handdator

Visa fullständig version : Gul motor indikator!

g-power
2009-12-09, 11:49
Hej

Min gula motor indikator har börjat lysa, och jag tror jag vet vad som är felet. Men jag behöver hjälp med vad det den delen heter... Det är en luft pump som trycker in luft i luftboxen, vet inte namnet på den, men tydligen är det ett vanligt fel på dessa motorer att den spricker & när det är kallt ute så lyser lampan eftersom det läcker ut luft...

Vad heter pumpen & hur mkt kostar en ny? Eller en bättre beggad?

Mvh Gustav

juanito
2009-12-09, 11:55
Har för mig att en reparationsguide visades i en annan tråd...

Rs_Marcus
2009-12-09, 12:00
Vet tyvärr ej namnet på pumpen. men du har kollat felkoderna eller? Går bilen som den ska fast lampan lyser? Tänkte om du kollat slangen till vevhusventen, den har en tendens att spricka.

g-power
2009-12-09, 12:00
Har för mig att en reparationsguide visades i en annan tråd...

Okej, du har inte länken dit ?

g-power
2009-12-09, 12:02
Vet tyvärr ej namnet på pumpen. men du har kollat felkoderna eller? Går bilen som den ska fast lampan lyser? Tänkte om du kollat slangen till vevhusventen, den har en tendens att spricka.

Ja den har spruckit, kan det bero på det?

Polarn som är mekaniker har lagat pumpen en gång för typ 3 veckor sedan, så den borde ju inte ha gått sönder igen. Kan det vara slangen alltså?

Vad kostar en sådan? Artnr???

Svar på frågorna: Bilen går lika bra ändå...

Rs_Marcus
2009-12-09, 12:13
Ja den har spruckit, kan det bero på det?

Polarn som är mekaniker har lagat pumpen en gång för typ 3 veckor sedan, så den borde ju inte ha gått sönder igen. Kan det vara slangen alltså?

Vad kostar en sådan? Artnr???

Svar på frågorna: Bilen går lika bra ändå...

Det kan det definitivt vara! Men kolla igenom alla slangar när du ändå håller på :P
Jag hade problem med att lampan tändes, verkstad sa att det var slangen, men lampan tändes igen efter byte men när det kollades igen så hittade dom en till trasig slang och böt den, sen var problemet avhjälpt :D
Slangen kostar ca 350-400kr men har tyvärr inget artnr.

g-power
2009-12-09, 12:17
Det kan det definitivt vara! Men kolla igenom alla slangar när du ändå håller på :P
Jag hade problem med att lampan tändes, verkstad sa att det var slangen, men lampan tändes igen efter byte men när det kollades igen så hittade dom en till trasig slang och böt den, sen var problemet avhjälpt :D
Slangen kostar ca 350-400kr men har tyvärr inget artnr.

Tack så jätte mkt, ska genast ut och kolla slangarna...

g-power
2009-12-09, 16:34
Bra att veta för er som ska köpa en slang, den kostar 430kr DYRT!!! men vad gör man...:cry: