Visa fullständig version : Vattentemperaturlampa vid kallstart.
Hej!
Har ett litet problem med min RS1 årsm. 04.
När jag startar bilen kall och det är kallt ute (<+5) så efter 15 sekunder börjar den röda varningslampan för vattentemperaturen att blinka.
Om jag då startar om bilen på en gång så försvinner problemet.
Någon som vet vad detta kan bero på?
Har inte gjort någon diagnostik, tänke kolla om någon haft liknande problem el. dyl.
MVH
Beror nog på att kylarvätskan krympt av kylan så att nivåsensorn triggas.
Fyll på med några deciliter batterivatten.
stämmer bra med mina erfarenheter med 3 olika versioner av octavior........ första året går bra men 2á å 3é året behövs nån dl, konstigt värre....
Kanon!
Ska testa det på en gång. =)
Tackar!
antejasse
2009-12-22, 22:49
haa jaa jävlar.... detta "fel" har jag också..... fast man får köra motorn medans man skrapar rutorna och sen starta om för att de ska försvinna.... men är de inte en nivåvarning och inte tempraturvarning som lampan står för??
haa jaa jävlar.... detta "fel" har jag också..... fast man får köra motorn medans man skrapar rutorna och sen starta om för att de ska försvinna.... men är de inte en nivåvarning och inte tempraturvarning som lampan står för??
Så kan det nog också vara. Men jag fick samma lampa att börja lysa när min vattenpump hade skitit sig och bilen gick varm.
antejasse
2009-12-23, 21:27
Så kan det nog också vara. Men jag fick samma lampa att börja lysa när min vattenpump hade skitit sig och bilen gick varm.
hmm hoppas bara man behöver fylla på lite vätska istället, för har man tummen mitt i handen så är de ett problem om man måste byta vattenpumpen... fast bilen går ju inte varm så de borde ju bara vara att fylla på.... satt 1.5 timmar i kö och inget hände så........
Nej jag det är nog inte vattenpumpen. Just nu står bilen i garage då mitt nya, fina vinterdäck sket sig och julekonomin inte var helt lysande. Men jag ska fixa vattennivån så fort ett nytt däck är fixat.
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.