Visa fullständig version : Mappning.
Tjaa.!
Ska byta lite saker nu till sommaren så undrar om någon vet hur man gör med mappning sen.
Kan man mappa bilen med den originala Ecun eller måste man byta till någon annat? Har tänkt landa på runt 300 hk.
Bilen är en Octavia Rs 1,8t -05a
Mvh
maverick
2010-01-11, 22:35
Inga problem att mappa om. Jag har gjort så på min. Dock lär du behöva transportera bilen på trailer till mappningen, då den kommer att vara okörbar omappad med hårdvara för 300hk.
Okej, fasen va nice.. Då kan dom alltså gå in i originalgrejerna och ändra. Vilken lättnad de blev :)
Tack så mycket för de svaret Maverick, kommer säkert komma fler frågetecken under resans gång..
maverick
2010-01-12, 13:34
Men sen å andra sidan kanske det kan vara värt att sätta in en mira-sprut eller så ändå, eftersom det är så mycket mer lättjobbat.
Hehe jo de är klart men de fläskar ju på lite mer i penga väg oxå :) Måste ju ha en större lmm me så pratade med han som ska mappa bilen och han sa 10% ökning av vad skillnaden är mellan original spridarna gent emot dom nya. Original är ca 64 mm om jag har mätt rätt, finns det nån bra sida där man kan hitta bra lmm till vettiga priser? Letar efter någon som är 66 mm..
maverick
2010-01-12, 20:23
Tror Audi S3 har större lmm.
Det är i alla fall många som kör med den istället för original när de trimmat (inte jag).
gintonic
2010-01-12, 21:45
Hehe jo de är klart men de fläskar ju på lite mer i penga väg oxå :) Måste ju ha en större lmm me så pratade med han som ska mappa bilen och han sa 10% ökning av vad skillnaden är mellan original spridarna gent emot dom nya. Original är ca 64 mm om jag har mätt rätt, finns det nån bra sida där man kan hitta bra lmm till vettiga priser? Letar efter någon som är 66 mm..
Med Civinco kan du plocka bort LMM. (om du nu vill gå längre med mod.)
http://www.civinco.com/
/Ginnen
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.