Visa fullständig version : Facebook
maverick
2009-09-08, 18:17
Vilka kul typer härifrån finns på Facebook? Inte lätt att hitta när många har samma namn ute i världen. Mitt efternamn är dock rätt unikt, så ni har lätt att hitta mig i alla fall. ;)
Facebook är något jag totalt undviker.
Tydligen poppis hos andra dock.
Jag finns där. Säger som jag brukar, det är bara folk med kriminellt förflutet eller skyddad identitet som undviker Facebook! ;)
Eller de som studerat IT-säkerhet... http://www.cosgan.de/images/midi/frech/a025.gif
Vilka kul typer härifrån finns på Facebook? Inte lätt att hitta när många har samma namn ute i världen. Mitt efternamn är dock rätt unikt, så ni har lätt att hitta mig i alla fall. ;)
Jag hittade flera Sällman men inte dig... så så lätt var det inte ;)
har varit anti facebook
men jag börjar falla för grupptrycket :(
Rs_Marcus
2009-09-08, 19:02
har varit anti facebook
men jag börjar falla för grupptrycket :(
Samma här, får se om det kanske blir att man halkar in dit tillslut.
Mikael1977
2009-09-08, 19:10
Vi får väl starta en rsklubben grupp på face`an! ;)
jag finns där, har dragits med pga grupptryck.
nu kan jag inte vara utan det, inne varje dag och kollar läget.
Hmm, hur ska folk hitta varandra när man bara skriver "jag finns där"??
Jag heter iaf Christian Andersson, och ni som träffat mig vet hur jag ser ut. Så kan vi börja :)
Grupp skapad
den heter RSklubben.se
Jag heter iaf Christian Andersson, och ni som träffat mig vet hur jag ser ut. Så kan vi börja :)
Sorry..... Jonas Ferm heter ju jag...;)
secret692
2009-09-08, 19:39
Magnus Stenberg
micke_petersson
2009-09-08, 19:41
Mikael Petersson
maverick
2009-09-08, 19:43
Jag hittade flera Sällman men inte dig... så så lätt var det inte ;)
Det var mälkligt... Ska se om jag kanske kan hitta dig istället då.
maverick
2009-09-08, 19:47
Bara 405st att välja mellan. :mrgreen:
Jag står i alla fall som sökbar.
Fan, man känner juh inte igen bilderna på folk heller. Om alla söker på RSklubben.se och går med där istället.
Bara 405st att välja mellan. :mrgreen:
Jag står i alla fall som sökbar.
Hehehe, lite problem.
maverick
2009-09-08, 19:52
Bara jag som är en sådan noob att jag inte hittar gruppen?
Bara jag som är en sådan noob att jag inte hittar gruppen?
Hmm, ska kolla inställningarna för gruppen.
hmm... ser ut som det ska.
RSklubben.se heter den iaf.
Hittar den inte heller, kanska tar ett tag innan den blir sökbar.
maverick
2009-09-08, 20:04
Chippe, PM:a din e-mail, så hittar jag dig den vägen. Kanske gruppen också, för den kommer jag fortfarande inte åt.
Rs_Marcus
2009-09-08, 20:04
Vart ju tvungen att gå med nu när det vart Rsklubb även där ;) Men jag hittar den inte heller :(
Marcus Gidlöw
http://www.aftonbladet.se/wendela/article5752816.ab
maverick
2009-09-08, 20:23
http://www.aftonbladet.se/wendela/article5752816.ab
Äsch, klanka inte ner på Mafia Wars nu. :P
Vart ju tvungen att gå med nu när det vart Rsklubb även där ;) Men jag hittar den inte heller :(
Marcus Gidlöw
jag känner mig liote tvungen jag med nu :S
Mikael1977
2009-09-08, 21:03
Mikael Karlsson..... så jag är ganska anonym ;)
Väntar på att den RS gruppen blir aktiv, så blir det lite enklare :D
Rs_Marcus
2009-09-08, 21:09
Kan varna dig för ett jäkla jitter :P Antingen är det jag som är dum eller så är det lite bökigt :P
maverick
2009-09-08, 21:11
Gruppen är nu aktiv.
