Roxnäs Skoda och är
ungefär 5-6 meter efter till 200 km/h.När sedan 200 passeras är Skodan chanslös.
det är ju bara ett skal med ratt i, så mitt tips är att den har ca340- 350 ärliga hk
och är toklättad låt säga 12-1300 kg, Kan tänka mig att han har en likadan turbo som Jonis
som presterar ca 14,6 100-200 under normala viktförhållanden. Har aldrig sett en enda Vtech bil ställa upp på något event, förutom era egna då.Ta tex Kemals event
faktist.

Viktminskning är ju faktiskt den billigaste trimningen om man ska hårddra det. MEN.. om det skulle vara strippen åka, alltså en legal tävling där man kör mot varandra då skulle INTE Skodan få åka i samma klass pga den ordentliga lättningen som Roxnäs faktiskt gjort på sin bil. Jag har sett bilen och träffat Roxnäs en trevlig kille och en snabb bil på bana, hur den går rakt fram mot min och Rians bil vill jag ha osagt, men det är ju bara att testa.

anri52
2009-08-20, 16:24
Eftersom vi kör med öppna kort,vore det väldigt kul om tex Roxnäs berätta vad han
har för spec, vikten? turbo? eller varför inte Jonis, har du bytt turbo nu? Lite grafer vore kul,
Mygels bil vad har ni gjort för att få ut 369 hk utan att byta bränslepump, går det?
Jag har exakt samma spec som Mygels cupra fast med uppgraderad bränslepump
och är inte i närheten av 369hk, berätta gärna hur ni gör vore kul att veta..

olfen
2009-08-21, 09:16
Jag kan komma och köra vilken dag i veckan, men då blir det oljebrännare :)

icebreaker
2009-08-21, 10:03
Eftersom vi kör med öppna kort,vore det väldigt kul om tex Roxnäs berätta vad han
har för spec, vikten? turbo? eller varför inte Jonis, har du bytt turbo nu? Lite grafer vore kul,
Mygels bil vad har ni gjort för att få ut 369 hk utan att byta bränslepump, går det?
Jag har exakt samma spec som Mygels cupra fast med uppgraderad bränslepump
och är inte i närheten av 369hk, berätta gärna hur ni gör vore kul att veta..

Förmodligen så kan du läsa ut den mesta av den information du söker genom att
läsa Roxnäs egna jättelånga tråd, där han berättar allt som är gjort med bilen ända
från starten.

juanito
2009-08-21, 10:19
http://www.rsklubben.se/vb/showthread.php?t=13

anri52
2009-08-21, 16:07
Tack grabbar, ska läsa på om hans bil, har hunnit kolla lite grann
verkar va en grym banbil, tummen upp. Kul att en och annan kan tänkas
köra rakt fram tester, hoppas vi syns någon gång
I kväll ska jag testa mot Kemal, ska bli kul och se hur det hela slutar

Aero++
2009-08-21, 16:21
I kväll ska jag testa mot Kemal, ska bli kul och se hur det hela slutar

Det slutar väl med kross men jag ställer gärna upp på detta,jag är inte feg som alla andra att inte ställa upp även om jag vet vad som väntar på mig.

Det är bara bilar vi jämför :)

Jonis-Du har mitt mob nummer,var en man ring så kan vi köra en gång för alla.!!!

Mvh

olfen
2009-08-21, 16:49
Vågar du inte köra mot min oljebrännare Aero++ ;)

anri52
2009-08-21, 17:12

Vtech och Diesel är inte och leka med, det har man lärt sig
dom bilarna går väldigt bra, för mig får du gärna komma, PMa Aero
och fråga..

anderzxb
2009-08-21, 17:34

lycka till olof med en seg rs2 tdi :)

Aero++
2009-08-21, 22:34

Vad ska vi jämföra ,bränsleförbrukning eller ? ;)

Nu har jag och Rian kört i alla fall..

Lycka till grabbar om ni möter han,ni vet nog vad som väntar behöver inte säga något mer haha..

Den bilen går otroligt bra och jag är jätte nöjd med utfallet ändå när man tänker hur han krossar andra bilar.

Tack Anri för ett riktigt trevlig race!

Jonis Bra för dig att du stannade hemma ;)

Mvh

superdea
2009-08-22, 00:05
mycket tjafs här... svårt att jämföra olika trimfirmor när inte utgångsmaterialet e det samma, eller?

Hade jag fått välja hade jag tagit roxnäs bil alla dagar, man vill väl gärna kunna svänga och inte bara pressa upp och ner längs nån flygraka

LowMech
2009-08-22, 00:05
Att ni bara orkar hålla på...

anri52
2009-08-22, 00:48

Lycka till grabbar om ni möter han,ni vet nog vad som väntar behöver inte säga något mer haha..

