Visa fullständig version : Dax för sommardäck?
Vår i luften, sitter här o drömmer om att slänga på mina nylackade sommarfälgar. Vad tror ni, är det dax snart?
mina satte jag på i förra helgen :)
skit snyggt men fan va 18 tummarna tar effekt jämfört med 16 tummarna :S
Nä jag väntar en månad till. Allt grus som ligger på vägarna nu är döden för fälgarna.
Sj får man vänta ett tag till :D Knappt så man tar sig fram med vinterdäcken.. :P Å så ha ja inte bestämt va ja ska ha för fälgar än heller.. Haha
Jag letar febrilt efter nya fälgar.
Ace har släppt nya fälgar som heter Lux som ser nästan likadana ut som ASA fox men som bara kostar hälften av fox fälgarna.
http://www.nassjodack.se
Bara köp mae från 14k ju inget att snåla på.........
[attachment=0:wwv8ozaq]Dotz%20Roadster.jpg[/attachment:wwv8ozaq] tycker att du ska köpa dessa i 20 tum,sååå snygga. Dotz Roadster Black.
[attachment=0:224scx5p]Dotz%20Roadster.jpg[/attachment:224scx5p] tycker att du ska köpa dessa i 20 tum,sååå snygga. Dotz Roadster Black.Dessa finns bara i ET40 till Oct2
kan bli tajt
e riktigt dålig på o veta vad et o sånt betyder, finns det nån som kan förklare för mig vad det betyder?
Ju lägre ET ju längre ut sitter fälgarna. På octavia 2 som har ET 54 original vill jag påstå att ET 45 är det lägsta du kan ha på en 8.5" bred fälg.
skulle spacers funka då eller?
nä,spacers skulle inte funka,skulle ju bli värre då ju,eller? har jag missuppfattat kanske?
TS_Edition
2008-02-24, 12:02
Absolut även om spacers ÄR en nödlösning som man bör försöka undvika så mycket som möjligt.....Är fälgen från DOTZ bredare än 8" så kommer ET 40 bli riktigt tight...Jag kör på ET 42 på mina 20" och det passar helt underbart men min fälg är endast 7,5"bred....ganska svårt att hitta när man tittar på 20" fälgar.
[attachment=0:2mv5axf6]FÄLG PROV.jpg[/attachment:2mv5axf6]
Här är en bild på en Octavia 2 med 18" däck och ET 35 även om det kan vara lite svårt att se så sticker fälgen utanför ungefär 1cm utanför skärmkanten. Med ET 45 hade fälgen hamnat en 1cm längre innåt och hamnat jäms med skärmkanten....
ok. då förstår jag. tack för hjäpen.
Jag skall nog hålla mig till 18"
Blir nog för stötigt med 19"
Så jag skall endast köpa nya fälgar i och med att jag köpte nya däck precis innan jag lade på vinterdäcken.
Vad tror ni man kan få för originalfälgar utan däck? 1000:-/st?
Vad kostar de nya? 3000:-/st?
jag hittade en xtra uppsättning 18" zenith för 3500 kr. helt nya var dom oxå. tror att dom kostar nya ca 2300 kr /st.
possente
2008-02-24, 14:17
har en lite fråga om samma ämne när det står så här på en sida 225/40x18 är det då 40 som är et??
Hur mycket et ska man ha på 18" på en rs1?
maverick
2008-02-24, 14:25
har en lite fråga om samma ämne när det står så här på en sida 225/40x18 är det då 40 som är et??
Det beror på hur breda fälgarna är.
possente
2008-02-24, 14:48
Dimension: 18 x 8,0 är de jag har kollat på
40 är däckets profil. Höjden i procentuellt förhållande till bredden.
maverick
2008-02-24, 18:44
Dimension: 18 x 8,0 är de jag har kollat på
18x8,0 med ET35 ska gå på.
silverbane
2008-02-26, 13:21
Vill gärna slänga på dom nu också. Götet har ju varit snöfritt och nästan halkfritt hela vintern.
Men väntar nog en månad. Man flänger ju runt lite till obygder som Jönköping ( ;) ) etc emellanåt
och där är det lite annorlunda.
Jag la på sommardäcken på min gammla golf mk1a igår, men skodan får vänta en månad till som jag sagt innan....
ok. verkar ändå som det e många som har slängt på dom eller tänker på att göra det.tur att man köpte dubbffitt inför denna säsong, annars hade man väl inte ha några dubb kvar :)
Jag kör med förnuft - Kör odubbat :) Kör nog en månad till sen åker sommarsulorna på.
puttekula
2008-02-28, 22:47
Satte på sommarhjulen för första gången i mitt snart 4 veckor gamla Skodaliv.... Från 16" skramliga Pirelli järnhjul till original 18".
Rena gocarten!!! Tystare å roligare. Så nu kan snön komma. :lol:
Satte på sommarhjulen för första gången i mitt snart 4 veckor gamla Skodaliv.... Från 16" skramliga Pirelli järnhjul till original 18".
Rena gocarten!!! Tystare å roligare. Så nu kan snön komma. :lol:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1937730.ab
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.