Visa fullständig version : V-Tech+TSI=Sant
marreboy
2009-11-03, 22:59
Då var RTS boxen klar till nya TSI motorn och min Octavia RS 2010 med DSG
V-Tech skickade boxen samma dag den var klar och efter det så har det gått som en dans, Jonis har varit till stor hjälp och kollat upp hela tiden så att allt fungerar som det ska, kollat loggfiler och eventuella felkoder (finns inga).
Känns väldigt tryggt att veta att någon bryr sig och verkligen följer upp resultatet. Bra jobbat!
Uppenbart är att den nya motorn och V-Tech verkligen trivs ihop och med DSG lådan så är den som att köra en riktig racer. Bilen känns som ett gummiband, man känner inte växlingarna och bilen bokstavligen bara "flyger" iväg.
Alla som känner sig tveksamma, fråga på! Jag har nog varit den största skeptikern av alla (tog 1år och två bilar att ändra mig) men är nu helt övertygad så du/ni kan lita på att få ett opartiskt utlåtande.
Väntar med spänning på vad V-Tech och Jonis har i bakfickan gällande mjukvaran till min DSG låda.
Tack Jonis för all hjälp, ovärdeligt.:-D
Ps, någon som känner sig osäker? Lägg ett pm och kom till Malmö för en provtur.
The Weasel
2009-11-03, 23:21
Låter ju kanonbra att du är nöjd, men vad jag har läst om V-tech tidigare så hade jag inte väntat mig nåt annat.
Kan bara säga att om det blir en ny Octavia RS för min del så finns ju risken för att det hittar ner lite vitaminer från V-tech i den med. Dock lär det nog bli dieseln för min del....
Vad är det för mjukvara dom ska ta fram till DSG:n???
marreboy
2009-11-04, 00:36
Finns tydligen ganska mycket man kan göra med DSG lådan. Finns många utländska forum som behandlar denna fråga. Jag avvaktar och ser vad som kommer dyka upp, launch control hade ju varit kul, finns ju hos både Audi, Seat, Folkabilarna, så varför inte hos Skoda? Hänger nog bara på mjukvaran.
http://www.youtube.com/watch?v=hgEK17Ffslk&feature=related
The Weasel
2009-11-04, 08:50
Ja launch control hade ju varit roligt att ha.
Konstigt att Skoda inte har det i sina bilar... Iaf i RS modellerna...
marreboy
2009-11-04, 12:13
Onekligen bra information. :)
hej
Finns launch controll att köpa till vanliga 6växlade lådan.
säg till om ni är intresserade så ska köpa snart kanske går o få ner priset vid köp av flera boxar
Description
The WOT Box adds two major features to any car. They are No-lift shifting and 2-step launch control.
The major benefits are:
* Lower ETs
* Reduced chance of missing a gear
* More consistent, effortless shifts
* Reduced wear on the transmission
* Reduced chance of major transmission damage
The 2-Step Launch Control modulates the ignition by cutting power to individual ignition coils to hold the RPM you want to launch at. The turbo will spool up while you do this. You can use this feature for a more consistent and more powerful launch in boost!
Sen kan du fulgas växla AKA WOT Shifting
What is WOT Shifting?
WOT shifting is a common practice used by drag racers regardless of if they are running turbo, supercharger or naturally aspirated. WOT shifting is accomplished by holding the gas pedal to the floor and never "lifting" off the gas during the shift. The problem with doing so is when you depress the clutch engine RPMs flare up and a brief amount of time is required for the transmission input shaft to slow down. Even the most successful drivers have been known to miss a gear occasionally. It requires complete concentration and lightning quick reactions in order to pull it off.
"Keep the pedal to the metal, blip the clutch, and grab the next gear. Do it fast enough before the redline, and your reward will be a zero lag, constant boost shift."
When you WOT shift, your engine is still producing peak power through the shift. With the clutch released, the engine revs up. This increase in RPMs and the full output power of the engine makes it very difficult for the synchros in your transmission to engage. The result means that WOT shifting can be very difficult and potentially damaging to your transmission.
Included in the kit
* WOT Box
* USB to Serial adapter
* Universal wiring harness
* Heat-shrink tubing
* Ground lug
* Zip Ties
Compatible Vehicles
* Audi B5 A4
* Audi B5 A4
* Audi B5 S4 (2.7T)
* Audi B6 A4
* Audi C5 A6 (2.7T)
* Audi TT
* Chevy Cobalt LT 2.2L
* Chevy Cobalt SS 2.0SC
* Dodge Neon SRT-4
* Ford Mustang Cobra 4.6SC 4th Generation
* Ford Mustang GT 4.6L 4th Generation
* Ford Mustang 5th Generation (including Shelby)
* Honda Civic DX
* Honda Civic EX
* Honda Civic Si
* Infinity G35
* Mazda 3i/s 2.0L / 2.3L
* Mazda 3i/s 2.0L / 2.3L
* Mazda 6s
* Mazda Speed 3
* Mazda Speed 6
* Mazda Speed Protégé
* MINI Cooper S
* Mitsubishi Eclipse
* Mitsubishi Mirage
* Nissan 350Z
* Nissan Sentra Spec V
* Pontiac Solstice 2.0T
* Pontiac Solstice 2.4L
* Saturn Ion Redline
* Saturn Sky Redline 2.0T
* Saturn Sky Redline 2.4L
* Seat Leon Cupra
* Scion tC
* Scion xB
* Subaru Impreza 2.5T 2004-2006
* VW Beetle 1.8T
* VW GTI Mk3 2.0L
* VW GTI Mk3 VR6
* VW GTI Mk4 1.8T
* VW GTI MkV 2.0T
* VW Jetta 1.8T
* VW Jetta III VR6
* VW Jetta VR6
* VW Passat Mk5
* VW R32
Ska funka till Skoda också 2,0TFSi
ca pris 1500sek + frakt ca 100 kr
bara Pma så kollar jag hur många som finns att få tag i :)
marreboy
2009-12-05, 16:24
Fick senaste uppdaterade filen av Jonis, la in den i morse och har varit ute sedan dess! Vet inte vad han har gjort, men HERREJÄVLAR va det går undan nu :-o
Snacka om att man får mersmak!
