handdator

Visa fullständig version : AHA nästa bekymmer :(

megax
2009-08-03, 15:38
Nu tror jag snart den verkligen åker ut på blocket.

var ute och åkte idag runt i byn. smååkte lite jag och en polare i byn satt o snacka lite.
körde på en liten sten som flög upp underbilen hörde jag lät precis under växelspaken. efter 10 min hörde jag att det klonkar i framvagnen :S tycker det kommer från högersidan. men hör inga ljud vid högre hastigheter. verkar bara vara när man kör sakta. hissade upp bilen direkt när jag kom hem men kunde inte hitta något alls som verka skumt. har ju ingen smörjbrygga :( hjulen sitter fast som dom ska och inga glapp vad jag kan känna. snäll hjälp mig innan jag säljer bilen och köper en gammalbil dom verkar ju vara mera bekymmerfri än vad nya bilar är idag.

superdea
2009-08-03, 16:25
bussningar eller kränghämmarstag.
Testa att smörja bussningar lite, tystnar det har du hittat felet:)

megax
2009-08-03, 16:37
bussningar eller kränghämmarstag.
Testa att smörja bussningar lite, tystnar det har du hittat felet:)

kunde inte se något glapp när jag hissa upp den och skaka hjulet. men får ta och kolla på det. har ju tummen mitt i handen när det gäller bilar.

megax
2009-08-03, 22:22
låter som något sitter i kläm. "kanske stenen" låter som stenen ligger emot bromsskivan och skrapar emot när man kör man bara lite grann kunde inte se någon sten däremot. ska lämna in bilen imorrn för och se om dom kan se vad det kan vara. hoppas dom har tid nu bara innan veckan är slut så jag kommer till jobbet

Ante80
2009-08-03, 22:26
Ibland får jag in sten mellan bromsskivan och skölden som fastnar o låter för j-ligt, brukar dock trilla bort om man kör lite framåt o bakåt några gånger..

megax
2009-08-03, 22:40
Ibland får jag in sten mellan bromsskivan och skölden som fastnar o låter för j-ligt, brukar dock trilla bort om man kör lite framåt o bakåt några gånger..

det verkar den inte vilja göra för mig om det nu är en sten. återkommer när jag vet vad felet är.

juanito
2009-08-03, 23:09
Du har fått in din granne i bromsen! :)

megax
2009-08-03, 23:21
Du har fått in din granne i bromsen! :)

haha sweet

megax
2009-08-04, 11:37
Lämnade in bilen imorse kl 9 var och hämtade den nyss :) felet var så enkelet att bultarna till hjulen inte åtdragna ;) tur att hjulen inte trilla av helt. målade ju bromsoken i lördags. behövde inte betala något heller :)

maverick
2009-08-04, 18:03
Lämnade in bilen imorse kl 9 var och hämtade den nyss :) felet var så enkelet att bultarna till hjulen inte åtdragna ;) tur att hjulen inte trilla av helt. målade ju bromsoken i lördags. behövde inte betala något heller :)

Slarvigt. Ska alltid efterdra.

Howzer
2009-08-04, 18:23
Då behöver du inte byta bil då, snarare ägare ;)

maverick
2009-08-04, 18:29

Ahahahaha!! Burn!!

gintonic
2009-08-04, 20:00

Haha klockren....
Ibland ÄR livet enkelt ;)

/Ginnen

nalle
2009-08-04, 21:21

Det har jag oxså fått många gånger! Låter värre än vad det är.
Men kan vara ett helvete att få bort i bland.

självklart när det är som skitigast ute!

---------------------------------------------------------------------------------------

Nalle
Sthlm/K-holmen
RS-08 silver combi.RS nr 4

megax
2009-08-05, 09:34
Slarvigt. Ska alltid efterdra.

vet hade det i åtanken men hade inte gått mer än 3 dagar och inte kör mer än 6 mil

megax
2009-08-05, 09:35

förmodligen, kanske ligger något i det :P