Den bilen går otroligt bra och jag är jätte nöjd med utfallet ändå när man tänker hur han krossar andra bilar.

Mvh

Tack för fina race Aero++, bilarna fick gå väldigt hårt tur att vi har bra IC
Tveksam att din bil "bara" har 313hk känns som betydligt fler
Ser fram emot nästa event eller någon spontan raceträff, ha det bra alla.

Mikael1977
2009-08-22, 07:20
Men det är ganska rolig läsning :)

Aero++
2009-08-22, 09:18

Att du orkar läsa vad vi skriver när du anser det som ointeresant ;)

Mvh

LowMech
2009-08-22, 11:08
Varför skulle jag INTE orka läsa när det är nerplitat på samma forum som jag är inne och ögnar igenom varje dag?
Visst det är en underhållande läsning. Men så är det ju med all "jag är snabbare än dig eller min bil är snabbare än din bil" inlägg. Så det e ju klart att man läser igenom.

En fråga, vad har ni lagt ner för pengar på, uppgraderingar, trim osv på era bilar aero, anri och edition 30 ?

Aero++
2009-08-22, 12:05
Varför skulle jag INTE orka läsa när det är nerplitat på samma forum som jag är inne och ögnar igenom varje dag?
Visst det är en underhållande läsning. Men så är det ju med all "jag är snabbare än dig eller min bil är snabbare än din bil" inlägg. Så det e ju klart att man läser igenom.

En fråga, vad har ni lagt ner för pengar på, uppgraderingar, trim osv på era bilar aero, anri och edition 30 ?

Att vi skriver som vi skriver så skriver vi en del med glimten i ögat.

Hur mycket pengar jag lagt pengar på min bil angår inte nån,och samma svar kommer du att få från Anri och Edition 30

Vi kör i alla fall alla 3 med orginal turbo än så länge :)

Mvh

anri52
2009-08-22, 12:48
mycket tjafs här... svårt att jämföra olika trimfirmor när inte utgångsmaterialet e det samma, eller?

Hade jag fått välja hade jag tagit roxnäs bil alla dagar, man vill väl gärna kunna svänga och inte bara pressa upp och ner längs nån flygraka

Ni på Rs forumet tycker bana är rolig
Vissa andra tex jag tycker prestanda är roligt
Vet att flera här skulle vilja pröva och se vad bilen går för
med racelogicmätningar eller se vad den presterar mot andra bilar.
Det där med utgångsmatrialet köper jag inte när det hela började (för min del)
i en annan tråd som min tjej startade, där skulle tex Jonis visa vad skåpet skulle stå
han ville köra några repor, någon här kallade oss för tangentbordsryttare, inte
undra på att det blir sånt här snack.Själv är jag bara intresserad av att köra
spelar ingen roll om jag möter en Vtech Extreme på 270 hk och kör ifrån
med 10 billängder eller en trimmad Bmw m5 på 560hk och får stryk med råge.
Det som intresserar mig är en Vtech bil med samma spec som min bil tex Mygels
Cupra eller Cupran från Uppsala, där är förutsättningarna lika,har sett att dom
har mellan 369 till 392 hk så bilarna måste gå ruggigt bra,skulle va kul att
testa någongång framöver..

anri52
2009-08-22, 13:07

Hej!!
Klart det kostar en del,men det är inte så mycket som är gjort
Bytt avg från Turbo (Milltek), VF ic,VF Insug samt Autotech
uppgraderings kitt till bränslepump,det vanliga trimmet
som många gör.MEN de trim Editon 30 och jag har är lite speciellt
finns endast 4-5 stycken i Europa som har detta trim med stor
framgång på strippen mm mm, det är ett sammarbete mellan
VF engineering,Giac,samt Garett, allt är optimalt anpassat
där av denna grymma prestanda på en 2,0t fsi motor

mYGeL
2009-08-22, 15:50
tex Mygels
Cupra eller Cupran från Uppsala, där är förutsättningarna lika,har sett att dom
har mellan 369 till 392 hk så bilarna måste gå ruggigt bra,skulle va kul att
testa någongång framöver..

hej hej :)

det här har jag missat :)

Skulle vara jätte kul att testa köra ! som ni vet om skiter jag också i om jag åker på pisk ;)
ska jag göra också iomed mindre hårdvara och då ganska viktig hårdvara.

speciellt i högre farter som jag förlorar mest.. men hoppas på soppapumpen snart så ställer jag gärna upp! :D ställer upp innan också men det borde ju inte vara svårt att räkna ut resultatet ;)

roliga är att Edition 30 gissar era hästkrafter till mellan 360-380 hästar på engelska forum men här på detta forum snackas det om Avsevärt mindre hästar varför?

se till exempel på denna länk... står också att ni inte bänkat men att ni uppskattar det till den effekten ..
här uppskattas effekten till 330?hur kommer det sig? :P
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=120931.0

kan nog hitta flera sådana inlägg då jag sett inlägg förut men inte refflekterat och brytt mig speciellt mkt om det..

