Visa fullständig version : Klädselfråga Oct 1 rs
Har en Skoda Octavia 03:a
Halvskin orginal, tyget som är vit blir väligt lätt skitig och jag har länge undrat över att klä om mina säten i rött tyg eftersom bilen är röd... Vad tror ni om det?.. Någon som vågat pröva sig på detta isåfall hur gjorde du?, Finns då några mallar etc?! Tack Danne
Har precis samma problem som du.. inte funderat på att klä om stolarna, men däremot om det finns nåt smidigt sätt att kanske måla om dem med nån tygfärgs-spray om de nu finns någe sånt. Jag skulle också uppskatta om nån har något tips till hur man kommer runt detta problem med rent ut sagt skitiga säten..
Jag köpte en NANO produkt på Micro som var suverän
Sprayade på för ca 3 månader sen o klädseln är fortfarande fräsch
Flaskan gicj väl på 300-400 kr
Vet inte om det kanske hette TC NANO
Men det är skit bra
Om du vill kan du PMA mig så kan jag gå till garaget o kolla
storalillen
2008-02-25, 19:16
har slutat sälja tc nanos prudukter, men kan hålla med om att det är kanon medel om man gör rätt när man lägger på medlet!
Körde turtle tygtvätt ca 4 ggr per "del" gick en 3 flaskor.. Vart iaf enfärgade men inte riktigt nöjd..Sen blir tyget lite nopprigt när man ruggar matrialet..Eftersom det är vit tyg kan det behövas köras i jämna mellanrum så slits ganska duktigt kan jag tro.
Har fått olika alternativ att prova, att åka till bauhaus hyra våt dammsugare, eftersom med tygtvätten "arbetar" du in smutsen i sätet. men med dammsugaren skickar den in kemikalier i sättet och suger upp.. Har inte provat. Maskinen var trasig när jag skulle låna den. Kommer inte ihåg vad det gick på i timmen, men inte allt för farligt pris..
Har åxo samma problem efter att en viss hund som gick in utan att han fick de ( GRRR!! ) Men jag ska ner till Jula o införskaffa mig en ångtvätt-damsugare hehe,, så jag återkommer om detta kan lösa upp en del smuts.
Evolution
2008-03-02, 11:29
Åk in på den lokala bilvården (närmaste stället) och fråga om klädsel tvätt, det gjorde jag och nu är den som ny igen. =)
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.