handdator

Visa fullständig version : Bil beställd

Perrko
2010-01-25, 16:07
Nu blev det slag i saken.
Var nere hos handlaren i Halmstad idag och pratade lite. Slutade med att jag skrev papper på en av dom två bilarna som ska levereras runt April.

Blev en Ultimate Green med komfortpaket 1B samt Bluetooth och USB.

Så nu är det till att antingen sälja Skodan själv eller så går den som inbyte. Vet att jag kan få mer genom att sälja den själv men funderar på hur lätt det skulle vara att få sålt den.

Men nu är jag taggad på att få den nya bilen iaf, ska bli kul som fasen.

Är det nån som är intresserad så finns det en vit kvar med samma utrustning, bara att ringa till dom :).

Jonas
2010-01-25, 17:50
Grattis!!! Det är en klart fräck bil du köpt!!

Perrko
2010-01-25, 18:45
Tack!
Ska bli så kul när man hämtar den. Har ca 6 mils motorvägskörning innan man är hemma, bara att värma upp motorn först och sen gasa på!

Solid
2010-01-25, 20:14
Härligt! Du får se till att åka på lite konbaneträffar och liknande så bilen verkligen får visa vad den går för! :D

Rubank
2010-01-25, 20:34
grattis! det kommer kännas som 70år innan du får bilen. i know - been there done that! fick vänta 6 månader på min. köpte den osedd och otestad! Men det gick ju bra, något av de bästa köp man kan göra om man vill ha praktisk busbil. Den e precis så vild man vill att den skall vara men samtidigt så lättkörd att tanten tar den till ica för matshoppingen utan att klaga.

Perrko
2010-01-25, 22:11
Härligt! Du får se till att åka på lite konbaneträffar och liknande så bilen verkligen får visa vad den går för! :D

Ja, jag hoppas verkligen jag kan komma med på nån träff, blev ju aldrig av med min skoda. Sen lär nog någon liknande Roxnäs få visa va bilen kan gå för, tror inte jag har dom resurserna i mig även om jag lär göra ett tappert försök :D.

Perrko
2010-01-25, 22:13
grattis! det kommer kännas som 70år innan du får bilen. i know - been there done that! fick vänta 6 månader på min. köpte den osedd och otestad! Men det gick ju bra, något av de bästa köp man kan göra om man vill ha praktisk busbil. Den e precis så vild man vill att den skall vara men samtidigt så lättkörd att tanten tar den till ica för matshoppingen utan att klaga.

Jo tack, jag lär hinna odla helskägg och bli skallig innan jag får den, men det verkar ju helt klart vara värt det.
Tanten ska inte få köra den på ett tag efter jag fått den tror jag, den är min MIN!! ;)

Rubank
2010-02-16, 23:51
Hur går det för bilen - har den fått sitt födelsenummer/ordernummer ännu så du kan spåra vart den är på rullande bandet?

Perrko
2010-02-17, 00:10
Hur går det för bilen - har den fått sitt födelsenummer/ordernummer ännu så du kan spåra vart den är på rullande bandet?

Har inte fått något från försäljaren ännu, har inte ringt honom heller.
Men hör han inte av sig i veckan så får man kanske ringa och fråga om han vet något.
Väntar som en tok gör jag och kollar på youtube varje dag efter nya klipp :).
Läser även på FCS men där skriver ni alldeles för lite om vad ni tycker och hur den är att köra ;).

Har även idag kollat på en riktig kamera som är till för att monteras i eller på bil så man kan filma när man kör, fast när man ser priset så funderar man på om det verkligen är värt det. Har man verkligen tid att sätta fast en kamera när man ska ut och köra? :P

Rubank
2010-02-17, 01:49
när man väl får uppgifterna är det riktigt skoj att kolla vart bilen är denna dagen/eller veckan - vart lite som man firade delmål när man visste att den fått motorn monterad eller att den hade rullat av linan osv. jobbigast var väl när den var Gate released och man väntade på att den skulle transporteras hem. funderade på om man inte kunde få hämta den själv och köra den till återförsäljaren, hade dock tur och behövde inte vänta så många dagar på att de skulle transportera upp bilen från göteborg till västerås.