Kör ofta och gärna rejs vilket väldigt många i sthlm som går på sådant vet och har sett att den går bra :)

Sen om den går bättre eller inte e svårt att säga men tror nog och din ska gå mkt snabbare då det blir lite stabilare effekt med mer stabil soppatillförsel som du/ni vet ;)

sen bara för att poängtera är det motoreffekten som jag angett. då jag ej fick med mig papprena för hjuleffekten från senaste bänkningen på Meca dagen i Haninge :)

Mvh// michel

Aero++
2009-08-22, 16:42
Mygel

Snart blir det slut på effekt gissande i Anri-s bil.
Den ska till rototest på MapTun inom kort så då får vi se ärliga siffror och stabilt effekt vad den leverar.

Det är svårt att veta vad dom har för effekt,men jag tippar ca 340-350 hkr.500+ nm

Mvh

mYGeL
2009-08-22, 16:50
Mygel

Snart blir det slut på effekt gissande i Anri-s bil.
Den ska till rototest på MapTun inom kort så då får vi se ärliga siffror och stabilt effekt vad den leverar.

Det är svårt att veta vad dom har för effekt,men jag tippar ca 340-350 hkr.500+ nm

Mvh

Tjena Aero :)

vad kul! nu ser man ju här på rsklubben gissningar på dryga 330hästar och på forum i England på 360-380hästar osv.. viss skillnad visst ;)
man undrar ju varför? men menska bli kul att få rättsida på det :)

Tvekar absolut inte på att dem går bra och har mkt effekt :)

men med Rototest menar du 340-350 Hästar i naveffekt då?

Mvh//

Aero++
2009-08-22, 19:02
Tjena Aero :)

vad kul! nu ser man ju här på rsklubben gissningar på dryga 330hästar och på forum i England på 360-380hästar osv.. viss skillnad visst ;)
man undrar ju varför? men menska bli kul att få rättsida på det :)

Tvekar absolut inte på att dem går bra och har mkt effekt :)

men med Rototest menar du 340-350 Hästar i naveffekt då?

Mvh//

Hej Mygel !

Det vet jag inget om och vill inte lägga mig heller i.
Dock så är det väldigt svårt att avgöra hur mycket effekt det rör sig om.
En del Folk har själva sagt att dom ska ha 380-400 hkr även dom som har 0 erfarenhet så jag antar att GTI grabbarna har blivit förvirrade av det hela.
Men när jag körde igår mot Anri,antar jag att det krävs 340-350 hkr stabila motor hkr att köra ifrån mig så mycket i hans bil.Typ 305-310 hjul hkr..
Siffrorna säger mer ibland känns det som.
Men det återstår att se inom kort :)

Har aldrig frågat dom,men vad säger Giac att dom ska ligga på för effekt typ ????

Ha det bra

Mvh

anri52
2009-08-22, 19:23
Hej Mygel !

Det vet jag inget om och vill inte lägga mig heller i.
Dock så är det väldigt svårt att avgöra hur mycket effekt det rör sig om.
En del Folk har själva sagt att dom ska ha 380-400 hkr även dom som har 0 erfarenhet så jag antar att GTI grabbarna har blivit förvirrade av det hela.
Men när jag körde igår mot Anri,antar jag att det krävs 340-350 hkr stabila motor hkr att köra ifrån mig så mycket i hans bil.Typ 305-310 hjul hkr..
Siffrorna säger mer ibland känns det som.
Men det återstår att se inom kort :)

Har aldrig frågat dom,men vad säger Giac att dom ska ligga på för effekt typ ????

Ha det bra

Mvh

Hej Kemal!!
enligt Mattias ska det ge mellan 350-360 hk
Här Mygel kan du jämföra lite http://www.garaget.org/video/50g0oopsghgi
Från i går 100 till nästan 210 på mätaren 4ans vx 8,5-9,0 sec inte som
Roxnäs dock, som gör samma tid med en racelogic men ändå..
Undrar vad han gör 100-200 i mätartid? borde va5-6 sec grymt..

juanito
2009-08-22, 20:25
Ja, alla som fick pisk på Gotland Ring såg undrande ut...