Rs_Marcus
2009-09-08, 21:15
Ok, då kanske det funkar att hitta den snart :)
hittar ionte heller
mitt namn kan ju inte var svårt att hitta
sinisa kalem
Marcus Gidlöw
fanns ju bara 3 st :P
Mikael1977
2009-09-08, 21:23
"Vissa faller för grupptryck. Jag faller för laddtryck.."
Ser ut som att du faller för grupptryck med ;)
Men jag hittar fortfarande inte gruppen!? :(
"Vissa faller för grupptryck. Jag faller för laddtryck.."
Ser ut som att du faller för grupptryck med ;)
Men jag hittar fortfarande inte gruppen!? :(
jo jag är medveten om ironin :)
Rs_Marcus
2009-09-08, 21:40
fanns ju bara 3 st :P
Menar du på mitt namn så borde jag vara ensam som stavar med W i gidlöw :)
Rs_Marcus
2009-09-08, 21:42
Är det någon som hittat rsklubben än?
Konstigt det där, den ska synas för alla. Men det löser sig nog.
RSklubben.se
Precis så heter gruppen, och några fler har hittat dit... Så den finns iaf :)
possente
2009-09-08, 22:37
RSklubben.se
Precis så heter gruppen, och några fler har hittat dit... Så den finns iaf :)
hehe :) jag hittade den genom att se på Maverivcks profil att han hade blivigt medlem
Rs_Marcus
2009-09-08, 22:47
Måste ju vara något fel för mig, har provat flera ggr med rsklubben och även på olika namn härifrån för att hitta dit men det vill inte hitta någon:P
Mikael1977
2009-09-09, 06:56
Jag avslutar snart mitt helvetes förbannade Faceshit konto!
Jag hittar faan ingen här inne, inte ens Mr Maverick.... får bara upp Johan SELLMAN ;)
Inte ens ett så ovanligt namn som Sinisa Kalem hittar jag...bara Sinisa Klem i Kroatsien.....hmmmm
När vi skapade gruppen "NikonForum.se" på facebook visade det sig att man var tvungen att vara med i nätverket "Sweden" för att kunna gå med i gruppen. Det kan inte vara något sådant som spökar?
(Jag hittar inte gruppen överhuvudtaget i o f s...)
Mikael1977
2009-09-09, 09:27
När vi skapade gruppen "NikonForum.se" på facebook visade det sig att man var tvungen att vara med i nätverket "Sweden" för att kunna gå med i gruppen. Det kan inte vara något sådant som spökar?
(Jag hittar inte gruppen överhuvudtaget i o f s...)
Bytte till SWEDEN och hittade NikonForum.se, men RSklubben.se lyser med sin frånvaro ;)
Jag är tydligen inte med i nätverket sweden. hur fixar man det?
Så, jag var med i sweden, men ett annat nätverk låg som primärt.
Kolla om ni hittar mig eller RSklubben.se nu.
Ja de närmar sig. Bytte till network sweden och nu hittar jag vag klubben =)
Ett steg i rätt riktning iaf
Rs_Marcus
2009-09-09, 11:06
Fixade också network sweden men den vill inte hitta iaf.
Hittat dig men inte RSklubben.se...
Rs_Marcus
2009-09-09, 11:41
Jag avslutar snart mitt helvetes förbannade Faceshit konto!
Jag hittar faan ingen här inne, inte ens Mr Maverick.... får bara upp Johan SELLMAN ;)
Inte ens ett så ovanligt namn som Sinisa Kalem hittar jag...bara Sinisa Klem i Kroatsien.....hmmmm
Exakt samma för mig, bara Sellman och klem. Och eftersom jag inte känner någon av er så är det svårt att leta bland några hundra bilder på andra namn :P
Hittade äntligen till gruppen via Chippe. Jag heter Jesper Alm, för er som blivit "vännade"... ;)
hittade iallfall jesper alm
så hittar ni honom hitta ni mig :P
ÄÄÄNTLIGEN hittade man rsklubben via jesper alm :)
sweet
anderzxb
2009-09-09, 13:24
sådär nu fick jag kämpat mig in på rsklubben också :) jäkla fejsbok det är så satans avancerat ;)
Har väl lagt till halva klubben på min vänner lista så ser ni Anders Johansson som vill bli vän med er bli inte rädda :) btw så är det inte jag på kortet hehe
maverick
2009-09-09, 19:41
Verkar som att sökmotorn på fb inte är helt hundra.
marreboy
2009-09-09, 19:58
Fräckt!
