Visa fullständig version : Vad är den verkliga förbrukningen på en RS3 TDI DSG 2010?
Som sagt, Vad är den riktiga förbrukningen på dessa bilar med DSG lådan?
Ska köpa en och vill veta hur mycket den drar egentligen. Hur bra stämmer skodas 0.6L?
Mvh Dennis
Jag har avverkat både en RS TDI -07 med pd motorn och den drog ca 0.62 blandat och sen köpte jag en RS TDI DSG -09 med CR motorn och den drog 0.58 blandat.
Samtliga siffror uppmätta vid tankning.
M V H
Stephan
Jag köpte en RS tdi manuell -07. Den drog under våra tre år 0,63 blandad körning men
ganska aktiv körning. Varken mer eller mindre. Körde man landsväg så gick det givetvis ner.
Nu har vi fått vår nya RS tdi DSG 2010 men har inte kört mer än en tank hittills. Det jag har reagerat på så här långt är att vid normal körning så växlar lådan mycket mer än vad man gör med en manuell. Jag körde 3 mil landsväg direkt när bilen var ny på 40,50,60,70 och 80 väg och direkt var man under 0,5. Jag är helt övertygad om att denna bil med dsg kommer gå billigare än den gamla med manuell.
//Per
Låter kanon! Ska få ett samtal med pris på den bilen jag är intresserad av. Är det tillräckligt bra så blir det nog affär :)
Jag köpte en RS tdi manuell -07. Den drog under våra tre år 0,63 blandad körning men
ganska aktiv körning. Varken mer eller mindre. Körde man landsväg så gick det givetvis ner.
Nu har vi fått vår nya RS tdi DSG 2010 men har inte kört mer än en tank hittills. Det jag har reagerat på så här långt är att vid normal körning så växlar lådan mycket mer än vad man gör med en manuell. Jag körde 3 mil landsväg direkt när bilen var ny på 40,50,60,70 och 80 väg och direkt var man under 0,5. Jag är helt övertygad om att denna bil med dsg kommer gå billigare än den gamla med manuell.
//Per
Jag kör en RS Combi CR-TDI med DSG (08/2008) och genomsnittsförbrukning ligger vid ca. 0,68 och vi kör relativt mycket i stan. Kör vi bara i stan och korta sträckor kan det också bli 0,75. Sista längre trip till Malmö-Sälen-Malmö i januari låg vi runt 0,53. Allt uppmätt vid tankning.
/Tysken
Jag kör en RS TDI DSG 2010 och kommer ca 90 mil på full tank. Kör mest långa sträckor (ca 4 mil i stöten) men även en hel del stadskörning.
|
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.