Edition 30
2009-08-22, 22:04
Ja, alla som fick pisk på Gotland Ring såg undrande ut...

Vi kan sluta att jämföra Roxnäs bil mot "normla olättade gatbilar", eller så lättar vi våra bilar lika mycket och kör.

Mygel och jag ska köra mot varandra när han fått iordning på sin soppa pump detta har vi diskuterat, ingen av våra bilar har lättats på något sätt och modsen är i stora drag likvärdiga.

Och även jag måste göra "vissa justeringar" på min bil innan det är dags att köra igen, men det är en annan historia.

Aero++
2009-08-22, 22:30
Vi kan sluta att jämföra Roxnäs bil mot "normla olättade gatbilar", eller så lättar vi våra bilar lika mycket och kör.

Håller med,den bil är säkert en raket på bana då det är lättad och just byggd för detta.
Men detta återspeglar inte prestanda ute på motorvägen.
Jag kommer ihåg tider han körde med 358 hkr,vet inte om den var lättad då med 9.4 sec 100-180 är inte specielt bra för den effekt/vikt..

Bankörning återspeglar inte bilens riktiga prestanda specielt när den är lättad som i detta fall..

Sen väntar jag på logg från min vän Roxnäs-s repa fortfarande..Antar att själva tiden är bara ett påhitt då loggen inte kommer fram.
Har man inget att dölja så kommer han att skicka loggen på samma sett som han skickade tider och skrev att han kör ifrån oss alla!!!!

Mvh

Aero++
2009-08-22, 22:53
Hej Kemal!!

Hej Rickard!

Kul att du kom med film,jämför din bil med denna,mätare mot mätaren kan inte bli bättre.:)

Vtech-s vassaste 2.0tfsi motor med orginal turbo ?

http://www.youtube.com/watch?v=Qtw3GHQcwhs

Mvh

marreboy
2009-08-22, 23:45
Undrar om killen som startade denna tråd från början fick någon hjälp alls av er kunniga människor med sin fråga eller om han helt lämnade detta forum? :?

mYGeL
2009-08-23, 19:14

Mygel och jag ska köra mot varandra när han fått iordning på sin soppa pump detta har vi diskuterat, ingen av våra bilar har lättats på något sätt och modsen är i stora drag likvärdiga.

Och även jag måste göra "vissa justeringar" på min bil innan det är dags att köra igen, men det är en annan historia.

Säg till så fort bilen e ok igen så blir det köra av ! :)
Samt kanske jag t.o.m får åka med en sväng igen??
Lär ju vara skillnad nu med flashad växellåda osv efter Björkvik då jag redan då älskade DSG växellådan..

Vem vet innan DESS så Kanske kanske jag hunnit få en uppgraderad soppapump?..
men vi får se... :)

hehe nej precis inget lättat i bilen här bara hängt på massa sker istället ;)
andvänds ju varje dag så bekvämligheter måste man ha..
5000mil sen april förra året då den var splitt ny :P

Skulle gärna se att Rian också är med och kör, så man får köra mot en med vanliga lådan också :)

Samt alla andra som vill så klart :)

Mvh// Michel

mYGeL
2009-08-23, 19:27
Hej Kemal!!

Tjena Mr R... :)

ser ut att gå mkt bra!!
ser inte hastigheten men ser att den
rör sig snabbt ialf.. :)
Har aldrig tvekat på att den går som sagt!.. :razz:

ska bli kul att testa lite mot varandra sen även innan soppapumpen om jag ej hinner få den innan man ses nånstans..

Mvh// Michel

Aero++
2009-08-23, 19:38

ser ut att gå mkt bra!!

ska bli kul att testa lite mot varandra sen även innan soppapumpen om jag ej hinner få den innan man ses nånstans..

Mvh// Michel

Hej Mygel !

Varför inte köra förr/efter soppapumpen,hade varit kul att se skllnad innan och efter.
När ni bor så långt så är det väldigt konstigt att ni inte körde för länge länge sen :)

Mvh

mYGeL
2009-08-23, 19:52
Hej Mygel !

Varför inte köra förr/efter soppapumpen,hade varit kul att se skllnad innan och efter.
När ni bor så långt så är det väldigt konstigt att ni inte körde för länge länge sen :)

Mvh

Tjena Aero

Ja visst gör jag gärna det. skulle ju kommit till ditt arrangemang Björkvik tidigare men du vet då när du flytta datumet så kunde jag ju inte då den dagen efter pga då var det utställning med bilen..
fast inte ditt fel det vet jag men tråkigt ..