Kamera låter intressant, jag har nån film där vi testar ljudet i kupén med orginal avgassystemet och sedan med fullflödes med racekissen, är dock så dålig kvallisort på mobilfilmen så man hör inte alls den sköna sången.
Orginal är RSen tystare än en ST så ett öppnare system var ett måste!
har du någon länk på kameran du kikade på?

secret692
2010-02-17, 12:47
Fick min Passat R-line DSG TSI 200 HK levererad i fredags och den var beställd i november.
Dock vart jag överaskad när han ringde förra måndagen och sa att jag kunde hämta ut den på fredag vilket var 1 vecka tidigare än informationen jag fått.

Dock har jag vit bil och var till Karlstad igår och nu ser det ut som den rullat 1000 mil hihi.

//Stenberg

Perrko
2010-02-17, 13:35
Fick min Passat R-line DSG TSI 200 HK levererad i fredags och den var beställd i november.
Dock vart jag överaskad när han ringde förra måndagen och sa att jag kunde hämta ut den på fredag vilket var 1 vecka tidigare än informationen jag fått.

Dock har jag vit bil och var till Karlstad igår och nu ser det ut som den rullat 1000 mil hihi.

//Stenberg

Bara att gratulera :).
Härligt när man kan hämta ut den tidigare än väntat, blir bättre än julafton :D.
Min ska byggas nu i februari, så det dröjer ett tag till innan den kommer.
Men min kommer garanterat se ut som din ganska snart, dvs som om den gått 1000 mil.

Karlzzon
2010-02-17, 21:20
Ny tråd skapad för Incar kamera snack.

krabban
2010-04-13, 22:38
Har oxå en beställd. Den ska komma runt midsommar.
Men det där ändras ju hela tiden, först skulle den komma
22 maj o nu e de 24 juni som gäller:evil:. Så de e bara o vänta
o hoppas att de inte blir ändrat IGEN! Vore ju riktigt nice o få
den före semestern iaf.

Perrko
2010-04-14, 20:05
Grattis till beställningen!
Sitter bara och väntar på att den ska komma. Blir ju inte mindre sugen när man läser om dom som redan har fått den och är så grymt nöjda med den.

krabban
2010-04-15, 00:59
Tackar! Nä eller hur. Man blir grymt sugen. Men väntar man på nå gott så.....
VÄNTAR MAN ALLTID FÖR LÄNGE....

Perrko
2010-04-15, 20:21
Så sant som det är sagt!
Dock har sambon berättat att jag har fått min gopro hd-kamera idag så då har jag något att sätta i bilen första gången när man kör ifrån handlaren :)

krabban
2010-04-15, 21:12
De låter riktigt nice! Kul o dokumentera premiär turen:)
När va de du skulle få din?
Så sant som det är sagt!
Dock har sambon berättat att jag har fått min gopro hd-kamera idag så då har jag något att sätta i bilen första gången när man kör ifrån handlaren :)

Perrko
2010-04-16, 23:13
Jag har för mig att säljaren sa antingen typ den 9:e april, men än har jag inte hört av honom :p, men det kan vara så att han sa nära 9:e maj, vilket gör att jag får den nära min födelsedag.

Har inte ringt och frågat hur det går med bilen då det inte hjälper mig att få bilen snabbare :).

krabban
2010-04-18, 22:38
Hoppas på 9de april då e de väldigt nära isf:)
Men o andra sidan kanske de e bättre att få den
i maj så hinner dom soppa upp allt grus först
så du slipper stenskotten.
Jag har för mig att säljaren sa antingen typ den 9:e april, men än har jag inte hört av honom :p, men det kan vara så att han sa nära 9:e maj, vilket gör att jag får den nära min födelsedag.

