Visa fullständig version : V-tech steg 3
Hej alla!
Tänkte höra mig för här på forumet, vilka det är som kör med V-tech steg 3, alltså efter de har uppgraderat sitt avgassystem hela vägen från turbon?
Har hört att motorlampan kan börja lysa m.m
Finns det andra grejer som har "poppat" hos er som kör med det?
Har steg 1 idag i min golf och det funkar kanon men man bli fundersam när man hör vissa grejer osv. Vet ju att det är en del Skoda RS som kör just med steg 3 därför undrar jag...
Välkommen hit.
Ingen inne just nu som kör med steg tre men det finns ett flertal här och jag har bara hört lovord. Efter uppgradering av orginalmjukvara hos märkesverkstad på vissa -06 bilar går de med trim riktigt bra nu. 277 hp är en bänkad till
Välkommen hit.
Ingen inne just nu som kör med steg tre men det finns ett flertal här och jag har bara hört lovord. Efter uppgradering av orginalmjukvara hos märkesverkstad på vissa -06 bilar går de med trim riktigt bra nu. 277 hp är en bänkad till
Tack så mycket!
jo det har jag sett också. Men får väl höra sig för här inne, tror inte ska vara några problem. Känns som min programvara är lika utprövad som en RS är.. så det hoppas jag inte ska vara några problem!
storalillen
2008-02-24, 22:29
jag kör med steg 3... funkar fin fint för mig!
Jag kör med steg3 och min CEL-lampa lyser. Enligt VAGCOM så är det katten som är en racekat som inte blir tillräckligt varm. Något annat "fel" har inte uppstått.
jag kör med steg 3... funkar fin fint för mig!
Du kör med Simons 3" hela vägen inkl.racekat 100 cells?
Jag kör med steg3 och min CEL-lampa lyser. Enligt VAGCOM så är det katten som är en racekat som inte blir tillräckligt varm. Något annat "fel" har inte uppstått.
Går inte det att ordna på nåt sätt då? För man vill ju inte att någon lampa ska lysa hela tiden. Det är ju kass...
Du kör med Simons 3" hela vägen också eller? Vad har du för racekat då?
Finns det inte någon liten modd som fixar det där? Jag har för mig att jag läst om att man kan flytta givaren en bit så ska inte den reagera på tempen i katten.
Finns det inte någon liten modd som fixar det där? Jag har för mig att jag läst om att man kan flytta givaren en bit så ska inte den reagera på tempen i katten.
Har hört det också, men man vill ju att grejerna ska funka att att pilla alltför mycket på sakerna!
Kör med Vtech steg 3, simons 3 tum + downpipe + 100 cells kat, inga övriga moddar. Ingen lampa lyst än. Inga övriga problem.
Runt ca 260hk verkar de flesta hamna med denna set up. Går riktigt fint och väsnas inte allt för mkt heller.
Kör med Vtech steg 3, simons 3 tum + downpipe + 100 cells kat, inga övriga moddar. Ingen lampa lyst än. Inga övriga problem.
Runt ca 260hk verkar de flesta hamna med denna set up. Går riktigt fint och väsnas inte allt för mkt heller.
Det är just den specen jag hade tänkt mig, låter bra och går bra. Perfekt!
Har även kollat på Milltek helsystem. Låter väldigt bra också!
Men ville ändå bara höra mig för, alltid bra att göra de!
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.