handdator

Visa fullständig version : TMC Chiptrimmning...

Pettersson
2009-07-21, 18:51
Tjena!

Rätt ny här och med Skoda. Köpte min skoda i Januari, den är BSR chippad men funderar på att chippa om den hos http://www.tmchiptuning.com/ ... Någon som vet något om dem ? De rekommenderade att jag skulle köpa en downpipe också till chipningen så kunde jag få 68-70hk mer än orginal och 100 nM mer...

Mvh

Tomaz
2009-07-21, 18:57
Var i Sverige finns du?

Kontrollera om det går att få ett effekttest före och efter trim hos TMC.

Annars är det lätt att påstå effekt.

Dock har dom helt klart rätt i att en DP är en bra väg att gå.

Pettersson
2009-07-21, 18:59
Finnes i Norrköping.
Okej! Ska höra med dem om det :) Men är de bra i övrigt eller ?

gintonic
2009-07-21, 20:16
70 hk xtra med org. snurra och org. spridare låter inte så seriöst för mig i alla fall på AUQ motorn.

/Ginnen

Poyjs
2009-07-21, 20:45
Om det stämmer de dom skriver på deras hemsida att du skulle få +46 hk me chippet... och då sammanlagt +70hk med DP åxo, innebär alltså att bara DP skulle göra runt 35 hk då??
Hmmm... någon mer som tycker de låter som " försäljnings snack " ?

maverick
2009-07-21, 22:14
Inte en chans med 70hk mer på en RS 1,8T utan turbobyte eller direkt skadligt laddtryck.
100Nm mer är dessutom snålt tycker jag. Jag har 145Nm mer och "bara" 240Hk.

Aero++
2009-07-21, 22:39
Tjena!

Rätt ny här och med Skoda. Köpte min skoda i Januari, den är BSR chippad men funderar på att chippa om den hos http://www.tmchiptuning.com/ ... Någon som vet något om dem ? De rekommenderade att jag skulle köpa en downpipe också till chipningen så kunde jag få 68-70hk mer än orginal och 100 nM mer...

Mvh

Dom är jävligt duktiga på att rasa Saab 9-5 motorer med deras chip.

Mvh

Pettersson
2009-07-22, 11:54
Frågade lite om hur mkt mjukvaran gav o sådär... fick till svar;

"Tjena tjena Ja det är 3600 + mjukvaran på 4200 om du vill ha en race mjukvara.
Den som ger 46hk tycker inte jag du ska ta om du har 35extra redan i dag.För det blir inte så stor skillnad.
Då är det bättre att satsa på en DP och en riktig mjukvara.
Nej vi har inte bromsbänk här.
Men vill du så du kan du bänka bilen om du vill det. före & efter.Priset är 1500kr per bromsning extra i så fall. i V-ås
Nej det bästa är att montera DP´n själv.Det är inte så svårt, + att det är lätta pengar att spara å lägga på annat."

------------------------------------

Vilka rekommenderar ni ?

RS Bob
2009-07-22, 15:13
Finns ett par trådar där företaget nämns här i forumet.
angående deras påståda siffror tror jag inte på dem.
dock ser ju priserna bra ut, men det finns ju ett antal andra trimningsföretag att vända sig till som har mer dokumenterade siffror bakom sig.
det är bara att leta här i forumet.

jag rekomenderar dig att ta v-tech. men det finns fler.

lycka till!

Moffegrev
2009-07-22, 21:56
Dom är jävligt duktiga på att rasa Saab 9-5 motorer med deras chip.

Mvh

men jag har inte hört om några andra rs bilar som de skrotat motorerna på..

det finns ju några med deras program varor som är snabba

jag har även jag fått pris utav dem med dubbla program E85 samt blyfri 98 med spridarbyte o pumpbyte..;)

killenigrillen
2009-07-23, 06:57
Frågade lite om hur mkt mjukvaran gav o sådär... fick till svar;

"Tjena tjena Ja det är 3600 + mjukvaran på 4200 om du vill ha en race mjukvara.
Den som ger 46hk tycker inte jag du ska ta om du har 35extra redan i dag.För det blir inte så stor skillnad.
Då är det bättre att satsa på en DP och en riktig mjukvara.
Nej vi har inte bromsbänk här.
Men vill du så du kan du bänka bilen om du vill det. före & efter.Priset är 1500kr per bromsning extra i så fall. i V-ås
Nej det bästa är att montera DP´n själv.Det är inte så svårt, + att det är lätta pengar att spara å lägga på annat."

------------------------------------

Vilka rekommenderar ni ?

Bortsett från dom uppenbara glädjesiffrorna så tycker jag att DP:n verkar ha ett bra pris!?
Ska dom ha 3600? Är det med kat?

Pettersson
2009-07-23, 15:05
Bortsett från dom uppenbara glädjesiffrorna så tycker jag att DP:n verkar ha ett bra pris!?
Ska dom ha 3600? Är det med kat?

"Din bil rekommenderar vi att du sätter på en ny downpipe antingen en fullrace eller en med 100 cellers racekatt.
Downpipe = Fullrace utan katt bullt on mot org efter katt = 3595 om du chippat bilen hos oss.
Race downpipe (Märke Ferrita)med 100 cellers katt bullt on mot org system 6995kr om du chippar bilen hos oss.
Priset är utan mont-
Då kan vi göra en racemjukvara vilken downpipe du än väljer och då får du ca 68-70hk & 100nm extra på 180hk org
Pris på chippningen är 4200 för race mappen.
Och den lägger vi in via ditt data uttag i bilen."

maverick
2009-07-23, 20:26
En 100 cell racekat kan ge felkoder från bakre lambda. Ta hellre en 200 cell sportkat om du kan välja. Men jag skulle krävt bänkpapper på den effektökningen innan jag givit dem några pengar. Som sagt innan så är det inte en chans att du får 250hk med bara dp och programvara, om de inte ställer laddtrycket skadligt högt. Men jag tror inte ens det hjälper, eftersom turbon inte orkar pumpa nog med luft för att hålla laddtrycket uppe över 5000rpm.
Nästa problem är bränslet. Det kommer också att ligga på gränsen. Du kan mycket väl råka ut för mager blandning en varm sommardag när du pressar motorn. Spridarna är inte dimensionerade för att ge nog med bränsle vid 3bar bränsletryck. Du kan byta regulatorn och få fyra bar, men då är du ändå tillbaka på problemet med turbon.
Slutledning: Räkna inte med +70Hk utan att byta turbo, eller bygga ett fruktansvärt effektivt flöde både på insuggsidan och avgassidan. Turbobyte är billigare i det fallet.

Pettersson
2009-07-24, 09:56
Hm, okej... Tackar för alla svar :) Men det lutar nog som att det inte blir hos dem :P Ska se vad ekonomin säger sen i vår igen när man behöver ha lite pulver :D

killenigrillen
2009-07-24, 11:48
Hm, okej... Tackar för alla svar :) Men det lutar nog som att det inte blir hos dem :P Ska se vad ekonomin säger sen i vår igen när man behöver ha lite pulver :D

Hittar du nån schysst firma inte för långt från Norrköpingstrakten så kan du gärna Pm:a för jag går oxå i chippartankar.. Inte än men till våren efter att bilen fått lite "uppdateringar" i vintergaraget!

Moffegrev
2009-07-25, 02:14
finns flera som gör det i norrköping du har ju som sagt tidigare sagt Tm chiptuning i eskilstuna.

V-tech i trosa

Bsr återförsäljare i BVS nere på butängen

Chipcenter återförsäljare krilles bil.

ja det är många sen har du

turbocenter i stockholm

fler..;)