Har inte ringt och frågat hur det går med bilen då det inte hjälper mig att få bilen snabbare :).

Perrko
2010-04-21, 10:13
April är kört. Men enligt säljaren verkar den vara på leverans nu, vilket tekniskt sett borde betyda att den står på svensk mark denna veckan tycker jag :).
Kanske att jag kan hämta den nästa vecka på lördag om jag inte jobbar :D.
Får hoppas att allt grus är borta som du säger, inte kul med stenskott. Får lämna in den på lackförsegling strax efter man fått den också.

Mikael1977
2010-04-21, 10:29
April är kört. Men enligt säljaren verkar den vara på leverans nu, vilket tekniskt sett borde betyda att den står på svensk mark denna veckan tycker jag :).
Kanske att jag kan hämta den nästa vecka på lördag om jag inte jobbar :D.
Får hoppas att allt grus är borta som du säger, inte kul med stenskott. Får lämna in den på lackförsegling strax efter man fått den också.
Lycka till med koncentrationen på jobbet om nu bilen skulle stå hos handlaren och vänta på dig ;)

Perrko
2010-04-21, 11:03
Lycka till med koncentrationen på jobbet om nu bilen skulle stå hos handlaren och vänta på dig ;)

Hehe :).
Har ju "turen" att jobba i göteborg och bilen ska hämtas i halmstad så avståndet kan ju få mig att koncentrera mig på jobbet bättre. Men jobbar jag natt nästa vecka så kan jag nog åka hem på lördag morgon direkt efter jobbet och sova några timmar och sen åka och hämta bilen :p.

krabban
2010-04-21, 20:03
Fan va kul, då är de nära asså.
Jag är inte avis ALLS:)

Hehe :).
Har ju "turen" att jobba i göteborg och bilen ska hämtas i halmstad så avståndet kan ju få mig att koncentrera mig på jobbet bättre. Men jobbar jag natt nästa vecka så kan jag nog åka hem på lördag morgon direkt efter jobbet och sova några timmar och sen åka och hämta bilen :p.

Perrko
2010-04-25, 17:26
Ännu inget nytt från säljaren.
Men nu verkar det som att ford sverige har godkänt mountunepaketet, iaf om man ska tro en kille som mailat och frågat dom.
Så nu får man vänta och se om någon firma vill ta på sig att ta hem grejerna och installera det åt oss som vill ha det paketet :).
Vore ju trevligt med en uppgradering med bibehållen garanti.

krabban
2010-04-25, 20:56
De låter riktigt nice!

juanito
2010-04-25, 21:01
Är det detta du tänker på?
http://www.mountuneperformance.com/index.php?option=com_content&view=article&id=172:focus-rs-mp350&catid=39:latest-news

Perrko
2010-04-25, 22:49
Är det detta du tänker på?
http://www.mountuneperformance.com/index.php?option=com_content&view=article&id=172:focus-rs-mp350&catid=39:latest-news

Precis. I början sa Ford Sverige nej, men enligt en kille som fått mail från sin fordsäljare för ett par dagar sedan så har dom nu gått med på att godkänna paketet och låta garantin vara kvar efter uppgraderingen.

Perrko
2010-05-14, 11:25
Imorrn ska jag äntligen hämta bilen!
Har längtat länge nu.
Ska montera kameran i bilen också så att första turen blir dokumenterad.

Mikael1977
2010-05-14, 11:28
Imorrn ska jag äntligen hämta bilen!
Har längtat länge nu.
Ska montera kameran i bilen också så att första turen blir dokumenterad.
Det tackar vi för!
Första turen i en ny bil är nästan obeskrivbar, så att den dokumenteras är ju bara ett plus i kanten :)
Dra ett par var runt bilen efter att du har kommit hem så att vi lågavlönade kan dregla lite över din nya leksak :D

Solid
2010-05-14, 12:16
Helt rätt Perrko!

