Visa fullständig version : Demontera nålarna i mätarhuset?
Tjena.
Jag skulle vilja ha lite hjälp om någon vet hur f*n man får bort nålarna i hastighetsmätare och dylikt.
Har fått isär allting förutom just nålarna.
Bilen är en octavia RS -01.
Tacksam för svar..gärna snabbt eftersom allt ligger i delar på köksgolvet.. :P
Verkligen ingen som vet detta? Kom igen folket...
maverick
2009-10-02, 19:27
Har för mig att de ska dras rakt upp från axeln bara.
Har för mig att de ska dras rakt upp från axeln bara.
Ja problemet är om dom INTE ska det...är inte sugen på att köpa ny för 1500 och behöva programmera om den =)
Problemet löst.
Man skulle vrida dom åt vänster till stoppet sen fortsätta vrida samtidigt som man drog uppåt så ploppade dom loss ganska lätt faktiskt.
Nu vet alla som precis som jag undrade det.
George_RS
2009-10-06, 22:20
Problemet löst.
Man skulle vrida dom åt vänster till stoppet sen fortsätta vrida samtidigt som man drog uppåt så ploppade dom loss ganska lätt faktiskt.
Nu vet alla som precis som jag undrade det.
hejsan jag hade för mig det var något åt det hållet inte just att man kanske slkulle fortsätta vrida men att man iaf skulle dra vid stoppet...har haft problem med mitt bredband så har typ bara hunnit läsa o inte svara..
det går säkert bara dra oxå men dom lossnar lite enklare om man vrider dom.
Nu gäller det bara att lyckas byta ut alla gröna fula dioder till dom fina blå..och få det att bli bra..
George_RS
2009-10-07, 13:13
det går säkert bara dra oxå men dom lossnar lite enklare om man vrider dom.
Nu gäller det bara att lyckas byta ut alla gröna fula dioder till dom fina blå..och få det att bli bra..
precis :P sen kan du tala om för mig vila motstånd o dioder du använder :P
jag har inte orkat engagera mig i o göra detta ingrepp på den här bilen men har gjort det på tidigare fordon
precis :P sen kan du tala om för mig vila motstånd o dioder du använder :P
jag har inte orkat engagera mig i o göra detta ingrepp på den här bilen men har gjort det på tidigare fordon
Jag har ju bytt till blåa och eftersom dom ligger på över 3 volt och dom sitter seriekopplade så struntade jag faktiskt i motstånd. Hoppas jag inte får ångra mitt val men dom har inte bränts än.
Däremot i dom små knapparna till elhissarna så har jag 560 Ohms motstånd. Väldigt trångt att få plats med men det gick.
George_RS
2009-10-08, 20:19
Jag har ju bytt till blåa och eftersom dom ligger på över 3 volt och dom sitter seriekopplade så struntade jag faktiskt i motstånd. Hoppas jag inte får ångra mitt val men dom har inte bränts än.
Däremot i dom små knapparna till elhissarna så har jag 560 Ohms motstånd. Väldigt trångt att få plats med men det gick.
Du har möjligtvis inte lust o göra det på min med? för en liten summa då såklart :P jag orkar inte pilla
Du har möjligtvis inte lust o göra det på min med? för en liten summa då såklart :P jag orkar inte pilla
Haha inte direkt faktiskt. Det är ett jäkla pill så jag tror jag nöjer mej med min egen. Men ta lite i taget så känns det inte så drygt..
Mätarhuset var faktiskt bland det enklaste när jag väl fick isär det. Gott om plats där till skillnad från fönsterhissknapparna.
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.