handdator

Visa fullständig version : S: Ny sänkningsats Octavia II RS

Mart
2010-01-29, 12:01
En sprillans ny InTrax fjädersats till Octavia II RS TFSi säljes.
OBS! Avpassad för just RS - sänker 20 mm.
Säljes pga bilbyte.

Pris: 1800:- - prutat och klart!

http://www.skodaklubben.se/borsen/images_salu/stora/885.jpg

Holländska InTrax tillverkar grymt fina fjäder, dämpare och chassisatser. Jag har haft deras fjädrar på två tidigare bilar och varit grymt nöjd.
Alltid avpassade för respektive bilmodell - inget "en sats passar alla Octavia" här inte! ;-)

//Martin
m3e30@hotmail.com
070-7334722

Jag och fjädersatsen finns i Stora Höga, kan levereras till Göteborg eller skickas med Bussgods - köparen står för ev. frakt.

Mart
2010-02-10, 13:34
Ingen som har planer på att sänka sin RS II till våren? :?

Soulman
2010-02-10, 13:44
De flesta här kör med H&R som funkar klockrent. Kanske ditt fabrikat inte känns igen. Nya H&R kostar ca 2500. Prova och sänk priset så kanske det blir större intresse. Själv har jag aldrig hört talas om detta fabrikat.

Mart
2010-02-10, 18:35
De flesta här kör med H&R som funkar klockrent. Kanske ditt fabrikat inte känns igen. Nya H&R kostar ca 2500. Prova och sänk priset så kanske det blir större intresse. Själv har jag aldrig hört talas om detta fabrikat.

Klart det är som du skriver Soulman. Och trots att H&R satserna egentligen inte är avstämda för just RS:en funkar de säkert bra.

För den som vill veta mer om InTrax går det bra att titta in på deras hemsida:
www.intraxracing.nl (http://www.intraxracing.nl)

InTrax gör också grymt fina stötdämpare, till många sportvagnar och inte minst då den Radical SR8LM som ifjol satte nytt varvrekord på Nürburgrings Nordslinga:
http://www.intraxracing.nl/?cat=nieuws&nid=159&title=Radical_SR8LM_smashes_the_Nordschleife_Lap_R ecord_on_the_new_Intrax_4-way_Black_Titan_shocks

(För den banan har väl till och med du hör talas om "Soulman"? :wink: )

Mart
2010-04-22, 09:42
Upp igen!

Nu har nya bilen kommit och fjädersatsen till den gamla samlar damm i källaren... :razz:

Torra vägar och gatsopning pågår - dags att sänka! :mrgreen:

//Martin

Solid
2010-04-22, 10:29
Jag håller med Soulman (för ovanlighetens skull) här. Får du inte fjädrarna sålda är det nog pga av priset. Eftersom nya H&R (som trots det du påpekar funkar ypperligt både på gata och bana på RS) inte är så mycket dyrare.

Mart
2010-04-22, 10:56
Jag håller med Soulman (för ovanlighetens skull) här. Får du inte fjädrarna sålda är det nog pga av priset. Eftersom nya H&R (som trots det du påpekar funkar ypperligt både på gata och bana på RS) inte är så mycket dyrare.

Och vad tycker du att du tillför med ditt inlägg? :confused:

För övrigt skrev jag ovan "Och trots att H&R satserna egentligen inte är avstämda för just RS:en funkar de säkert bra." - så jag har ju inte direkt klankat ner på något annat... :-|

Får jag inte sålt fjädrarna till något rimligt pris (priset ovan är väl inte ristat i sten :mrgreen: ) beställer jag troligen två nya InTrax framfjädrar avsedda för RS diesel och använder bakfjädrarna från satsen jag har.

//M

Ps. Fjädrarna var faktikst sålda men killen som skulle köpa fick backa - frugan ville inte åka sänkt bil...

Solid
2010-04-22, 11:28
Jag hjälper dig bara att lyfta tråden lite... ;)

Blomsson
2010-07-11, 10:10
Sista pris med frakt?

C.larsson
2010-07-13, 11:07
Sänker 20mm på rs-chassie lr på standard chassie??

Låter som att priset går att diskutera;)

Rs_Marcus
2010-07-13, 11:48
Sänker 20mm på rs-chassie lr på standard chassie??

Låter som att priset går att diskutera;)

Om den skulle sänka 20mm från original chassie så blir den ju typ högre än rs original?:P
Eftersom att det står att den är avpassad för rs så borde det vara 20mm från rs-chassie :)

C.larsson
2010-07-15, 22:14
Om den skulle sänka 20mm från original chassie så blir den ju typ högre än rs original?:P
Eftersom att det står att den är avpassad för rs så borde det vara 20mm från rs-chassie :)

Det är väl det där "BORDE" som man undrar lite över.. kul om man hade bytt alla fjädrar till dessa så är bilen precis lika hög som innan:confused:

juanito
2010-07-15, 22:22
Det står ju faktiskt "anpassad för RS". Sänkningen är alltså 20mm på RS-chassie.

Soulman
2010-07-16, 08:38
Och då är det ändå inte särkilt ögonbrynshöjande. Original RS är väl sänkt medc 15mm mot original Octavia. Lägg på dessa 20mm så blir det 35mm.
De flersta härinne och även jag själv körde med H&R 50mm för att få rätt stuk....

C.larsson
2010-07-19, 23:59
Och då är det ändå inte särkilt ögonbrynshöjande. Original RS är väl sänkt medc 15mm mot original Octavia. Lägg på dessa 20mm så blir det 35mm.
De flersta härinne och även jag själv körde med H&R 50mm för att få rätt stuk....

Rätt stuk?? hur guppigt blir detta?? blir det så att bårde min kvinna och hund blir totalt vansinniga??:oops:

Mikael1977
2010-07-20, 00:41
Jag har sänkt min med 50mm h&r utan att sambon eller barnen har klagat. Dom vet för övrigt inte om att bilen är sänkt.
Själv tycker jag inte sänkningen har påverkat komforten speciellt mycket, det är mer att den ligger tightare i svängarna.

Mart
2010-08-21, 16:33
Ojdå, har tydligen missat att titta in här på rätt länge... :-|

Hade nästan glömt/förträngt att fjädrarna ligger i källaren.

Det står ju faktiskt "anpassad för RS". Sänkningen är alltså 20mm på RS-chassie.

Precis som "juanito" skriver är det alltså 20 mm sänkning av en RS II - satsen är ju avpassad för just RS! Själv tycker jag det är rätt lagom för vardagsbruk, man behöver inte vara rädd för fartgupp eller att köra upp på grusvägen till sommarhuset.

Finns det någon som är seriöst intresserad kan nog ett jämt och bra pris baserat på 500-lappar tänkas... :wink:

//Martin
0707-334722
Seriöst intresserade greppar telefonen.

Mart
2010-11-15, 12:19
Lyfter den här en sista gång - får väl bli blocket... :-|

Alltså - helt ny, i kartong - se första inlägget, InTrax fjädersats till Octavia II RS bensin (kombi och sedan).
Avpassad för just RS modellen och sänker 20 mm (från RS originalhöjd).

Pris 1500:-

//Martin
0707-334722

(Som numer åker RS Diesel och kommer att beställa en InTrax sats avstämd för denna nu i vinter.)

Mart
2011-03-31, 20:02
Ojdå, de här hade jag nästan glömt att jag hade...

Någon som vill komma med ett skäligt bud eller skall jag lägga ut dem på blocket?

För mer info kolla i de första inläggen!

//Martin
0707-334722

C.larsson
2011-04-03, 00:52
Vad är ett skäligt bud då??:D