maverick
2009-12-05, 17:08
Kan det vara en extreme-fil du fått?
marreboy
2009-12-05, 17:19
Något liknande iaf, går åt det hållet, mjukvaran till nya motorn är klar, men håller fortfarande på att förbättras. Snabbt går det iaf :)
Kan det vara en extreme-fil du fått?
Något liknande iaf, går åt det hållet, mjukvaran till nya motorn är klar, men håller fortfarande på att förbättras. Snabbt går det iaf :)
Det här låter ju väldigt intressant. Är det en liten upplevd skillnad eller är det en herrejössesskillnad?
marreboy
2009-12-05, 21:24
Jämfört med innan, alltså den första filen jag hade så, ja, det var en "herrejössesskillnad", men Jonis & Co vet ju uppenbarligen vad dom sysslar med så jag är inte förvånad
Det här låter ju väldigt intressant. Är det en liten upplevd skillnad eller är det en herrejössesskillnad?
Jämfört med innan, alltså den första filen jag hade så, ja, det var en "herrejössesskillnad", men Jonis & Co vet ju uppenbarligen vad dom sysslar med så jag är inte förvånad
Allright! Du kan inte luska ut hur många hk ditt första program skulle ge och vad du har fått nu? På webben finns ju bara ett program att köpa som ska ge 255hk.
Allright! Du kan inte luska ut hur många hk ditt första program skulle ge och vad du har fått nu? På webben finns ju bara ett program att köpa som ska ge 255hk.
Svarar på mig själv här.
Har precis lagt in stage 2 och tagit en liten provrunda. Herrejössesjävlar vad det går! Och Tiptronicen protesterar våldsamt med ryckningar vid fullgasacc och vet inte vilken växel den ska ha i. Antar att det är momentomvandlaren som får spelet eller att all olja hamnar längst bak i lådan. Eller nåt :)
Lutar nog mest åt det sista... :)
marreboy
2009-12-09, 22:23
Ja, jag sa ju att det var kläm i den filen, måste utan tvekan vara mer än 255Hk. Jag har faktiskt inte haft några problem alls med DSG lådan, trots att vridet nu är uppe i höga siffror. Antar att dom skiljer sig i konstruktion något. Min är som ett gummiband, den bara öser iväg och växlarna känner jag inte ens av, varken i Drive, Sport eller "F1" läge.
Svarar på mig själv här.
Har precis lagt in stage 2 och tagit en liten provrunda. Herrejössesjävlar vad det går! Och Tiptronicen protesterar våldsamt med ryckningar vid fullgasacc och vet inte vilken växel den ska ha i. Antar att det är momentomvandlaren som får spelet eller att all olja hamnar längst bak i lådan. Eller nåt :)
C.larsson
2010-02-11, 21:21
Hmm lite oroväckande med ryckande dsg-låda.... meckatronicarna har man ju bytt vid vissa tillfällen på sådana kundanmärkningar:S funderar med på att chippa min RSII verkar kul för övrigt:D
Hmm lite oroväckande med ryckande dsg-låda.... meckatronicarna har man ju bytt vid vissa tillfällen på sådana kundanmärkningar:S funderar med på att chippa min RSII verkar kul för övrigt:D
Nu får du läsa om inläggen. Det är inte DSG-lådan som rycker, utan en Tiptronic i en Tiguan. Tiptronic är en konventionell automatlåda med momentomvandlare, till skillnad från DSG (hos Audi heter den numera S-tronic) som är en dubbelkopplingslåda med, tadaa!, dubbla kopplingar... :D
marreboy
2010-02-12, 11:43
Bekräftar, det är INGA problem med DSG lådan, inte hos mig iaf.
Nu får du lääsa om inläggen. Det är inte DSG-lådan som rycker, utan en Tiptronic i en Tiguan. Tiptronic är en konventionell automatlåda med momentomvandlare, till skillnad från DSG (hos Audi heter den numera S-tronic) som är en dubbelkopplingslåda med, tadaa!, dubbla kopplingar... :D
SweElite
2010-04-17, 11:49
Är det bara jag som upplever att det är svårt att få tag i någon på vtech via mail ? Jag har provat ett par olika mailadresser, men inge svar ännu...känns lite "sådär".
Är det bara jag som upplever att det är svårt att få tag i någon på vtech via mail ? Jag har provat ett par olika mailadresser, men inge svar ännu...känns lite "sådär".
08 500 87 250 - kontor.
070 777 81 11 - Mobil / Jour nummer.
070 440 55 22 - Semester.
Info@vtech.se - Normal mail , tyvärr mycket spam.
jonatan at vtech.se - Fungerar bättre inget spam ännu.
msn: jonis@home.se fungerar ej som mail!
Ovan kommer ni att komma i kontakt med oss.
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.