Heter Martin Björk på FB om någon undrar
Fräckt!
Heter Martin Björk på FB om någon undrar
fanns ju en del martins ju
Rs_Marcus
2009-09-09, 21:50
Nu hittade jag tillslut, men inte tack vare sökmotorn utan via Jesper!
Jag finns oxå där under Andreas Ljungqvist
Jesper verkar va lättast att hitta, så om alla söker på honom så blir det bra :D
Facebooks sökmotor verkar juh som sagt inte vara den bästa.
Eller om ni söker på mig och hittar en bild på en kille med röd t-shirt som håller i en Nikon kamera och tittar lite åt sidan ;) (den bilden är förövrigt tagen på midsommarafton och jag var troligtvis inte helt nykter :D)
Kan man inte slänga in en länk direkt till gruppen här...?
(Jag hittar fortfarande inget...)
Kan man inte slänga in en länk direkt till gruppen här...?
(Jag hittar fortfarande inget...)
Funkar den här?
http://www.facebook.com/group.php?gid=132020403073&ref=ts
Funkar den här?
Funkar klockrent :)
Mikael1977
2009-09-10, 10:24
I`m in! :D
Funkar den här?
Åfan, kunde man göra så :D
Jag har irriterat mig rätt mycket sedan jag öppnade ett konto för några veckor sedan. 2009 kan inte programmerarna bakom FB göra ett skript som förminskar min profilbild, utan den är beskuren så endast halva ansiktet syns, trots att det ligger mitt i bild. Sen blir jag inviterad till en jävla massa grupper, omröstningar och skit och då måste jag installera nåt för att kunna delta. Nope, inte i min dator.
Jag har irriterat mig rätt mycket sedan jag öppnade ett konto för några veckor sedan. 2009 kan inte programmerarna bakom FB göra ett skript som förminskar min profilbild, utan den är beskuren så endast halva ansiktet syns, trots att det ligger mitt i bild. Sen blir jag inviterad till en jävla massa grupper, omröstningar och skit och då måste jag installera nåt för att kunna delta. Nope, inte i min dator.
http://www.rsklubben.se/vb/showpost.php?p=36163&postcount=2
Profilbilden har jag inte haft några problem med... kan inte hjälpa dig där.
Men vad jag tror att du menar med att "installera nått" så är det inte det utan du ger facebook applikationen tillgång till dina uppgifter på just facebook. Som en extra koll på att du verkligen vill göra det du är på väg att göra på facebook.
jag har länge varit anti-facebook men nu är jag en believer :)
Kom dessutom ihåg att FB ÄGER ALLT som läggs upp där!
De har fullständig äganderätt på allt upplagt material.
jag har länge varit anti-facebook men nu är jag en believer :)
Det jag möjligen kan se nyttan med Fejan är att hålla kontakt med polare. Många har bara jobbmail och jobbmobil och byter man jobb kan det vara svårt att få kontakt igen. Men i min krets är det inte många som gått med. Kanske är det en generationsfråga. Och nej jag är inte född 1935 utan 1970.
maverick
2009-09-16, 11:07
2. Sharing Your Content and Information
You own all of the content and information you post on Facebook, and you can control how it is shared through your privacy and application settings. In addition:
For content that is covered by intellectual property rights, like photos and videos ("IP content"), you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings: you grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook ("IP License"). This IP License ends when you delete your IP content or your account unless your content has been shared with others, and they have not deleted it.
When you delete IP content, it is deleted in a manner similar to emptying the recycle bin on a computer. However, you understand that removed content may persist in backup copies for a reasonable period of time (but will not be available to others).
When you add an application and use Platform, your content and information is shared with the application. We require applications to respect your privacy settings, but your agreement with that application will control how the application can use the content and information you share. (To learn more about Platform, read our About Platform page.)
When you publish content or information using the "everyone" setting, it means that everyone, including people off of Facebook, will have access to that information and we may not have control over what they do with it.
We always appreciate your feedback or other suggestions about Facebook, but you understand that we may use them without any obligation to compensate you for them (just as you have no obligation to offer them).