Jag åker faktiskt förbi hans hemtrakter varje veckodag på väg till jobbet :)
ialf i närheten av det.. ibland när det e mkt trafik smiter jag bakvägen och då åker jag tom på hans gata typ..

vill ju så klart gärna testa mot din Saab också :)
du kan ju få testa köra min också så får du känna sj.. dvs om Du vill?
kan tom ta ur baslådan för att lätta lite av all extra vikt som sitter på bilen dagen till ära då ;)

Skulle det bli nån gemensam träff snart?

Mvh// Michel

anri52
2009-08-23, 20:03

ser ut att gå mkt bra!!

Mvh// Michel

Som Aero++ säger så borde
man köra både före och efter
uppgraderingen av pumpen,så får man se
skillnaden, helst kör jag på något så när säkert
ställe, tex där Aero och jag körde, det är bara säga till
när du/ni har lust,helger passar mig bra,Alla som vill
är självklart välkommna för lite tester, bara kul..

Aero++
2009-08-23, 20:11
Tjena Aero

Ja visst gör jag gärna det. skulle ju kommit till ditt arrangemang Björkvik tidigare men du vet då när du flytta datumet så kunde jag ju inte då den dagen efter pga då var det utställning med bilen..
fast inte ditt fel det vet jag men tråkigt ..

Jag åker faktiskt förbi hans hemtrakter varje veckodag på väg till jobbet :)
ialf i närheten av det.. ibland när det e mkt trafik smiter jag bakvägen och då åker jag tom på hans gata typ..

vill ju så klart gärna testa mot din Saab också :)
du kan ju få testa köra min också så får du känna sj.. dvs om Du vill?
kan tom ta ur baslådan för att lätta lite av all extra vikt som sitter på bilen dagen till ära då ;)

Skulle det bli nån gemensam träff snart?

Mvh// Michel

Ingen fara angående Björkvik.

Visst kan jag köra din bil,hade varit kul och samtidigt testa med racelogic vid samma tillfälle :)Då kan vi se erfarenhet på förrare till förrare oxå :)
Men ska jag köra då behöver du en riktigt bra Ic he he..

Jag kommer inte arrangera något mer på Björkvik och inte heller köra.
Jag är besviken på ägaren att han inte kunde soppa banan innan, då mina fälgar blev sönder blästrade senast jag var där.
Vet inte heller om jag kör några mer race framöver om jag försätter i samma tempo det hade inte förvånat mig om jag blåser något på bilen.
Det har blivit helt enkelt för mycket denna år.
Såg fram emot körning i fredags mot dig men det dök problem så du kunde inte.
Vi får helt enkelt se fram emot nån lite träff..

Mvh

anri52
2009-08-23, 20:18
Skit samma om man får spö eller inte, huvudsaken man är nöjd med det man har
och har kul..dom gånger jag får spö gratulerar jag, sen prövar jag lyckan
mot någon annan.. så borde alla tycka och tänka

Aero++
2009-08-23, 21:29
Skit samma om man får spö eller inte, huvudsaken man är nöjd med det man har
och har kul..dom gånger jag får spö gratulerar jag, sen prövar jag lyckan
mot någon annan.. så borde alla tycka och tänka

Absolut,finns alltid snabbare av snabbare.

Mvh

olfen
2009-08-24, 13:34

Mvh

haha :)

skulle bara se om du kunde ta det med glimten i ögat ;)

mvh olfen

Aero++
2009-08-24, 14:03
haha :)

skulle bara se om du kunde ta det med glimten i ögat ;)

mvh olfen

He he :)

Pratade med Jonis igår lite på msn,har verkar ha fått rätt bra fart i sin skoda i alla fall :)

Tror att jag får det tufft :)

Mvh

sladdandebarnet
2009-10-18, 20:02
Bilen hamnade hos Stertmanmotorsport iallafall.
Nu är jag sugen på att köra mot Karlzzon och Roxnäs. :)

matex
2009-12-27, 00:12
He he :)

Pratade med Jonis igår lite på msn,har verkar ha fått rätt bra fart i sin skoda i alla fall :)

Tror att jag får det tufft :)

Mvh

Nyfiken, vad blev det för resultat :confused:

jonis
2009-12-27, 14:40
Nyfiken, vad blev det för resultat :confused:

Ligger lite loggs i racelogic tråden.

Dock är det för mycket snö nu för att kunna sätta bra tider.. speciellt i högre farter.

Men det ser mycket lovande ut för nästa säsong...