Visa fullständig version : Vinterträff på krogen i Sthlm
Jag och Solid har spånat på en liten pubkväll. Eftersom både han och jag är något av ölfantaster så tänkte vi träffas på nån krog med bra utbud och avnjuta några stycken.
Monks har varit uppe på tal, jag har aldrig varit där så jag är lite sugen på att testa. Oliver Twist var det väldigt länge sen jag var på så dit skulle jag vilja gå nångång nu i vinter.
Datum förslag är helgen efter lön, 27 eller 28/11. Vad tycks?
Ja, det här ska bli trevligt!
Monks 27/11 eller 28/11 låter utmärkt. Då hinner man ju även med en andra vinterträff på andra sidan nyår! Kanske på Soldat Svejk eller liknande...
Det där är ju nåt jag gärna skulle henka på men kan inte. Det är den mest upptagna helgen det här året tror jag. :sad:
Det där är ju nåt jag gärna skulle henka på men kan inte. Det är den mest upptagna helgen det här året tror jag. :sad:
Aj aj aj.... Du får prioritera det viktigaste, och du vet vad vi tycker är viktigast ;)
Annars så kommer vi göra detta flera gånger.
Aj aj aj.... Du får prioritera det viktigaste, och du vet vad vi tycker är viktigast ;)
Annars så kommer vi göra detta flera gånger.
Jag har svårt att motivera att min årliga middag med mina underchefer uteblir och att tala om för nya ägaren till radhuset att han inte kan flytta in för jag har inte fått ut mina grejer. Mummel....
Jag har svårt att motivera att min årliga middag med mina underchefer uteblir och att tala om för nya ägaren till radhuset att han inte kan flytta in för jag har inte fått ut mina grejer. Mummel....
Hehe, petitesser ;)
bump.
Min Sambo hänger med om hon inte jobbar då
Jag försökte få med Parsa, men han var tyvärr upptagen. Dålig stil med de här som inte sätter öldrickande som prio 1! :D
Jag försökte få med Parsa, men han var tyvärr upptagen. Dålig stil med de här som inte sätter öldrickande som prio 1! :D
Ja det var dåligt.... Jag såg honom i Bilsport btw. Med nya Z06an
Ikväll smäller det på Monks, Wallingatan 38! Vi slog ihop två tillställningar och blir totalt 18 pers som kommer avnjuta god mat och dricka. Härligt!
Sugen på bira? Kom förbi!
Just nu är amerikans bira i fokus och de har en diger öllista med 453 olika öl från 79 bryggerier:
http://www.monkscafe.se/restaurang/content/special/USA2009/USA2009.pdf
Amerikanskt öl, det är väl vanligt vatten???
Ja, viss amerikask öl är klart blaskig, Australienarna säger ju "American beer is like making love in a canoe, fucking close to water". :D
Sen finns det riktig amerikansk öl, sån vi drack ikväll, smakrik, ljuvlig och femstjärnig. Eller vad säger du Chippe? :)
Ja, viss amerikask öl är klart blaskig, Australienarna säger ju "American beer is like making love in a canoe, fucking close to water". :D
Sen finns det riktig amerikansk öl, sån vi drack ikväll, smakrik, ljuvlig och femstjärnig. Eller vad säger du Chippe? :)
Ja, det är verkligen många som inte vet hur mycket BRA amerikansk öl det finns. Det blev tummen upp för alla öl vi drack. Vi drack ett öl från Argentina från en av världens sydligaste bryggerier, den var lite för söt men ändå en kul upplevelse.
Första ölen var lite kul.... vi visste inte riktigt vad den kostade, bara 120kr för en 35cl *hehe*
Jag var på Soldaten igår med en kompis. Det blev mer snack än drickande eftersom det är vanlig arbetsdag idag med uppstigning 05.30. Men det slank ändå ner två Krusovice, en Platan och en ljus Bernard inbäddat i ungersk gulasch med knödel och surkål som sideorder.
Ännu roligare blir det när två personer äter och dricker sig nöjda en vardagkväll för totalt 588kr.
Jag var på Soldaten igår med en kompis. Det blev mer snack än drickande eftersom det är vanlig arbetsdag idag med uppstigning 05.30. Men det slank ändå ner två Krusovice, en Platan och en ljus Bernard inbäddat i ungersk gulasch med knödel och surkål som sideorder.
Ännu roligare blir det när två personer äter och dricker sig nöjda en vardagkväll för totalt 588kr.
Trevligt trevligt :)
Jag har aldrig varit där, så det ska testas nån gång.
secret692
2009-12-18, 18:25
Såg idag när jag åkte på Sveavägen att Monks körde tjeckiskt tema nu.
Mikael1977
2009-12-18, 18:55
Såg idag när jag åkte på Sveavägen att Monks körde tjeckiskt tema nu.
Lägg upp nycklarna på bordet, så blir det halva priset (föutom Soulman, om han inte har sparat en extranyckel)
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.