Visa fullständig version : RS1 Växellåda
Tjaa
Vill bara fråga er som har RS1, När ni ska lägga i R är de tröggt att få in den ???
för att sen jag har köpt bilen upplever jag de lite för ofta, jag måste släppa kopling och trycka in den för att
få in den på¨R-växeln, Och ibland 2-3ggr medans alla andra växlar går in men 1finger bara,,,,
Nån som vet varför de är så och om de ska vara så?
Vill ej ha en växellåda som e sjajhjahfjkshfjksaj :D
maverick
2008-03-03, 08:49
Säker på att du är kompis med backspärren? Har man inet kört VAG innan, så kan det vara knepigt i början.
Med tanke på att ja körde en seat ett bra tag som har liknade växellåda så tror jag ej att det är spärret, den är bara trög, vägrar gå in bara.
maverick
2008-03-03, 11:50
Ja, Seat har samma lådor, så.
Moffegrev
2008-03-03, 18:16
är det inte så att oljan i lådan kanske är kall då.
för min är lite seg tills temperatur har kommit igång i lådan med..mest mellan 1-2 då rå samt backen lite seg.
tror ej de eftersom som jag använder inte R fören ja ska parkera hemma, o de e då efter nån times körning,
Jag vet inte kanske de är inget fel den är bara trög som den är....
jag har inga som helst problem med min låda
Jag backar ut min bil ur garaget direkt på morgonen och har inga prob
hejsan jag upplever samma sak me min växellåda när jag ska lägga i backen får lätta lite på kopplingen elle trycka hårt som faan ibland elle bara växla ner till friläge igen och sakta dra mot R så brukar det gå också :) men däremot inte allagången backen bråkar ibland går den fint som att d skulle va en ny växellåda. har också ett klonkande ljud mellan 1 o 2 e d når och oroa sig för? kanske lika bra lämna in bilen för en växellådaservice om d nu finns nån sån??
tror ej de eftersom som jag använder inte R fören ja ska parkera hemma, o de e då efter nån times körning,
Jag vet inte kanske de är inget fel den är bara trög som den är....
Du gör inte som jobbarkompisen?:) Han hinner inte stanna innan han drar i backen så det skrapar riktigt gott i lådan ibland:) Å då går det trögt att få i backen ibland....
George_RS
2008-07-06, 21:04
hejsan jag upplever samma sak me min växellåda när jag ska lägga i backen får lätta lite på kopplingen elle trycka hårt som faan ibland elle bara växla ner till friläge igen och sakta dra mot R så brukar det gå också :) men däremot inte allagången backen bråkar ibland går den fint som att d skulle va en ny växellåda. har också ett klonkande ljud mellan 1 o 2 e d når och oroa sig för? kanske lika bra lämna in bilen för en växellådaservice om d nu finns nån sån??
tycker nog att du ska kolal upp det där...kan leda till något allvarligt...tro mig växellåderas vill du inte råka utför...
har sj råkat ut för det på min rs nyligen...alla växlar funkade hur fint som helst tills man en dag märker attt kopplingen inte tar så bra längre :( då det kommit olja på lamellerna :(...
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.