handdator

Visa fullständig version : Erfarenheter av denna DP?

killenigrillen
2010-01-20, 08:19
http://www.stytun.se/index.php?act=viewProd&productId=591

Hallå... Sökte lite efter bromsar till RS1:an och snubblade på denna... Nån som har någon erfarenhet av den?

Jag har tidigare hört att man inte ska ha vilken sport eller racekat i DP:n får då får man felkoder. Den här har ju kat-ersättare.. Vad säger dom på besiktningen? Det fattar väl inte dom så länge värdena är låda.. Eller hur?

maverick
2010-01-20, 11:04
Där är inga märkningar på ersättaren, så de kan slå på det. Men visst, lite trött besiktningsgubbe så går de rakt på avgasvärdena.

killenigrillen
2010-01-20, 15:37
Ahh.. Ingen märkning... Men priset är ju farligt lockande om man jämför med BSR:s DP...
Skulle vilja få fram en DP innan sommaren till ett bra pris nu när bilen står!

maverick
2010-01-20, 23:40
Men å andra sidan är BSR:s större.

Pettersson
2010-01-21, 16:03
Va inne där och kollade nyss på deras DP...

"BSR framrör måste kombineras med BSR sportsystem och BSR Steg 3 programvara."

Menar de allvar med det där ? Om man bara har steg 1 då ?

maverick
2010-01-21, 23:52
Allt för att sälja mer. Problemet är bara att BSR inte har något steg 3 till Octavia. Inte när jag köpte mitt avgassystem i alla fall.
Jag gjorde större uppgraderingar och mappade om min motor hos V-tech. Ska du fortsätta med steg 1 så vinner du inte nämnvärt på att köpa större DP. För att undvika eventuella felkoder så kan du köpa en adapter som flyttar ut lambdan lite, så flödet runt den blir lugnare.

Rubank
2010-01-22, 00:09
ingen kisse och du har garanterat lambda varning, finns iofs eliminators du kan koppla på. Har du BSR steg1 och slänger dit en downpipe så gäller inte deras garantier. Deras programvara anpassar sig inte speciellt bra för det heller.