Visa fullständig version : Intercooler till vrakpris!
killenigrillen
2009-07-23, 16:07
Halloj!
Slösurfade lite och hittade det här.. http://tillbilen.com/?artnr=IC_LITEN&cat_id=90
Snuskigt bra pris tycker jag.. Vet inget om den dock... Nån som vet?
utan att veta nåt om den så verkar den ju liten och den som sitter orginal är ju också liten, är det ett bättre kylsystem på den så kan den ge nåt men jag skulle inte köpa den, den verkar ju heller inte vara gjuten så du måste säkert modda massor innan den passar..
som sagt, gissning, nån annan ?
maverick
2009-07-23, 22:14
Den har c:a 3 gånger större kylarea jämfört med original. Frågan är om du verkligen vill bygga egen rördragning, för någon bolt on handlar det absolut inte om. Fästen, rördragning osv måste du fixa själv.
killenigrillen
2009-07-24, 13:58
Den har c:a 3 gånger större kylarea jämfört med original. Frågan är om du verkligen vill bygga egen rördragning, för någon bolt on handlar det absolut inte om. Fästen, rördragning osv måste du fixa själv.
Det ända som är lite strulit kanske är väl fästena... själva rördragningen gör jag gärna om man slipper betala dom hästsummorna som Forge intercoolers kostar!
maverick
2009-07-24, 15:13
Plocka ner fronten och se hur trångt där är innan du säger något. ;)
killenigrillen
2009-07-24, 15:53
Plocka ner fronten och se hur trångt där är innan du säger något. ;)
haha.. Ajjfaan.. Det är så illa asså?`
Har du köpt ett sånt färdigt bolt-on kit eller?
Kan åxo säga att de är mycket mindre plats än vad som verka ses från utsidan, som Mavve säger så är det inte mö plats o dansa på.
Många tycker att det är mycket pengar för Forges FMIC men tänk själva,,, just en IC som passar, fästen, rör och dragning,, tiden man få lägga på det, slangar ect..... Bli rätt mycket pengar ändå.
Så varför då inte köpa något som man kan slänga på under en eftermidda :)
Moffegrev
2009-07-25, 04:17
du bor i norrköping skicka PM till mig så kan du få kika på mitt egenbygge utav intercooler fram.
svets o helvete rördragning till förbanelse o slang ska vi inte tala om svindyrt
kostar mest utav allt den där förbaskade silicon slangen..Grrrrrrr...
maverick
2009-07-25, 13:33
haha.. Ajjfaan.. Det är så illa asså?`
Har du köpt ett sånt färdigt bolt-on kit eller?
Det är riktigt ont om plats. Jag har Forges FMIC. Hittade den relativt billigt på Blocket. :)
Trots att allt är "färdigt" tog det 6 timmar att få på den. Mycket som ska rivas och återmonteras. Idag kan jag nog göra jobbet på c:a 3 timmar nu när jag vet hur allt sitter.
killenigrillen
2009-07-27, 09:26
du bor i norrköping skicka PM till mig så kan du få kika på mitt egenbygge utav intercooler fram.
svets o helvete rördragning till förbanelse o slang ska vi inte tala om svindyrt
kostar mest utav allt den där förbaskade silicon slangen..Grrrrrrr...
Låter bra.. Om du vill kan du PM:a ditt mobilnummer till mig så kan jag masa mig in nån dag framöver.. Kan vara kul och se... Bilen ks stå hela vintern så det får ta den tid det tar.. =)
killenigrillen
2009-07-27, 09:28
Det är riktigt ont om plats. Jag har Forges FMIC. Hittade den relativt billigt på Blocket. :)
Trots att allt är "färdigt" tog det 6 timmar att få på den. Mycket som ska rivas och återmonteras. Idag kan jag nog göra jobbet på c:a 3 timmar nu när jag vet hur allt sitter.
Jävla tur jag frågade då... Var lite sugen på att riva skiten ganska snart men då väntar jag till i vinter och köper intercooler för nåt traktamente framöver.. =)
blir svårt att övertyga sambon om att köpta laddluftkylare istället för ny soffa bara.. Men det löser sig nog.. =) hahaha
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.