Visa fullständig version : Dum fråga, dumpventil!
Hej gott folk.
Kussen min har gått och köpt en rsII (efter att han haft 4 eller 5 RS I )
Med andra ord han är ganska fast i träsket men han häger än dock inte på forumet... dåligt.
Nu frågade han mig vart dumpventilen sitter på nya bilen han hittar den inte (!?) borde inte vara så knepigt. Sitter den inte mellan luftmassemätaren och turbon som vanligt?
Skulle gärna få en utförligt förklaring på var den sitter tänkte pula lite mer med detta kväll, jag har inte hunnit kolla på det ännu men det är altid bra med tips så man kan spara lite tid också.. Vädret är inte det roligaste att så ute i just nu.
Tack för hjälpen!
//M
checkster
2009-10-03, 20:40
Hej gott folk.
Kussen min har gått och köpt en rsII (efter att han haft 4 eller 5 RS I )
Med andra ord han är ganska fast i träsket men han häger än dock inte på forumet... dåligt.
Nu frågade han mig vart dumpventilen sitter på nya bilen han hittar den inte (!?) borde inte vara så knepigt. Sitter den inte mellan luftmassemätaren och turbon som vanligt?
Skulle gärna få en utförligt förklaring på var den sitter tänkte pula lite mer med detta kväll, jag har inte hunnit kolla på det ännu men det är altid bra med tips så man kan spara lite tid också.. Vädret är inte det roligaste att så ute i just nu.
Tack för hjälpen!
//M
Han får krypa under bilen för att se den, den sitter precis intill turbon. Är helt återcirkulerande så om han vill ha lite mer pysccch-ljud så får han köpa en distans från Forge att montera under dumpen, den har små hål i sig som dumpar ut ljud i atmosfären.
Jag provade en sån men tyckte att den lät alldeles för mycket, pyste hela tiden, blev pinsamt till slut så jag plockade bort den.
Tack för svaret.. han har köpt nån hybrid..
Vad är det för dump som sitter orginal är det en valig bosch?
Går det bra med en vanlig hybriddump eller måste man till med distansen du pratar om?
//M
checkster
2009-10-03, 21:03
Tack för svaret.. han har köpt nån hybrid..
Vad är det för dump som sitter orginal är det en valig bosch?
Går det bra med en vanlig hybriddump eller måste man till med distansen du pratar om?
//M
Precis, det sitter en Bosch av membranmodell original, jag har själv satt in en uppdaterad modell av kolvtyp som ska tåla högre laddtryck bättre.
Distansen jag pratade om använder man tillsammans med original dump, jag vet dock ej hur man monterar hybriden.
checkster
2009-10-03, 21:09
Så här ser distansen ut från Forge för lite mer pys-ljud. Väldigt lätt att montera.
http://www.carperformancepartsuk.com/shop/index.php?app=gbu0&ns=prodshow&ref=Audi-S3-Forge-20T-FSI-Blow-Off-Valve&sid=yl32z1sjxk84i3rj53htx99l4ysvvi3g
Ok,
vet du hur det fungerar med en hybriddump, går det att byta eller måste det vara något special?
//M
checkster
2009-10-03, 23:21
Ok,
vet du hur det fungerar med en hybriddump, går det att byta eller måste det vara något special?
//M
Vet tyvärr inte, men det jag tror det ska vara nån annan här på forumet som har nån slags hybriddump.
när du krypit under bilen,, lossat på hasplåten (som är av plast) så sitter den på höger sida,,,,
om du ligger på rygg
o skall se ut så här ungefär
http://www.rsklubben.se/vb/attachment.php?attachmentid=567&stc=1&d=1239304156
sitter med 3 insex, två synliga o den sista på baksidan av dumpen,,så du får känna dig för
lycka till
checkster
2009-10-04, 01:02
när du krypit under bilen,, lossat på hasplåten (som är av plast) så sitter den på höger sida,,,,
om du ligger på rygg
o skall se ut så här ungefär
http://www.rsklubben.se/vb/attachment.php?attachmentid=567&stc=1&d=1239304156
sitter med 3 insex, två synliga o den sista på baksidan av dumpen,,så du får känna dig för
lycka till
Men den du har är väl inte en hybriddump, du har väl samma som jag hade, den från Forge som man monterar under original-dumpen.
En hybriddump monterar man väl utan att använda sig av originaldumpen?
vet någon va man kan hitta denna till bästa pris i sverige, helst stockholm?
eller rent av någon av er som har en beggad att sälja?
//M
secret692
2009-10-06, 11:25
Jag skall montera bort min Forge för att uppdatera dumpventilen och även jag tycker det är för mycket fjortisljud över forges dumpventil.
Så min blir till salu om ett tag.
Jag skall montera bort min Forge för att uppdatera dumpventilen och även jag tycker det är för mycket fjortisljud över forges dumpventil.
Så min blir till salu om ett tag.
Hehe,
ja, du kan ju höra av dig inom en snar framtid i så fall så ska jag lyssna med kusinen hur han ställer sig till detta efter informationen.
//M
secret692
2009-10-06, 12:48
Hehe,
ja, du kan ju höra av dig inom en snar framtid i så fall så ska jag lyssna med kusinen hur han ställer sig till detta efter informationen.
//M
Har man familj med bilbarnstol så tycker inte jag att det funkar ihop hihi.
Kanske varit skillnad om man var singel och lite yngre ; )
Har man familj med bilbarnstol så tycker inte jag att det funkar ihop hihi.
Kanske varit skillnad om man var singel och lite yngre ; )
Ok, när tror du att du kan packa bort den och vad vill du ha för den, han var intresserad fast det var lite fjortis över den. ;)
både han och jag bor ju i stockholm, vågar du skicka upp den eller hur kan man göra annars, lönar sig inte direkt att sitta och åke ner efter den.
//M
secret692
2009-10-07, 07:23
Ok, när tror du att du kan packa bort den och vad vill du ha för den, han var intresserad fast det var lite fjortis över den. ;)
både han och jag bor ju i stockholm, vågar du skicka upp den eller hur kan man göra annars, lönar sig inte direkt att sitta och åke ner efter den.
//M
Jag PM:ar när det är dags om jag bara får tid över att skruva bort. Den sitter ju lite meckigt till så att säga. Jag har säljdistrikt sthlm så det löser sig med transsport upp.
//Stenberg
roundcougar
2010-06-24, 12:39
Jag tänkte bara sno tråden lite här...
Jag är ute efter en uppdaterad dump till min octavia RS 2 -06. Den har V-techs extreme program så jag tänkte byta dump i förebyggande syfte. Någon här som vet om det finns en uppdaterad dump hos VAG med kolv eller någon annan till vettigt pris? Vill inte behöva göra några modifieringar och VAG hade som vanligt ingen koll på läget...
Har hittat en från forge, men tänkte se om det finns nå lika bra i Sverige för billigare peng.
Tacksam för svar =)
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.