Visa fullständig version : Dumpventil???
Hej på er!
Jag köpte en RS -02:a igår och jag är än så länge mkt nöjd med köpet.
Nu tänkte jag köpa en dumpventil till bilen min, jag har haft en volvo 855R tidigare och då hade jag en icke återcirkulerande dumpventil från JB raceparts. Vad ska jag ha för dumpventil till denna maskin?
Mvh Gustav
Mikael1977
2009-10-12, 07:26
Du ska ha en återcirkulerande, typ Dahlbäck Racing.
Men har du inget problem med den som sitter orginal eller att du ska ta ut stora mängder HK så kan den lika gott sitta kvar.
Den återcirkulerande varken låter mer eller ger märkbar effekt....pengar kostar den dock! :)
Grattulerar med ny bil föresten :)
Du ska ha en återcirkulerande, typ Dahlbäck Racing.
Men har du inget problem med den som sitter orginal eller att du ska ta ut stora mängder HK så kan den lika gott sitta kvar.
Den återcirkulerande varken låter mer eller ger märkbar effekt....pengar kostar den dock! :)
Grattulerar med ny bil föresten :)
Okej, tack. Men jag vill ju faktiskt att det ska låta lite ;-)
JB Raceparts modell då?
atmosfärisk, dumpventil eller icke?
Mikael1977
2009-10-12, 09:12
Okej, tack. Men jag vill ju faktiskt att det ska låta lite ;-)
JB Raceparts modell då?
atmosfärisk, dumpventil eller icke?
Till RS1 vet jag faktiskt inte om man får tag på någon atmosfärisk som inte krullar till det med LMM...
Men så ha vi säkert några RS1 piloter här inne som har kommit på en lösning och kan hjälpa dig :)
Till RS1 vet jag faktiskt inte om man får tag på någon atmosfärisk som inte krullar till det med LMM...
Men så ha vi säkert några RS1 piloter här inne som har kommit på en lösning och kan hjälpa dig :)
ja du får köpa ett civinco system :) lmm simulering
ja du får köpa ett civinco system :) lmm simulering
Ett vad för system?
Kan man då inte lika gärna köpa en CCI box, då får man ju ut "pys" ljudet oxå, lr?
Mikael1977
2009-10-12, 11:56
Ett vad för system?
Med ett Civinco system så kan du köra utan LMM (eller tar jag fel?)
Där kan du oxå ställa in det efter olika effekter, lite som V-Techs RTS enhet...
Jag tar gärna imot piskstraff om jag sitter och felinformerar här :)
Ok ???
Vad kostar en sådan grej då (om det e värt det)
Mikael1977
2009-10-12, 17:41
Ok ???
Vad kostar en sådan grej då (om det e värt det)
Det kostar lite mer än en vanlig chippning, men så får du ut mer av systemet.
http://www.civinco.com/
maverick
2009-10-12, 18:42
En RS1 går inte att köra med öppen dump om man inte har simuleringen Ashtray skriver om. Även en hybriddump ger felkoder.
Jasså okej, jag har kollat lite nu och så. Och min goda vän som jobbar på skoda som mekaniker säger att det går visst att köra med en hybriddump, han gjorde det på sin golf 1.8t förr och det va inga problem...
maverick
2009-10-15, 18:08
Kul att en mekaniker mörkar att det ger felkoder. Visst, motorlampan tänds inte om dumpen är rätt ställd, men koderna finns där ändå.
possente
2009-10-15, 19:11
ja den ger felkoder men som sagt inget som syns ifall man inte kopplar in vag com och kollar. jag kör med en GFB hybrid dump som fungerar bra.
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.