Jonas
2010-05-14, 20:39
Din jäkla gottegris!!! ;) Då får man hålla ögonen öppna när man är i Varbergs trakterna...

Perrko
2010-05-14, 23:53
Jag lovar :).
Bilder och film ska det bli.

Ja håll koll, chansen är nog inte så stor att du ser mig men det vore ju roligt att träffas nån gång. Måste se till att komma på något RS-möte i sommar.

Perrko
2010-05-15, 22:48
Nu är bilen hämtad och lite inkörd. Var ju dåligt väder under mer än första halvan av dagen men sen ordna det upp sig och bilen fick sträcka lite på sig.

Första bilden är hos säljaren, andra är efter jag kommit hem.

Mycket trevlig och rolig bil att köra. Imorrn blir det en heldag ute med bilen förhoppningsvis.

juanito
2010-05-15, 23:10
Såg ju kul ut!

Perrko
2010-05-15, 23:11
Bilden blir lite konstig då den är tagen med vidvinkel :).

Chippe
2010-05-15, 23:34
Inte ett dugg avundsjuk.... inte alls ;)

Perrko
2010-05-15, 23:40
Det var ju för att jag var avundsjuk på er med bensinmotorn på skodan som gjorde att jag ville byta upp mig, ville ju också kunna få massa hästar :).
Sen när den här dök upp (hade aldrig sett eller hört något om den innan jag läste om den på ett forum) och till det priset kunde jag inte motstå.

http://www.youtube.com/watch?v=ijxogp3Yt0w
Film från när jag precis hämtat bilen och tankat upp den.

Solid
2010-05-16, 01:36
Trevligt och bra jobbat med premiärfilm!

Men vilket kasst väder, nästan så man blev lite deppig... :(

Perrko
2010-05-16, 10:49
Ja, det var riktigt trist att köra hem i det vädret.
Men hem kom jag ju och senare på dagen så lättade det upp och blev bra bilkörarväder, dock med en massa insekter som tvunget skulle krossas mot rutan och fronten på bilen.

Solid
2010-05-16, 11:50
Ja, som tur är brukar ju regnet övergå i sol till slut... ;)

Mmm, lade åtskilliga timmar på att vårda bilen utvändigt i helgen, efter 30 minuters bilfärd var fronten full av inskter... :(

Mikael1977
2010-05-16, 13:26
Härligt muller från turbo 5-an!
Men stämmer det att ST`n har vassare avgasljud än RS`n?

Perrko
2010-05-16, 15:22
Ja, det mullrar gott inne i kupén när man gasar på från låga varv :).

Det kan iaf inte jag svara på, men det kan hända att den är lite vassare, en dålig jämförelse med ljuden kanske kan vara att RS är en V8 och en ST är V6...
Eller tänker jag fel?

Alla dessa insekter kan hålla sig i skogen och på hustomten, dom har inget på vägen att göra!

juanito
2010-05-16, 16:20
Ja, det mullrar gott inne i kupén när man gasar på från låga varv :).

Det kan iaf inte jag svara på, men det kan hända att den är lite vassare, en dålig jämförelse med ljuden kanske kan vara att RS är en V8 och en ST är V6...
Eller tänker jag fel?

Alla dessa insekter kan hålla sig i skogen och på hustomten, dom har inget på vägen att göra!
V8??? Det är ju en Volvo turbo 5:a...

Perrko
2010-05-16, 16:34
Ja, jag menade bara som en jämförelse i ljudet.
Att ST låter lite vassare som en V6 och inte lika mullrigt som RS'en.

Var inte alls menat att det skulle uppfattas som att det är en V8 i RS'en.
Men jag kan ha helt fel med ljudjämförelsen då jag inte hört en ST, men det var så jag tolkade ordet vassare...