Ett längre sätt att säga precis det jag skrev... :)
Ett längre sätt att säga precis det jag skrev... :)
Njae, inte riktigt samma sak. Du har fortfarande kvar äganderätten, eller rättare sagt upphovsrätten. Det du ger dem är rätten att använda det du lägger upp. Det kan verka mycket märkligt men jag undrar om det inte måste till ett sådant avtal för att verksamheten ska fungera. De har ju materialet på sina servrar och publicerar det på Internet och måste väl ha din tillåtelse.
Sen kan man diskutera om de behöver kunna överlåta rätten att använda materialet men om de t ex använder en skärmdump i reklam i en tidning måste de ju överlåta rätten till tidningen.
Om jag tänker rätt kan jag inte svära på men jag har hyfsad koll på upphovsrätten och misstänker att detta är orsaken till de till de avtal som finns.
Om de har fullständig rätt att använda materialet som de vill, har din äganderätt ingen som helst betydelse.
Därav mitt svar.
Om de har fullständig rätt att använda materialet som de vill, har din äganderätt ingen som helst betydelse.
Därav mitt svar.
Det har den absolut! Om det vore facebook som hade tagit över äganderätten skulle du t ex inte kunna sälja en bild till någon annan men eftersom äganderätten är din kan du göra det. Visst, detaljer, men nog så viktiga.
Mikael1977
2009-09-16, 23:04
Men....är det egentligen någon som är rädd för att facebook evt kommer använda bilderna till något olämpligt!?
Om man tänker lite innan man postar bilder där inne så har man inget att oroa sig över.
Dessutom så tror jag knappast att fejjan kommer använda min kritvita rumpa till något överhuvud taget :D
Men....är det egentligen någon som är rädd för att facebook evt kommer använda bilderna till något olämpligt!?
Om man tänker lite innan man postar bilder där inne så har man inget att oroa sig över.
Dessutom så tror jag knappast att fejjan kommer använda min kritvita rumpa till något överhuvud taget :D
Kanske inte Fejjan. Men det är inte alls långsökt att även dina addade vänner sparar ner bilder lokalt hemma, och då kan vad som helst hända. Förvånansvärt många saknar brandvägg och virusskydd hemma och blir hostar och remotade för tvivelakrig verksamhet, datorer blir stulna och... tja vem vet var den vita röven dyker upp i för sammanhang sen?
Och tror du vi kommer få reda på om Fejjan blir hackat? 300 miljoner användare, det blir många bilder det. Och jag kan bara gissa att bakom den lågupplösta presenterade bilden på Fejjan finns uppladdade originalformatet sparat. Den går alldeles utmärkt att reproducera. Och den äger Fejjan rätten att använda.
Ytterligare en liten grej att reflektera över är ju att en bild på dig kan hamna där varesig du vill eller inte. Du kanske officiellt var "nån annanstans" men ses på bild med andra, en bild du inte ens visste om att nån av dina vänner lagt ut.
Mikael1977
2009-11-11, 12:43
Sinni...vad händer igentligen???
"Sinisa is playing with HER zoo! :D
Sinni...vad händer igentligen???
"Sinisa is playing with HER zoo! :D
jag fattar inget heller
operationen gick igenom som den skulle för 8 år sen :(
gintonic
2009-11-11, 19:41
Nu har jag också hittat gruppen......
/Ginnen
nu är jag oxå med. Tobias eriksson är namnet
finns det någon app på facebook så man kan se vem som besökt ens sida ?
Snacka om att väcka en död tråd.....
Har RS Klubben någon grupp på facebook?
Något som det finns intresse för?
Finns det ännu folk som använder webbens största säkerhetshål???
Snacka om att väcka en död tråd.....
Har RS Klubben någon grupp på facebook?
Något som det finns intresse för?
Sök & du skall finna
Mikael1977
2010-11-09, 10:22
Finns det ännu folk som använder webbens största säkerhetshål???
Alla är inte nojjiga för lite infoläckage ;)
Sök & du skall finna
Hittade ingen....
Mikael1977
2010-11-09, 17:05
Hittade ingen....
Das länk...
http://www.facebook.com/group.php?gid=132020403073
Den är svår att hitta. Jag får inte upp den vid vanligt sök
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.